Kraamcadeau tips?

18-12-2019 09:26 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en over 5 weken komt ons wonder. Ik ben het geboortekaartje aan het ontwerpen.
Het wordt ons eerste kind en wat vraag je nou aan mensen? We hebben eigenlijk alles al. En wat zijn handige bezoektijden?
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 18-12-2019 09:47
1.27% gewijzigd
Wauw wat leuk, binnenkort een kindje én een wonder.

Niets vragen is ook een optie. Of een bedragje voor de spaarrekening van jullie kind. Dan zit je ook niet met spullen of kleertjes waar je niets mee kunt.

Ik ken eigenlijk niemand die iets vraagt. Wel mensen die dingen ongevraagd en met goede intenties krijgen van bezoek.
COtweepuntnul schreef:
25-12-2019 11:44
Omdat we dan gewoon denken "rare jongens die Belgen"
Ja, precies
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
COtweepuntnul schreef:
25-12-2019 11:44
Omdat we dan gewoon denken "rare jongens die Belgen"
:biggrin: En toch besef je dat je niet zonder ons kunt ;)
Rhododendron schreef:
25-12-2019 12:33
Nee hoor, vrijwel alle cadeautjes die we kregen waren leuk en zijn gebruikt. Vaak ook met veel zorg uitgekozen. En een deel vraagt gewoon wat je wilt hebben hè.
Ervan uitgaan dat je anders alleen maar troep krijgt suggereert mi dat je of geen vertrouwen in je gasten hebt, of zelf heel kieskeurig bent.
Uiteraard! Da's evident.
Arcticfox1 schreef:
24-12-2019 15:38
Ik heb er meerdere gehad en snap echt nog steeds niet waarom dat zo raar is

Ik ben daarin wel in de minderheid kom ik door dit topic achter
Ik vraag mij dan wel af waarom het in mijn omgeving wel meer voorkomt. Terwijl het blijkbaar iets is wat je e ht niet kan maken in Nederland lijkt het wel
Nee hoor ik ken het ook gewoon. De vivamening is geen doorsnee mening.
Ze hebben liever spullen die zo naar de kliko kunnen.
Er staat toch cadeauTIP. Voor als je niets weet en iets wil kopen.
Je HOEFT niet.
Rhododendron schreef:
25-12-2019 12:33
Nee hoor, vrijwel alle cadeautjes die we kregen waren leuk en zijn gebruikt. Vaak ook met veel zorg uitgekozen. En een deel vraagt gewoon wat je wilt hebben hè.
Ervan uitgaan dat je anders alleen maar troep krijgt suggereert mi dat je of geen vertrouwen in je gasten hebt, of zelf heel kieskeurig bent.
Dus als het gevraagd wordt mag je het wel zeggen, maar van tevoren een mogelijke tip geven niet. Belachelijk.
Toen ik rond de 16 of 17 was had je van die kleine notitieblokjes met uitgeknipte plaatjes van bv een set mokken of een rasp. Iemand die wat wilde geven kon daar een blaadje uitscheuren.
Heerlijk!
Sinjoren schreef:
25-12-2019 15:50

Uiteraard! Da's evident.
En dat vind ik dus hebberig ;-). Prima als je kieskeurig bent, maar dan koop het zelf maar.
pipootje schreef:
25-12-2019 23:59
Je HOEFT niet.
Ik heb het werkelijk nog nooit gezien, ondanks de vele geboortekaartjes in de afgelopen jaren. Blijkbaar is jouw omgeving ook niet representatief voor heel Nederland.
Overigens vatten mensen zo'n cadeautip vaak toch wel dwingend op hoor.
pipootje schreef:
25-12-2019 23:59
Je HOEFT niet.
dat heeft niks met Viva-mening te maken, maar met etiquette
Rhododendron schreef:
27-12-2019 07:55
En dat vind ik dus hebberig ;-). Prima als je kieskeurig bent, maar dan koop het zelf maar.
Onrechtstreeks doen we dat ook door zo'n lijst op te stellen waar mensen die toch een cadeau willen geven van kunnen kiezen. Zij blij want ze kunnen een cadeau geven, wij blij want we weten dat we iets krijgen dat we willen :-D.

En nee serieus, het leven is te kort om niet kieskeurig te zijn ;-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven