LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Pff ik vind het nogal heftig om al die verhalen rondom de inenting te horen... Heb het er net nog met lief over gehad. Ik zei hem dat ik daar nu zo nuchter insta, dat jullie allemaal zo bezorgd zijn en dat ík dat niet voel. Maar mijn vraag aan hem was eigenlijk; zou dat dus echt zo werken? Als je een kindje hebt? Dat je dan écht zo anders gaat reageren? Want ik weet bijna zeker dat jullie, nuchtere types, ook heel anders gereageerd zouden hebben als je nog geen kind had gehad, of nog niet zwanger was geweest.

Ik zei dus tegen hem dat ik me dat gewoon niet zo kan voorstellen maar dat ik weet dat jullie in de eerste weken na je kindje zo overweldigd waren door het feit dat je ineens een lévend klein kind hebt wat volledig van je afhankelijk is.

Hij begrijpt het grappig genoeg meer dan ik (hij is ook al zo'n watje als het om de katten gaat ) , het was een heel leuk gesprek waarin ik mijn lief ineens echt zag als heel zorgzame maar ook bezorgde vader

Ik wens jullie allemaal veel wijsheid in deze MG tijd.
Lekker in die goede mood blijven pien!

Laal, we zijn dus niet thuis met oud en nieuw, maar bij vrienden aan de andere kant van het land, en slapen in een hotel. En ik zie er nu al tegenop (met sommige dingen ben ik toch een minder hippe en flexibele mama dan ik vooraf had gedacht ) Maar goed, we zullen zien hoe het loopt..
Wat lief neem!

Echt, jij wordt zo'n leuke mama, dat zie ik al helemaal voor me!
quote:sproet1978 schreef op 06 november 2009 @ 16:06:

Chiek, officieel mag zo'n wiegje tot 65 cm. Maar ik ga er vanuit dat er nog een redelijke marge is en dat hij niet klem komt te liggen. Elev heeft Elevmeisje nog met 11 maanden in zo'n wiegje gedaan (beentjes beetje in de lucht), dus we proberen het gewoon. Hij weegt gelukkig ook nog geen 10 kilo (al komt hij langzaamaan aardig in de buurt), want dan mag het zeker niet meer.

Ruim 13 maanden zelfs (ze liep al), en 68 cm (die wiegjes zijn 65 cm). Ging prima, ze was allang blij dat ze kon liggen, haar beentjes een beetje opgevouwen. Komt goed hoor, Sproet, onze vlucht was totaal 26 uur en dat hebben we ook overleefd.

Oh, ik moet de laptop afstaan. tot straks!
Met bovenstaande wil ik trouwens niet zeggen dat ik vind dat jullie miepen dat is hopelijk toch wel duidelijk? Want ik wéét inmiddels echt wel dat je met een kind een toch wel heel ander mens wordt en ik hoop alleen maar dat ik net zo'n zorgzame mama mag worden als jullie zijn
CHiehiek maak me nu niet steeds aan het piepen

Thanks
Neempie wat schrijf je dat lief over jouw aanstaande! En wat Chiek zegt. En niet om je aan het huilen te maken.

Ik merk trouwens wel dat bij mij de nuchtere stand aan blijft staan maar dat ik wel anders over de dingen nadenk. Maar ik weiger dus ook om me te veel zorgen te maken. Duft schreef laatst al zoiets maar we hebben gewoon niet alles in de hand en zijn dat niet gewend.
Wat grappig dat je dat zo opmerkt, Neem. Het ís ook zo dat ik gewoonlijk veel nuchterder ben dan in mijn moeder-modus. Ik vond het allemaal maar een beetje aanstellerij en zag het zo'n vaart niet lopen, met die MG, tot ik dat bericht las van een meisje van drie dat kerngezond was en er aan overleed.. Toen stak ik opeens bij elk hoestje de thermometer in haar kont. Allemaal emotie. Precies dezelfde emotie als waarom ik er geen enkel probleem mee heb om huismerkdingen van vanalles en nog wat te kopen, maar er niet over piekerde om een autstoeltje te kopen van een ander merk dan maxi*cosi. Het is wel een beetje uitgewerkt trouwens, want vandaag heeft meis een nieuwe autostoel gekregen (ze was eruit gegroeid), en die is van een ander merk.

Dat lijkt me nou één van de grootste nadelen van huisdieren: Oud & Nieuw. Is toch jammer als je altijd moet thuisblijven, of vinden jullie het meer een lekker excuus om niks te hoeven? Wij hebben nog geen plannen, afgelopen twee jaar hebben we hier bezoek gehad en elevmeis sliep prinsheerlijk overal doorheen. Behalve overdag, dát vond ik pas echt vreselijk. Vooral toen ze 's middags nog sliep en al uren lag te huilen in bed omdat ze zó moe was, maar door de knallen (voor de deur, overburen met tienerzoons hadden een tuinfeest en nog meer tienervisite) niet kon slapen. Toen ben ik naar die jongens toe gegaan of ze even een uurtje om de hoek konden gaan knallen zodat ze in elk geval éven kon slapen. (Nooit gedacht dat ik zo'n mens zou zijn dat ging klagen, maar daar heb je het weer: als het om je kind gaat...)

Luus, wat fijn dat Luusbaby kerngezond en gezellig is. Hopelijk geldt dat ook gauw weer voor Luusman.

Sproet, wat gek is dat hè, je spullen één voor één weggeven of verkopen. Maar jullie slaan ook veel op, toch? Neem je foto-albums enzo mee, of laat je dat bij je vader staan? Ik kwam er vandaag achter dat ik na meis' eerste verjaardag niks meer ingeplakt heb, dus vanmiddag een album gehaald (geprint had ik het al wel een keer, al lijk ik een half jaar te missen ). Dvd'tje erin en plakken maar!
Zit er nog iemand DWDD te kijken. Ik kom niet meer bij!!!!!
Wij zijn vorig jaar wel weggeweest met hond met oud & nieuw. Onze hond is zo goed opgevoed dat we overal welkom zijn met 'm. Zal met ons kind wel anders zijn Maar ons kind is vast wel welkom bij opa & oma !

Heb net de blije doos opgehaald bij de Pr*enatal. Da's dan ook de enige waarvoor ik me heb ingeschreven, heb niet zoveel zin in geleur aan de deur en vervelende telefoontjes. Ik heb ook geen telnr. opgegeven. Geadresseerd reclamedrukwerk overleef ik wel, we hebben een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote papiercontainer.

Ben ontzettend moe en brak. Te veel gedaan vandaag. Zwemmen, wandelen, boodschappen, koken, cateren voor werklui, winkelen...Ben helemaal kapot. Middagdutje is er nl. ook bij ingeschoten, slaap niet zo goed als ze naast mijn hoofd staan te boren, alhoewel ik wel een moedige poging heb gedaan.
Hey volgens mij had ik me ook opgegeven voor de Blije Doos. Hoe zit dat ook alweer? Krijg je daar bericht over?
Pien, ik zat net ff DWDD te kijken, maar er was weinig te lachen. Di-rect trad op, nou ja, die zijn wel geinig, maar daar is alles verder wel mee gezegd... Ik vind Spike nl. heel stom
Ik vind spike óók stom!

Ik heb wel ergens zitten lachen, maar dat was geloof ik bij het stukje van WA en zijn nogal lullige vertaling over die garnaal! Hilarisch!
Oh Duft was een clipje uit de tv draait door. Dat jongetje met die beer bij Oprah. Nou ja ik vond het echt errug grappig! Rest heb ik ook niet heel erg gevolgd.
Pien, bedoel je de Fokke en Sukke? Hier ook

Neempje, wat ontzettend raak wat je schrijft. Een vriendin van mij noemde me ooit "the most down-to-earth person she'd ever met". En daar is nog veel van over hoor, maar toch ben ik wel een stuk emotioneler dan vroeger. Dat ik vandaag tranen in m'n ogen kreeg omdat ik het kindje van mijn vriendin voelde schoppen, is echt nieuw. Bij haar vorige zwangerschap vond ik het vooral fascinerend dat ik dat kon voelen. Nu werd ik er echt door geraakt. Ik krijg veel sneller een brok in m'n keel.

En voor die MG ben ik echt niet zo bang, maar toen er vanmorgen een luid hoestend jongetje op het KDV was, dacht ik wel "als die maar uit de buurt van mijn Sproetekindje blijft ".

Wij zijn nog nooit thuis geweest met Oud&Nieuw. Geen idee hoe de katten reageren. Ze schrokken altijd wel van af en toe een harde knal in de dagen daarvoor, maar voor ons geen reden om dan maar thuis te blijven. Ze overleven het wel (en slopen niet je halve huis zoals een paniekerige hond misschien doet).

Morgen gaan we voor een weekendje weg en gaat Sproetekind uit logeren. Nu hij doorslaapt, wil ik dat m'n moeder hem in de logeerkamer laat slapen. Volgens mij vond ze het wel jammer, had z'n bedje liever naast zich gehad. Maar ik wil niet dat hij 's nachts weer wakker wordt voor een flesje. Hopelijk wordt het nog lekker weer komende dagen, wil wel lekker wandelen als het even kan.
Beng ik krijg van de doos van de etos ook geen mevrouw aan de deur (Caatje wel volgens mij?), ze belden op en die doos is zelfs opgestuurd. Dat ging dan om de babydoos, de zwangerdoos moest je ophalen bij de etos.

Lief is darten en ik zit hier op de bank met Ben en Jerry, mijn maten voor vanavond. Ik kon kiezen uit strawberry cheesecake en caramel chew chew, het is de laatste geworden

Elev, stiekem ben ik ook blij dat we er dit jaar met oudjaar niet zijn. Onze buurjongens zijn ook gek op vuurwerk en knallen vanaf 10u. `s ochtends tot de volgende ochtend 10u. (ongeveer). Normaal vind ik dat alleen irritant, maar nu vindi k het natuurlijk echt vervelend omdat Mardmeisje er dan last van heeft (en aangezien ze met onweer ook niet slaapt.... )

Neem ik was ook altijd extreem nuchter over vaccinaties in het algemeen en griepepidemieen enz. Maar ik heb momenteel een overheersende gedachte: `het zal ons maar gebeuren`. Maar ik probeer het zoveel mogelijk te onderdrukken. Het heeft nl. totaal geen zin om me er druk over te maken.
Ok, meerdere momenten dus vandaag bij DWDD. Moest ook erg lachen om die teddybeer!
Hahaha, ik heb ook erg gelachen bij DWDD vooral onze willempie met zn garnaal had t gisteren al gezien bij het nieuws (waarna inderdaad die fout met subtitles bij U2)

Zit nu naar netwerk te kijken..toch erg benieuwd naar wat er te vertellen is
Hm niet naar kijken als je een kleintje hebt
Oh ben foute amerikaanse serie aan het kijken. Lekker languit op de bank en in de commercial break even de badkamer schoongemaakt.
hahahaha dat is een wel heul snelle badkamerschoonmaak

Stomme film staat hier aan, op Film1. Jammerdebammer dat lief hem wel leuk lijkt te vinden
Wow, kun jij de badkamer poetsen in één reclameblok? (Zeker nooit meer iets gehoord van die schoonmaakster, trouwens? Ze zou er nog achteraan gaan, maar toen kreeg ik al de indruk dat dat niet echt zou gaan gebeuren.)
Wij hebben een heel kleine badkamer en de douche was al gedaan.

Nooit meer wat gehoord inderdaad. Grappig moest er ook aan denken toen ik de wc deed.

Ach voor de portemonnee is het wel beter. Ik maak me een beetje zorgen om de centjes aangezien er veel in het huis gaat zitten dit najaar.
Lekker Sproetje, is dit jullie uitgestelde honeymoon?

En inderdaad, hoestende kinderen op het kdv moeten echt uit de buurt van mijn meisje blijven!
Hahaha Mard, ik zie je bijna even in de armpjes van die kindertjes knijpen 'enne, denk erom he, niet bij dat meisje in de buurt komen'

Film is het toch niet geworden, televisie staat uit.

Ik zou eigenlijk nog even wat moeten studeren, dus ik ga dat onder het forummen maar een beetje doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven