LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Hier is trouwens ook echt niks aan de hand sneeuwtechnisch gezien. Maar ik heb een lekker hangdagje en dat vind ik een prima excuus Lief is met vrienden naar de kroeg en ik was gisteravond voor het eerst sinds Mardmeisje weer in mijn eigen stamkroeg (wel `s middags koffie gedronken, maar niet echt `s avonds). Was zo gezellig. Was alleen bang dat Mardmeisje wakker zou worden, ze is nl. heel verkouden en niet echt lekker en dat vond ik een beetje lullig voor mijn lief.

Uit eten was ook heel gezellig, ik had carpaccio, tonijn en kaasplank dus zwangertechnisch gezien geen aanrader. Ik ben dan ook niet zwanger en heb ontzettend genoten

Ik heb trouwens op het einde van mijn zwangerschap wel een paar glaasjes wijn gedronken, op onze trouwdag champagne bij de taart en een glaasje witte wijn met ijs bij het diner (toen was ik 34 weken), op onze mini honeymoon twee keer bij het eten en toen neef geboren werd om het te vieren hier thuis met mijn ouders en zus.

In het begin heb ik niks gedronken dat durfde ik echt niet, had op het einde tohc het idee dat het minder kwaad kon, maar dat praat je jezelf natuurlijk ook een beetje aan. Petje af voor de meiden die het niet hebben gedaan.

Ik heb trouwens een keer ossenhaas gegeten op een personeelsfeest van man, we zaten aan tafel bij de baas en ik durfde niet te vragen om iets anders (was geen keuze menu oid). Heb er maar gewoon van genoten (ben echt gek op rood vlees). Gerookte zalm heb ik trouwens in betere restaurants waar je van weet dat de omzet hoog/snel is wel gewoon gegeten, rauwmelkse kazen niet dat ik weet, maar ik ben er niet hysterisch streng over geweest (mijn zus at bv geen brie van de super meer als ze de verpakking niet had gelezen, dat vond ik wat overdreven aangezien er bijna geen rauwmelkse kaas verkocht wordt in de supermarkten en een rauwmelkse brie een heel andere kaas is dan een supermarktbrietje).

Sproetje wat een beslissing over Sproetekinds helmpje. De kogel is dus (zo goed als..) door de kerk. Ik zou er ook erg veel moeite mee hebben denk ik, begrijp zover mogelijk je gevoel dus helemaal. En inderdaad wat Pien zegt denk ik ook, voor jou is het bijna erger dan voor sproetekind. Ik moest ook wel heel hard lachen om het amerikaanse helmpjesbeleid van Elev

Hebben jullie trouwens de volkskrant? Staat in het magazine van vandaag een heel artikel over unassisted childbirth. Ik moet er toch niet aan denken...

Chiek, dat hypoallergene kan dus koemelkallergie voorkomen begreep ik toendertijd van bv.com en het bv topic hier. Als je een allergisch kind (wat je dus niet van tevoren weet) hypoallergene melk geeft kan het ervoor zorgen dat het over die allergie heen groeit omdat het denk ik minder geprovoceerd wordt oid? Als je een allergisch kind echter `gewone` melk geeft kan het die allergie provoceren en moet je vaak meer moeite doen om die te onderdrukken. Dus ook koemelkvrij dieet als bv moeder of pepti melk ipv hypoallergeen. Maar ik heb me hier een tijd geleden in verdiept dus weet niet meer precies hoe de wetenschappelijke verklaringen lopen, maar zoiets was het dus.

Chocochiekje is dus duidelijk niet allergisch en geen probleem toch. Ik hoorde van mijn huisarts dat koemelkallergie gehypet wordt en het een modeverschijnsel is Dus misschien ben ik wel overdreven. Ik ben ook aan het dubben of ik de opvolgmelk straks ook hypoallergeen moet geven of niet.

Neem nog even een vraagje voor jou, ik heb een boekje van het voedingscentrum over voeding tijdens je zwangerschap. Ik hoop dat ik je niet beledig als ik vraag of jij het wilt hebben? Is absoluut niet beledigend bedoeld namelijk, maar ik kan me voorstellen dat wij er een beetje hetzelfde instaan qua voeding en zwangerschap.

En een hele dikke knuffel in deze hele spannende dagen Het is gelukkig bijna zover, je kan al aftellen.
Oja Pien, die doosjes koop ik bij de drogist. Etos heeft ze, maar de dirx ook (drogist bij de digros, weet niet of dat overal bestaat).

Ik zit er trouwens over te denken om te switchen van kdv...

deze

Daar hebben we al over gedacht toen we een kdv zochten, maar ons kdv nu is heel dichtbij mijn werk (deze ook, maar iets minder dichtbij) en vonden we ook prima. Heel klein en daardoor ook wel vertrouwd gevoel.

Maar door het live voeden zie ik nu toch meer dan goed voor me is denk ik De leidsters zijn heel lief, maar een pedagogische visie mis ik wel een beetje. De dreumesjes en baby`s die echt eten zitten bijvoorbeeld soms met zijn tweeen of alleen aan een tafel zonder leidster, als ze wel met een paar zitten loopt de leidster steeds weg en er wordt niet gestart met een liedje ofzo. Dat soort dingen vind ik jammer.

Maar nu is het dus ook al een paar keer voorgekomen dat ziekte/vakantie niet vervangen wordt en het dus vrij druk is op de groep en er niemand is om zich even om Mardmeisje te bekommeren bij het wegbrengen. En dat voelt helemaal niet goed. Afgelopen donderdag waren er weer zo weinig leidsters en werd Mardmeisje opgevangen op de peutergroep. Daar was natuurlijk geen veilige plek om haar neer te leggen, die werd gecreeerd en daarna kwamen er drie kindjes tegelijk binnen. Ik dacht, ik doe even makkelijk, die leidster kan niet alles tegelijk en leg Mardmeisje neer. Die ging huilen, ik dat nog even gezegd en dat ze wel naar bed kon (was 8u.). Verder prima, dat soort dingen gebeuren. Toen kwam ik voeden om 15u. en lag Mardmeisje alleen in het lokaal te huilen op de mat, ook nu dacht ik, kan gebeuren (leidster was een kindje aan het verschonen) Mardmeisje heeft gewoon honger. Toen ging ik weg en moest ik Mardmeisje weer neerleggen zonder iemand erbij en ik voelde me zo ellendig. Ik dacht, ik wacht even tot de leidster terug is en toen h oorde ik de andere leidsters in het verschoonhok roddelen over de juf die nu met vakantie is en durfde ik niet meer te blijven Zij dachten dat ik al weg was denk ik en ik voelde me echt een beetje teveel.

Maar toen ik naar school liep voelde ik me zo`n slechte moeder, die haar kind gewoon daar laat liggen huilen. Dus ik man gebeld om haar op te halen. En daar ging `s avonds onze ruzie ook over. Hij vindt dat we haar niet steeds (was nu de tweede keer) op kunnen halen als het kdv de zaken niet goed regelt en op zich heeft hij daar gewoon gelijk in. Ik kan het alleen niet aanzien dat mijn kind daar de dupe van is.

Ga nu sowieso donderdag een gesprek met die leidster aan (op een positieve manier, zij kan er tenslotte ook niets aan doen dat ze alleen is, die andere leidsters die kwamen kletsen waren van de andere groep) en ga aan haar vragen of het misschien helpt om met de locatiemanager te spreken, want die doet de planning lijkt me.
Zo, als het echt gaan sneeuwen zo hebben jullie iig iets te lezen
Ola,

Chiek, fijn dat de lucht weer geklaard is, ik hou helemaal niet van dit soort dingen, dus ik kan weer opgelucht ademhalen

Sproet, ik heb het verhaal over jouw Sproetemanneke even gemist, staat het op de groep?

Drinken tijdens de zwangerschap heb ik niet gedaan. Ik ben niet zo'n drinker, ik drink alleen als ik uitga en dat heb ik tijdens de zwangerschap niet zo gek veel gedaan Rood vlees heb ik wel eens gegeten en gerookte zalm ook, wist ook niet dat dat niet mocht trouwens. Sowieso was ik niet zo bezig met wat wel en wat niet, volgens mij. Behalve rauwmelkse kazen, die heb ik wel gemeden...

Oh ja, ik ben ook helemaal voor een magnetronsterisator. Al moet ik bekennen dat ik de flesjes altijd in de vaatwasser doe, het laatste programma schijnt ook een sterilatie-functie te zijn, dus extra steriliseren hoeft dan niet meer. En voor mijn gevoel wordt het ook veel schoner dan wanneer je ze alleen maar steriliseert.

Qua flessenspenen heb ik een standenspeen. Stand 1 gebruikte ik in het begin. Inmiddels stand 2/3 en bij pap standje 4.

De Be*co kan me niet bekoren, maar daar zal ik dan wel de enige in zijn gezien alle positieve reacties hier Ik heb zelf een Baby*Bjorn in een kek kleurtje, en die bevalt goed. Al gebruik ik zelden een draagzak, ik vind een kinderwagen praktischer ook om te kunnen slapen enzo. En voor de korte stukjes gebruik ik mijn bakfiets. En voor echt, echt, echt korte stukjes, gebruik ik de babyfoon
Sproetje, wij hebben trouwens ook geen magnetron (was het sterrilisatieverhaal even vergeten, thanks Duft). Ik heb de avent flessenwarme (van mp) en ik vind het prima. Duurt iets langer dan magnetron, maar je kunt er dus ook hapjes in opwarmen en er zit een speciaal programma voor bevroren melk/voeding op. Ik heb tegen Mardman gezegd dat hij een flesje moest maken met 40% kokend water en de rest koud water uit de kraan. Dus ik mis hem kindtechnisch nog niet.
Mard, hartverscheurend wat je daar beschrijft over je kleine meisje huilend achter moeten laten, terwijl de leidsters lekker aan de klets zijn. Het is sowieso moeilijk, vind ik, je kindje achterlaten bij relatief vreemden, dus dan moet het ook wel goed voelen. Donderdag moest V. ook huilen toen ik weg ging, maar de leidster had hem lekker tegen haar aan genomen en stond al wiegend voor het raam me uit te zwaaien. Dan nog voel je je wel een beetje leeg, dat je denkt: "waarom doe ik dit? Ik ga wel fulltime moederen" al weet je dat dat ook geen optie is. Maar ik kon het vrij snel loslaten, omdat ik zag dat V. in ieder geval getroost werd en geknuffeld.

Ik vind het ook gek dat ze zonder eet-ritueel eten, dat kindjes gewoon alleen aan een tafel zitten. Gek hoor. Zelfs bij ons op school wordt er nog gezongen en gezamenlijk gegeten. Ik kan me goed voorstellen dat je uitkijkt naar iets nieuws. Als iets niet goed voelt, dan heeft dat echt wel een reden.
Hier ook nog geen sneeuw, beetje poederstuifspul.

Was weer een hoop te lezen zeg! Ik ben benieuwd hoe Bengman zich houdt tijdens de bevalling. Hij functioneert niet onder druk, heeft een "chemische" oorzaak omdat hij bepaalde stoffen niet kan aanmaken in zijn lijf. Moet dus ook duideljike orders hebben en er moeten op tijd pillen in. Helaas ben ik degene die daar aan moet denken (samen met de VK).

Laal als bitch kan ik me best voorstellen overigens, zonder veel moeite zelfs

Mard, wat een verhaal zeg over het kdv. Kan me indenken dat het je helemaal niet lekker zit. Kun je zomaar overstappen of hebben jullie een jaarcontract? Lijkt me ontzettend waardeloos als je echt het gevoel hebt dat het beleid niet klopt en dat jouw kind daar slachtoffer van wordt. Ik snap Mardman ook wel dat hij vindt dat je niet elke keer je kind kunt ophalen omdat zij de zaakjes niet voor elkaar hebben, maar het belang van het kind weegt zwaarder in mijn ogen. Zelf zou ik ook gelijk mijn kind mee naar huis nemen. Helemaal niet leuk!

Pien, heel herkenbaar jouw nog niet toe aan de bevallingsverhalen. In mijn directe omgeving zijn net 2 mensen bevallen waarvan 1 maar 1 week en eentje krap 11 dagen met mijn uitgerekende datum scheelde. Allebei dus royaal te vroeg bevallen, maar toch. Ik moet er persoonlijk echt niet aan denken om volgende week al te bevallen bij 36 weken. Daar ben ik helemaal niet klaar voor!

Qua eten ben ik volgens mij niet zo hysterisch geweest. Vis lust ik niet, dus dat at ik hiervoor ook niet. Maar ik heb wel rose varkenshaas gegeten, boerenkaas (is rauwmelks), brie waarvan ik de herkomst niet ken en rauwe eieren door chocomousse. Tsja, als je al een hap binnen hebt dan heeft het ook geen zin om het uit te spugen toch. Dan eet ik door en laat het me heerlijk smaken. Pech hoor. En rose varkenshaas mag volgens mij zelfs van Beatrijs, is lang genoeg verhit net als fricandeau.
Ik heb ook een Avent flessenwarmer van iemand cadeau gekregen. Die gebruik jij dus wel Mard?

Magnetronsterilisator moet ik echt nog even opschrijven op een briefje want ik vergeet het anders.

Hoe zit dat eigenlijk met afgekolvde borstvoeding en opwarmen? Ik begreep tijdens de voorlichting wel dat je geen koude en net gekolvde en dus warme melk bij elkaar mag gooien in een flesje en zo opsparen, maar hoe gooi je het dan bij elkaar? Na het ontdooien of uit de koelkast waarin je het 5 dagen mag bewaren? Bij tijden duizelt het me hoor. Ik wil het allemaal graag goed doen maar ik kan het niet allemaal onthouden. En soms is de info ook nog tegenstrijdig....
Harde boerenkaas is rauwmelks maar mag wel, door dat rijpingsproces is er geloof ik weer niet listeria`s te bekennen ofzo Rauwe eieren mogen trouwens gewoon, salmonella is in principe niet bedreigend voor je kindje geloof ik ofzo. Voor jezelf niet zo lekker natuurlijk, maar om wie gaat het hier nu!

Ja ik zit er echt mee in mijn maag dat kdv. Volgende week ga ik een gesprek aan en naar aanleiding daarvan maak ik een keuze, Mardman zit niet echt te springen om een switch, maar toen ik vanmiddag aangaf dat het wel voor 4 jaar is dit vond hij het ook wel iets meer een optie.

Ik heb een contract met twee maanden opzegtermijn, dus dat zou vanaf april zijn dan (ik zorg dat ik voor 1 februari opzeg in dat geval)
In de koelkast mag je afgekolfde melk 5 dagen bewaren Beng (wel achtering en een goede koelkast, maar dat zit wel goed bij jullie net nieuwe ga ik vanuit). Ik kolf en als dat niet genoeg is voor 1 voeding laat ik het in de koelkast staan. Dan kolf ik nog meer, zet ik apart in de koelkast. Als het allebei op dezelfde temp. is gooi ik het bij elkaar en stop het in de vriezer. In de aventfles met afsluitdopje. Dan pak ik er dus gewoon een hele voeding uit.

Ik heb weleens een `restje`, dat vries ik dan apart in met op het bakje (avent via bekers) datum en hoeveelheid (ik ben een kneus, als het bevroren is kan ik de maatstreepjes niet meer lezen). Dat doe ik met een whiteboardstift, maar das nog best hard boenen om het eraf te krijgen.

Ik laat gekolfde melk die ik wil invriezen trouwens niet langer dan 36 uur in de koelkast staan, dan vries ik dus een halve portie in.

Als ik trouwens een voeding moet maken van halve porties zet ik al die bekertjes tegelijk in de koelkast en gooi ze over in de fles als ze ontdooit zijn. Dat duurt wel 36 uur. Als ik te laat ben dan zet ik ze eerst even buiten de koelkast en daarna erin.
Oja die warmer, ik heb de nieuwste van avent. Zit een soort `computertje` op waarmee je hoeveelheid, begintemp. (kamer, koelkast, vriezer) en soort voeding (vast of vloeibaar) kunt instellen. Hij berekent dan zelf hoe lang hij moet warmen. Ideaal, maar duurt langer als een magnetron. Je hoeft er alleen niet ibj te staan.

Dat kolven en bewaren van melk moet je trouwens echt kijken wat werkt voor jou. Dat is zo persoonlijk. Zelfs alle bv guru`s hebben een eigen systeem. Ik heb nog een heel pakje met bv bewaarzakjes, als iemand daar tzt behoefte aan heeft let me know. Die zijn vrij duur om aan te schaffen (ik kreeg ze gratig bij mijn kolf)
Pienie, het zou toch wat zijn als je snel gaat bevallen! Ben zó benieuwd naar wat er nu in jouw buik zit!! Nouja, een baby, das duidelijk, maar welk smaakje!??!

Mard, tjee.. ik zit een beetje verbaast te lezen. Jammer dat deze dingen gebeuren op je kdv. Ik denk dat de meesten van ons niet direct zien hoe er op het kdv overdag gewerkt wordt, omdat we niet dáár komen voeden. Dus jij ziet wellicht meer dan anderen. Zeker jammer als ze onderbezet zijn, helaas komt dat wel eens voor. Evengoed, als het je een naar gevoel geeft (en dat geeft het je), dan is het niet vreemd om te switchen hoor! Wel goed dat je eerst een gesprek aan gaat met de leidster.

Ik heb geen rauwmelkse kazen gegeten, geen rood vlees en 0,0 gedronken. Had daar totaal geen moeite mee. Vond niet roken moeilijker.
Oh, mard, daar zou ik me ook druk over maken hoor

Het kan best een keertje gebeuren, maar zelfs dán voel je je daar rot over. Ik zou het zeker aangeven! Even simpel geredeneerd: Jij bent klant daar, en sommige dingen lopen niet naar behoren. Je staat volkomen in je recht!

En over die koemelk allergie..... ik drink zelfs elke dag een mok elk met extra calcium, dat is dus juist niet zo goed begrijp ik?

Aan de andere kant; ik doe dat al sinds ik zwanger ben, dus meisje heeft kennelijk geen allergie.

Ik heb geen druppel gedronken sinds mijn zwangerschap (en de 10 jaar daarvoor ook al niet trouwens ) De reden waarom heb ik weleens verteld geloof ik. Ook geen rood vlees of rauwmelkse kaas gegeten (wel een keer verse gerookte zalm, dat was toen we allemaal naar chicaatje gingen. Weet nog dat pien toen geen hapje durfde te nemen, vond dat zo schattig ) ; ik vond het totaal geen moeite eigenlijk.
Getsie Mard, ik zit ook een beetje ontsteld jouw kdv stukje te lezen. 'Gewoon' switchen inderdaad als dat een optie is en jij je daar beter bij voelt. Zo'n gesprek aangaan lijkt me ook best lastig dus petje af dat je dat gaat doen. En vervelend dan ook dat jullie daar mot over krijgen. Maar ja ik snap beide standpunten wel eigenlijk. Maar kan voorstellen dat het voor jou als moeder (plus dat je het met eigen ogen ziet) moeilijker is. Nou ja hopelijk komt er een goede oplossing.

Hihihi ja met eten ben ik een beetje mutserig moet ik zeggen. Het voelt dan niet goed ofzo. Ik vraag nog wel eens aan Pienman of dingen wel echt gaar zijn als ik het zelf niet goed zie.

En ik drink nu juist melk of karnemelk om genoeg kalk binnen te krijgen. Ik probeer daar extra op te letten. Maar in onze familie komt botontkalking voor dus ik heb dat van kleins af aan eigenlijk wel meegekregen.

Heb net het wiegje in elkaar gezet. Nou ja de bekleding er op geflanst. Wat een rotwerkje. Maar niet zo rot als het opmaken van dat ding. En volgens mij zit het nou nog niet goed. Ik heb van die waterdichte molton dingetjes gekregen maar aangezien die niet onder het hoofdje mogen moeten ze ver naar beneden geschoven en dan bubbelt dat ding. Lijkt me nou niet bepaald lekker liggen. En toen kreeg ik weer hetzelfde gezeur met teveel deken bij het instoppen. De lakentjes zijn net niet groot genoeg voor het matrozenbedje gebeuren. Maar goed ik laat het nu even zo en laat de kraamverzorgster er tzt wel naar kijken. En we mogen wel niet die schroeven vergeten anders valt het liggedeelte van het onderstel straks.

Goed ondanks al dit gedoe ziet het er heel cute uit. Staat best gezellig zo extra erbij op de slaapkamer.

Sneeuwstorm update: geen!

Stond net wel heel lief iemand sneeuw van ons stoepje te schrapen. Voelde me helemaal een beetje schuldig. Ook geen idee wie het was eigenlijk maar durfde ook niet zo goed te kijken.
Hè mard, wat waardeloos dat je zo'n rotgevoel hebt gekregen van dat kdv. Heb je bij de leidster op zich wel een goed gevoel (als ze naar mardmeis kijkt dan), of neutraal of zelfs negatief? Ik kan me bij meis' kdv eigenlijk geen dag herinneren dat zieken en vakantiedagen niet vervangen werden, al gebeurt het bij de 3+ groep wel eens geloof ik, maar dat vind ik heel wat anders. Die kinderen zijn niet zo hulpeloos, bovendien kunnen ze altijd een andere groep binnenlopen voor hulp (open deuren beleid). Ik vond het soms al een beetje stom als er meerdere kinderen tegelijk gebracht werden en ze niet gelijk tijd hadden voor een praatje met mij maar dan waren er meestal gewoon twee leidsters en drie brengende ouders ofzo. Dat je je kind gewoon neer moet leggen in een lege ruimte en dan weg gaan, vind ik echt best wel onbehoorlijk (hoewel het misschien anders is als je bent komen voeden tussendoor, dan hoef je verder niets te overleggen, maar toch), dus ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. En inderdaad, het is wel voor vier jaar (plus straks eventueel een volgend kind weer vier jaar, je brengt ze toch niet snel naar verschillende kdv's), en het heeft ook veel invloed op je werkplezier of je weet dat je kind veilig en in goede handen is...
quote:chica1978 schreef op 09 januari 2010 @ 15:50:

Oh, mard, daar zou ik me ook druk over maken hoor

Het kan best een keertje gebeuren, maar zelfs dán voel je je daar rot over. Ik zou het zeker aangeven! Even simpel geredeneerd: Jij bent klant daar, en sommige dingen lopen niet naar behoren. Je staat volkomen in je recht!

En over die koemelk allergie..... ik drink zelfs elke dag een mok elk met extra calcium, dat is dus juist niet zo goed begrijp ik? Aan de andere kant; ik doe dat al sinds ik zwanger ben, dus meisje heeft kennelijk geen allergie.

Ik heb geen druppel gedronken sinds mijn zwangerschap (en de 10 jaar daarvoor ook al niet trouwens ) De reden waarom heb ik weleens verteld geloof ik. Ook geen rood vlees of rauwmelkse kaas gegeten (wel een keer verse gerookte zalm, dat was toen we allemaal naar chicaatje gingen. Weet nog dat pien toen geen hapje durfde te nemen, vond dat zo schattig ) ; ik vond het totaal geen moeite eigenlijk.

Nee hoor, Chiek, dat maakt niets uit. Iig niet als je kindje er geen last van heeft. Als je kindje koemelkallergie heeft hoef je zelfs niet altijd koemelkvrij te eten/drinken als bv moeder. Meestal hebben ze er geen last van omdat je lijf het een soort `omzet`. Als je een heel gevoelig kindje hebt kan het wel effect hebben, maar dat is meestal niet hoor.

Ik ben juist extra melk gaan drinken, er was ook niet veel nodig voor dat extra... ik dronk niks. Nu elke dag een glas optimel omdat `het mòet`.
Hier geen rood vlees, geen vis (yuk), geen alcohol, geen rauwmelkse kaas en ook niet gerookt.

Mard, wat vervelend zeg! Als het je erg dwarszit zou ik ook overstappen hoor. Ik had dat in het begin ook toen ik live ging voeden. Er is wel eten met een liedje en Meis wordt altijd lekker geknuffeld als ze binnenkomt, maar er is daar 1 leidster die het brood gewoon in de mondjes van de kindertjes duwt als ze het niet willen opeten. Maar voor de rest heb ik er wel een goed gevoel bij en die leidster is er ook niet iedere dag. En Meis eet natuurlijk nog geen brood.

Het leukste vind ik dat de tijden dat wij Meis ophalen nogal variëren. Soms kom ik binnen en ligt ze in bed, soms zit ze in de wipper of ligt ze in de box, maar soms ook is ze gewoon lekker aan het knuffelen met een leidster. En waar ze ook ligt of zit, als ik binnenkom is het altijd lachen.

*schopt zichzelf onder aars om weer te gaan leren*
Ik vind de leidsters zelf alledrie heel leuk en lief en volop aandacht normaal gesproken. Het zit hem dus puur in het vervangingsbeleid. En als ik dan bedenk dat twee van haar vaste leidsters met zwangerschapsverlof gaan in maart vind ik dat gewoon heel lastig.

Doordat ik die leidsters heel leuk vind vond ik het niet gezamenlijk eten en drinken niet een heel groot probleem. Ik ging er een beetje vanuit dat dat in de hogere groepen wel gebeurt en ik wilde misschien ook in de oudercommissie gaan dan kan je dat soort dingen ook wel aankaarten lijkt me.

Maar het was dus met recht een rotdag donderdag. En dan bekruipt me ook het gevoel dat als ik niet was wezen voeden ik het niet eens gezien had en dan had ik dus dat gevoel niet gehad, maar Mardmeisje wel een rotdag (bij wijze van spreken) en kan ze het niet vertellen.

Ik heb net meteen gemaild naar dat andere kdv trouwens, met de vraag of er plek is (die is er volgens mij wel, vriendin van mij werkt daar als leidinggevende en die kreeg minder uren omdat er plekken over zijn, dus inside info) en of ik een rondleiding en een gesprek kan krijgen.

Hier staat in de `filosofie` al duidelijk benoemd over dat gezamenlijk eten en drinken dus dat is een voordeel
Ik gebruikte van die ijsblokjes zakjes om melk in te vriezen. Eerst in de koelkast opslaan van de hele dag, en daarna het zakje de diepvries in. We hadden een haakje in de koelkast gehangen (met zuignap), zodat we het zakje rechtop konden hangen in de koelkast. Werkte best handig vond ik. Ik kon gewoon deelblokjes opwarmen (net als bij de spinazie in deelblokjes, hihi).
quote:Minie86 schreef op 09 januari 2010 @ 16:33:

Hier geen rood vlees, geen vis (yuk), geen alcohol, geen rauwmelkse kaas en ook niet gerookt.

Mard, wat vervelend zeg! Als het je erg dwarszit zou ik ook overstappen hoor. Ik had dat in het begin ook toen ik live ging voeden. Er is wel eten met een liedje en Meis wordt altijd lekker geknuffeld als ze binnenkomt, maar er is daar 1 leidster die het brood gewoon in de mondjes van de kindertjes duwt als ze het niet willen opeten. Maar voor de rest heb ik er wel een goed gevoel bij en die leidster is er ook niet iedere dag. En Meis eet natuurlijk nog geen brood.

Het leukste vind ik dat de tijden dat wij Meis ophalen nogal variëren. Soms kom ik binnen en ligt ze in bed, soms zit ze in de wipper of ligt ze in de box, maar soms ook is ze gewoon lekker aan het knuffelen met een leidster. En waar ze ook ligt of zit, als ik binnenkom is het altijd lachen.

*schopt zichzelf onder aars om weer te gaan leren*

Dat is bij ons gelukkig ook zo en dat vind ik dan zo gek om te zien, mijn meisje bij een `vreemde`. Zeker in het begin. Maar wel een heel goed gevoel dat ze ook van knuffleen houden inderdaad!

Het gaat dus puur om die vervanging en daar baal ik dan van. Want dat is gewoon zo belangrijk!
Je kan ook googelen op inspectierapporten van je kdv. Als je googled op 'inspectierapport naam kdv'. Kun je kijken wat de inspectie aangetroffen heeft.
Ze hebben een hele mooie site, Mard, maar ze zijn wel duur! Ik vond ons kdv al duur, en die is nu 6,50 per uur geloof ik. Je moet er wel even bij stilstaan dat je voor een lager uurbedrag compensatie van de overheid krijgt (er staat me iets bij van 6,30, maar dat hoeft niet te kloppen), dus dat je eigen bijdrage dan hoger wordt.

En Pien, dat wiegje opmaken is écht een kunst hoor (ik kan het ook allang niet meer), maar dat leert de kraamhulp je wel. Volgens mij mogen die zeiltjes trouwens helemaal niet meer (weet ik niet zeker), maar eigenlijk heb je die ook niet nodig. Als hij/zij eens zóveel piest dat de luier doorlekt (is bij meis nog geen drie keer gebeurd volgens mij, zeker zo klein niet, dan verschoon je nog veel vaker), zitten er nog kleertjes en één of twee lagen lakens tussen, dus zoveel risico loopt dat matrasje niet...
Is meestal niet veel hoor... aan de meeste richtlijnen voldoen ze wel. Soms wordt er additioneel nog wat inside werkwijze information bij opgeschreven in het rapport.

Toch wel aardig om te zien van je eigen kdv.
Beng, je kunt gekolfde melk beter niet in de magnetron opwarmen, dan gaan de goede stoffen verloren. je kunt een flesje beter au bain marie in een pannetje verwarmen. (of in een flessenwarmer, maar ik vond een pannetje net zo snel)

Ik heb nooit gekolfd om een voorraadje aan te leggen, dus daar heb ik geen verstand van.
Mard, als je heel erg tevreden bent behalve over de vervanging, zou ik toch proberen dat op te lossen ter plekke. In de oudercommissie gaan lijkt me een hele goeie zet. En volgens mij is het ook gewoon verplicht om te vervangen. Lijkt me tenminste. Het is voor mardmeis ook een overgang om weer ergens anders te wennen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven