Lange vlucht met baby 8 maanden

10-12-2019 18:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari ga ik familie opzoeken in Zuid-Amerika met mijn (dan) 8 maanden oude zoontje. Dit betekent dus een vlucht van 15 uur met een baby en ik zie er eerlijk gezegd best wel tegenop.

Ik las als gouden tip al om hem een flesje te geven tijdens het opstijgen om oorpijn te voorkomen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat dan het beste mee kan nemen door de douane. Ik heb het de vliegmaatschappij al gevraagd maar krijg hier niet echt een duidelijk antwoord op.
Ik geef flesvoeding. Is het handig om een vooraf klaargemaakt flesje mee te nemen? Dit is dan dus wel meer dan de toegestane 100ml vloeistof. Of kan ik beter kleine flacons van 100ml warm water meenemen en dan het melkpoeder los, zodat ik het in het vliegtuig kan mengen?

Andere tips voor lange vlucht met baby zijn ook meer dan welkom :-D
Je kan in het vliegtuig toch om water vragen? Voor zo’n bakje is hi te groot denk ik, dus je zal hem 15 uur op schoot hebben? Wat een hel.
Precies, gewoon water in het vliegtuig vragen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Voor baby’s mag je voeding en water en melk etc meenemen. Alle liquids zijn toegestaan!

Komt helemaal goed.. lekker slapen, spelen.. wij doen het heel vaak..

Veel plezier!
Je mag wel babyvoeding bij je hebben. Ook meer dan 100 ml. Makkelijker is een fles met poeder en dan heet water vragen of laten opwarmen.

Ik heb meerdere lange reizen naast babies onder de 12 maanden gezeten en die deden het opvallend goed. Boven 12 maanden schijnt t lastiger te worden.

Mocht er ruimte over zijn vraag dan om een xtra stoel.
Voor het stijgen en dalen helpen oordopjes mij altijd goed tegen pijn in mijn oren. Misschien een idee?
Klm heeft op intercontinentale vluchten reiswiegjes beschikbaar als dat nog past idd.
https://reizen-met-kinderen.klm.com/nl/nl

Als je met een andere maatschappij vliegt zou ik daar informeren.

Verder kan ik een draagdoek zeker aanraden.
Been there, done that, got the T-shirt.
Neem poeder in een fles mee, koop na de douane een flesje water en vraag in het vliegtuig of ze het willen opwarmen. Dan komt het goed! Wij hebben een vlucht van 24u gemaakt met toen 15 maanden oude dreumes. Ging heel prima... maar ik moet zeggen dat ik er met de jongste nu (ook bijna 15 maanden) niet aan moet denken. Verschilt dus wel echt per kind. Succes!
Laatst stond er een artikel in de krant over de kwaliteit (en verontreiniging) van water aan boord van een vliegtuig. Ik zou eigen water meenemen of flesjes kopen op Schiphol. Oefen thuis even met melk geven dat op kamertemperatuur is en je hoeft niets op te warmen.
"Dat doe je toch andere mensen niet aan zo'n krijsende baby! Blijf lekker thuis" in 3...2...1....
Dochter was 10 maanden toen we naar de Antillen vlogen. Ze zat / lag op schoot. Ze sliep bij het opstijgen. Tijdens de vlucht vond ze het scherm van de jongen naast ons het interessantst. Ze at brood dat ik mee had.

Neem ook voor jezelf een setje schone kleren mee in handbagage. Ik vond verschonen in het vliegtuig toilet onhandig (kleine ruimte).
Kijk of je een zit plek kan regelen voor zo'n wand (zodat je geen stoelen voor je hebt). Dan kan je de kleine ook nog op de grond laten spelen. Nieuw speelgoed vinden ze ook vaak interessant waar ze weer even zoet mee zijn. De mijne heeft gelukkig geen last van de oortjes bij het opstijgen en landen, dus dat hoeft niet. Anders gewoon te drinken geven op dat moment (of de speen). Vloeistoffen zoals babyvoeding mogen zonder restrictie mee.
Zorg ook voor reserve setjes kleding en grote hydrofiele doeken (voor het verschonen). Sterkte! Ik vind lang vliegen met die van mij een ramp en een noodzakelijk kwaad :)
Wij zijn met dochter toen ze anderhalf was naar de vs gevlogen.

De babyzen yoyo vonden wij erg fijn omdat je die mee mag nemen als handbagage, na de douane hebben we twee flesjes Spa blauw gekocht voor het flesje en wij hadden een matje van Deryan, ( deze https://www.kidstravelservice.nl/deryan-air-traveller/ ) en stoelen met meer beenruimte, het liefste vooraan.

Heen hadden we een dag vlucht toen was ze de hele vlucht wakker maar ze vond het allemaal erg leuk en terug een nachtvlucht, ze heeft bijna de hele nacht geslapen op het matje voor onszelf
COtweepuntnul schreef:
10-12-2019 19:41
"Dat doe je toch andere mensen niet aan zo'n krijsende baby! Blijf lekker thuis" in 3...2...1....
Tot 3 geteld maar niet gezien hoor...
Karl_Marx schreef:
10-12-2019 20:37
Tot 3 geteld maar niet gezien hoor...
Het valt mij mee tot dusver inderdaad!
Wij hebben meerdere lange vliegreizen met de kinderen gemaakt op jonge leeftijd (onlangs naar de Antillen waarbij de jongste 7 maanden was). Een paar tips:
- Kijk bij je vliegtuig maatschappij of het mogelijk is om een bassinet (zo’n wiegje) te huren. Heeeel fijn, onze zoon sliep de hele vlucht.
- Babyvoeding (zowel flessen met water als potjes) mag je onbeperkt meenemen. Wij namen altijd 2 flessen met water mee, potje groente en potje fruit. Melkpoeder in zo’n poedertoren. Bedenk wat je zoon nodig zal hebben tijdens de vlucht + wat extra. Drinkt hij al wat water of zoiets? Je kunt inderdaad tijdens het opstijgen melk of water geven om hem zelf zijn oren te laten klaren.
- Extra kledingsets, ook voor jou (oudste heeft me helemaal onder gespuugd ooit 🙈)
- Hydrofielen zijn altijd handig!
- Neem een paar favoriete speeltjes mee, eventueel een paar nieuwe dingen?
- Denk aan fopspeen/knuffel

En als laatste: probeer een manier te bedenken waardoor jij zo relaxed mogelijk blijft. Dan zal je zoontje het ook goed doen 😊. Voor mij betekent dit dat ik voldoende tijd neem voor het incheck/douane proces (dus ruim voor vertrek op Schiphol), goede voorbereiding, etc.

Veel plezier!!
We hebben inderdaad zo'n wiegje, dus dat is fijn. Hoop dat ie er nog in past dan.
Ik denk dat ik inderdaad voor de zekerheid gewoon een klaargemaakt, opgewarmd flesje meeneem en deze dan op kamertemperatuur geef. Neem voor de zekerheid ook wel flessen water mee om in vliegtuig op te warmen, als het niet door de douane mag dan is het ook geen ramp.

Dank voor de tips allemaal!!
COtweepuntnul schreef:
10-12-2019 19:41
Haha dit had ik ook verwacht, valt me mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven