kraammand

08-07-2019 14:58 43 berichten
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een kraammand samenstellen. Hoeveel dagen is gebruikelijk? Tien of acht?
Hebben jullie leuke suggesties voor de cadeautjes? Ik hou zelf helemaal niet van die stomme "i love papa" slabbetjes en dergelijke (en de ontvangers ook niet), maar kan wel suggesties gebruiken.,
bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
08-07-2019 16:05
Ik heb ooit voor een vriendin een kraammand gemaakt.
Regelmatig had ze het erover hoe leuk zo’n kraamafdeling wel niet zou zijn, dus ik heb 10 cadeautjes verzameld.

Ik weet nog geel goed dat ik met de kraammand de zaal op kwam lopen en ze begon helemaal te glimmen. Ik had demand ingepakt in folie en er roze linten met roze ballonnen aan gedaan.
Ze zei tegen haar vriend “kijk dat is nou een kraammand” wat denk je, gaat ze ter plekke alle cadeautjes uitpakken :facepalm:

Er zat in:
Krant van geboorte dag
Fles presecco plus twee champagne glazen
Bon voor een high tea
Stokjes
Slabbetje
Knuffeltje
Jurkje estekje
Knisperboekje
Nijntje boekje
Stokjes?
deijscoboer schreef:
08-07-2019 16:11
Stokjes?

Ja voor de ouders om na een gebroken nacht de ogen open te kunnen houden.
Nee hoor, moet sokjes zijn :)
Merel7 schreef:
08-07-2019 16:14

:-D
Merel7 schreef:
08-07-2019 16:14
Hahaha. Zou beide erin doen!
@Merel7: dan had ze het zelf dus niet helemaal begrepen hahaha.
Ik kreeg een mand voor tien dagen met daarin op dag 1:

- kraamverband, sperti aambeienzalf en paracetamol. Een gouden greep. Heb gejankt van blijdschap want hemellief wat deed alles zeer daar beneden en dat verband vloog er doorheen!

Overige cadeautjes waren:
- tuitbeker, speentjes ander merk, douche set voor mij en de baby, bier voor mijn man, kleertjes+romper voor het komende seizoen+in de goede maat!, potje olvarit+ lepeltje.

Ik vond het erg geslaagd! Vooral de paracetamol :proud: wat een lifesaver die eerste week!
herfstappeltaart schreef:
08-07-2019 15:23
Ik vind iets met de naam ook leuk maar die weet ik nog niet natuurlijk. De bedoeling van een kraammand is toch dat je hem direct na de geboorte geeft? Dan heb ik geen tijd om iets te bestellen met de naam er op. Of wordt zo'n mand ook iets later gegeven?
Tijdje geleden een mooi dekentje en badcape besteld op de dag van de geboorte. Volgende dag werd dat met naam er op geborduurd al geleverd.
Vast gefeliciteerd taartje ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
08-07-2019 15:23
Ik vind iets met de naam ook leuk maar die weet ik nog niet natuurlijk. De bedoeling van een kraammand is toch dat je hem direct na de geboorte geeft? Dan heb ik geen tijd om iets te bestellen met de naam er op. Of wordt zo'n mand ook iets later gegeven?

Vanaf de allereerste dag vond ik het leukst, zeker van oma :heart:
ClaireSophie schreef:
08-07-2019 16:24
Ik kreeg een mand voor tien dagen met daarin op dag 1:

- kraamverband, sperti aambeienzalf en paracetamol. Een gouden greep. Heb gejankt van blijdschap want hemellief wat deed alles zeer daar beneden en dat verband vloog er doorheen!

Overige cadeautjes waren:
- tuitbeker, speentjes ander merk, douche set voor mij en de baby, bier voor mijn man, kleertjes+romper voor het komende seizoen+in de goede maat!, potje olvarit+ lepeltje.

Ik vond het erg geslaagd! Vooral de paracetamol :proud: wat een lifesaver die eerste week!

Wat een grappig idee :-D
Favorieten voor de babies waren hier Sophie de giraf, mooi prenten- of voorleesboek en een bedelarmbandje.
In de categorie grappig-maar-erg-handig: een doosje plastic handschoenen. Erg om gelachen maar het was (is) uiteindelijk best handig bij spuitluiers / diarree :proud: .

Verder een leuk voorleesboekje, stoffen bal, etc.
happiness = reality - expectations
Wat ik erg leuk vond: kinderservies, houder voor pakje drinken, lepels die aangeven wanneer eten te warm is, boekje.
08-07-2019 15:40
Regenlaarsjes en zwembroekje vind ik ook erg leuk.
Ik vind regenlaarsjes ook erg leuk om te zien, maar die worden best vaak gegeven. Voor mijn dochter heb ik drie paar gekregen (en ze zat al in die maat voordat ze kon lopen, dus ze zijn allemaal ongebruikt doorgegeven).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik zou er zeker ook kinderboeken in doen. Badboekjes en kartonboekjes zijn leuk, maar juist ook mooie grote prentenboeken. Of zelfs leesboeken voor later. Ik probeer altijd een boek te vinden waarin de hoofdrolspeler dezelfde naam heeft als de baby (en liefst in de titel), maar dat lukt niet altijd.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Mijn moeder had er ook van alles in gedaan. Veel ook van wat er genoemd was.
Ook een houten kinder meetlat om aan de muur te hangen, vond ik zelf erg leuk.
Als je er nog een persoonlijk cadeau met naam in wilt doen, kan je die ook als cadeau 10 geven misschien? Dan doe je er m gewoon later in (goed excuus om weer even bij die kleine te kijken).
Verder heb ik een bon van de slager gekregen als kraamcadeau (niet in de mand) vond ik ook erg leuk, wat verlangde ik naar die heerlijke filet American!
2 bioscoop bonnen erin doen, Met een oppasbon erbij?

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je er er voor uit wilt geven. Uiteindelijk gaat het om het gebaar.
Ik heb nog nooit een kraammand gemaakt, maar laatst wel als kraamcadeau een mand met 'alle favorieten uit dochter's eerste jaar. Wat zat er in?

- Prentenboek van de Gruffalo.
Een prentenboek vind ik sowieso altijd goed, Raad eens hoeveel ik van je hou vind ik ook een leuke als kraamcadeau).
- O-ball (met rateltje).
Kunnen ze al vanaf 3 maanden vasthouden, kon mijn dochter zich heel lang mee vermaken.
- Bibetta slabber.
Duur(der) maar fantastisch! Asorberend, flexibel, met opvangbakje, en kan zelfs mee in de vaatwasser!
- Stapelbakjes voor in bed.

Verder handig/leuk in de kraamweek:
- Slaapzak in een kleine maat (blij dat ik die uit een tas gekregen kleding kon vissen toen dochter na 3 nachten al niet meer onder haar dekens bleef liggen).
- Een tegoedbon voor een fotoboekje.
- Iets met de naam... Knuffeltje, tutdoekje, speeltje, badcape. Kun je dat niet gewoon (als nummer 8 ofzo) later stiekem als je op bezoek bent nog in de mand gooien?

Een pakje 'eerste hulp bij borstvoeding':
Natusan compressen, purelan zalf, kokosolie, een leuk 'clipje' voor aan je bv om aan te geven welke borst je het laatst hebt gevoed (ja, mijn hormonale ik vond dat de eerste dagen heel fijn).

Misschien kun je ook zelf iets maken voor het kindje? Mijn moeder had een mand vol zelfgemaakte dingetjes (speeltje met belletje er in, popje, dekentje, e.d.). Die werden een paar maanden later, toen zij onverwachts overleed, ineens heel waardevol...
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 12:55
97.43% gewijzigd
Bedankt allemaal, ideetjes genoeg nu!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven