Lekker gewoon zwanger worden en zijn

18-03-2009 16:35 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nuchter LGZW-topic nummer twee!

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! Mardjen291JA! 20 juli 2009 Hartje gezien, alles goed! Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 eindelijk actie! 15 juli gynaecoloog Sjipperdepip311 ivf 23 juni 1e punctie DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010Elevmeisje is 2South291JA! 11 juli 2009Alles goed! 19 juni echo Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 13 juli echo nekplooimetingSproet197830121 mei Sproetekind geboren! Dufty322JA! 25 juli 2009 Mini-dufty is 3. Hartje gezien, alles goed! Minie86221JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! 3 juli 30 wk echoBengal311JAAAA! 12 februari 2010Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
De haptonoom heeft autopech, dus de afspraak gaat niet door :( Het lulligst is om de oppas dan af te bellen, die rekent er ook op, zeg maar. Het is niet anders.

@Beng, nare personen moet je gewoon lekker negeren, maar dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Super dan ook dat je gezellig en aardig bleef, daar heb je ze het meest mee. Ben wel erg benieuwd naar hoe naar die nare persoon was...
Duft, ik vond je idee een hele goede, heb ook al gereageerd!

Wat jammer dat je les niet doorgaat, je ziet er toch wel naar uit elke week, even met je baby bezig zijn. Mag je de les wel inhalen?
Ok, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik leegloop??

Ga het misschien toch maar eens vragen aan de verloskundige.

Ben toch wel benieuwd eigenlijk. Heb zelf zwaar het vermoeden dat ik een naderende bevalling echt niet ga opmerken. Dat de verloskundige langs komt en zegt: Nou, je mag gaan persen hoor. Je bent er al en dat ik dan het ziekenhuis niet eens meer haal.

Of is dat meer mijn fantasie?
Wat lief Duft, dat je zo aan me denkt.

Ik heb inderdaad af toe regelmatige harde buiken. Nou ja, regelmatig... in ieder geval steeds binnen 10 minuten. Gelukkig stopt dat dan ook weer vanzelf. Die BMM zal helaas niet meer hard en lang worden voor de bevalling, moet nu gewoon erg oppassen dat het niet nog verder gaat. En dat dat dus betekent dat ik heel rustig aan moet doen wil er niet helemaal in op mijn werk. Maar goed, dat heb ik nu naast me neer gelegd en ik ga gewoon niet meer aan het werk. Na de bevalling zie ik wel weer. Ik had toch al aangegeven dat ik graag naar een andere vestiging binnen het bestuur wilde.

Jammer dat de afspraak met de haptonoom niet doorging. Hoe is dat eigenlijk?

Beng, wat goed dat je je zo sterk bent geweest tegen die vervelende persoon op je werk!

Ik hoop dat je fantasie werkelijkheid wordt Chicaatje! Ik heb zoiets ook al besteld. Overigens ben ik zelf op die manier geboren, maar heeft mijn moeder alle weeën erna nog gekregen. Dat was ook zeker geen pretje.
hmmm... ik dacht aldoor dat ik voorlopig niet aan de beurt was qua bevalling, maar zie nu dat ik eigenlijk alleen maar Chicaatje en Sproet voor me heb.... en chicaatje is dus nu al bijna echt uitgerekend..... ieieieieieieieie! Wat komt het dichtbij....!
Goedenavond.

De spanning en het enthousiasme spatten van mijn scherm. Heerlijk om jullie gesprek rondom de bevalling van Caatje te lezen. En inderdaad wat superspannend!!!! En wat een super lieve opmerking naar Chiek toe.

Verder heb ik niet zo heel veel te melden want ik werk me helemaal het schompes dus dan gebeurt er verder niet zo veel. Maar laat het werk nou gewoon echt leuk en enerverend zijn maar daar kan ik niet in te veel detail over spreken. Maar het is superleuk (meeste van de tijd tenminste)

Mien beterschapjes van mij ook.

South ook al komt het dichtbij hoop ik toch ook voor jou dat de laatste 14 weken om vliegen en dan je kindje verwelkomen.

Duft wat leuk de pretecho. En wat superfijn om te lezen dat je je zo goed voelt.

Chiek hoe is het met jou eigenlijk? Begin je al wat te zien of te merken?

Laliefje ik hoop dat je vandaag weer een beetje chill op de bank kunt zitten en dat de komende weken snel voor bij gaan.

Ik heb de stokkies weer uit de kast gehaald en hoop deze week mijn ei te bespeuren.
Wow, Pien! You go girl!

Hup eitje, hup zaadje!
quote:south schreef op 30 maart 2009 @ 20:55:

Wow, Pien! You go girl!

Hup eitje, hup zaadje! Het eitje is nog niet gevonden hoor South.
We doenb een aanmoediging voor het eitje om te springen.

Hup eitje, hup zaadje!
mijn eitje was een week te laat, nu dus ook niet ongesteld. Gelukkig weet ik dat mijn ei laat was, anders had ik nu toch hoop gehad. Ben nu dus feitelijk niet over tijd, gewoon omdat mijn cyclus een rommeltje is deze maand.

Welterusten meisjes!
Truste Bengie. Nog 1 nachtje slapen!
quote:Chi caatje schreef op 30 maart 2009 @ 19:56:

Ok, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik leegloop??

Ga het misschien toch maar eens vragen aan de verloskundige.

Ben toch wel benieuwd eigenlijk. Heb zelf zwaar het vermoeden dat ik een naderende bevalling echt niet ga opmerken. Dat de verloskundige langs komt en zegt: Nou, je mag gaan persen hoor. Je bent er al en dat ik dan het ziekenhuis niet eens meer haal.

Of is dat meer mijn fantasie? Klinkt als mijn 1e bevalling . VK kwam om 12 uur smiddags en vertelde dat ik oefenweeen had, wilde nieteens de ontsluiting opmeten, omdat ik veel te gezellig aan het kletsen was om aan het bevallen te zijn. Om 1830 uur kreeg ik het gevoel dat ik moest poepen, de vk wist niet hoe snel ze bij ons moest zijn. Ik had toen ze er was volledige ontsluiting en het ziekenhuis redden we niet meer. Ik schrok me het leplazerus, wilde absoluut NIET thuis bevallen, maar dat hele klere-eind naar het ziekenhuis zag ik ook niet zitten. 45 minuten later was mijn dochter er, zo snel ging het uiteindelijk...
Hey Pien, zo wat heb je het druk zeg. Maar je werk klinkt heel leuk ook al kan je er niks over vertellen hier. Het enthousiasme spat van het scherm af.

Zal ook nog even yellen voor je ei:

Hup pienzaadje en pieneitje !! Jullie kunnen het!!

En voor Beng ook natuurlijk. Maare, je ei was later?? Ik snap er niet zoveel van, maar je was er toch vrij zeker van dat je het gemerkt had? Volgens mij door meer slijm. (sorry voor het vieze praatje). Maar dat had ik dus ook hoor. Heb nooit op staafjes gepiest, maar eens nagelezen hoe dat nou zat met dat slijm en toen maar de mogelijkheid benut. Kan het echt niet zo zijn?

Duft: Jemig, dat is inderdaad ook mijn visioen. Zou echt wat voor mij zijn. Pas zei iemand me ook dat je het heel benauwd kreeg van een harde buik. Ik vind het eigenlijk een beetje onaangenaam aanvoelen, maar dat is het ook wel. Beetje vervelend gevoel, maar niet benauwd hoor.

Het zou ook echt wat voor mij zijn om zo te bevallen. Dat ik het dus gewoon niet doorheb. Maar dat is wel weer leuk voor jullie. Kan ik live verslag doen van de bevalling.
Goodmorning... ik ben er vroeg bij vandaag. Ik heb al een zak sinaasappels geperst voor southman en hem uigezwaaid. Hij ging namelijk eerst even naar mijn werk om iets langs te brengen, voordat hij naar zijn eigen werk gaat. (30 minuten omrijden, als het niet meer is!!!I) Wat een schat! Maar nu is hij zijnprive telefoon vergeten en wacht ik op een telefoontje van zijn werktelefoon, zodat ik zijn prive tel. langs kan brengen. Dus kortom, vandaar dat ik zo vroeg ben.

Ik ga voor je duimen chicaatje, dat je zo'n bevalling krijgt. Lijkt me wel leuk zo'n live verslag.

Maar om nou op het laatst nog thuis te gaan bevallen... dat lijkt me ook wat zeg...

Vind je je bevalling achteraf wel prettig Dufty? En zou je, als dat mogelijk was geweest, nu weer voor een thuis bevalling gaan?
Jeetje Duft, dat heb je dan wel snel gedaan, die bevalling... zeker voor een eerste kind!

Pien, het gaat 'm worden deze maand...het moet gewoon! Het is ook nog bijna pasen, dus die eieren van jou passen helemaal binnen het thema

Wees maar blij met je leuke werk, daar krijg je positieve energie van!

Chicaatje.... je hebt ook vandaag weer meldplicht he!

South, je werk moet je zoveel mogelijk proberen los te laten. Jij hebt dit ook niet zo gepland, jij was ook liever fit geweest, maar dat is nu eenmaal niet het geval en dus kun je niet anders dan je erbij neerleggen, hoe frustrerend ook

Zou Elev nou vandaag of morgen terugkomen uit engeland?

Oh ja, met mij gaat het op zich prima hoor. Nog niet echt een buik te zien (meer dan er al zat bedoel ik dan ), maar ga toch maar voor positiekleding kijken in het weekend. Spijkerbroeken krijg ik niet meer dicht. Voor de buitenwereld zit ik nu denk ik in de fase: " hhmmm.... zou ze aangekomen zijn, of zou ze zwanger zijn?" Ik ben ook al 10 jaar gewend mijn buik in te houden, en doe dat nu ook nog steeds (uit gewoonte). Kan het niet zo goed uitleggen, maar schaam me als mensen mijn buik zien (ook al heeft het nu een andere reden)... nog een paar weken en dan kan inhouden niet meer vrees ik

Bekken gaat matig helaas; voel als ik nu langer zit zowel de voorkant als mijn stuitje, erg vervelend Tsja, je moet er wat voor over hebben he, voor zo'n kind!
Jeetje duft, je kan dus niet alles plannen leer ik weer eens. Wel relaxt...!

Hier nog STEED rugpijn... wel ok geslapen dat scheelt wel. Had toen ik thuis kwam eerst mijn oefeningen gedaan, toen hete douche en vroeg naar bed met warm kruikje, heb op het logeerbed geslapen.. misschien doe ik dat vannacht wel weer om verder bij te tanken alleen niet echt gezellig zo. Maar ik wordt er zo lamlendig en chagerijnig van die rotpijn, ben gewoon echt niet mezelf.... als dit nog een paar weken duurt (wa kan volgens de dokter) wordt ik echt helemaal gek!!
Dot, gefeliciteerd met je verjaardag! Dat je maar veel leuke en mooie cadeautjes mag krijgen (al dan niet materieel) en ik hoop dat de zon de hele dag schijnt!
Voor Pien:

Is Bengal jarig vandaag? Oeps... bijna vergeten...

Van harte gefeliciteerd!! De zon schijnt al, het wordt vast een prachtige dag! Laat je lekker verwennen!!
Voor Bengal:

Zo, ik ben vandaag vrij. Voel me gelukkig een stuk beter, dus denk dat de duizeligheid echt zwangerschapsgerelateerd was. Vandaag ga ik eens een flinke pot leren, want over 4 weken staat het volgende tentamen alweer voor de deur. En ik heb vrijdag APC-0 en daar moet ik ook nog wat voor doen. Pff... Druk leven heb ik zo. Verder komen vandaag de uitnodigingen voor de bruiloft binnen als het goed is, dus mag ook enveloppen gaan schrijven. Ach ja, ik gooi gewoon de ramen open en ga lekker in de vensterbank zitten. I the sun!

Liefjes, fijne dag allemaal en ik kom vanavond nog even spieken denk ik.
Veel plezier Mientje! Blij dat je beter voelt. Ik was van het luie/praktische, gewoon een mailmerge en stickertjes op de enveloppen met adressen....
Bengie meis, van harte gefeliciteerd!!!

Ga je nog iets leuks doen vandaag???

Ahhh, ik zie dat pienda een konijntje gaat maken met pasen?

Ik ga weer snel aan het werk (druk hier, krijgen een inspectie), maar alles goed met Luus. Gisteren en vandaag vrijwel pijnloze bekkendag!!! Voel me gelijk weer helemaal vrolijk! Nu hopen dat het zo blijft. Zou het minder werken er nu echt aan bij kunnen dragen vraag ik me gelijk af.
Goedemorgen!!

Chi caatje meldt zich! Vandaag 38 weken en 4 dagen zwanger. Nog 10 dagen te gaan!!

Tja, ik vind die babybanner nog steeds zo leuk en handig. Het enige leuke van die site waar we het niet over hebben. Maar dat ben ik!

Bengal: Van harte meis!!! Maak er een superleuke dag van. Het weer heb je al mee..

Chiek: Dat deed ik ook altijd. Heb altijd mijn buik ingehouden. Tot ik zwanger werd. Nog even en je zal merken dat het ook niet meer gaat. Ik zou gewoon superleuke positiekleding scoren en wat wijde blousjes enzo.. Dan kan je het nog aardig afkleden en voor je het weet is het zo duidelijk als wat dat je zwanger bent!

Mien: Fijn om te lezen dat je je weer beter voelt. Doe maar rustig aan..

Luus: Wat goed dat het beter gaat met je bekken. Misschien heeft dat minder werken echt wel effect. Je maakte ook wel erg lange dagen hoor.

DD: Bij jou is het niet echt veel beter he? En het kan dus best lang duren? Kan je niet die zalf kopen met pijnstillers erin? Dan hoef je niet te slikken, maar misschien helpt dat wel heel goed?

South: Jemig wat ben je er vroeg bij zeg. Dat haal ik niet hoor. Zelfs niet in mijn verlof. Hou echt te veel van slapen.

Hier alles goed. Heb wel vanochtend mijn eerste kuitkramp gehad. Strekte me uit in bed en het schoot er in 1 keer in. Au!! Heel die spier was gewoon een bobbel geworden. En ik was nog wel zo blij dat ik er geen last van had gekregen. Pff...kan dus nog gewoon. Onze pufcursusdocente vertelde ons dat je ook nog striae op je buik kan krijgen als je al weeen krijgt. Dus tot die tijd niks en dan op het laatst nog even. En daar smeer je je (nou ja, ik dan) helemaal het leplazarus voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven