Leuk spel 8-jarige jongen

12-11-2020 10:50 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje wordt bijna 8 jaar en mijn zus gaf een leuk spel als kado tip.
De spellen die ze spelen, zijn vaak al bedoeld voor wat jongere kinderen omdat zijn jongere zusje dan mee kan doen. Maar een spel met iets meer uitdaging, iets meer voor zijn leeftijd zou ook leuk zijn om met vriendjes of ouders te spelen.

Wie heeft tips?
Wat ik begreep was Rummikub of dammen nog niet zo'n succes.
Carcassonne 4+ vindt hij erg leuk. Ik zag dat er ook een 7+ versie is. Is die net zo leuk?

Bedankt!
Ik ben zeker geen hardcore bordspelfan.

En mijn kinderen ook niet. En er zijn nu eenmaal heel veel meer leuke spellen tegenwoordig.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen omdat mensen het lijstje een beetje jong ( niet voor een 8 jarige) vonden aandoen.
tomcat schreef:
12-11-2020 15:43
Ze zijn 9

Maar ik speel het ook niet met ze..dit is wat ze zelf spelen zonder volwassene erbij en wat ze leuk vinden.

Maar als ik dit topic zo lees zijn jullie hardcore bordgamers..wij duidelijk niet, staat werkelijk niks tussen wat ik ken..waar is ganzenbord, zeeslag en stratego gebleven? ;-D

Oh ja, stratego mini-battle vinden ze ook leuk.
Zonde, want er zijn zoveel meer (en in mijn optiek ook leukere) spellen te vinden dan ganzenbord, stratego, monopoly, zeeslag enz :)
Vond vroeger ganzenbord stom. De andere 3 heb ik van oma gekregen uit de spellenkast en kinderen spelen er ook nog mee. Al is Monopoly wel favoriet van die 3.
tomcat schreef:
12-11-2020 15:43
Ze zijn 9

Maar ik speel het ook niet met ze..dit is wat ze zelf spelen zonder volwassene erbij en wat ze leuk vinden.

Maar als ik dit topic zo lees zijn jullie hardcore bordgamers..wij duidelijk niet, staat werkelijk niks tussen wat ik ken..waar is ganzenbord, zeeslag en stratego gebleven? ;-D

Oh ja, stratego mini-battle vinden ze ook leuk.
Och maakt niet uit toch, meer of minder spelen, als je maar plezier er in hebt. En misschien kom je in zo'n topic iets tegen waarvan je denkt: toch eens verder gaan kijken. Zie het als iets nieuws proeven van de menukaart in een restaurant, Soms valt het tegen soms valt het mee. Het lopende spellentopic is bijna vol, daar komen veelspelers en af en toe spelers, en ze vinden allemaal wel een antwoord op hun vraag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Whomi schreef:
12-11-2020 16:03
Zonde, want er zijn zoveel meer (en in mijn optiek ook leukere) spellen te vinden dan ganzenbord, stratego, monopoly, zeeslag enz :)
Mijn kinderen zouden nu roepen jaa, Roblox en Among us !!,
tomcat schreef:
12-11-2020 16:15
Mijn kinderen zouden nu roepen jaa, Roblox en Among us !!,
die ken ik allebei niet ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
12-11-2020 16:16
Haha! Ik ook niet :mrgreen: ga ze meteen even opzoeken!
nlies schreef:
12-11-2020 16:16
Mijn kinderen (8 en 10) hebben Roblox op de tablet.

OT, Ticket to ride hebben wij ook en kan ook de 8-jarige al goed doen (wel met een beetje hulp van ons) Labyrint vinden ze ook erg leuk om te doen en spelen ze ook samen. Verder Skip-bo en Uno.
Uno blijft hier ook favoriet. Spelen we echt best vaak in de week. Simpel, zo leuk en snel vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven