LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Wat klinkt het supergezellig allemaal! En wat een leuke foto's! Heb net even op de groep gespiekt. Jammer dat ik er nie bij kon zijn, maar er komt vast nog wel eens een momentje met de baby's toch? Toch, toch toch? :-)

Sjippie, wat leuk een jongetje!

Fijn dat alles erop en eraan zit, even een lichtpuntje in deze moeilijke tijd ...

Luus, ik kan me zo goed voorstellen dat je het he-le-maal gehad hebt, er komt geen einde aan Hoe kan het nou dat het niet wil helen en er steeds rotzooi in blijft zitten? En 3 keer per dag thuiszorg, las ik dat nou? Kanonnen!

Hier weinig te melden. Mijn opa heeft een hersenbloeding gehad dus ligt in het ziekenhuis. Daar zijn we vandaag geweest en het ziet er niet geweldig uit zullen we maar zeggen. Hij blijft maar huilen er gaat vanalles in hem om, maar hij kan het niet onder woorden brengen. Toen ik daar vanmiddag zat bedacht ik me wat een gek jaar het op emotioneel vlak is geweest. Vader overleden, oma doodziek, opa weer in het ziekenhuis...

Ik ga vroeg naar bed, dus zal hier denk ik vanavond niet zijn. DUs alvast een fijne avond allemaal en een dikke kus!
dufty wijzigde dit bericht op 30-10-2009 19:10
Reden: zinnetje weggehaald anders erg herkenbaar
% gewijzigd
quote:Peanutje schreef op 30 oktober 2009 @ 19:03:

Heb eigenlijk niks te melden behalve een zere rug maar wilde even checken hoe het met iedereen is en hoi zeggen. Dus bij deze hoi! (Duft dit overtreft jouw waardevolle bijdrages )

*proest*

voor Duft

voor Pien d'r zere rug

En ja, ik had ook voor die neger moeten gaan bij de bushalte om mij te bezwangeren. Halfbloedkindjes zijn zooooooo mooi. Chocochiekepopje is prachtig en mijn eigen baby wordt veel minder mooi, dat weet ik nu al. Arm kind, nu al een achterstand
He bah Duft wat verdrietig. Lijkt me ook heel moeilijk om daar naast te zijn maar heel lief natuurlijk dat je even langs ging. Lekker slapen straks.

Beng het is niet heel ernstig hoor maar wel een beetje lastig. En heb het gevoel dat mijn heupen ook een beetje zeer beginnen te doen. Te veel gezeten denk ik ofzo. Don't know.

Arme Bengel!!!
* 2 complimentjes voor ons kleine meisje..... is supertrots *

Duft, weer een heftige en verdrietige dag voor jou vandaag. Even een want die kun je vast wel gebruiken.

Luus, hoe gaat het met jou inmiddels? Ik heb zo met je te doen...

Laal, goed nieuws dus voor je moeder, wat goed! Ook een voor jou, maar dan van blijdschap!

Sjip, kun je al wennen aan het idee dat jullie straks een klein mannetje hebben? Gek idee nog he... maar zó leuk!

Ik ben behoorlijk kapot na deze toch wel drukke dag...zit natuurlijk in de 6e week nu dus officieel ben ik nog kraamvrouw Vind dat een goede reden om straks lekker vroeg naar bed te gaan met een leuke dvd en m&m's met nootjes en mijn kleine meisje in haar wiegje naast me

Man is laat thuis vanavond, maar ik vind het wel eens lekker een "girls night" Betwijfel alleen of ze SATC al leuk vindt
Pientje, jij ook maar lekker rustigaan doen vanavond, aan rugpijn heb je niks En dan morgen hopelijk weer helemaal fit!
Lieve Chiek jij ook lekker rustig aan doen vanavond. Klinkt als een ultieme geniet avond!
Duft een dikke voor jou en je opa.

Pien voor jou ook een :hug voor je zere rug.

Sproet, ik zal de foto's morgen even mailen...ga nu lekker bankhangen met Laalman.

Fijne avond dotjes
Duft, wat fijn dat je bij je opa langs bent geweest, al was het vast ook moeilijk hem zo te zien en liggen de familieverhoudingen wat gecompliceerd. Goed dat je gegaan bent hoor.

Pien, last van je rug? Rustig aan doen hoor! We hadden het er vanmiddag nog over dat je nog zoveel werkt. Pas je goed op je zelf?

Laal, wat fijn dat je moeder een positieve uitslag had! Gefeliciteerd, dat zal voor jullie allemaal een hele opluchting zijn.

Oh Pien, ik ga m'n voedingskussen (van de HEMA) wegdoen. Wil jij hem?
Pff wat heb ik rot geslapen.... zere rug, zere nek, zeer hoofd etc.

*klaagzang wordt gedetailleerd voortgezet*

Al mijn gewrichten doen ook enorm zeer als ik lig. Ellebogen en knieën springen er echt bovenuit. Heb ook een enorm dikke opgezette linkerknie, kan er bijna niet van lopen. Toch maar 's aan de fysio vragen maandag.

Iemand tips om lekker te kunnen slapen? Ik heb t al geprobeerd met een kniekussen en een handdoek tussen mijn enkels een een kussentje tegen mijn buik. Borstvoedingskussen ook al, maar daar krijg ik echt zere knieen van. Voeteneind van t bed omhoog en een handdoek opgerold onder mijn onderrug en een kussen onder mijn benen helpt ook al niet.

Gisteravond mezelf op de bank ook al in de weg gezeten. Ik kan niet meer zitten van ellende tegen de avond maar liggen in bed kan ik ook niet meer. Lopen en stilstaan al helemaal niet, dus ik weet van gekkigheid niet wat ik met mezelf aan moet. Kan slecht in de badkuip gaan slapen toch?!

*einde klaagzang*

Vrolijke noot, het is vandaag nog 1 dagje heerlijk weer!! Hoe gaan jullie deze dag benutten?
Hé Bengie, wat vervelend dat je niet lekker kunt liggen. Ik herken het alleen niet, die pijn in je gewrichten, dus ik kan je helaas geen tips geven. Bij mij zat alleen m'n buik in de weg (alhoewel dat naar het einde toe juist beter werd, toen had 'ie geen steun meer nodig als ik op m'n buik lag) en m'n bekken deed pijn, maar daar was een voedingskussen tussen m'n benen juist wél een oplossing voor. Misschien toch ook even tegen je verloskundige zeggen. Als je knie dik is, houd je misschien veel vocht vast en dat kan ook je andere gewrichten misschien belasten.

Ik bedenk me opeens dat je misschien moet vragen of ze je bloeddruk vanaf nu extra in de gaten willen houden. Een belangrijke aanwijzing voor een te hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging is nl. hoofdpijn en daar heb jij natuurlijk toch al last van, dus dat valt dan niet op.
Bedankt voor het meedenken sproet. Ik houd idd veel vocht vast. Mijn knie is mijn zwakke plek, altijd al geweest, maar ik krijg nu dus ook zere ellebogen. Zal wel komen omdat ik hypermobiel ben en dat alle banden verweken door de zwangerschap. Heb mijn steunband omgedaan en zit met mijn pootje omhoog. Verder wil ik toch ook in overleg met fysio evt. een bekkenband gaan dragen tijdens hond uitlaten etc.

Tip van mijn mensendiecktherapeute om lekker te liggen op de bank bij bekkenklachten: op je rug overdwars op de zitting en je benen over de leuning hangen. Wij hebben een bank met behoorlijk hoge armleuningen (even hoog als de rug) dus mijn knieen maken dan een hoek van 90 graden. Jammer genoeg kan ik dan geen tv meer kijken en een boek lezen lukt ook niet in die houding. Dus wel heel ontspannend, maar je kunt niks behalve rustig ademhalen en evt. mediteren voor de liefhebber
Beng, wat vervelend en onhandig zeg, bah!

Helaas heb ik geen tips voor je, ik lag-zat ook enorm beroerd zodra ik langer dan 15 min. in 1 houding moest blijven. Misschien helpt het je iets door het maar gewoon te accepteren ipv je ertegen te verzetten; het is niet anders... Dat hielp bij mij aardig.

Ik zag op tv de afgelopen ween een reclame over een soort band die je om je rug of pijnlijke gewrichten kunt doen. Je kunt ' m verwarmen en dan blijft het uren warm. (in de reclame zie je een vrouw boodschappen doen met die band) misschien dat dat iets zou kunnen zijn?

Gekke nacht gehad hier, volgens mij gaat ons meisje voorzichtig doorslapen ( ) alleen scrhikken wij daar dus van wakker, zo van : "ze slaapt nog, is dat wel goed?"

Gisteren had ze haar laatste voeding om 19.00, en vanmorgen hebben we haar om 04.30 toch maar wakker gemaakt... hadden we om 23.30 en 02.30 ook al geprobeerd, maar zonder succes. Ze is net haar vader
Ik probeer 's nachts ontspanningsoefeningen te doen of ik ga er eventjes uit voor een kop thee. Werkt beter dan me kwaad maken idd. Dat had ik al opgestoken van eerdere discussies hier op het topic. Gewoon rusten is ook goed als je niet kunt slapen. Maar lekker liggen is bij mji toch wel een grondbeginsel om te kunnen ontspannen. Ik doe mijn best!

Die reclame op tv heb ik ook gezien, maar dat is volgens mij meer voor verkrampte spieren of niet? Soort warmtecompres, mobiele hittepit.

Wat heerlijk dat jullie meisje meer gaat slapen. Kan me indenken dat jullie ervan schrikken en gaan controleren of ze het nog wel doet. Het blijft aftasten en wennen aan elkaar in het begin en als je t net door denkt te hebben verandert ze weer wat in haar ritme. Het houdt jullie als ouders wel scherp. Lekker ding hoor, dat meiske van jullie !
Och Chiek ik zie het al helemaal voor me, jullie aan haar bedje een beetje geluidjes maken en zachtjes praten en madammeke snurkt rustig voort. Heel schattig en heel grappig!

Slaapt zij nog op jullie kamer? Dat kan ik hier nooit bijhouden.

Beng wat superrot zeg dat je zo'n pijn hebt in je gewrichten. Ik begin dat heel af en toe dus nu te krijgen maar heb weinig tips voor je (dacht wel meteen aan Sproet's voedingskussen, maar dat helpt dus ook niet bij jou). Als ik 's nachts mijn heupen voel dan helpt het om op mijn rug te gaan liggen en mijn knieen op te trekken en dan mijn benen open te laten vallen (dan lig je heel charmant als een soort kikkertje dus). Dan hoor je ook best vaak 'pop' van dat mijn heup weer goed schiet ofzo. Ook als ik geen pijn heb vind ik dat overigens een fijne ligging. Beetje vreemd maar wel lekker zullen we maar zeggen. Hihi!!!

In jouw geval is vragen aan de fysio en de vk zeker geen slecht idee.

Het verbaast mij overigens echt hoe sommige vrouwen geteisterd worden met de een na de andere kwaal en hoe anderen er eigenlijk zingend doorheen gaan. Raar fenomeen dat zwanger zijn!

Sproet wat lief dat je me zo waarschuwt. Gister was ik dus echt een beetje gesloopt (kwam ook wel een beetje door te veel stress van mezelf op het werk). En heel soms vraag ik me dus af wat normaal is voor 'mijn toestand'. Werk ik echt nog veel of kan ik dit wel aan omdat het eigenlijk prima met mij gaat? Ik voel me verder prima, alleen af en toe hakt het er even in. Maar ja dat merk je dan meestal te laat. Ik vind dat zo moeilijk om in te schatten voor mezelf.

Maar jullie vinden dus dat ik nog zoveel werk? Jij werkte toch ook full time? Trouwens de meeste meiden hier toch tot aan hun verlof? Nou ja misschien moet ik het toch maar iets strenger in de gaten houden.

Waar ik overigens wel om kan lachen, maar niet perse heel grappig is, is als ik een tijd gezeten heb achter mijn computer en dan opsta dat ik dan echt helemaal stram en stijf ben en echt even op gang moet komen. Net een oud locomotiefje!

Oh wat je voedingskussen betreft (ook weer zo lief!!). Ik wil hem wel graag maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er dus wel al een heb en 'm dan puur uit gemakszucht zou willen. Dus als je er iemand anders blij mee kunt maken (of jezelf door hem te verkopen) dan snap ik dat heel goed.

Laal ik weet niet eens meer of ik op het goede nieuws van je mams gereageerd heb. Maar heel fijn en inderdaad heeeeel fijn dat ze zo goed in de gaten gehouden wordt.

Luus hoe is het met je borst? Niet te pijnlijk hoop ik. Ziet zo'n thuiszorg vooruitgang? Heb je dan vaak dezelfde mevrouw of meneer? Meissie ik ben zo aan het duimen dat het nu eens echt goed over gaat.
anoniem_72687 wijzigde dit bericht op 31-10-2009 10:27
Reden: djeez wat een lap tekst!!
% gewijzigd
Ben trouwens weer een kilo aangekomen deze week!
Ha, even vanaf mobiel.

gisteren heel veel pijn gehad aan mijn borst. We gingen een wandeling doen over de wallen en overal ergens eten. Ik had nauwelijks pijn aan mijn bekken, maar bij elke stap die ik zette wiebelde mijn slappe borst op en neer en dat deed goed zeer. Trouwens ook als ik stil zat. Heb me vol gestopt met 6 pcm's en 3 morfinetabletjes, en nog veel pijn. Na t hoofdgerecht zijn we dan ook maar naar huis gegaan.

Vanmorgen is t al voor t eerst gespoeld, dat viel wel mee. Alleen t inbrengen van gaas deed gemeen pijn.

Straks komen ze weer om vier uur en dan weer om negen uur vanavond. Wat een belasting.

Oh en zo meteen gaan we in de stad mijn ring ophalen! Die is klaar!
Ha meisjes

Ik vond het zo leuk om jullie en de ukkies te zien gister! En super dat mard en mardmeis er ook waren (die in haar eentje evenveel lachte als de rest bij elkaar). Sproetekind is echt heel groot en ook een lachebekje trouwens, ik vond het zo leuk om te zien dat je zo van hem genoot, Sproet. En Chiekmeisje, tja, zo eentje zouden we inderdaad allemaal wel willen (ruilen voor elevmeis?). Alhoewel ik Miniemini ook bijna onder mijn jas mee naar huis gesmokkeld had, wat een heerlijk popje. Laalbaby heeft zijn ogen goed de kost gegeven, maar geen van die meisjes kon hem echt bekoren geloof ik (alleen Chiekman wel ), dus pienmini moet echt een meisje zijn (of de beide heren homo).

Beng, wat ellendig al die gewrichtpijn. Maar je loopt al bij de fysio toch? Daar zou ik inderdaad om tips vragen, en anders lekker de woonkamer een beetje verbouwen zodat je vanuit die ene houding op de bank (klinkt goed trouwens) toch tv kunt kijken.

Luus, wat een gebed zonder eind, gvd. Niet te geloven gewoon. Ik vertelde het aan man ('die ene met dat abces', hij houdt geen namen bij ) en hij vindt dat je ook onredelijk veel voor je kiezen krijgt. Dus van ons allevier ( ) hier.

Sjip, wat fijn dat alles goed was! Sjipmini vond vast dat je wel even goed aandacht aan hem moest besteden, dat hij je alsmaar terug liet komen tot hij zich liet zien.
Oh en Laal, ik was ook helemaal vergeten dat de uitslag van je moeder natuurlijk geweest was. Gelukkig goed, en fijn dat ze het scherp in de gaten houden. Vroeg signaleren is het allerbelangrijkste, ook als het op een dag wel mis mocht zijn. Het is de reden dat ik mijn moeder nog heb.

Beng en Chiek, felicitaties aan jullie vaders trouwens! En fijne dag gewenst. Wij gaan straks naar sproetstad voor verjaardag van een van mijn zussen, ben beetje moe (gisteren tot laat visite) maar wel weer zin in om iedereen te zien. Soms ben ik zo blij met mijn zussen dat ik ook bijna vier meisjes zou willen produceren, gewoon omdat ik mijn meisjes dat ook gun (alhoewel ik ook best snap dat het ook heel anders kan, en deze gezelligheid ook niet bepaald ons hele leven al zo is ).
tjee, wat een stilte. Ik zit chagrijnig thuis omdat ik net met handenvol spullen bij de kassa van de e*tos ontdekte dat man mijn pinpas had meegenomen. Nadat ik me eerst uitgebreid had laten voorlichten over de juiste dagcreme voor mijn zwangere pukkel-huid en mijn dure lievelingsmascara 2 voor 1 was, kon ik het dus allemaal niet betalen.
quote:Peanutje schreef op 31 oktober 2009 @ 10:25:

Dan lig je heel charmant als een soort kikkertje dus...Ook als ik geen pijn heb vind ik dat overigens een fijne ligging.

weet je wat de favoriete houding van je schoonzoon is Hij ligt ook altijd in de kikkertjeshouding, ik noem hem liefkozend "mijn kleine kikkertje". Dat was de reden dat we dat piemeltje zo overduidelijk konden zien op de echo, want in mijn buik lag hij ook zo.

Luus, wat razendvervelend dat je nu weer zoveel pijn hebt...echt niet te geloven Heb je wel een klein beetje kunnen genieten van het feestje? Je krijgt het inderdaad wel verschrikkelijk voor je kiezen zeg...

Chiek...wauw wat goed van Chiekepopje! Hopen dat ze dit voortzet!

Beng, tjeee ook al last van veel pijn en ongemakken helaas geen tips voor je!

Elev oh balen zeg...maar stiekem moet ik er toch wel om lachen
Bengie, ik hoop voor jou dat zodra je bevallen bent, alle kwalen als sneeuw voor de zon verdwijnen! Ik hoopte dat voor mijzelf ook, niet wetende wat er nog allemaal aan ellende ná een bevalling kan komen.

Ik zit te wachten op de thuiszorg... ze kan elk moment weer langskomen. En dan begint de kwelling en pijn weer opnieuw. Bah.

We hebben wel net fijn mijn ring opgehaald! Jeuj! Ik ben er erg blij mee en vind hem superleuk! Maak straks wel ff een foto om up te loaden.

Sorry dat ik nog niet op iedereen gereageerd heb, maar heb maar snel snel bij gelezen.

Chiek, je hebt een beginnende doorslaper??!! Yeah!! Luusbaby begon door te slapen, maar sinds drie dagen is hij weer om 04.30 ongeveer weer wakker... prr.... beetje jammer.
Lieve Laal, ben superblij met de goede uitslag van je mama Helemaal goed!

Luus, weer zo'n last van je tiet, potverdorrie, ook voor jou een

Hier even snel, snel, heb de hele dag in een theorieklasje gezeten, ben helemaal klaar... Binnenkort examen, laten we het beste er maar weer van hopen

Verder probeert iemand achter mijn inloggegevens hier op Viva te komen, want heb nu 2 mailtjes gekregen waarin Viva naar mijn password verwijst, omdat er blijkbaar steeds een wachtwoord wordt ingetoetst bij het inloggen dat niet klopt... Beeeeetje vaag...
Hallo

Luus ik hoop dat de pijn te dragen was bij de tweede ronde thuiszorg verschoning.

Elevie wat klinkt het toch altijd gezellig, jij met je zussen. Heerlijk lijkt me dat met al die meiden. Fijn dat dat zo kan. En ach je bent zelf al op de helft van 4. Dus je bent lekker op weg zou ik zo zeggen.

Hier een heerlijke middag gehad. Opeens was het al half 5!!!

En aan het begin kwam ik ook zomaar Neempie tegen. Te leuk!!! Heel lief ook dat je me even aanschoot want ik had het zo druk met mijn bewonderaars dat ik je helemaal over het hoofd gezien zou hebben. Kwam later ook nog mijn tante tegen, die ik echt nooit zie. Te toevallig dus en dat allemaal in jouw bruisende stad!

Laal wat geestig van Laalmini. Tja het wordt toch steeds meer meant to be hoor. Hoewel twee mensen vandaag riepen dat het een jongetje is. Maar goed Elev kwam al met de oplossing voor die versie.

Duft wat vaag. Probeert iemand je Viva account te hacken ofzo? Snap niet helemaal wat je bedoelt maar het klinkt niet helemaal kuis. Hoe is het verder met jou? Trek jij het allemaal nog een beetje? Je klinkt zoooooo druk.
Misschien had iemand een nick die op jouwe leek, Duft, en vergist ze zich. Denkt ze waarschijnlijk dat ze het wachtwoord vergeten is en begrijpt ze niet waarom ze geen mailtje met het wachtwoord krijgt. De kans dat iemand opzettelijk onder jouw naam wil forummen lijkt me niet bijzonder groot (hoe mooi hij ook is ).

Laal lacht me uit, lekker ben jij. Gelukkig heb ik het twintig minuten later (toen man thuis kwam en ik mijn pinpas terug kon eisen) alsnog mijn spulletjes op kunnen halen. Wat schattig die kikkerhouding van Laalbaby trouwens, ik zie het helemaal voor me. Bij Pien ook trouwens. Dat terugschieten klinkt trouwens niet zo lekker hoor, Pien!

Luus: gauw een foto van de ring! Ook van de kunst die je laatst aan het maken was en waarvan we nog steeds geen foto hebben gezien..

Slaap lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven