Las Barettas Otoños
dinsdag 25 januari 2011 om 06:00
En hoe waren de nachten voor iedereen? Hier niet zo best: ik heb 's nachts nog behoorlijk last van mijn arm en kan maar geen goede houding vinden. Gelukkig voel ik er overdag weinig van.
Mijn was vouwt zichzelf ook alleen maar met hulp op. Zo flauw.
Hier ook vaak van die irritante sporttijden. Ot ook zwemles van 16.45 tot 17.30 uur. En dan nog eind naar huis rijden en eten en dat op een dag dat A-man ook pas laat thuis is.
Zwangerschap kennis heb ik me natuurlijk helemaal niet mee te bemoeien, maar ze heeft zoveel complicaties gehad en ze was dus echt bijna overleden. Partner heeft doodsangsten uitgestaan en ik kan me zijn angst zo goed voorstellen. Zijn grote schrikbeeld is zijn vriendin verliezen en er met 2 kleine kinderen alleen voor staan. En ik kan me die angst zo goed voorstellen. Maar vriendin is nogal "overheersend" heb ik het idee. Maar ja, zoals gezegd, het is hun keuze en ik wil me er niet bemoeien (maar vind het dus wel stom, alhoewel ik ook begrijp hoe zwaar een kinderwens kan zijn).
Citro, ik hoop dat jouw dag vandaag beter is!
Mijn was vouwt zichzelf ook alleen maar met hulp op. Zo flauw.
Hier ook vaak van die irritante sporttijden. Ot ook zwemles van 16.45 tot 17.30 uur. En dan nog eind naar huis rijden en eten en dat op een dag dat A-man ook pas laat thuis is.
Zwangerschap kennis heb ik me natuurlijk helemaal niet mee te bemoeien, maar ze heeft zoveel complicaties gehad en ze was dus echt bijna overleden. Partner heeft doodsangsten uitgestaan en ik kan me zijn angst zo goed voorstellen. Zijn grote schrikbeeld is zijn vriendin verliezen en er met 2 kleine kinderen alleen voor staan. En ik kan me die angst zo goed voorstellen. Maar vriendin is nogal "overheersend" heb ik het idee. Maar ja, zoals gezegd, het is hun keuze en ik wil me er niet bemoeien (maar vind het dus wel stom, alhoewel ik ook begrijp hoe zwaar een kinderwens kan zijn).
Citro, ik hoop dat jouw dag vandaag beter is!
dinsdag 25 januari 2011 om 10:12
Goeiemorgen! Zit in trein naar Mifstad voor vergadering van anderhalf uur. Lekker efficiënt. Ik was weer even afwezig want vorige week werktripje en toen moest de woonkamer ontruimd omdat afgelopen weekend de vloer is geschuurd en geolied. Het was heel erg hard nodig maar handig is het niet. Hebben in een vakantiehuis gezeten en vannacht weer thuisgeslapen, vanavond kunnen de meubels (die verspreid staan over keuken, tuin, schuur, kelder, slaapkamers en zolder) er weer in. Moet alleen nog even kijken hoe ik vanavond wat eetbaars creëer met een piano voor het fornuis geparkeerd Tot zover ego-verslag.
Wat een vervelende verhalen van die must-have 3e kinderen. In bepaalde situaties moet je toch echt het verstand boven het gevoel laten gaan, vooral in het belang van de andere kinderen. Anky, kan me voorstellen dat het je moeite kost je er niet mee te bemoeien. Maar er valt natuurlijk sowieso niet tegen te praten.
Wat een vervelende verhalen van die must-have 3e kinderen. In bepaalde situaties moet je toch echt het verstand boven het gevoel laten gaan, vooral in het belang van de andere kinderen. Anky, kan me voorstellen dat het je moeite kost je er niet mee te bemoeien. Maar er valt natuurlijk sowieso niet tegen te praten.
dinsdag 25 januari 2011 om 10:51
Meubels in de tuin, Koeky? Is het bij jullie de afgelopen tijd beter weer geweest dan hier of zijn ze nu verzopen?
Nacht viel mee, want Nino's zeehond hield zich koest, dus eigenlijk alleen wakker geweest voor nachtvoedingen.
Vrij op een losse dinsdag in januari, Sok? Ben benieuwd hoeveel ouders vanmorgen voor een gesloten deur stonden omdat ze dat niet hadden bedacht.
Nacht viel mee, want Nino's zeehond hield zich koest, dus eigenlijk alleen wakker geweest voor nachtvoedingen.
Vrij op een losse dinsdag in januari, Sok? Ben benieuwd hoeveel ouders vanmorgen voor een gesloten deur stonden omdat ze dat niet hadden bedacht.
dinsdag 25 januari 2011 om 10:53
Even beetje bijgelezen. Het was wel weer een virus-weekje zag ik. Het moet inderdaad maar snel april worden. Of beter nog: mei. Vandaag alweer van dat snertweer. Railcatering-meisje dat net langskomt is daarentegen hééél erg vrolijk en heeft een origineel verkooppraatje dus daar word je dan wel weer een beetje blij van.
dinsdag 25 januari 2011 om 10:59
Ze staan goed ingepakt hoor Mif, en met een partytent erboven. Het ging niet echt anders. We zullen vanavond wel merken of ze daadwerkelijk droog zijn gebleven. Zou vooral in het geval van de bank jammer zijn als dat niet is gelukt.
Bij ons kunnen ze ook op van die rare dagen vrij hebben. Maar dat is wel altijd al aan het begin van het schooljaar gepland, en staat ook nog eens extra in de nieuwsbrief, gaat dus meestal goed.
En brave zeehond, hij leert het wel!
Bij ons kunnen ze ook op van die rare dagen vrij hebben. Maar dat is wel altijd al aan het begin van het schooljaar gepland, en staat ook nog eens extra in de nieuwsbrief, gaat dus meestal goed.
En brave zeehond, hij leert het wel!
dinsdag 25 januari 2011 om 11:00
Vloer mooi geworden Koek?
Fijn dat je een beetje beter hebt geslapen Mif.
Ik zet vrije dagen altijd in mijn agenda en ze staan ook in mijn werkagenda. Zo mis ik eigenlijk nooit iets.
Koek, klusje zou over een uurtje klaar kunnen zijn als ik me zou kunnen concentreren. Ik vertoon uitstelgedrag; heb mijn man koffie gebracht (hij werkt boven aan het bureau van Mini ), een was in de masjien gegooid en het bed opgemaakt. Heel nuttig allemaal
Fijn dat je een beetje beter hebt geslapen Mif.
Ik zet vrije dagen altijd in mijn agenda en ze staan ook in mijn werkagenda. Zo mis ik eigenlijk nooit iets.
Koek, klusje zou over een uurtje klaar kunnen zijn als ik me zou kunnen concentreren. Ik vertoon uitstelgedrag; heb mijn man koffie gebracht (hij werkt boven aan het bureau van Mini ), een was in de masjien gegooid en het bed opgemaakt. Heel nuttig allemaal
dinsdag 25 januari 2011 om 11:09
dinsdag 25 januari 2011 om 11:10
quote:Miffy schreef op 25 januari 2011 @ 11:05:
Eigenlijk hoop ik dat die zeehond gewoon snel vertrekt, Koeky:) (en dat Nino 's nachts net wat minder vaak gaat drinken).
Heb je die papfles al geprobeerd? Ik zou dat denk ik toch doen. Hij is er oud genoeg voor en jij loopt niet alleen op je tenen van slaapgebrek maar ook omdat het jochie je helemaal opeet. Je moet ook een beetje voor jezelf zorgen Mif.
Eigenlijk hoop ik dat die zeehond gewoon snel vertrekt, Koeky:) (en dat Nino 's nachts net wat minder vaak gaat drinken).
Heb je die papfles al geprobeerd? Ik zou dat denk ik toch doen. Hij is er oud genoeg voor en jij loopt niet alleen op je tenen van slaapgebrek maar ook omdat het jochie je helemaal opeet. Je moet ook een beetje voor jezelf zorgen Mif.
dinsdag 25 januari 2011 om 21:06
Ben je toch nog naar het werk gegaan Pammie? Fijn dat het in ieder geval allemaal gelukt is en stomme klus geklaard is.
Wou trouwens nog vermelden dat ik gisteren zo aangenaam verrast was door mijn Otje. In het zwembad zat een meisje hem behoorlijk dwars (steeds iets omgooien waar hij mee bezig was en als hij er wat van zei naar hem schoppen) en hij deed niets behalve zeggen dat ze op moest houden. Ik was echt zo positief verrast, want normaal had hij er echt op los geslagen/getimmerd/gemept. Ben nu heel benieuwd of dit blijvend is en hij eindelijk eens wat minder fysiek wordt. Hij is trouwens sowieso heel lief de laatste tijd: ik krijg meerdere keren per dag te horen dat ik de liefste mama ben, dat ik nooit dood mag gaan en hij vraagt meerdere keren per dag of mijn arm nog pijn doet (en dan krijg ik heel veel kusjes erop) .
Ben je ondertussen weer terug Koeky? Wat een gedoe voor 1.5 uur vergaderen.
Ik zou de papfles ook proberen Miffy. Bij Ot hielp het destijds een klein beetje. Die zoop dan om 23 uur eerst 220 ml op en dronk daarna nog gezellig verder aan de borst (maar toen was hij misschien ook wel een maand of 8, ik kan me dat niet meer zo goed herinneren).
Wou trouwens nog vermelden dat ik gisteren zo aangenaam verrast was door mijn Otje. In het zwembad zat een meisje hem behoorlijk dwars (steeds iets omgooien waar hij mee bezig was en als hij er wat van zei naar hem schoppen) en hij deed niets behalve zeggen dat ze op moest houden. Ik was echt zo positief verrast, want normaal had hij er echt op los geslagen/getimmerd/gemept. Ben nu heel benieuwd of dit blijvend is en hij eindelijk eens wat minder fysiek wordt. Hij is trouwens sowieso heel lief de laatste tijd: ik krijg meerdere keren per dag te horen dat ik de liefste mama ben, dat ik nooit dood mag gaan en hij vraagt meerdere keren per dag of mijn arm nog pijn doet (en dan krijg ik heel veel kusjes erop) .
Ben je ondertussen weer terug Koeky? Wat een gedoe voor 1.5 uur vergaderen.
Ik zou de papfles ook proberen Miffy. Bij Ot hielp het destijds een klein beetje. Die zoop dan om 23 uur eerst 220 ml op en dronk daarna nog gezellig verder aan de borst (maar toen was hij misschien ook wel een maand of 8, ik kan me dat niet meer zo goed herinneren).
dinsdag 25 januari 2011 om 21:13
We introduceren de bijvoeding bij Nino al in een wat versneld tempo, maar nu wil ik 'm toch even de kans geven een beetje op adem te komen voor er weer iets bijkomt - die papfles dus. Maar de pap is al wel in huis
Man heeft ook niet zoveel energie over, geloof ik. Afgelopen weekend was hij ziek, en nu heeft hij weer koorts.
Nino is door de kinderarts vandaag goed gekeurd, altans, zijn longen, want zijn oren zag er nog/weer onrustig uit, dus daar moeten we over een week of twee de huisarts nog een keer naar laten kijken.
Anky, wat knap van Ot inderdaad.
Pammie, tot half 8 op je werk zitten was vast niet wat je leidinggevende bedoelde toen je de opdracht kreeg eens thuis te gaan werken
Man heeft ook niet zoveel energie over, geloof ik. Afgelopen weekend was hij ziek, en nu heeft hij weer koorts.
Nino is door de kinderarts vandaag goed gekeurd, altans, zijn longen, want zijn oren zag er nog/weer onrustig uit, dus daar moeten we over een week of twee de huisarts nog een keer naar laten kijken.
Anky, wat knap van Ot inderdaad.
Pammie, tot half 8 op je werk zitten was vast niet wat je leidinggevende bedoelde toen je de opdracht kreeg eens thuis te gaan werken
dinsdag 25 januari 2011 om 21:29
Ik heb trouwens een drama-queen eerste klas in huis. Vanmorgen ook weer: Maby moet je altijd even rustig wakker maken, dus als ik Sien ga wakker maken, dan doe ik altijd de deur van de slaapkastkamer van Maby vast open en het licht vast aan. Ik hoorde vanonder de dekens al een enorm gemopper, en vervolgens hoorde ik een deur heel hard dichtslaan. Was madam uit haar ledikant geklommen, had het licht weer uitgedaan, de deur dicht en lag weer diep onder de dekens . En later deed ze dat nog een keer (nadat A-man het licht weer had aangedaan).
En sinds ze ziek is geweest, loopt ze ook de hele dag buitengewoon overtuigend aan iedereen te verkondigen dat ze zo ziek is, dat ze buikpijn in haar hoofd heeft, dat ze te moe is om te lopen en dat ze daarom zo verdrietig is. En ik dan maar op de Kindergarten uitleggen dat ze gewoon de boel aan het flessen is .
En sinds ze ziek is geweest, loopt ze ook de hele dag buitengewoon overtuigend aan iedereen te verkondigen dat ze zo ziek is, dat ze buikpijn in haar hoofd heeft, dat ze te moe is om te lopen en dat ze daarom zo verdrietig is. En ik dan maar op de Kindergarten uitleggen dat ze gewoon de boel aan het flessen is .
dinsdag 25 januari 2011 om 21:36
wat een druif, die Maby! ik zie het helemaal voor me. Ik herken het overigens wel, van mezelf als van Slofje. en wat een actrice, van die pijn in haar buik.
moest ook wel lachen om dat bericht dat Ot zoveel 'zoop'.
hoe is het vandaag met Citro gegaan? beter dan gisteren?
wij hadden vanmorgen overleg, vanmiddag overleg en om half 4 een borrel. rotbaan heb ik
moest ook wel lachen om dat bericht dat Ot zoveel 'zoop'.
hoe is het vandaag met Citro gegaan? beter dan gisteren?
wij hadden vanmorgen overleg, vanmiddag overleg en om half 4 een borrel. rotbaan heb ik
dinsdag 25 januari 2011 om 21:40
Ik weet niet of Nino last heeft van zijn oren. Af en toe wordt hij bij het drinken ineens heel boos (maar meestal niet), en dat hij 's ochtends (eigenlijk vind ik het dan nog nacht) niet meer in zijn eigen bed wil, zou ook een oren kwestie kunnen zijn. Zou ook aan het eczeem in zijn knieholtes kunnen liggen, of misschien is hij gewoon een ochtendmens (oh help!). Hij heeft geen koorts, dus er zit geen heftige ontsteking en AB leek de kinderarts op dit moment nog geen goed idee, maar echt rustig is het ook niet.
dinsdag 25 januari 2011 om 21:41
Ik kreeg via Pamman op mijn donder van de gastouder want Mini wilde vanmiddag thuisblijven omdat ze 'ziek' was. En ik had gezegd dat het mocht. Nou ja, ik zeg dat wel vaker en tot nu toe is ze geen één keer thuis gebleven. Nu dus wel (ze is écht strontverkouden) maar ze had de hele middag gespeeld Mannie had de juf gister verteld dat hij ziek was en hij had het zelfs voorelkaar gekregen om met het buitenspelen binnen te blijven. Hij is dus helemáál niet ziek, echt niet, pure kul. Maar de juf trapt erin. Dom.