Leuk speelgoed

13-09-2012 16:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Heb een paar speelgoed vraagjes, aangezien ik er pas nieuw in ben .

Allereerst onze zoon, die wordt in December twee en krijgt dan een hele stapel cadeaus in een week tijd. De kerel weet niet wat hij er allemaal mee moet, dus een groot gedeelte 'verdwijnt' tijdelijk de kast in. Op het cb staat zo'n ikea keukentje en dat vind hij helemaal geweldig. Dat leek me leuk om voor zijn verjaardag/sinterklaas cadeau te doen (sint en zijn verjaardag zit maar 7 dagen tussen en we vieren de sint het weekend na de 5e). Wilde dan voor sint allerlei keukenspulletjes geven, en voor zijn verjaardag het keukentje en een schortje en koksmutsje (zelfgemaakt met zijn naam ! ). Zou dat niet te verwarrend voor hem zijn ? En is schoentje zetten op die leeftijd al nodig ?

Dan nog de kerst, hij maakt heel erg graag muziek dus het leek me leuk om hem een houten drumstel of piano cadeau te doen. Daar spelen ze meestal wel lang mee toch ? Wat is leuk om het een beetje aan te vullen ? Of is 1 cadeau eigenlijk wel genoeg ? Hij krijgt ook nog van de opa's en oma's en ooms en tantes cadeautjes. Wil hem niet overstelpen met cadeautjes omdat hij alle feestdagen achter elkaar heeft. Wilde daarom een gedeelte van het cadeautjes budget aan de kant zetten voor een fietsje in het voorjaar. Slecht idee ?

Dan ons meisje, ze is met de feestdagen 6 maandjes oud. Wat is leuk voor haar ? Houd niet van speelgoed met schreeuwerige liedjes en lampjes maar het liefste hout en of stoffen speelgoed. Was aan het denken om haar voor de kerst een houten poppenwagentje te kopen, daar heeft ze dan misschien nog niet zoveel aan maar wel als ze wat groter is. Goed idee ? Verder was ik voor de sint aan wat kleine dingetjes aan het denken zoals een bijtring, een rammelaar, beads speeltje enz. Of hebben jullie nog super ideeën die me weer laten twijfelen ;)

Hartstikke bedankt !
Jarig, sinterklaas en kerst vieren lijkt me wel wat veel om dan voor iedere keer van die grote dure kadoos te geven. Als je dat bij twee jaar al doet, is straks het einde zoek, heb ik altijd het idee. Ik zou een groter kado doen, voor de verjaardag, en als je de rest echt viert ook, wat kleins.

Mijn dochter wordt eind november twee, een dikke week voor sinterklaas. Wij doen niks aan sinterklaas, voor haar verjaardag krijgt ze een loopfietsje. Met Kerst krijgt ze een paar kleine kadootjes, zou zomaar ook aanvulling op de ikea keuken kunnen zijn.

Ik heb niet het idee dat mijn dochter al iets kan met schoen zetten eigenlijk. Voor verklede mensen is ze bang, pepernoten krijgt ze nog niet, nee, dat komt wel als ze ouder wordt. Vandaar ook nog geen kadootjes. Volgend jaar zien we wel weer.

Ehm, zes maanden, even denken... Mijn dochter vond nog niet veel leukmet zes maanden eigenlijk. Tegelijkertijd ook alles

Een muziekdoosje?

Je vervalt al snel in kleine ingetjes waar ze kort mee doen, of inderdaad kadootjes op voorhand. Zoals een poppewagen, loopauto etc.
Mijn zoon wordt in december ook 2. Zit ook te denken aan een keukentje. De rest heeft hij eigenlijk al...

Maar goed, ik dacht dus ook aan een keukentje, wat spulletjes die daarbij horen en verder wat klein knutselmateriaal zoals vingerverf en misschien een Cars auto van duplo.

Voor zijn verjaardag vraag ik aan de bezoekers denk ik iets om muziek te maken )niet te hard...), boekjes, houten puzzel en ander klein spul. Hij heeft gewoonweg al erg veel speelgoed gekregen.

Schoen zetten doe ik nog niet. Zolang hij dat niet snapt, stel ik het uit. Waarschijnlijk als hij 3 is.
Dat keukentje is touwens hier ook een megahit. Met de pannetjes en lepels enzo, kunnen ze meteen muziek maken ook
quote:Soley schreef op 13 september 2012 @ 16:21:

Dat keukentje is touwens hier ook een megahit. Met de pannetjes en lepels enzo, kunnen ze meteen muziek maken ook Dat laatste wou ik nu eigenlijk net voorkomen...
Onze dochter heeft het Ikea keukentje ook voor haar 2e verjaardag gekregen. Is een groot succes. Bij de Hema hebben ze ook heel veel leuke keukenspulletjes
een keukentje komt er zeker weten, dat vind hij zo leuk. Hij heeft de pannetjes al, en wat van de stoffen groentes en fruit. Daar speelt hij uren mee. Dus een keukentje + aanvulling komt er. Alleen is het niet raar als hij met sinterklaas allerlei keukenspulletjes krijgt en dan met zijn verjaardag een 'kaal' keukentje. Als in: is dat niet verwarrend voor hem ? Er zitten 3 dagen tussen sinterklaas en zijn verjaardag. Overbrugbaar toch ?

Is het leuker om hem met de kerst voor een x budget dan wat kleinere dingetjes te kopen ? Of toch een groot ding (waar hij zeker weten veel mee speelt !) en inderdaad wat knutsel en tekenspulletjes ?

Voor dochter vind ik het echt ontzettend moeilijk ! het houten poppenwagentje heeft ze later echt wat aan, ook al zou het nog een paar maanden stilstaan. en verder heb ik geen idee. Weet ook niet wat ik aan de opa's en oma's zou kunnen vragen. Vind het niet leuk om kleertjes of schoentjes te geven.

@ soley

we doen echt alleen met sint, kerst en verjaardagen grote nieuwe cadeaus. Door het jaar heen krijgen ze wat kleine dingetjes en eventueel iets groters van de rommelmarkt (zoals laatst een speeltafel met treinen voor 7.50 !). We hebben een cadeautjes budget en daar houden we ons meestal goed aan. Het wordt niet meer per jaar trouwens, maar blijft gelijk.
Wij kregen met Sinterklaas nooit grote cadeaus. Altijd: iets praktisch maar leuks (dekbedovertrek met favoriet figuur, leuke tas, gave badhanddoek, etc.), een boek, een chocoladeletter (van de bakker) en iets kleins om mee te spelen (knutselspul, aanvulling keukentje, etc.). Samen (3 kinderen) een gezelschapsspel. Met kerst deden we geen cadeautjes...

Als kinderen sowieso 3x per jaar iets groots krijgen denk ik ook vaak "hoe moet dat over een paar jaar, ze hebben nu (volgens moeders zeggen) al alles"...

En dan ook al die cadeaus van anderen nog. Ik zou hen gewoon vragen iets kleins in de zak te doen en proberen de feestdagen te laten draaien om gezellig samenzijn i.p.v. cadeaus. En dan juist op de verjaardag een groot cadeau en iedereen instrueren daar een aanvulling voor te geven (bij keuken van jullie, eten van opa en oma en pannen van tante, bij diploma dierentuin extra dieren, bij treinbaan van al het bezoek een trein, etc.)....
Jarig, sinterklaas en kerst vieren lijkt me wel wat veel om dan voor iedere keer van die grote dure kadoos te geven. Als je dat bij twee jaar al doet, is straks het einde zoek, heb ik altijd het idee. Ik zou een groter kado doen, voor de verjaardag, en als je de rest echt viert ook, wat kleins (quote)

Dus als kind in augustus jarig is dan is groot kado met verjaardag e groot kado met sinterklaas wel normaal, maar met verjaardag in december niet?

Nu zal hij het nog niet snappen, over n paar jaar wel, of eigenlijk ook niet als de mensen heel geoedbedoeld tegen hem zeggen:

O jij krijgt nu zeker minder met sinterklaas,

want je bent net jarig geweest.

Of: jij wordt verwend 2 keer achter elkaar cadeautjes (ben 5 dagen voor sint jarig)

Snapte ik niks van, cadeautjes van sint waren heel anders dan verjaardagscadeautjes, en iedereen kreeg toch op verjaardag en met sinterklaas iets.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nee hoor is niet raar dat keukentje, hij heeft toch al pannetjes. Die kan hij toch gebruiken erbij
Mijn dochter is jarig tussen sinterklaas en kerst. Bij ons krijgt ze net zo veel als haar oudere zus die veel eerder jarig is geweest. En ja het is even veel in een paar weken tijd, maar de rest van het jaar hebben ze niks.

Ook mocht ze haar schoen al zetten toen ze net 2 was hoor. Ik ben sinterklaas gek. Heerlijk.
Ik snap niet waarom er cadeautjes met sinterklaas en met kerst moeten komen.

De kerstman is gewoon een vervanging van onze nederlandse sinterklaas dus waarom er nu ineens op beide feestdagen cadeautjes moeten komen.

Ik zou kiezen voor alleen een cadeau met sinterklaas en dan met kerst meer de nadruk leggen op het kerstverhaal ipv op cadeautjes.

Een poppenwagen is toch ook nog helemaal niet leuk voor een kind van 6 maanden. Daar kan ze nog niets mee. Koop gewoon iets wat bij haar leeftijd past en waar ze nu wat mee kan.

Weet je zelf nog niets, in de winkel ligt genoeg met een leeftijdscategorie erbij waarvoor het geschikt is.
Dochter nummer 3 is ook een paar dagen voor Sinterklaas jarig, maar ze krijgt hetzelfde aantal cadeautjes (voor ongeveer hetzelfde bedrag) als haar zussen die niet vlak voor Sinterklaas jarig zijn. Behalve toen ze net geboren was, toen was het bedrag beduidend lager, maar dat was echt voor de vorm. Oudste dochter maakte zich veel zorgen of Sinterklaas wel cadeautjes zou brengen voor de baby, want ze was net geboren en zou Sinterklaas dat wel weten? Gelukkig lag alles al klaar: een rompertje met kerstbomen, een sintknuffeldoekje en een bijtring. Alles keurig uitgepakt door de grote zussen en steeds geshowd voor een pasgeboren baby van een paar dagen oud.

Cadeautjes met kerst doen wij niet, dan ben ik er echt klaar mee.
Volgens mij stelt niemand voor om het ene kind dan minder te geven dan de ander(en) kinderen, toch?!

De andere kinderen in het gezin zouden dan met sinterklaas uiteraard ook geen grote cadeaus krijgen lijkt me...

Ik vind sinterklaas geweldig! Maar dan vooral om het sfeertje, de spanning (als kind) en de samenhorigheid. Niet om de enorme (hoeveelheid/dure) cadeaus. Zeker als kinderen nog jong zijn kun je met sinterklaas en kerst gezellige nieuwe tradities opbouwen. Als ze ouder zijn is het moeilijker om van grote sinterklaascadeaus naar kleinere te gaan... want dat valt op en stel je voor: vorig jaar een keuken/fiets/ds en nu knutselspullen en een nieuwe pyjama... mwah, kunnen ze vast niet waarderen
Ik vraag me wel af waarom je met kerst en sint aan kado's moet doen?

Wij zijn er helaas wel een beetje toegedwongen, vieren met mijn familie sint in NL en we wonen zelf in een land waar er vanouds al altijd met kerst kado's worden geschenkt. En ik wil niet dat dochter met kerst niets krijgt terwijl al haar vriendjes wel wat krijgen..... en dan is ze ook nog eens in januari jarig...
Ik gaf mijn dochter met 6 maanden eigenlijk alleen cadeautjes voor Sinterklaas die ik anders toch al zou kopen. Het was meer het idee van een pakje ivm neefjes en nichtjes waar we het samen mee vierden. Ik gaf geloof ik nieuwe leren slofjes, een pyama, knuffeltje, boekje en iets van fisherprice.
quote:sugarmiss schreef op 13 september 2012 @ 18:58:

Ik snap niet waarom er cadeautjes met sinterklaas en met kerst moeten komen.

De kerstman is gewoon een vervanging van onze nederlandse sinterklaas dus waarom er nu ineens op beide feestdagen cadeautjes moeten komen.

Ik zou kiezen voor alleen een cadeau met sinterklaas en dan met kerst meer de nadruk leggen op het kerstverhaal ipv op cadeautjes.

Eens.

Net als met dat Halloweenfeest wat nu in opkomst is, wat een onzin, we zijn Nederlanders met onze eigen tradities.

Hier krijgen de kinderen twee keer per jaar iets groots, met hun verjaardag en met Sinterklaas. En ik heb twee kinderen die vlak in de buurt van Sinterklaas jarig zijn. Hebben zij dan pech? Nee natuurlijk niet, ook zij krijgen met Sinterklaas iets groots en met hun verjaardag. (Met hun verjaardag heb ik een budget van ¤100,00 per kind. Met Sinterklaas rond de ¤70 per kind.)

Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:nlies schreef op 13 september 2012 @ 17:58:

Jarig, sinterklaas en kerst vieren lijkt me wel wat veel om dan voor iedere keer van die grote dure kadoos te geven. Als je dat bij twee jaar al doet, is straks het einde zoek, heb ik altijd het idee. Ik zou een groter kado doen, voor de verjaardag, en als je de rest echt viert ook, wat kleins (quote)

Dus als kind in augustus jarig is dan is groot kado met verjaardag e groot kado met sinterklaas wel normaal, maar met verjaardag in december niet?

Nu zal hij het nog niet snappen, over n paar jaar wel, of eigenlijk ook niet als de mensen heel geoedbedoeld tegen hem zeggen:

O jij krijgt nu zeker minder met sinterklaas,

want je bent net jarig geweest.

Of: jij wordt verwend 2 keer achter elkaar cadeautjes (ben 5 dagen voor sint jarig)

Snapte ik niks van, cadeautjes van sint waren heel anders dan verjaardagscadeautjes, en iedereen kreeg toch op verjaardag en met sinterklaas iets.Jij snapt me niet. Al is het kind met Pasen, midden in de zomer of met Sint Juttemis jarig, drie keer per jaar een groot kado vind ik niet nodig, om de redenen die ik al eerder noemde.
Wij doen met Kerst geen cadeautjes, alleen met verjaardagen en Sinterklaas (en soms wat tussendoor).

De eerste Sinterklaas van oudste (was toen ook bijna 1) hebben we veel basisdingen gegeven: blokken, een begin van een treinbaan, een hobbelpaard. Uiteindelijk was een cadeautje ook wel genoeg geweest, oudste had het eerste pakje uitgepakt, wilde daar meteen mee spelen en wilde verder niets meer uitpakken.

Tegenwoordig doen we een stuk of vijf pakjes voor ieder kind, en voor man en mij ook nog een of twee. Daarnaast een gezelschapsspel voor allemaal, en grote cadeaus (vorig jaar de brandweerkazerne van lego) voor allemaal. Van die vijf pakjes zijn er ook nog 1 of 2 nuttige dingen bij, afgelopen jaar voor oudste en middelste een fruitbakje met beker bedrukt met naam, voor school, en vaak ook nog wel iets van kleding.

Voor komende Sinterklaas (en de verjaardagen daar vlak achteraan) ben ik ook al wel aan het rondkijken, waarschijnlijk wordt het de speeltuin van Playmobil, iets van lego (zag een treinenset in de aanbieding, mooi voor mij ons allemaal ) en er zijn nog wel wat boeken die ik wil aanschaffen voor het grut.

Voor jouw oudste kind zou ik voor zijn verjaardag het keukentje doen, met sinterklaas de aanvullingen. Voor je jongste nog geen poppenwagen, dat lijkt me (met een pop) een prima cadeau voor een eerste verjaardag. Ik zou eerder kijken voor een vormenstoof, stapelbakjes, boekjes, of frummelbeesten van Lamaze. Dat zijn namelijk dingen waar ze de komende maanden mee zou kunnen gaan spelen.
Geniet er maar van dat je je nu nog lekker uit kunt leven met cadeaus.

Met een tienjarige wordt het lastiger, maar hij wil in elk geval tapdansschoenen. Gelukkig heb ik échte kunnen vinden, dus kan zich straks helemaal uitleven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dochter wordt in november 2. Kado ideeën die we voor haar hebben zijn een slee (leuk in de winter) een nieuwe pop (eentje die praat) of het al veel genoemde keukentje. Waarschijnlijk kopen wij het ene en krijgt ze het andere van familie. Sinterklaas en kerst worden kado's als stiften en kleurboek, voorleesboek, gewoon wat kleine leuke dingetjes. Wat ik deed toen ze nog baby was, was dingen geven waar ze wat aan had als ze wat ouder was, bv glijbaan ballenbak enzo. Alsze zo klein zijn hebben ze meestal al genoeg speelgoed voor de leeftijd die ze op dat moment hebben. En schoen zetten gaan we dit jaar ook introduceren
Begrijp ik nou goed dat je eerst de accessoires wil geven en daarna de keuken? Ik zou dat andersom doen. Ik vind de volgorde eerst-keuken-paar-dagen-later-de-rest veel lohischer. Met de keuken kan hij dan al spelen, en de accessoires die hij daarna krijgt zijn dan een veel duidelijker kado.
quote:Soley schreef op 13 september 2012 @ 21:50:

[...]

Jij snapt me niet. Al is het kind met Pasen, midden in de zomer of met Sint Juttemis jarig, drie keer per jaar een groot kado vind ik niet nodig, om de redenen die ik al eerder noemde.Nee sorry, begreep je echt verkeerd, opgelost nu
quote:nlies schreef op 13 september 2012 @ 23:01:

[...]

Nee sorry, begreep je echt verkeerd, opgelost nu Ach, soms moet ik mezelf een beetje uitleggen
Kreeg vroeger altijd net wat minder voor mijn verjaardag van opa's en oma's omdat ik eind november jarig ben. Toen ik klein was viel dat natuurlijk niet op, masr op een bepaalde leeftijd kreeg ik het door en vond ik het helemaal niet leuk. Vandaar dat ieder kind voor een gelijk budget krijgt van ons. (verjaardag 75-, kerst 50-, en sint 50-,). Spaar iedere maandceen klein bedrag zodat het in december niet zo'n mega bedrag in een keer is.We vieren kerst en sint omdat mijn kant van de familie sint viert en die van man kerst.

Mijn vader geeft ons gewoon het bedrag dat hij wilt uitgeven, of zoekt samen met ons wt uit. Schoonouders vinden het leuk om echt te verassen. Voor beide is iets te zeggen.

Had pap aan de lijn en we hadden het toevallig over sinterklaas ivm de officiele intochtndie dit jaar in de buurt is. En toen gaf ik aan dat ik een keukentje wilde kopen voor zijn verjaardag. Nu leek het pap leuk om bij te leggen en het keukentje dan met alles erop en eraan cadeau te doen voor zoons verjaardag. Mooi opgelost dus !

Verder besloten voor de sint wat edacutief (mini loco of dergelijke) te geven en een muziek instrument. Voor dochter ook een instrumentje en iets van een vormenstoof of dergelijks.

We doen een of twee keer schoentje zetten. Heb een sint en pietje gezien van little people. Vorig jaar voor kerst heefft hij de kerststal gekregen.

Nu alleen nog wat leuks zoeken vd kerst en klaar ! Waarschijnlijk duplo en toch die poppenwgen met klein speelgoed. Met 6 maanden heeft ze er misschien nog niet veel aan, maar als ze net zo snel is als zoon dan loopt ze met 7 maanden langs de tafel en dus achter de houten poppenwagen ;)

Onze kinderen hebben lang niet alles, gelukkig ! Door het jaar heen koop ik voornamelijk tweedehands op rommelmarkten of beurzen. Komend voorjaar krijgen ze nog een speeltoren met schommel enz. In de tuin en dan is het weer klaar voor dit/dat jaar. Verwende aapjes ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven