leuke kinderliedjescd's....voor mezelf ;-)
zondag 15 februari 2009 om 21:17
Zoon (net 2) is niet gek op autorijden. Hard meezingen met een cd met kinderliedjes wil nog wel helpen. Nu heb ik vanmiddag een uur meegejoeld met een cd met liedjes van zo'n vals, schelzingend kinderkoor. Toen we thuis waren was zoon tevreden, maar kon je mij afvoeren.
Heb nu een paar van die cd's van liedjes met een hoepeltje erom. Mijn hemel, wat vals. Wil dus graag wat andere cd's hebben.
Wie weet leuke cd's zodat de autorit ook voor mij leuk is.
Heb nu een paar van die cd's van liedjes met een hoepeltje erom. Mijn hemel, wat vals. Wil dus graag wat andere cd's hebben.
Wie weet leuke cd's zodat de autorit ook voor mij leuk is.
zondag 15 februari 2009 om 22:43
Inderdaad cowboy billy boem, erg leuk om te aan te horen. Maar ook de cd's van jingo, wel met de standaard kinderliedjes zijn goed om aan te horen. Worden overigens ook bij de kinderdagverblijf gedraaid.
Er is ook een hele leuke dvd van dd company, in de maneschijn waarvan we de liedjes naar mp3 geript hebben. Zeer de moeite waard. Aanstekelijke liedjes om te horen, mee te zingen.
Er is ook een hele leuke dvd van dd company, in de maneschijn waarvan we de liedjes naar mp3 geript hebben. Zeer de moeite waard. Aanstekelijke liedjes om te horen, mee te zingen.
zondag 15 februari 2009 om 22:47
Hier wordt er veel geluisterd en meegezongen met Dirk Scheele (al genoemd, de Liedjesspeeltuin), Sesamstraat (zijn meerdere cd's van), VOF de Kunst (ook meerdere cd's met versjes van Annie MG Schmidt). En dan hebben we nog een cd met allemaal dierenliedjes. Maar de topper is Boemreteketet. Ik heb net even op google gezocht, maar het is me niet gelukt om 'm zo snel te vinden.
zondag 15 februari 2009 om 23:19
quote:tieger schreef op 15 februari 2009 @ 22:47:
Hier wordt er veel geluisterd en meegezongen met Dirk Scheele (al genoemd, de Liedjesspeeltuin), Sesamstraat (zijn meerdere cd's van), VOF de Kunst (ook meerdere cd's met versjes van Annie MG Schmidt). En dan hebben we nog een cd met allemaal dierenliedjes. Maar de topper is Boemreteketet. Ik heb net even op google gezocht, maar het is me niet gelukt om 'm zo snel te vinden.
het is boemratakataa. Te koop bij Bart Smit met bijbehorend boek
Is hier ook gedraaid, tot er zo veel krassen op zaten, dat meezingen erg lastig werd
het is boemratakataa. Te koop bij Bart Smit met bijbehorend boek
Is hier ook gedraaid, tot er zo veel krassen op zaten, dat meezingen erg lastig werd
maandag 16 februari 2009 om 09:27
Leest mee want dochter kreeg voor haar derde verjaardag ook die liedjes met een hoepeltje erom; niet zo'n succes; schel kerkelijk kinderkoor en van de leuke liedjes liedjes zingen ze maar één regel en dan gaan ze door naar het volgende liedje/melodietje. Dochter vind het helemaal niet leuk als Jan Huigen in de ton al na één regel ophoudt
Poep, wie heeft jou gescheten?
maandag 16 februari 2009 om 09:37
maandag 16 februari 2009 om 15:56
Ik vind de cd's van VOF de kunst ook leuk (en zoon ook) en lange tijd favoriet was boemretteketet (zeker vanaf 2 jaar erg leuk, omdat het makkelijke korte liedjes zijn die ze kunnen meezingen), nu (vanaf dat zoon 3 was) is de leeuw is los van Annie MG Schmid grote favoriet. De laatste 2 zijn net als liedjes met een hoepeltje erom wel door kinderen ingezongen, maar wel heeeel anders dan dat stomme schelle kinderkoor (ik kan het ook niet aanhoren).
Groetjes Rosi
Groetjes Rosi
maandag 16 februari 2009 om 18:21
Hoi, zijn er nou echt geen cd's met leuke versies van de klassieke kinderliedjes? Zeg maar het repertoire van Hoepeltje erom maar dan een beetje goed gezongen en gearrangeerd (mogen voor mij best kinderstemmen zijn)?
We hebben een CD van Kapitein Winokkio, dat is wel leuk. Moderne Belgische popzangers/zangeressen/bands die een klassiek kinderliedje brengen in hun eigen interpretatie. Beetje alternatief, ik weet niet of het ook in Nederland verkrijgbaar is (woon in België, vandaar).
We hebben een CD van Kapitein Winokkio, dat is wel leuk. Moderne Belgische popzangers/zangeressen/bands die een klassiek kinderliedje brengen in hun eigen interpretatie. Beetje alternatief, ik weet niet of het ook in Nederland verkrijgbaar is (woon in België, vandaar).
mahna mahna tuduuuudududu

maandag 16 februari 2009 om 19:15
Wij hebben een cd met boekje Lievelingsliedjes, is erg leuk om mee te zingen, en handig zo'n boekje met alle teksten erin. Er is een site van www.lievelingsliedjes.nl
maandag 16 februari 2009 om 19:50
maandag 16 februari 2009 om 20:06

maandag 16 februari 2009 om 20:12
Kinderen voor Kinderen vinden ze hier ook erg leuk! Ik heb de cd van 25 jaar, het beste van. (of zoiets..) Heel veel uit mijn eigen tijd ook! Zoon van 2,5 zingt al lekker mee met: "ik heb zo waawaawaawaanzinnig gedroomd!"
Verder idd Bert&Ernie, VOF de Kunst en K3 voor dochterlief. Heb ik voor als het niet zo vaak is geen problemen mee.
Verder idd Bert&Ernie, VOF de Kunst en K3 voor dochterlief. Heb ik voor als het niet zo vaak is geen problemen mee.
zondag 22 februari 2009 om 09:48