Leeftijd tussen kids

24-04-2020 16:54 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Hoeveel leeftijd zitten er tussen jullie kids?
Na de geboorte van zoontje geen haar op mijn hoofd voor ooit een 2e was mijn gedacht toen. Was geen makkelijk traject geweest, ivf, zware bevalling en zoon is huilbaby geweest.
Nu zit ik eindelijk weer goed in mijn vel en het begint toch weer te kriebelen wat ikzelf raar vind want dat had ik nooit gedacht.
Zoontje wordt in juli 2 jaar.
Is ook maar de vraag of het nu weer zo moeizaam gaat gaan om zwanger te geraken.

Lieve groetjes
vitamined schreef:
24-04-2020 17:18
14 maanden tussen de eerste twee. Bij de bevalling van de eerste legde ik bijna het loodje. Ik was bang dat ik niet meer zou durven, dus dacht: vooruit er mee, tempo!

17 maanden tussen nummer 2 en 3.
Ik had niet anders had gewild en zie verder écht alleen voordelen, maar het was echt een aanslag op mijn lichaam. Een zwangerschap sowieso natuurlijk, maar zo kort op elkaar helemaal.

Succes!
Vergelijkbaar hier, al was het mijn oudste die bijna het loodje legde en is er nooit een nummer drie gekomen (omdat we dat niet wilden).
Vooral het in mijn broek plassen tijdens het overgeven bij de tweede zwangerschap was minder leuk.
Tijdens hun eerste tien jaar hebben de kinders veel aan elkaar gehad, nu gaan ze vooral hun eigen gang.
Ze schelen hier 2 jaar en 10 maanden. Zou het niet anders gewild hebben.
Heb 3 eigen en 2 pleegkinderen...( vanaf 16 maanden en 3 jaar)... In 4,5 jaar tijd hebben we alle kinderen gekregen. Tussen mijn eigen kinderen: de oudste en middelste 22,5 maanden, en de middelste en jongste 16 maanden.....Helemaal perfekt... vind het nog altijd jammer dat we in het rijtje niet nog een kind hebben gekregen.
Hier zou er 2 jaar tussen hebben gezeten. Tweeling zou uiterlijk dag na verjaardag van zoontje gehaald worden. Helaas is dat verkeerd gelopen. Daarna nog een prachtig jongetje gekregen.
Dus tussen oudste en jongste 2 jaar en 8 maanden.
Onze jongens schelen 2 jaar en paar dagen. Had van mij minder mogen zijn maar man wilde er minimaal 2 jaar tussen. En toen was het meteen na verwijderde. Spiraal raak.
4 jaar en 1 dag, perfect. Baby geboren en paar dagen later grote zus naar school. Doordat het niet lukte en uiteindelijk via IUI gelukt.
Wat toevallig dit topic, ik heb deze week zitten denken om op viva te zoeken naar soortgelijk topic.

Onze zoon is bijna een half jaar en mijn vriend begon eerder deze maand over een tweede. Lijkt mij hartstikke leuk, maar een zwangerschap vind ik best zwaar (zie ik wel tegenop) en ik heb heel soms nog wat urineverlies bij niezen :( dus ik wil sowieso nog een aantal maanden wachten (9 maanden ontzwangeren) en hoop dat mijn lichaam weer de oude is tzt
En dan hoop ik dat we misschien in het najaar weer gaan kijken of het mogelijk is (leven is niet maakbaar)
lenthe_ schreef:
24-04-2020 22:19
Wat toevallig dit topic, ik heb deze week zitten denken om op viva te zoeken naar soortgelijk topic.

Onze zoon is bijna een half jaar en mijn vriend begon eerder deze maand over een tweede. Lijkt mij hartstikke leuk, maar een zwangerschap vind ik best zwaar (zie ik wel tegenop) en ik heb heel soms nog wat urineverlies bij niezen :( dus ik wil sowieso nog een aantal maanden wachten (9 maanden ontzwangeren) en hoop dat mijn lichaam weer de oude is tzt
En dan hoop ik dat we misschien in het najaar weer gaan kijken of het mogelijk is (leven is niet maakbaar)
Mannen zouden eens moeten kunnen baren en voeden.

Loop je al je bij een poli voor je urineverlies? Want dat gaat vaak helaas, amper tot niet geheel over.
Onze 2 kinderen schelen 19 maanden. Van de 2e was ik veel vlotter zwanger dan van de oudste. We hielden er rekening mee dat het weer wat langer zou duren, maar waren heel blij dat dat niet het geval was. Ik vind het leuk, zo dicht op elkaar.
Tussen onze kinderen zit ruim 1,5 jaar. Ik vind de interactie die ze hebben erg leuk, prettig dat ze veel dingen beide leuk vinden etc. Allemaal wel positief, maar ik zou het niet nog eens doen. Ik vond de zwangerschap zwaar, het eerste jaar ook erg pittig (baby was eigenlijk altijd ziek van 6 maanden tot 1 jaar) en vond het gewoon erg vermoeiend. Ben ontzettend blij met ze en met de band die ze hebben enzo, maar voor ons was het een uitputtingsslag die we niet gaan herhalen, hebben we afgesproken ;-) We willen ook graag een derde, maar die komt met iets meer leeftijdsverschil haha.
13,5 maand.
Ik geloof trouwens niet in een ideaal leeftijdsverschil. Voor alles is wat te zeggen.
4 jaar en 1 maand tussen onze twee kinderen. Geen bewuste keuze, de wens voor een tweede kwam pas ruim een jaar geleden. Was in ronde 2 zwanger van de jongste, dus dat ging vlot (bij oudste duurde het 1,5 jaar).

Alle leeftijdsverschillen hebben voor- en nadelen.
Gekke vraag. Het is niet alsof je dat in de hand hebt.
Dubbeljus schreef:
25-04-2020 17:59
Bij heel veel mensen wel hoor! Natuurlijk gaat zwanger worden niet altijd makkelijk, maar bij een boel mensen valt het toch wel redelijk te plannen.

Ik ben nu zwanger van de vierde. Kinderen zitten nu allemaal ruim op de basisschool, verwacht dat het een stuk beter te doen is dan toen ik zwanger was van de tweede en derde. Ben benieuwd!
Dubbeljus schreef:
25-04-2020 17:59
Gedeeltelijk wel hoor door anticonceptie. Aangezien mijn oudste ondanks koperspiraal kwam, schatte ik mezelt redelijk vruchtbaar in. Na 15 maanden voor tweede gegaan omdat we er ongeveer twee jaar tussen wilde en meteen raak. Oftewel minimum ertussen heb je vaak wel in de hand, maximum niet omdat het soms langer duurt.
Hier zal er 2 jaar en 10 maanden tussen zitten.
Zelf wilde ik vooral niet de ruim 3,5 jaar die tussen mijn zusje ik zat, want dat was net te veel.

Maarrr: ik moest er niet aan denken de eerste 1,5 jaar om überhaupt weer zwanger te worden, had m’n lichaam weer terug, en vond het zwaar genoeg met alleen dochter.
Ik denk oprecht dat ik 2 onder de 2 niet getrokken zou hebben, had echt even ademruimte nodig en zie om me heen ook mensen met wel zo’n klein leeftijdsverschil nog net niet verzuipen..

Voor de kinderen zelf lijkt het me, zeker als ze wat ouder zijn, wel ideaal om weinig te schelen.
Naja ik hoop dat ze hier met het leeftijdsverschil toch nog wat aan elkaar gaan hebben. :)
Lasvegas-84 schreef:
26-04-2020 10:34

Voor de kinderen zelf lijkt het me, zeker als ze wat ouder zijn, wel ideaal om weinig te schelen.
Naja ik hoop dat ze hier met het leeftijdsverschil toch nog wat aan elkaar gaan hebben. :)
Dat ligt toch vooral aan het karakter. Ik scheel 4 en 7 jaar met mijn broer en zus en we zijn alledrie erg close. Het valt me wel vaker op dat mensen die zelf een wat negatieve ervaring hebben met een groter leeftijdsverschil er automatisch vanuit gaan dat algemeen zo is. Maar dat hoeft totaal niet hoor, komt vast goed :) .
Hier anderhalf jaar er tussen. Ze zijn nu 11 en 10 jaar en het voelt voor ons perfect. Kinderen (meisje en jongen) zijn heel close. zeker nu in Corona tijd (veel thuis zitten, geen vrienden op bezoek) is het heel fijn dat ze elkaars grootste vrienden zijn.
Positivevibes schreef:
26-04-2020 12:34
Het valt me wel vaker op dat mensen die zelf een wat negatieve ervaring hebben met een groter leeftijdsverschil er automatisch vanuit gaan dat algemeen zo is.
Dat valt mij ook op. En kinderen die dicht bij elkaar zitten qua leeftijd 'hebben zoveel aan elkaar'. Dat laatste zal zeker in heel wat gevallen vast zo zijn, maar lang niet altijd. Mijn broer en zus schelen 1,5 jaar en ik 6 jaar daarna en we hebben onderling een gelijke band.

OT, ik heb er zelf bijna 5 jaar tussen. Was niet zo bedoeld (wij hoopten op 1,5 a 2 jaar), maar nu is het goed zo. En onze kinderen hebben super leuke interactie samen, en tegelijkertijd doen ze ook hun eigen ding.
.
Luci_Morgenster schreef:
25-04-2020 11:05
Mannen zouden eens moeten kunnen baren en voeden.

Loop je al je bij een poli voor je urineverlies? Want dat gaat vaak helaas, amper tot niet geheel over.
Haha mijn vriend zei wel meteen "maar ik hoef niet zwanger te zijn en te bevallen, dus het is helemaal aan jou"
Als ik het zo lees vindt iedereen een wat anders en is er geen ideaal verschil. Voor alles is wat te zeggen. En nu speelt het corona-virus ook wel mee in mijn overweging, ik wil liever wat rustigere tijden.

Ik liep eerst bij een bekkenfysio, omdat ik soms nog last heb, maar daar ben ik nu ook al ruim 2 maanden niet geweest ivm corona. Is er een speciale poli ja? Wat kun je daar verwachten?
@leeftijdsverschil, ik ben iemand met een vanuit mij zelf kijkende, minder fijne ervaring op het gebied van leeftijdsverschil ( bijna 5 jaar). Het was geen bewuste keuze van mijn ouders, het ging niet eerder.

Nu we volwassen zijn is het prima, hebben we een hele fijne band onderling en is dat leeftijdsverschil lang niet zo’n ding meer. Nog steeds zitten we in totaal verschillende levensfases, maar daar zie ik nu de charme van in!

Maar als kind/tiener/puber vond ik het wel lastig. Het was toch vaak schipperen en als het ging om uitjes, vakanties, sporten, ging de tweeling ( 5 jaar jonger en dus ook een bijzonderheid, want tweeling) toch vaak voor. Ik kon mezelf dan wel vermaken, wat vaak ook wel ging, maar waar ik geregeld van heb gebaald.
Mijn ouders geven dat nu ook ruiterlijk toe, dat ze had met de wijsheid van nu, anders aangepakt zouden hebben.

En dat bleef zo totdat mijn broertje en zusje ook pubers waren en ik net die tijd achter me had gelaten. Toen werd het leuker en kon ik me ook wat meer inleven in hen ( en mijn ouders).

Ik hoop met het leeftijdsverschil wat we nu hebben, in ieder geval op het gebied van uitjes, leeftijdsfases het ietsje makkelijker te hebben ;-) Qua karakter en interesses.. Ik weet het niet ;-)

En verder zal de tijd zich uitwijzen, ik ben blij met wat ik heb, net zoals een ouder dat is met een jaar of 5 jaar verschil.
Het is ook niet iets wat je zomaar even kunt bestellen, snap best dat de post hierboven zo overkomt, maar dat is zeker niet zo bedoeld. En ik zie best voordelen aan meer leeftijd ertussen, zeker als ouders gezien.

Dus ja, hoe je zelf bent opgegroeid, dat neem je mee in je ervaring, net zoals zoveel dingen uit je jeugd. Het vormt je.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 27-04-2020 06:39
29.14% gewijzigd
Hier 2 jaar en een paar dagen en ik vind het helemaal goed zo. De jongste kwam onverwachts, dus ik hoefde er niet over na te denken. Daar ben ik vooral blij om, dat het voor ons beslist is. Maar als er meer of minder tijd tussen had gezeten had ik het waarschijnlijk ook wel prima gevonden. Hoe het is met meer dan 1 kind hangt van zoveel meer af dan alleen het leeftijdsverschil.
Ik ben voorstander van een klein leeftijdsverschil. Vooral als je het bij twee kinderen laat, is het qua gezinsleven superfijn als ze telkens ongeveer in dezelfde fase zitten.
Bij die van mij zit er 2,5 jaar tussen. Een fijn leeftijdsverschil (inmiddels zijn het tieners), maar eigenlijk hadden wij op 1,5 à 2 jaar leeftijdsverschil gehoopt, ware het niet dat de natuur niet meewerkte.
Tussen 1 en 2: 2 jaar en 2 maanden
2 en 3 schelen 2 jaar en 4 maanden
3 en 4 zat ongeveer 1 minuut tussen ;-D

Als ik vooraf had geweten dat mijn derde zwangerschap een tweeling zwangerschap werd had ik er een jaartje langer tussen gelaten. Maar zo werkt het natuurlijk niet (en dan was ik nu hoogzwanger van een tweeling met 2 oudsten volledig thuis.
De twee oudsten kunnen het steeds beter vinden met elkaar en ik vind dat ze goed reageren op de 2 jongsten.
Maar druk is het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven