Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Alle reacties Link kopieren
dat wordt een latertje dan, Nippo! succes nog even
Wel leuk hoor Nip, dat je weer vaker langskomt (Koeky ook). Esther is nu zeker heel druk met haar cursus.

Nou, de auto is wel heel stuk: 2700 Euro. Gevalletje verzekering. Laat ik nou net per 1 januari van verzekering gewisselt zijn. En laat die verzekering nou een beetje raar reageren (er moet bv. een meneer van de vezerking de schade komen bekijken - volgens de garage is dit niet standaard, en zo zou het kunnen dat de schade niet voor de volgende dienst voor mijn vader rondkomt - argh!). Ik hoop dat ze me er nu niet uitflikkeren. Ik mag straks wel een andere auto komen halen tot na het weekend, weer helemaal aan het andere einde van de stad, maar gedoe joh, en dan kijken hoe ik het volgende week ga doen. Pfff.
Ik zit op een nevelige piste bij de les van mannie. na 2 dagen een jankend kind is dit de deal; hij doet mee en huilt niet en een van ons blijft erbij. hij kan het namelijk wel. Mini vindt het helemaal geweldig, gister ben ik met haar gaan skiën. wauw wat was dat leuk! ik ga mijn want weer aan doen, het wordt koud.
klinkt goed, Pammie! Geniet er nog even van!

Nitro klinkt dan weer wat minder
Oei Pammie, beetje jammer dat Mannie niet alleen wil lessen, ik neem aan dat je hoopte in die tijd zelf te kunnen skien. Fijn dat het met Mini zo leuk was!

Kan altijd nog een schepje bovenop, hoor. Ik heb mijn mobiel laten vallen daarnet in de tram, die doet nu raar. Ik was eigenlijk wel van plan om een nieuwe te kopen, maar heb er nu even acuut geen zin in. Die valt sowieso gelijk weer kapot. Hopelijk wordt hij spontaan weer beter.
Nou Nitro, het is niet jouw geluksweek zo te horen, balen zeg, dit soort toestanden zit je nu al helemaal niet op te wachten

Pammie, ik stel me zo voor dat Mandarijn precies hetzelfde zou reageren, en Limoen het zelfde als mini. Tenminste met schaatsen afgelopen weekend ging het wel zo, Limoen vind het geweldig, Mandarijn zeurt de hele middag door.

Wisselen jij en Pamman nu af?

Het schijnt dat mijn baas het toch verkeerd had wat betreft mijn baan, volgens uitzendburo kan ik hier nog meer dan een jaar verder.. maar goed, het moet wel even goed uitgezocht worden.

En in het kader van uitzoeken, ik kwam er gisteren avond achter dat we voor Limoen het afgelopen jaar het hele jaar te veel kinderopvangtoeslag hebben ontvangen, ik was vergeten door te geven dat ze minder uren gebruikt omdat inmiddels meer dan een jaar al naar school gaat, aarrghh... ik wil nog niet weten hoeveel we terug moeten betalen. Ik zag het pas toen ik de beschikking voor 2011 kreeg, dat er te veel uren op staan voor haar.

Meevaller van vandaag is dat de BSO en KDV in nieuwe woonwijk wel direct plaats hebben, geen wachtlijst gelukkig, ben helemaal opgelucht.
het gaat er niet zozeer om of ze me wel of niet willen houden trouwens, want ze willen wel, maar vaste contracten worden er nog steeds niet gegeven en volgens de flexwet mag je maar een bepaalde tijd of een bepaald aantal contract op uitzendbasis werken
Ik hoop voor je dat deze week snel voorbij is Nitro. Wanneer is de volgende dienst van je vader?

Citro, wat een rottiming, zo net met dat nieuwe huis. Hopelijk kunnen ze azn het eind van dit contract wel een vaste bieden. Hoe is het eigenlijk met die ene collega die jij moest inwerken, zit zij er nog?

Ik zit met Mannie op de kamer, ik moet zo mee zwemmen vrees ik maar dat zsembad is behoorlijk koud dus ik heb niet zo'n zin. Mannie ds-t dus ik hoop hem voorlopig niet te horen... Dat hij skien wat minder zou vinden had ik wel verwacht, en na 2 janklessen leek het me ook niet heel wijs om hem te blijven dwingen, het moet wel leuk blijven. Vanmorgen ging het wel goed trouwens, hij heeft zich aan de afspraak gehouden. Mini gaat stralend die piste af, echt geweldig om te zien. Volgens de juf heeft ze er ook echt gevoel voor. Morgen blijft pamman bij mannie en mag ik even los. Overigens stelt dat nog niet zoveel voor want het is zo druk dat je langer over een lift pakken doet dan een afdaling. Vandaag dooit het trouwens als een dolle en dat zou morgen nog zo zijn. Ik ga ook even dsen, mijn dagelijkse portie braintraining
ik lig nu bloed te geven bij de bloedbank
Leeggelopen, Sok?

Nippo, de robotstofzuiger is meer van Man dan van mij (was een cadeau van een vriend van hem), dus ik zal hem eens vragen of hij 'm kan missen. Het is wel een hele eenvoudige uitvoering.

Wat een dag, Nitro. Misschien dat de verzerking moeilijk doet juist omdat je nog maar net bij ze verzekerd bent, en ze bang zijn dat je ze voor eerder veroorzaakte schade zou willen laten opdraaien?

Jammer, Pammie, dat Mannier nog niet woest enthousiast is over skieen - en dat t zo druk is. Waar zaten jullie ook al weer? Niet heel ver weg, toch?

Ik dacht dat ik inmiddels wel weer een beetje bijgekomen was. Tot ik vandaag achter het stuur van de auto kroop. Wat een wazig hoofd heb ik nog!

Met Nino gaat het elke dag beter. Hij maakt een steeds minder benauwde indruk en lacht nog elke dag meer. Hij heeft wel nog een vervelende hoest, waardoor hij zo nu en dan ook moet spugen, dus de wasmachine doet z'n best. Van het spugen heeft hij nog geen last, terwijl Pluis dat vreselijk vindt. Iemand een idee vanaf welke leeftijd ze dat rottig gaan vinden?
met dank aan de Mirena heb ik nu een keurig Hb van 8 en mag ik dus weer gewoon bloed geven. ben dus nu een half litertje armer. Vond mezelf wel een soort held dat ik door de stromende regen naar de bloedbank ging.

Niet zo raar dat je nog wazig bent, Miffy; gebroken nachten en en een inhaalslag van Nino hakken er vast wel goed in.

ik heb geen idee wanneer ze spugen vervelend gaan vinden. hier spugen ze zelden en Slof vond het al snel heel vies, terwijl Poek er minder moeite mee heeft. zal wel per kind verschillen

hier zijn we nog steeds fanatiek aan het WII-en. Toen Slof vanmiddag in de paraplu van Poek in slaap viel (hij moest en zou in de paraplu liggen, ook al adviseerde ik hem toch op de bank te gaan liggen), heb ik mijn dagelijkse uurtje fitness wel weer gehad. heb nu wel spierpijn
goedemorgen!
Held Sok! Ik mag geen bloed geven omdat ik in Africa ben geboren (rare redenatie, vind ik, ben er al 37 jaar weg ...)

Oudste spuugt vaker (1-2 keer per jaar) dan jongste en vond dit niet leuk, maar sinds dat blindedarm-overgeven is hij er een beetje paniekerig van. Jongste had een paar weken geleden buikgriep (toen was ik er niet) en vertelde later vrolijk dat hij een "beetje had gemorst in bed" - duidelijk nog geen trauma. Maar het zal wel erg per kind verschillen, en de omstandigheden van de vorige spuugsessies. Oudste vond het, geloof ik, vooral naar dat het de laatste keer niet ophield en hij er zo'n pijn bij had - dan die hoge koorts, helicopter, operatie, dat is wel blijven hangen.

Volgende dienst voor mijn vader is volgende week donderdag. Zie er niet echt tegenop, maar ben wel blij als het voorbij is, vooral omdat het nogal geregel is.
Goedemorgen!

Hier geen spuugtrauma's, allebei niet.

Ik zit in de lobby met tegenover mij twee dsende kindertjes. We zijn wel naar skiles gereden maar we mochten niet verder naar de pistes omdat de weg een grote ijsbaan was vanwege de dooi. Het regende ook nog heel hard dus uiteindelijk besloten om de laatste les te laten voor wat het was. Piste is ook ijzig. Pamman wil wel gaan maar dat heb ik (en de pistemevrouw en de buurman die ik aan de lijn had) afgeraden. Hij zit nu op de hotelkamer te mokken Het weer gaat ook niet beter worden dus ik zal zo eens aan Pamman voorstellen om misschien vanmiddag al naar huis te rijden...
Ik zit me eerlijk gezegd een beetje te vervelen. Pamman helpt buiten de mensen die niet weg kunnen komen, de held De buren zouden langskomen vandaag maar die gaan naar huis. Ik heb het voorzichtig bij Pamman aangegeven maar dat is nog een no-go area geloof ik
quote:[message=8149417,noline]Pammie schreef op 07 . Ik heb het voorzichtig bij Pamman aangegeven maar dat is nog een no-go area geloof ik
Hij is om. Ze zijn nog even zwemmen en ik pak de koffers in, daarna in het stadje nog even lunchen en dan rijden we naar huis.
Opluchting, Pammie Niets vervelender als een vakatie uit moeten zitten die in feite al voorbij is.

Maandag is de auto weer klaar gelukkig; de leenauto is een beetje krap achter voor de kinderen, ik kan de stoel niet nog verder naar voren doen, dus jongste zit aardig klem. Ze zeuren dat ze de oude auto "missen".
We zouden gisteren het koopcontract tekenen maar hebben nog wat geharrewar met makelaar en verkopers over de lijst met roerende zaken dus hebben het contract nog niet getekend.

Pammie goede terugreis, balen dat het te vroeg ging dooien.

Hoe is het met de wazigheid Miffy?

Wij hadden een gezellig kneuterig dagje. Lang geleden dat ik een hele dag alleen met Limoen en Mandarijn thuis ben geweest, op mijn enige vrije dag gaan ze allebei 's ochtends naar school en wil Limoen ook vaak s middags nog afspreken. Heb ze vanmiddag allebei laten slapen, zelf ook geslapen en vanavond heb ik pannenkoeken gebakken, zijn ze in bad geweest (nu het nog kan) en mochten ze nog even opblijven, knus in pyjama tv gekeken.
Gaan jullie daar uitkomen?

Wij zijn veilig thuis; kinders meteen in bed gegooid (we hadden vanmiddag laat warm gelunched en ze waren heel erg moe), de koffers zijn leeg, de schone spullen opgeruimd, de vieze spullen al in de was. Ik heb nog even naar je gezwaaid Citro, toen we bij je langskwamen
Wat jammer, Pammie, zo'n in het water gevallen skidag.

Hebben jullie wel een nieuwe datum om te tekenen, Citro?

Ik ben vanavond gaan sporten. Was wel lekker, maar nu ben ik echt moe Vandaag ook weer gewerkt, en dat ging eigenlijk wel goed, ondanks nog wat restjes wazigheid. Ik ben wel bezig met een leuk klusje, dat helpt. Ben wel nog aardig labielig.

Nino herstelt verbazingwekkend snel: bij ontslag uit het ziekenhuis kregen we te horen dat hij nog wel weken lang kon blijven hoesten, maar eigenlijk heeft hij vandaag al nauwelijks meer gehoest (gisteren nog wel zo erg dat er een volledige voeding terugkwam). Hij klinkt ook niet meer zo benauwd, zijn diaree is min of meer over en de antibioticakuur afgerond, dus we hoeven niet meer te worstelen met dat spul: hij vond het echt vreselijk smerig. Net voor hij ziek werd, had hij zijn eerste hapjes banaan gegeten. Toch leuk dat dat zijn eerste andere smaakje naast melk was, en niet die stomme AB
Wat fijn dat Ninootje zo lekker opknapt! Nu jij nog
we gaan er wel uitkomen denk ik, maar ik vind het wel stom, makelaar had die hele lijst niet aangeleverd maar aangezien er niets bijzonders in het huis is of staat dat we zouden willen houden/overnemen maakte het ons niet uit, nu blijkt dat de verkopers zo ongeveer alles achter willen laten, ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin het huis leeg te ruimen, laten de erfgenamen dat maar doen.. ging makelaar ook nog lullig doen en manipuleren door op het sentiment te spelen, nare man

fijn dat ab kuur iig over is, en dat Nino zo snel herstelt.

Oh jullie waren al thuis, dan waren jullie niet ver weg iig
Wij zaten in Winterberg, dat is niet ver.

Mannie was helemaal de kluts kwijt. Op de heenreis vroeg hij eerst of we al in IJsland waren, een half uur later of we al in F(v)riesland waren. In Winterberg is altijd kerstmis want a. er ligt sneeuw en b. het heet toch niet voor niets Winterberg? En op de terugreis zegt hij bij Dortmund triomfantelijk dat we nu pas uit Winterberg waren, daar was de sneeuw namelijk pas weg.
Citro, ik zou dat huis ook niet overnemen met spullen die je vervolgens zelf naar de straat mag sjouwen. Leuk geprobeerd van die makelaar en ik snap dat de verkopers het graag willen maar het is je goed recht om te weigeren.

Ik ga mijn eigen bedje inkruipen, altijd weer fijn. Trusten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven