Leuke uitjes in Antwerpen

17-10-2019 21:18 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond
Binnenkort gaan we drie dagen naar Antwerpen.Dochters zijn 9 en 11; hebben jullie tips voor leuke uitjes daar (buiten shoppen en lekker eten uiteraard)?

Ik hoor het graag
Groetjes, Yeps
De Metropolis bioscoop
Denk je dat ze een stadswandeling leuk vinden?
Google ff op:
stadswandeling Antwerpen
speurtocht Antwerpen
Het MAS, je kan daar gratis naar boven en dan heb je een mooi uitzicht over de stad.
Het gebouw zelf is ook de moeite. De tentoonstellingen zelf vind ik persoonlijk minder interessant.

Red star line museum (is niet zo ver van het MAS)

Bij goed weer kan je eventueel de bus pakken naar het Middelheim park, dit is een groot park met allemaal openluchtstandbeelden, er is aan de overkant van het park ook een speeltuin.

Bj heel slecht weer kan je misschien naar Comics Station. Dat is een soort binnenspeeltuin.

Zondag is er de Vogelenmarkt. Dat is eigenlijk gewone grote markt. Het kan best gezellig zijn. Als we gaan dan lunchen we daar meestal

De voetgangerstunnel van rechter naar linkeroever kan je ook doen. Op linkeroever is op zich niet veel te doen. Maar de tunnel zelf is best knap. Neem zeker ook eens de roltrap (=antiek)
De dierentuin, mocht je dat ‘done’ vinden en er zijn ook rondwandelingen in het oude riool met gids. Dat laatste vond mijn nichtje van die leeftijd erg leuk om te doen.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Chocolademuseum. Leuk, educatief (speurtocht voor de kinderen) en lekker! :-D
Ja maar bedoel je de het chocolade museum tegenover het station?
Dat was 16,5 euro per volwassene, kleine kinderen gratis. Veel proeven geloof ik, maar dat vond ik net even te prijzig.

Er is ook een soort Nemo in (de buurt van) Antwerpen. Ik denk Technopolis.
Ja die bedoel ik. Wel wat prijzig inderdaad, maar uitje naar de bios is tegenwoordig ook behoorlijk prijzig 😜
Chocolate nation, duur maar wel leuk en lekker
Red star line museum, leuke soort speurtocht met koffers
Mas, ik heb zoon laten kiezen welke etage’s hij wilde zien. Eten en muziek zijn het geworden
Boottochtje
Verder zijn we het rubenshuis in geweest en de kathedraal
Vogeltjesmarkt gedaan en verder gewoon de sfeer.
Bus, metro en tram.

Wij hebben 3 leuke dagen gehad
Zoon vond the cookie dough ook erg lekker :)
En we wilden de ondergrondse tocht doen maar dat kon die dagen niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven