Leuk spel 8-jarige jongen

12-11-2020 10:50 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje wordt bijna 8 jaar en mijn zus gaf een leuk spel als kado tip.
De spellen die ze spelen, zijn vaak al bedoeld voor wat jongere kinderen omdat zijn jongere zusje dan mee kan doen. Maar een spel met iets meer uitdaging, iets meer voor zijn leeftijd zou ook leuk zijn om met vriendjes of ouders te spelen.

Wie heeft tips?
Wat ik begreep was Rummikub of dammen nog niet zo'n succes.
Carcassonne 4+ vindt hij erg leuk. Ik zag dat er ook een 7+ versie is. Is die net zo leuk?

Bedankt!
Dank voor alle reacties. Zitten goede ideeën bij, ik ga ze eens opzoeken!
Mijn 6 jarige spreekt al gewone carcasonne, ik zou met 8 jaar geen junior versie meer kopen.

Wie heeft het gedaan is hier ook een grote hit.
Mijn achtjarige vindt spellen waarbij je niet tegen maar met elkaar speelt ook leuk. Pandemic en burgle bros, bijvoorbeeld.
Ceester schreef:
12-11-2020 11:13

Ticket to Ride (Europa, Amerika, uitbreiding Nederland maar ook de kleine versie zoals New York. New York is een goed alternatief voor de junior versie en heeft een speeltijd van 20 min)
Dank voor de tip! Mijn kids (en ikzelf) vinden Ticket to Ride erg leuk, maar het duurt erg lang en doordeweeks hebben we hier geen tijd voor (we hebben de Europa editie). Ik zag dat de New York editie in de aanbieding is bij bol en heb 'm meteen gekocht als sint kadootje voor het hele gezin :-$
Ticket to Ride, Het Verloren Eiland of De Vergeten Stad, beiden cooperatief, Machi Koro (haven is ook leuk, maar eerst het basisspel kopen als je het nog niet hebt).
Ceester schreef:
12-11-2020 11:13
Zoon hier is zeven en dol op spelletjes.
Carcassonne (de gewone, geen junior versie)
Regenwormen (Junior en gewoon)
Dobble
Quixx
Ticket to Ride (Europa, Amerika, uitbreiding Nederland maar ook de kleine versie zoals New York. New York is een goed alternatief voor de junior versie en heeft een speeltijd van 20 min)
Kolonisten hebben we nog niet geprobeerd maar lijkt me nog een te groot spel voor hem. Laatst wel bij de kringloop Kinderen van Catan op de kop getikt. Erg simpel en zoon vond het super leuk.
Schaken (omdat het op school wordt aangeboden volgt hij nu schaaklessen, dit vindt hij ook geweldig)
En om dichter bij huis te blijven, er is ook een Amsterdam-versie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
12-11-2020 12:01
op zich zelf staand, net als de voetbal uitvoering
Oh, ik dacht een uitbreiding! Nou ja, op zichzelf staand vind ik ook geen probleem. Is Metropool ook op zichzelf staand? Die zag ik ook, maar als die ook op zichzelf staand is dan houden we het hierbij. Wordt anders erg veel van hetzelfde.
NYC schreef:
12-11-2020 13:26
Oh, ik dacht een uitbreiding! Nou ja, op zichzelf staand vind ik ook geen probleem. Is Metropool ook op zichzelf staand? Die zag ik ook, maar als die ook op zichzelf staand is dan houden we het hierbij. Wordt anders erg veel van hetzelfde.
nee, metropool en haven zijn uitbreidingen
Metropool en haven hebben wij. Maar bij metropool kwamen we iets tegen tijdens het spelen waarvan we de uitleg niet in de handleiding zagen staan. Ik zal zo even in de doos kijken wat het ook alweer was, misschien dat iemand hier het weet. Daarna eigenlijk nooit meer gespeeld, omdat we er dus niet helemaal uit kwamen.
Mijn zoon was gek op carcasonne jagers en verzamelaars. Ook nog leuk voor volwassenen en zusje kan ook best meedoen, eventueel met wat hulp, deden we hier ook. Hij is lang niet verkrijgbaar geweest, maar zag van de week bij kruidvat toevallig een nieuwe editie.
Verder vindt hij munchkin leuk of ticket to ride, stratego, kolonisten van catan.
En het ligt natuurlijk aan het kind, maar mijn zoon was met 7 jaar echt wel klaar met de meeste junior versies, te weinig strategie en uitdaging, dus zou met 8 zeker voor de normale versies gaan.
Hier is het

- monopoly junior
- pinguin panic
- het magische labyrinth
- la cucaracha
- maak papa niet wakker
- bob bilnaad
- oma koekie
Nu het hier toch over spellen voor 8-jarigen gaat: kent iemand het spel Ramses? Ik vind dat er heel leuk uitzien, dus ik overweeg dat voor mijn zoon. Maar als het neerkomt op een veredeld Memory dan pas ik.
nicole123 schreef:
12-11-2020 14:05
Nu het hier toch over spellen voor 8-jarigen gaat: kent iemand het spel Ramses? Ik vind dat er heel leuk uitzien, dus ik overweeg dat voor mijn zoon. Maar als het neerkomt op een veredeld Memory dan pas ik.
Ja ramses is iets met geheugen. Mijn nichtjes en neefjes van die leeftijd vonden het prachtig.
maar het is niet zomaar plaatsen onthouden, volgens mij beweegt er ook nog het een en ander.
maar als je zin hebt, kijk ebven naar de uitleg, dan kun je beter inschatten of het wat is voor jullie
https://www.nox-spellenzolder.nl/video/ramses-ii/
-edit-
Vraag in het algemene topic gesteld :)
Mijn dochter van 8 speelt graag Cluedo, kolonisten van Catan (niet de junior versie), monopolie, dammen, kwartet, Triominos. Party & co is trouwens ook heel erg leuk!
tomcat schreef:
12-11-2020 13:57
Hier is het

- monopoly junior
- pinguin panic
- het magische labyrinth
- la cucaracha
- maak papa niet wakker
- bob bilnaad
- oma koekie
Dit soort spellen zijn we inmiddels met onze bijna 9-jarige wel ontgroeid. Het mag wat meer uitdaging geven. Op ons lijstje staat nu :

Deep blue :

Afbeelding

Tokaido :

Afbeelding

El dorado :

Afbeelding

En ik wil zelf graag Jaws, maar die is vanaf 12 en te lastig voor dochter ben ik bang :

Afbeelding
tomcat schreef:
12-11-2020 13:57
Hier is het

- monopoly junior
- pinguin panic
- het magische labyrinth
- la cucaracha
- maak papa niet wakker
- bob bilnaad
- oma koekie

Voor die leeftijd?
Whomi schreef:
12-11-2020 14:54
Dit soort spellen zijn we inmiddels met onze bijna 9-jarige wel ontgroeid. Het mag wat meer uitdaging geven. Op ons lijstje staat nu :

El dorado :

Afbeelding

Deze lijkt me ook wel wat.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 15:02
11.25% gewijzigd
Luci_Mster2 schreef:
12-11-2020 14:59
Deze lijkt me ook wel wat.
Ik ga heel erg op uiterlijk af :mrgreen: ik kijk altijd eerst naar de doos, spreekt die niet aan kijk ik al niet verder. Daarna het bord zelf. Mooie tekeningen en/of vrolijke kleuren en een druk bord heb ik het liefst!
Whomi schreef:
12-11-2020 15:01
Ik ga heel erg op uiterlijk af :mrgreen: ik kijk altijd eerst naar de doos, spreekt die niet aan kijk ik al niet verder. Daarna het bord zelf. Mooie tekeningen en/of vrolijke kleuren en een druk bord heb ik het liefst!
Ik zie 999 games en ik ben al om vaak. Ik ga eens een filmpje zoeken.
Whomi schreef:

El dorado :

Afbeelding

Oh ik heb van de week ook Eldorado gekocht voor Sinterklaas voor dochter van 7 (stiekem ook voor mezelf natuurlijk :hyper: ). Hij nu in de aanbieding bij bol.com. scheelt kleine 4 euro. Net 2 dagen te vroeg gekocht dus
Luci_Mster2 schreef:
12-11-2020 15:02

Alleen vandaag in de aanbieding overigens bij Bol.com

Heeft ook speelgoed van het jaar 2020 prijs gewonnen bij 10-11 jarigen
Luci_Mster2 schreef:
12-11-2020 15:02
ik heb ook heel veel white goblin
nlies schreef:
12-11-2020 15:24
ik heb ook heel veel white goblin
Wij ook! En Libellud, zoals dixit, mysterium en obscurio :)
Whomi schreef:
Luci_Mster2 schreef:
12-11-2020 14:58
Voor die leeftijd?
Ze zijn 9

Maar ik speel het ook niet met ze..dit is wat ze zelf spelen zonder volwassene erbij en wat ze leuk vinden.

Maar als ik dit topic zo lees zijn jullie hardcore bordgamers..wij duidelijk niet, staat werkelijk niks tussen wat ik ken..waar is ganzenbord, zeeslag en stratego gebleven? ;-D

Oh ja, stratego mini-battle vinden ze ook leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven