Kraamcadeau tips?
woensdag 18 december 2019 om 09:26
Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en over 5 weken komt ons wonder. Ik ben het geboortekaartje aan het ontwerpen.
Het wordt ons eerste kind en wat vraag je nou aan mensen? We hebben eigenlijk alles al. En wat zijn handige bezoektijden?
Het wordt ons eerste kind en wat vraag je nou aan mensen? We hebben eigenlijk alles al. En wat zijn handige bezoektijden?
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 18-12-2019 09:47
1.27% gewijzigd

woensdag 25 december 2019 om 12:42
Wauw wat leuk, binnenkort een kindje én een wonder.
Niets vragen is ook een optie. Of een bedragje voor de spaarrekening van jullie kind. Dan zit je ook niet met spullen of kleertjes waar je niets mee kunt.
Ik ken eigenlijk niemand die iets vraagt. Wel mensen die dingen ongevraagd en met goede intenties krijgen van bezoek.
Niets vragen is ook een optie. Of een bedragje voor de spaarrekening van jullie kind. Dan zit je ook niet met spullen of kleertjes waar je niets mee kunt.
Ik ken eigenlijk niemand die iets vraagt. Wel mensen die dingen ongevraagd en met goede intenties krijgen van bezoek.
woensdag 25 december 2019 om 13:19
Ja, precies
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

woensdag 25 december 2019 om 15:50

Uiteraard! Da's evident.Rhododendron schreef: ↑25-12-2019 12:33Nee hoor, vrijwel alle cadeautjes die we kregen waren leuk en zijn gebruikt. Vaak ook met veel zorg uitgekozen. En een deel vraagt gewoon wat je wilt hebben hè.
Ervan uitgaan dat je anders alleen maar troep krijgt suggereert mi dat je of geen vertrouwen in je gasten hebt, of zelf heel kieskeurig bent.

woensdag 25 december 2019 om 23:59
Nee hoor ik ken het ook gewoon. De vivamening is geen doorsnee mening.Arcticfox1 schreef: ↑24-12-2019 15:38Ik heb er meerdere gehad en snap echt nog steeds niet waarom dat zo raar is
Ik ben daarin wel in de minderheid kom ik door dit topic achter
Ik vraag mij dan wel af waarom het in mijn omgeving wel meer voorkomt. Terwijl het blijkbaar iets is wat je e ht niet kan maken in Nederland lijkt het wel
Ze hebben liever spullen die zo naar de kliko kunnen.
Er staat toch cadeauTIP. Voor als je niets weet en iets wil kopen.
Je HOEFT niet.

donderdag 26 december 2019 om 00:10
Dus als het gevraagd wordt mag je het wel zeggen, maar van tevoren een mogelijke tip geven niet. Belachelijk.Rhododendron schreef: ↑25-12-2019 12:33Nee hoor, vrijwel alle cadeautjes die we kregen waren leuk en zijn gebruikt. Vaak ook met veel zorg uitgekozen. En een deel vraagt gewoon wat je wilt hebben hè.
Ervan uitgaan dat je anders alleen maar troep krijgt suggereert mi dat je of geen vertrouwen in je gasten hebt, of zelf heel kieskeurig bent.
Toen ik rond de 16 of 17 was had je van die kleine notitieblokjes met uitgeknipte plaatjes van bv een set mokken of een rasp. Iemand die wat wilde geven kon daar een blaadje uitscheuren.
Heerlijk!

vrijdag 27 december 2019 om 07:59
Ik heb het werkelijk nog nooit gezien, ondanks de vele geboortekaartjes in de afgelopen jaren. Blijkbaar is jouw omgeving ook niet representatief voor heel Nederland.
Overigens vatten mensen zo'n cadeautip vaak toch wel dwingend op hoor.
vrijdag 27 december 2019 om 08:13
dat heeft niks met Viva-mening te maken, maar met etiquette

vrijdag 27 december 2019 om 10:43
Onrechtstreeks doen we dat ook door zo'n lijst op te stellen waar mensen die toch een cadeau willen geven van kunnen kiezen. Zij blij want ze kunnen een cadeau geven, wij blij want we weten dat we iets krijgen dat we willenRhododendron schreef: ↑27-12-2019 07:55En dat vind ik dus hebberig. Prima als je kieskeurig bent, maar dan koop het zelf maar.

En nee serieus, het leven is te kort om niet kieskeurig te zijn