LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
woensdag 23 december 2009 om 12:49
Nemo, ik meldde het naar aanleiding van de vraag van Chiek.
Ik zit echt te janken bij 16 & Pregnant, het is die adoptieaflevering. Die jongen is zó lief en zó dol op zijn dochtertje. Hij zegt steeds: "We're doing it for her, to give her a good life. We can do this, we're strong enough. Just remember that we're doing it for her." En dan moet ik weer huilen omdat ik me niet kan voorstellen dat ik Miniemeis weg zou geven.
Ik zit echt te janken bij 16 & Pregnant, het is die adoptieaflevering. Die jongen is zó lief en zó dol op zijn dochtertje. Hij zegt steeds: "We're doing it for her, to give her a good life. We can do this, we're strong enough. Just remember that we're doing it for her." En dan moet ik weer huilen omdat ik me niet kan voorstellen dat ik Miniemeis weg zou geven.
woensdag 23 december 2009 om 12:50
Je hebt in het begin elke 4 weken een afspraak, dus als je bij 7 weken gaat, is de keer daarna bij 11 weken ongeveer. De combinatietest moet je ergens tussen week 11 en week 14 doen geloof ik, dus anders wordt het al krap met een afspraak maken.
Wil je de combinatietest doen neem, of ben je daar nog niet over uit?
Wil je de combinatietest doen neem, of ben je daar nog niet over uit?
woensdag 23 december 2009 om 12:55
Nou precies, als de eerste afspraak pas bij 11 weken zou zijn, zou dat inderdaad een beetje aan de late kant zijn. Dus ik vind het prima hoor! No problem..
Ik denk dat we het wel gaan doen, maar ik vind het lastig. Lief en ik moeten het daar nog eens goed over hebben. Hij heeft namelijk een andere mening dan ik in geval van kindje met Down bijvoorbeeld moeilijk dus!
Wil je ook weten hoe het met mijn seksleven is ?
Ik denk dat we het wel gaan doen, maar ik vind het lastig. Lief en ik moeten het daar nog eens goed over hebben. Hij heeft namelijk een andere mening dan ik in geval van kindje met Down bijvoorbeeld moeilijk dus!
Wil je ook weten hoe het met mijn seksleven is ?
woensdag 23 december 2009 om 13:06
Nou neem, kom maar op met alle ins en outs; hoe vaak, waar, hoelang, wanneer.....
En die test is een kansberekening he, het sluit niets uit. Als je een kans krijgt van 1 op de 8000 (ik noem maar wat) kun jij als nog die ene zijn natuurlijk, al is die kans wel heel klein. Je bent jong, dus je kans is sowieso erg klein. zit er down in jullie familie? (zo nee, dan is je kans nóg kleiner) Helemaal 0 is je kans nooit..
Het blijft iets moeilijks, een kind kan zoveel mankeren, en niet alles is vooraf al te ontdekken. En wat vind je té erg om wel of niet te accepteren, dat is waarschijnlijk ook een groot grijs gebied. Het blijft en moeilijke discussie, want wat doe je als je je laat testen en je kans is wél groter, ga je dan voor een punctie? En wat doe je dan met die uitslag? Wij hebben ervoor gekozen de test niet te doen, volgens onze verloskundige doet tegenwoordig 40% de test wel en 60% niet. (dan heb ik het over vrouwen onder de risicoleeftijd. 36 of 37 toch? )
En die test is een kansberekening he, het sluit niets uit. Als je een kans krijgt van 1 op de 8000 (ik noem maar wat) kun jij als nog die ene zijn natuurlijk, al is die kans wel heel klein. Je bent jong, dus je kans is sowieso erg klein. zit er down in jullie familie? (zo nee, dan is je kans nóg kleiner) Helemaal 0 is je kans nooit..
Het blijft iets moeilijks, een kind kan zoveel mankeren, en niet alles is vooraf al te ontdekken. En wat vind je té erg om wel of niet te accepteren, dat is waarschijnlijk ook een groot grijs gebied. Het blijft en moeilijke discussie, want wat doe je als je je laat testen en je kans is wél groter, ga je dan voor een punctie? En wat doe je dan met die uitslag? Wij hebben ervoor gekozen de test niet te doen, volgens onze verloskundige doet tegenwoordig 40% de test wel en 60% niet. (dan heb ik het over vrouwen onder de risicoleeftijd. 36 of 37 toch? )
woensdag 23 december 2009 om 13:14
Nee, hij zit niet meer in mn hoofd
Ben wel bezig maar lukt niet zo goed.
Over die combitest moet ik het gewoon goed met lief hebben want inderdaad, het is maar een getal. Wat jij schrijft is precies de motivatie om het niet te doen. Maar natuurlijk heeft lief daar ook wat over te zeggen.
Uhm seks, ja, gebeurt hier nog regelmatig, zeg zo'n 4 keer per week. Meestal gewoon in bed
Hoelang...wisselend. Wanneer...meestal van donderdag t/m zondag, tijdstip wisselen
Goed zo?
Ben wel bezig maar lukt niet zo goed.
Over die combitest moet ik het gewoon goed met lief hebben want inderdaad, het is maar een getal. Wat jij schrijft is precies de motivatie om het niet te doen. Maar natuurlijk heeft lief daar ook wat over te zeggen.
Uhm seks, ja, gebeurt hier nog regelmatig, zeg zo'n 4 keer per week. Meestal gewoon in bed
Hoelang...wisselend. Wanneer...meestal van donderdag t/m zondag, tijdstip wisselen
Goed zo?
woensdag 23 december 2009 om 13:19
Ooh wat balen van je gedicht Neem. Zo zonde van je tijd en energie.
@Minie
een 2e sluit ik niet bij voorbaat uit, maar eerst maar 's zien hoe deze is gelukt. Als het een leuk modelletje is willen we wellicht wel een 2e poging wagen. Maar dat betekent idd voor Bengman flink wat medicatie spuiten gedurende minimaal 6 maanden. Gelukkig weten we nu wel wat de dosis moet zijn en kan hij gelijk starten met de naalden. Maar eerst deze er maar 's uitpersen.
Ik heb echt even gruwelijk last van mijn winterdip. Ben vreselijk verdrietig om niks, voel me gewoon ongelukkig eigenlijk. Niks is goed, niks is leuk en ga zo maar door. Dit weer schiet ook niet op, want ik voel me heel erg opgesloten in huis. Het liefst zou ik gaan werken, lekker even op mezelf en iets voor mezelf doen. Gelukkig is Bengman nu even wieberen en heb ik het rijk alleen (samen met thee, chocola en knuffelige hond).
Elev, heel veel sterkte bij de schoonfamilie. Ik heb zwaar met je te doen.
Wat me wel opvalt is dat eigenlijk niemand zin heeft in de kerstverplichtingen, met name die bij schoonfamilies. Waarom doen jullie het dan eigenlijk nog? Ik ben fervent aanhanger van het principe dat het leven veels te kort is om dingen tegen je zin te doen. Komt ook omdat Bengman beperkte energie heeft en ik het dus onzin vindt om energie te verspillen aan dingen die je niet wilt doen. Natuurlijk moet je weleens iets voor de goede lieve vrede etc. maar er zijn wel grenzen. Bij mij ligt er een hele duidelijke grens bij kerst
@Minie
een 2e sluit ik niet bij voorbaat uit, maar eerst maar 's zien hoe deze is gelukt. Als het een leuk modelletje is willen we wellicht wel een 2e poging wagen. Maar dat betekent idd voor Bengman flink wat medicatie spuiten gedurende minimaal 6 maanden. Gelukkig weten we nu wel wat de dosis moet zijn en kan hij gelijk starten met de naalden. Maar eerst deze er maar 's uitpersen.
Ik heb echt even gruwelijk last van mijn winterdip. Ben vreselijk verdrietig om niks, voel me gewoon ongelukkig eigenlijk. Niks is goed, niks is leuk en ga zo maar door. Dit weer schiet ook niet op, want ik voel me heel erg opgesloten in huis. Het liefst zou ik gaan werken, lekker even op mezelf en iets voor mezelf doen. Gelukkig is Bengman nu even wieberen en heb ik het rijk alleen (samen met thee, chocola en knuffelige hond).
Elev, heel veel sterkte bij de schoonfamilie. Ik heb zwaar met je te doen.
Wat me wel opvalt is dat eigenlijk niemand zin heeft in de kerstverplichtingen, met name die bij schoonfamilies. Waarom doen jullie het dan eigenlijk nog? Ik ben fervent aanhanger van het principe dat het leven veels te kort is om dingen tegen je zin te doen. Komt ook omdat Bengman beperkte energie heeft en ik het dus onzin vindt om energie te verspillen aan dingen die je niet wilt doen. Natuurlijk moet je weleens iets voor de goede lieve vrede etc. maar er zijn wel grenzen. Bij mij ligt er een hele duidelijke grens bij kerst
woensdag 23 december 2009 om 13:20
Jemig; ben ik effe lunchen; zijn jullie al weer 2 pagina's verder. En het gaat van commodes en marsepeinen taarten opeens over sex??? Haha..
Heb trouwens net geluncht met Sex & the City op. Hoe relaxt is dat! Echt; dat thuiswerken is best uit te houden zo.
En Mard; Ook al niet zo consequent met de condomen? Hier ook; vandaar de stress vorige week. We voelden ons best een beetje dom. We hadden de hele tijd zoiets van; ach we willen toch meer kinderen. We zien wel. Maar dat valt dan toch vies tegen als je er bijna van overtuigd bent dat je weer zwanger bent. Slik!!
Neem: Ach; wat jammer van je gedicht. Helemaal niks meer in je hoofd? Ik zou als ik jou was even blocnote en pen meeslepen vandaag. Zal je zien dat je het opeens weer weet als je in de supermarkt bent of zo. Kan je even steekwoorden opschrijven.
Heb trouwens net geluncht met Sex & the City op. Hoe relaxt is dat! Echt; dat thuiswerken is best uit te houden zo.
En Mard; Ook al niet zo consequent met de condomen? Hier ook; vandaar de stress vorige week. We voelden ons best een beetje dom. We hadden de hele tijd zoiets van; ach we willen toch meer kinderen. We zien wel. Maar dat valt dan toch vies tegen als je er bijna van overtuigd bent dat je weer zwanger bent. Slik!!
Neem: Ach; wat jammer van je gedicht. Helemaal niks meer in je hoofd? Ik zou als ik jou was even blocnote en pen meeslepen vandaag. Zal je zien dat je het opeens weer weet als je in de supermarkt bent of zo. Kan je even steekwoorden opschrijven.
woensdag 23 december 2009 om 13:22
@Chiek
seksleven is hier niet bestaand. Moet er niet aan denken op dit moment. Voel me een aangespoelde walvis en nul aantrekkelijk, hoop dat ik me ooit weer aantrekkelijk ga voelen. Zeker in periode van BV denk ik dat ik mijn borsten toch blijf zien als melkfabriek en als ik iets niet erotiserend vind is het dat. En als je er dan een kolf bijdenkt is er helemaal niks over van de seksdrive.
seksleven is hier niet bestaand. Moet er niet aan denken op dit moment. Voel me een aangespoelde walvis en nul aantrekkelijk, hoop dat ik me ooit weer aantrekkelijk ga voelen. Zeker in periode van BV denk ik dat ik mijn borsten toch blijf zien als melkfabriek en als ik iets niet erotiserend vind is het dat. En als je er dan een kolf bijdenkt is er helemaal niks over van de seksdrive.
Oh, maar ik heb wel zin in de kerst hoor Beng!
Maar heb dan ook geen schoonouderverplichtingen. Dus dat scheelt weer.
Vervelend dat je je zo k.u.t. voelt. Kan je niet even iets voor jezelf doen? Beetje freubelen met sieraden of zo?
En misschien later met Bengman even naar buiten. Wandelingetje maken in de sneeuw en daarna ergens warme chocomelk drinken.
Maar heb dan ook geen schoonouderverplichtingen. Dus dat scheelt weer.
Vervelend dat je je zo k.u.t. voelt. Kan je niet even iets voor jezelf doen? Beetje freubelen met sieraden of zo?
En misschien later met Bengman even naar buiten. Wandelingetje maken in de sneeuw en daarna ergens warme chocomelk drinken.
Die test kun je als je onder de 36 bent pas een jaar laten doen. Is op zich natuurlijk een goede ontwikkeling, maar het geeft je wel weer iets extra's om over na te denken. 5 jaar geleden kreeg je 'm gewoon niet. Schrijf je vragen/twijfels op, en bespreek ze met je verloskundige (en laat neemman dat ook doen)
4 keer per week? Dat deden wij alleen toen ik een kind wilden!
Zijn jullie al lang bij elkaar eigenlijk? (weet ik even niet meer)
Ach ja, wij zijn van de kwaliteit; als we het doen, doen we wel gelijk een volledige apk zal ik maar zeggen , daar kunnen we dan weer even op teren
4 keer per week? Dat deden wij alleen toen ik een kind wilden!
Zijn jullie al lang bij elkaar eigenlijk? (weet ik even niet meer)
Ach ja, wij zijn van de kwaliteit; als we het doen, doen we wel gelijk een volledige apk zal ik maar zeggen , daar kunnen we dan weer even op teren
woensdag 23 december 2009 om 13:23
woensdag 23 december 2009 om 13:29
Beng, kolven is echt niet zo walgelijk als je nu denkt hoor, dat zul je zien
Niet erotiserend en genant feitje: De laatste keer dat wij sex hadden begon ik tijdens mijn orgasme opeens te lekken Echt een stroompje...... zéér niet sexy kan ik je vertellen
Borsten doen ook helemaal niet mee tijdens de sex, ik kan dat niet loskoppelen van elkaar
Niet erotiserend en genant feitje: De laatste keer dat wij sex hadden begon ik tijdens mijn orgasme opeens te lekken Echt een stroompje...... zéér niet sexy kan ik je vertellen
Borsten doen ook helemaal niet mee tijdens de sex, ik kan dat niet loskoppelen van elkaar
woensdag 23 december 2009 om 13:36
Ik kan dat dus ook niet loskoppelen he. Nu al niet. Vindt het al helemaal niks dat er een "derde" in het spel is. En als borsten ineens functioneel zijn als melkfabriek, nul sexy, sorry. Als ik mijn eigen borsten nu in de spiegel zie zinkt de moed me al in de schoenen (die moed ligt nu ongeveer naast mijn tepels, even voor de beeldvorming).
woensdag 23 december 2009 om 13:36
Oh Chiek; echt waar! Was wel mijn grootste angst. Maar ik was natuurlijk al na anderhalve week gestopt, dus nooit gehad. Vond mijn borsten tijdens die week ook gewoon nooit bij mijn lichaam horen. Voelde alsof er een (pijnlijke) melkfabriek aan me hing.
Hmm..lekker positief verhaal weer voor Beng. Sorry hoor...
Hmm..lekker positief verhaal weer voor Beng. Sorry hoor...
woensdag 23 december 2009 om 13:41
Borstvoeding geven is ook niet sexy en ik was erg benieuwd hoe ik het zou vinden...ik stond namelijk niet enorm te springen om te kunnen borstvoeden. Maar toen ik zag hoe J'tje zijn best deed om te drinken en hoe goed hij groeide op "mijn" melk, waren die bezwaren echt de deur uit. Ik heb keihard zitten janken op het randje van het bad toen J zijn eerste flesje afgekolfde melk kreeg...maar ja dat is geweest.
Bij een tweede ga ik zeker weten weer voor borstvoeding, geen twijfel mogelijk...
En tijdens de sex zijn mijn borsten ook gewoon aan bod gekomen hoor...weliswaar voorzichtig
Bij een tweede ga ik zeker weten weer voor borstvoeding, geen twijfel mogelijk...
En tijdens de sex zijn mijn borsten ook gewoon aan bod gekomen hoor...weliswaar voorzichtig
woensdag 23 december 2009 om 13:43