Krabben krabben krabben

29-06-2009 20:59 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

onze dochter van 4 jaar heeft sinds vandaag op haar armen, benen en buik een soort van blaasjes. Geen waterpokken, die heeft ze al gehad toen ze 2 was.

Ik denk dat het warmteblaasjes zijn. Nu ligt ze in bed te krabben omdat het jeukt. Ze krabt en krabt en ligt rusteloos rond te draaien in haar bed.

Hebben jullie wellicht tips tegen de jeuk?

groetjes grietje
Azaron en al het andere spul dat ook jeuk veroorzaakt door muggenbeten verdoofd.

En verder alles wat je huid koel houdt.

Paracetamolletje, dat verdoofd wat en het helpt mij om wat makkelijker in te slapen.
Ultrasun heeft geloof ik wel zonnebrandspul dat ook helpt om die blaasjes te voorkomen.
Bij de drogist kun je van die korreltjes halen tegen zonne-allergie. Misschien dat dat helpt. Verder is er tegen jeuk weinig te doen. Cardiflor (van VSM) verlicht wat bij zonne-uitslag. Voor het slapengaan een vrij koude douche en dan insmeren met Cardiflor. Succes.
Caladryl lotion is echt magisch in dit soort gevallen (misschien niet als ze haar velletje al open heeft gekrapt maar dat weet ik niet zeker). Ik weet alleen niet zeker of je dat zonder recept kunt verkrijgen. Maar het is echt superspul. Ik herinner me mijn galbulten van vroeger nog goed en dit hielp zo goed. En ook bij zonneallergie een paar jaar geleden deed het weer wonderen.

Even googlen misschien.
Oh en als het zonneallergie is, wassen met zo neutraal mogelijke zeep.

Maar goed eerst maar eens van de jeuk af, het arme kind.
Laatst tegen een brandwondje als huismiddeltje tandpasta gebruikt. Mss dat dat hier ook helpt?

Anders even googlen op huismiddeltje, zonneallergie, warmteblaasjes, of wat dan ook voor omschrijving dat een hit oplevert.
Zijn het geen waterwratjes? Die jeuken ook, maar daar is helaas verder niet zoveel aan te doen. Je moet wel zorgen dat ze zo min mogelijk krabt, want anders wordt het alleen maar meer. Misschien dat spul van VSM tegen waterpokken of anders gewoon sudocreme?
talkpoeder, maar ga voor de zekerheid even langs de huisarts. Misschien is het iets anders.
Och, die arme meid. Jeuk is zo naar!

Van VSM Cardiflor is echt heel fijne zalf/crème hiertegen. Dit kun je bij de drogist halen.

Ik heb zelf ook regelmatig last van zonneblaasjes en ik zweer bij dat spul. Verder gebruik ik Urtizon. Dit zijn korreltjes die helpen tegen zonne-allergie. Als ik op vakantie ga naar een zonnig land (of als het in Nederland erg mooi weer wordt), dan slik ik die korreltjes en heb ik vrijwel nergens last van.

Ik zie nu dat je dochtertje vier jaar is. Dan zou ik niet te veel experimenteren. Die Cardiflor van VSM kan geen kwaad en is een fijne eerste oplossing, maar ik zou even langs de huisarts gaan om de juiste diagnose te laten stellen.
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
talkpoeder met menthol

en verder met de anderen eens om ff langs de huisarts te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven