LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
zaterdag 2 januari 2010 om 19:09
zaterdag 2 januari 2010 om 19:24
Poeh dat zijn veel sporten Mien.
Ik heb afgelopen week al 1 x gezwommen, maar wil eigenlijk 2 x per week gaan. Straks ook nog fitnessen (1x per week: gelukkig bij een fitnesscentrum waar alleen revaliderende mensen komen, geen patsers dus).
Als Luba morgen weer erg vroeg is (06.00 uur), dan gaat ie rond 07.30 weer naar bed en kan ik even gaan zwemmen van 08.00 tot 09.00.
Ik heb afgelopen week al 1 x gezwommen, maar wil eigenlijk 2 x per week gaan. Straks ook nog fitnessen (1x per week: gelukkig bij een fitnesscentrum waar alleen revaliderende mensen komen, geen patsers dus).
Als Luba morgen weer erg vroeg is (06.00 uur), dan gaat ie rond 07.30 weer naar bed en kan ik even gaan zwemmen van 08.00 tot 09.00.
zaterdag 2 januari 2010 om 19:33
Zwemmen om 8 uur 's morgens op zondag?
Respect!!
In het weekend doen wij het zo: meisje rond 06.45 voeden en meteen terug in bed leggen. Dan allemaal nog even slapen (of eventueel is het dan tijd voor de weekendwip ) en dan rond 08.45 douchen en aankleden/ ontbijten. Meisje wordt rond 09.45/10.00 wakker voor haar fles.
Door de weeks staan we op na de eerste voeding
Respect!!
In het weekend doen wij het zo: meisje rond 06.45 voeden en meteen terug in bed leggen. Dan allemaal nog even slapen (of eventueel is het dan tijd voor de weekendwip ) en dan rond 08.45 douchen en aankleden/ ontbijten. Meisje wordt rond 09.45/10.00 wakker voor haar fles.
Door de weeks staan we op na de eerste voeding
zaterdag 2 januari 2010 om 19:40
Ja ok zondagochtend zwemmen gaat mij (op dit moment) ook wat ver. Maar ik kan me sowieso nog niet zo heel veel voorstellen bij die vroege ochtenden. Wij zijn errug van het uitslapen. Zelfs op werkdagen hoef ik er niet zo vroeg uit. Voordeel zou wel zijn dat ik dan eerder op mijn werk ben en eerder weg kan. Dat zou ideaal zijn.
zaterdag 2 januari 2010 om 19:51
Hihi komt wel Pien!
Ik was ook errrrrrrrg van het uitslapen. Nu ben ik al blij als ik Luba van 00.00 en 06.00 niet hoor, want dan heb ik een goede nacht slaap gehad!! Voel me dan ook redelijk goed uitgeslapen (oké ik zou best nog langer kunnen slapen hoor!)
Ik ga vanaf aankomende maandag ook 9 uur op maandag en dinsdag werken en op woensdag en vrijdag 8 uur (dus 34 uur in de week).
Luba is wakker. Ga hem er uit halen voor zijn laatste flesje (4 flesjes vandaag voor het eerst, hij dronk al een week hééél slecht zijn flesjes, dus nu maar 1 fles minder gedaan en nu gaan ze weer allemaal op).
Ik was ook errrrrrrrg van het uitslapen. Nu ben ik al blij als ik Luba van 00.00 en 06.00 niet hoor, want dan heb ik een goede nacht slaap gehad!! Voel me dan ook redelijk goed uitgeslapen (oké ik zou best nog langer kunnen slapen hoor!)
Ik ga vanaf aankomende maandag ook 9 uur op maandag en dinsdag werken en op woensdag en vrijdag 8 uur (dus 34 uur in de week).
Luba is wakker. Ga hem er uit halen voor zijn laatste flesje (4 flesjes vandaag voor het eerst, hij dronk al een week hééél slecht zijn flesjes, dus nu maar 1 fles minder gedaan en nu gaan ze weer allemaal op).
zaterdag 2 januari 2010 om 20:04
In 1 ruk van 21.30 tot 09.00 slapen (wat ik nog weleens deed in het weekend als ik erg moe was) lukt nu inderdaad niet meer..... want mán, dat was af en toe zó lekker! Zeker met dit soort weer... heerlijk uitgeslapen wakker worden en dan lekker thee drinken in bed terwijl je een kansloos programma als campinglife kijkt
Wat vinden jullie trouwens van deze:
http://www.sudtours.nl/gr ... rt=&objectIndex=15#prices
Ben nog steeds aan het zoeken, deze lijkt me wel leuk!
Wat vinden jullie trouwens van deze:
http://www.sudtours.nl/gr ... rt=&objectIndex=15#prices
Ben nog steeds aan het zoeken, deze lijkt me wel leuk!
zaterdag 2 januari 2010 om 20:08
zaterdag 2 januari 2010 om 20:09
zaterdag 2 januari 2010 om 20:15
Oh die tweede ziet er nog knusser uit.
Wij zouden vanavond film kijken maar Pienman ligt al mer dan een uur te maffen op de bank. Wil 'm niet wakker maken maar film kijken wil ik ook niet te laat mee beginnen.
Ik denk dat ik 'm maar laat slapen. Hij is echt nog steeds op van de feestdagen en alle drukte daaromheen.
Waren jullie mannen erg moe de eerste tijd met de baby?
Wij zouden vanavond film kijken maar Pienman ligt al mer dan een uur te maffen op de bank. Wil 'm niet wakker maken maar film kijken wil ik ook niet te laat mee beginnen.
Ik denk dat ik 'm maar laat slapen. Hij is echt nog steeds op van de feestdagen en alle drukte daaromheen.
Waren jullie mannen erg moe de eerste tijd met de baby?
zaterdag 2 januari 2010 om 20:16
Ziet er zalig uit, Chiek. Maar ik ben ook altijd bang dat er te weinig in de buurt te doen is, vooral als je er zonder auto zit. Wat ik trouwens als tip kan geven: zorg dat er minimaal twee ruimtes zijn zodat chiekmeisje alleen kan zijn om in slaap te vallen (kan natuurlijk wel jullie slaapkamer zijn, het gaat om het moment van in slaap vallen). Toen we met meis de eerste zomer op vakantie gingen (een weekje zwitserland in een camper, om te oefenen voor NZ) was ze ongeveer even oud als chiekmeis straks, en het enige dat niet goed ging was dat ze niet goed in slaap viel als wij in dezelfde ruimte zaten. Bij mooi weer bleven we dan een half uurtje buiten zitten tot ze sliep, maar dat ging niet altijd, en dan duurde het soms uren tot ze in slaap viel..
zaterdag 2 januari 2010 om 20:22
zondag 3 januari 2010 om 00:57
quote:chica1978 schreef op 01 januari 2010 @ 20:11:
Zijn jullie al aan het kijken voor de zomervakantie? Of, anders gevraagd; willen jullie op vakantie komend jaar? Wij wel, ben volop aan het kijken maar kom er nog niet echt uit. Nu is zoeken naar een geschikte vakantie iets wat ik heel leuk vindt, maar het lukt nu nog niet echt, en daar baal ik van We willen (niet te ver) vliegen, naar een rustige bestemming vlakbij of aan het strand.
Chicaatje, wat is jouw dagindeling met minicaat nu ongeveer? Als wij weg willen is meisje ongeveer zo oud als minicaat nu, dus vandaar. Doet hij nog maar 1 middagdutje, of nog meerdere? En wat eet hij inmiddels allemaal?
Zo, ben aan het proberen bij te lezen. Ben toevallig hier. We keken vandaag naar de film 'Deer Hunter'. Erg mooi, maar de film liep uit en we hadden hem opgenomen. Dus het einde was er niet. Manlief moest het weten en kwam erachter op Viva. Hihi..
Maar bijlezen lukt niet zo, maar wil toch even reageren.
Schema van Minicaat is nu zo ongeveer:
Doordeweekse dag:
08.00 uur opstaan en flesje melk: 235 cc
10.30 uur Fruithapje
Slapen tot 12.30 - 13.00 uur
13.00 uur: Boterham (zonder beleg; we zijn nog aan het oefenen)
+ fles melk 235 cc
15.00 -17.00 uur slapen
17.00 uur: Beetje sap en een liga
18.30 uur: groentehap +sap
19.30 uur naar bed
23.00 uur Laatste fles met pap
In het weekend slapen we uit en dus is het schema anders. Minicaat slaapt de laatste tijd ook tot half tien.
Dan krijgt hij zijn flesje.
Tussen de middag weer brood met fruithap en sap
Dan slapen tot 's middags 16.00 uur en dan een flesje melk.
Dat is het enige verschil eigenlijk. We komen in het weekend gewoon tijd tekort om alle voeding erin te krijgen.
En ik las nog welgemeende adviezen. Inderdaad heel vervelend.
Wij waren oudejaarsavond bij schoonfamilie en daar vonden ze het toch wel heel bijzonder dat Minicaat naar bed ging 's avonds!
Al die kinderen blijven dan gewoon wakker. Zijn neefje die een jaar ouders is, bleef gewoon wakker tot half twee. Tja...
Zijn jullie al aan het kijken voor de zomervakantie? Of, anders gevraagd; willen jullie op vakantie komend jaar? Wij wel, ben volop aan het kijken maar kom er nog niet echt uit. Nu is zoeken naar een geschikte vakantie iets wat ik heel leuk vindt, maar het lukt nu nog niet echt, en daar baal ik van We willen (niet te ver) vliegen, naar een rustige bestemming vlakbij of aan het strand.
Chicaatje, wat is jouw dagindeling met minicaat nu ongeveer? Als wij weg willen is meisje ongeveer zo oud als minicaat nu, dus vandaar. Doet hij nog maar 1 middagdutje, of nog meerdere? En wat eet hij inmiddels allemaal?
Zo, ben aan het proberen bij te lezen. Ben toevallig hier. We keken vandaag naar de film 'Deer Hunter'. Erg mooi, maar de film liep uit en we hadden hem opgenomen. Dus het einde was er niet. Manlief moest het weten en kwam erachter op Viva. Hihi..
Maar bijlezen lukt niet zo, maar wil toch even reageren.
Schema van Minicaat is nu zo ongeveer:
Doordeweekse dag:
08.00 uur opstaan en flesje melk: 235 cc
10.30 uur Fruithapje
Slapen tot 12.30 - 13.00 uur
13.00 uur: Boterham (zonder beleg; we zijn nog aan het oefenen)
+ fles melk 235 cc
15.00 -17.00 uur slapen
17.00 uur: Beetje sap en een liga
18.30 uur: groentehap +sap
19.30 uur naar bed
23.00 uur Laatste fles met pap
In het weekend slapen we uit en dus is het schema anders. Minicaat slaapt de laatste tijd ook tot half tien.
Dan krijgt hij zijn flesje.
Tussen de middag weer brood met fruithap en sap
Dan slapen tot 's middags 16.00 uur en dan een flesje melk.
Dat is het enige verschil eigenlijk. We komen in het weekend gewoon tijd tekort om alle voeding erin te krijgen.
En ik las nog welgemeende adviezen. Inderdaad heel vervelend.
Wij waren oudejaarsavond bij schoonfamilie en daar vonden ze het toch wel heel bijzonder dat Minicaat naar bed ging 's avonds!
Al die kinderen blijven dan gewoon wakker. Zijn neefje die een jaar ouders is, bleef gewoon wakker tot half twee. Tja...
zondag 3 januari 2010 om 10:05
Ziet er goed uit Chiek dat vakantieadres! Moet eerlijk zeggen dat ik 3 weken veel te lang vind om op vakantie te gaan, maar als je dol bent op vakantie is het vast heerlijk
Wij gaan straks even naar de Zweedse gigant. We hadden dingen gekocht voor de babykamer en kunnen het nergens meer vinden. Nu dus maar nieuwe kopen en dan vinden we de vorige aankopen vast weer terug. Echt zo bizar, het lijkt wel een soort bermudadriehoek in huis, er verdwijnt van alles....
Verjaardagsfeestje was supergezellig gisteren, de terugreis was minder leuk. Met 30 km per/uur naar huis gekropen vanuit Brabant. Jee wat een pak sneeuw en glad! Maar zonder kleerscheuren thuisgekomen gelukkig.
Wij gaan straks even naar de Zweedse gigant. We hadden dingen gekocht voor de babykamer en kunnen het nergens meer vinden. Nu dus maar nieuwe kopen en dan vinden we de vorige aankopen vast weer terug. Echt zo bizar, het lijkt wel een soort bermudadriehoek in huis, er verdwijnt van alles....
Verjaardagsfeestje was supergezellig gisteren, de terugreis was minder leuk. Met 30 km per/uur naar huis gekropen vanuit Brabant. Jee wat een pak sneeuw en glad! Maar zonder kleerscheuren thuisgekomen gelukkig.
zondag 3 januari 2010 om 10:56
Goedemorgen allemaal,
Raar nachtje hier zeg...J'tje sliep heerlijk, maar ik kon niet in slaap komen...Uren wakker gelegen, lekker irritant! J'tje heeft vannacht voor het eerst op zijn eigen kamer gelegen...aan de ene kant is het wel goed zo, maar ik miste hem wel hoor. Ik heb de babyfoon op mijn nachtkastje gezet Ooit las ik dat en toen vond ik vre-se-lijk overdreven en nu doe ik het zelf...Heel de nacht liggen luisteren of dat ding het wel deed (we hebben een paar x getest en toen ging het prima ) en ja hoor...vanochtend vroeg hoorde ik gebabbel...gelukkig!
Chiek, ik ga ook de beco bestellen!
Verder weinig bijzonderheden vandaag...lekker rustig.
Raar nachtje hier zeg...J'tje sliep heerlijk, maar ik kon niet in slaap komen...Uren wakker gelegen, lekker irritant! J'tje heeft vannacht voor het eerst op zijn eigen kamer gelegen...aan de ene kant is het wel goed zo, maar ik miste hem wel hoor. Ik heb de babyfoon op mijn nachtkastje gezet Ooit las ik dat en toen vond ik vre-se-lijk overdreven en nu doe ik het zelf...Heel de nacht liggen luisteren of dat ding het wel deed (we hebben een paar x getest en toen ging het prima ) en ja hoor...vanochtend vroeg hoorde ik gebabbel...gelukkig!
Chiek, ik ga ook de beco bestellen!
Verder weinig bijzonderheden vandaag...lekker rustig.
zondag 3 januari 2010 om 11:05
Morning!
Hier veel te laat naar bed omdat ik Zwartboek nog een stuk ging kijken (goeie film!). Het einde heb ik maar opgenomen want het werd toch wel beetje laat.
Ga zometeen lekker lunchen met een vriendinnetje dus behalve wat fruit en een vers sapje sla ik mijn ontbijt maar even over.
Het is weer stralend mooi weer hier. Blauwe lucht en flink wat zon. Eigenlijk jammer dat we binnen gaan zitten. Maar ja buiten lunchen lijkt me toch ook wat fris.
Hihi die overbezorgde Laal. Gelukkig dat Jeetje het allemaal wel prima vond.
Beng jakkes terug in die sneeuw. Is best griezelig volgens mij. Brrrr!!! Maar gelukkig was het gezellig.
Oh ik ben vanmorgen maar weer eens op mijn kop gaan hangen. Pienmini is zo druk, ik dacht ik help een handje. Vind het echt bijzonder om te merken hoe druk ze nog kunnen zijn terwijl er toch steeds minder plek overblijft.
Hier veel te laat naar bed omdat ik Zwartboek nog een stuk ging kijken (goeie film!). Het einde heb ik maar opgenomen want het werd toch wel beetje laat.
Ga zometeen lekker lunchen met een vriendinnetje dus behalve wat fruit en een vers sapje sla ik mijn ontbijt maar even over.
Het is weer stralend mooi weer hier. Blauwe lucht en flink wat zon. Eigenlijk jammer dat we binnen gaan zitten. Maar ja buiten lunchen lijkt me toch ook wat fris.
Hihi die overbezorgde Laal. Gelukkig dat Jeetje het allemaal wel prima vond.
Beng jakkes terug in die sneeuw. Is best griezelig volgens mij. Brrrr!!! Maar gelukkig was het gezellig.
Oh ik ben vanmorgen maar weer eens op mijn kop gaan hangen. Pienmini is zo druk, ik dacht ik help een handje. Vind het echt bijzonder om te merken hoe druk ze nog kunnen zijn terwijl er toch steeds minder plek overblijft.
zondag 3 januari 2010 om 11:22
Het is hier trouwens ook zulk ontzettend mooi weer! Heerlijk! Zo maar even buiten wandelen voor de werkweek weer begint. Morgen weer alle collega's handen schudden...blegh heb ik nooit zin in
Chiek, ik krijg helemaal zin in vakantie zo Ben benieuwd waar wij terecht gaan komen...
Gezellig Pien! Altijd leuk met een vriendin...Raar trouwens...vanaf nu mag je bevallen en dan ben je officieel op tijd! Als je hetzelfde termijn als Chiek gaat aanhouden, dan beval je over een paar dagen
Brr wel eng Beng, aan de andere kant vind ik het ook altijd wel spannend, jij niet?
Chiek, ik krijg helemaal zin in vakantie zo Ben benieuwd waar wij terecht gaan komen...
Gezellig Pien! Altijd leuk met een vriendin...Raar trouwens...vanaf nu mag je bevallen en dan ben je officieel op tijd! Als je hetzelfde termijn als Chiek gaat aanhouden, dan beval je over een paar dagen
Brr wel eng Beng, aan de andere kant vind ik het ook altijd wel spannend, jij niet?
zondag 3 januari 2010 om 11:33
Niet alsof je dat echt aan kunt voelen (hoewel je leest wel eens verhalen...) maar zo voelt het dus nog helemaal niet Laal. Ik herken bijvoorbeeld ook niks in het zat zijn op het eind. Dus het voelt ook nog niet als het eind ofzo. Snappie het nog?!
Morgen naar de gyn met mijn vragen/opmerkingen lijstje. Ben benieuwd wat nu verder.
Morgen naar de gyn met mijn vragen/opmerkingen lijstje. Ben benieuwd wat nu verder.
zondag 3 januari 2010 om 11:48
Wie weet scheelt dat wel pien, want ik was het dus wel degelijk strontzat; die dikke buik, de vreselijke jeuk, de bekkenpijn....
Dus misschien beval jij wel pas op 10 februari
Hoe gaat dat nu eigenlijk; als je weeen krijgt of je vliezen breken, moet je dan meteen naar het ziekenhuis, of mag je eerst nog thuis blijven? En mag jij wel overtijd gaan, of leiden ze je in met 40 weken? (of misschien krijg je dat allemaal nog te horen, en heb ik weer veel te veel vragen )
Het is ook wennen hoor laal, jeetje op zijn eigen kamer! Gelukkig is het goed gegaan, en dikke kans dat jij vannacht ook gewoon goed slaapt!
Meise slaapt sinds 3 weken op haar kamer (maar dan nog wel in het mandje, dat we in et ledikant hebben gezet), en we hebben haar deur en de onze open staan, dan horen we haar ook en is de babyfoon niet nodig. Overdag slaapt ze ook boven, en dan hebben we de babyfoon wel aan in de woonkamer.
Leuk dat je de draagzak gaat bestellen! Weet je al welke kleur? En gaat laalman 'm ook gebruiken denk je?
Dus misschien beval jij wel pas op 10 februari
Hoe gaat dat nu eigenlijk; als je weeen krijgt of je vliezen breken, moet je dan meteen naar het ziekenhuis, of mag je eerst nog thuis blijven? En mag jij wel overtijd gaan, of leiden ze je in met 40 weken? (of misschien krijg je dat allemaal nog te horen, en heb ik weer veel te veel vragen )
Het is ook wennen hoor laal, jeetje op zijn eigen kamer! Gelukkig is het goed gegaan, en dikke kans dat jij vannacht ook gewoon goed slaapt!
Meise slaapt sinds 3 weken op haar kamer (maar dan nog wel in het mandje, dat we in et ledikant hebben gezet), en we hebben haar deur en de onze open staan, dan horen we haar ook en is de babyfoon niet nodig. Overdag slaapt ze ook boven, en dan hebben we de babyfoon wel aan in de woonkamer.
Leuk dat je de draagzak gaat bestellen! Weet je al welke kleur? En gaat laalman 'm ook gebruiken denk je?