LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Ooh, een 'wellness center' in huize Duft!

Mien, ik weet ook niet over welk boek je het hebt, maar het klinkt niet heel erg leuk ofzo. Gaat het over kindermishandeling?
Aaarghhh je kunt niet eens een avondje op stap of je moet weer vele pagina's bijlezen! Morgen weer een dag! Toedels en trusten meisjes X
Ik ga aftaaien meisjes, ben zo rete-moe... Ik had morgen allemaal leuke plannen, maar ineens gaat er niks meer door. Vanwege het weeralarm voor morgen, zou het echt zo dramatisch zijn op de weg? Wel lekker on the other side dat ik niks hoef en lekker kan kroelen met mijn kindjes, die ik toch wel heel erg gemist heb de afgelopen 2 dagen
Slaap lekker Laal! (het ging vandaag voornamelijk over goede en foute vetten, luieremmers, spenen en handkolven)
Het boek is Valse Salie van Roos Baum. Haar moeder had Münchhausen by proxy en daar was zij dus het slachtoffer van. Heel indrukwekkend en heel erg...

En nu is het ook voor mij bedtijd! Moet een goede nacht niet meteen verpesten door tot half 1 te blijven lezen.

Slaap lekker liefjes!
Grrrrrr ben weer wakker. Stuk vroeger dan normaal en mijn hoofd loopt over. Van dingen die opeens nog moeten. En dan wil ik heel erg dat het morgenochtend is zodat ik het allemaal kan gaan halen/regelen etc. Nou ja in plaats daarvan maar een lijstje gemaakt om het uit mijn hoofd te krijgen.

Duft, kijk je wel uit op dat ijs zonder schaatsen. Ik vind het trouwens zo schattig klinken dat jullie vragen of ze 's middags hun schaatsen meenemen. Schattig omdat die kindjes dus tussen de middag naar huis gaan om te eten. Dat hoor je niet veel meer tegenwoordig. Maar wij deden dat vroeger dus ook (tot een bepaalde leeftijd overigens).

En het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als ik jouw kolf mag gebruiken. Misschien kan ik of Pienman alleen 'm binnenkort een keertje ophalen als we toch bij die grote winkel bij jou in de buurt zijn. Moeten we eigenlijk nog een keertje naar toe voor de voorraad. Ga eens checken bij Pienman.

Sproet !! Horror van zulke kindjes over de vloer, al kunnen ze vast ook heel lief zijn. Heb je meteen een packed (hoe schrijf je dat?!) met Sproetekind gesloten?

Brrrrr het is koud hier beneden. En als ik heel rustig en ontspannen zit, schud af en toe mijn bovenlijf een beetje heen en weer van een Pienmini die heel wild doet. Geestig!!!
Hi Pien, je zal wel alweer naar bed zijn. Ik zit samen met Bengman op de bank met een kopje thee. Het is een pact trouwens volgens mij.

Klinkt goed je schaatsavontuur Duft, behalve dan het stuk van op je snuit gaan. Kan me indenken dat je weer ontzettend geniet van het aan het werk zijn maar dat t ook raar is om je eigen kind daarvoor achter te laten.

Brrr, hier beneden is het ook flink afgekoeld. Heb de verwarming al wat hoger gezet, dan is het morgenochtend wat aangenamer. De kat en de hond vinden t ook niet erg aangenaam volgens mij.
Ooh en Duft de geplande verbouwing klinkt hemels! Jammer alleen dat de zolder er leeg voor moet. Da's altijd zo'n klus! Ik heb een nieuwe box gekocht, staat nog boven in de doos. Dus ik kan 'm niet van je overnemen en je zo van 1 groot item verlossen.

Pien, ik ga ook eerst die thermometer kopen straks. Daar blijf ik maar mee wakker worden, dat moet gewoon echt nu. En het trieste is dat ik er al 2 had gekocht maar dat ze kwijt zijn. Verdwenen in de bermudadriehoek hier in huis.
Heeeeee!
Wat zijn jullie druk aan de klets, Pien en Beng Ik kon ook niet meer slapen. V. heeft weer behoefte aan nachtvoedingen, al denk ik dat hij het vooral koud had. Heb hem nu een lekkere dikke slaapzak aangetrokken, dikker dan de slaapzak die hij aanhad. En de verwarming ook maar even warmer gezet, wat een kou zeg.

De box kan trouwens gratis worden afgehaald hoor, ik hoef er echt geen geld voor. Dus wie wil (Neem?) mag hem zo komen ophalen.

Pien, ik zal de kolf even boven water toveren, laat maar weten wanneer het jullie lukt hem te komen halen.
Goedemorgen! Ik lag er net weer in toen jij hier kwam Duft. Hebben we heel ongezellig langs elkaar heen zitten kletsen. Kan me indenken dat V. het koud heeft 's nachts, het is ook afgrijselijk koud. Misschien dat het warmhouden van zijn lijfje zo veel energie kost dat hij meer behoefte heeft aan eten. Lijkt mij op zich wel logisch, dat kacheltje moet heel wat harder werken.
Goedemorgen, dan zal ik ook nog even langs iedereen heen kletsen.

Pfffff ben toch wel een beetje duf na deze onrustige nacht. Ik heb gedroomd over Henny Huisman en de baas van Pienman en een groot feest en mijn oude werk van heel vroeger en...nou ja het was een bonte verzameling van allerlei fases uit mijn leven eigenlijk.

Duft je bent een engel. Ook hier is er al een box (moet nog wel in elkaar gezet worden) dus misschien dat je inderdaad Neem er blij mee kunt maken.

Arme V dat ie het ook zo koud heeft. Ik vind de verklaring van Beng wel heel schattig (en logisch) klinken overigens.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat straks hier moet. Ik heb een hekel aan de verwarming aan op de slaapkamer maar het kan daar zonder verwarming best koud worden. Wij liggen lekker onder een dekbed maar ik weet niet of het dan te koud is voor Pienmini. Nou ja uitproberen denk ik.

Ik ga zo snel aankleden enzo. Het is hier nu nog ok. Wel harde wind. Maar het schijnt hier echt te gaan spoken vanmiddag en vanavond dus snel nog even de deur uit nu het nog kan. Ik zou hele leuke visite krijgen maar ik denk dat ik die af ga bellen. Ik vind het een eng idee dat er nu mensen onnodig de weg op gaan. Vooral voor de terugweg.
Morning!

Om even mee te beginnen; duft ik vind het lief van je dat je er nog even op terugkomt, dat meen ik echt! Laten we het erop houden dat we allebei niet wilden dat het zou lopen zoals nu gebeurd is....

Ik heb er al een halve dag op zitten! Het is nu nog droog en daarom liep ik al om 09.10 in de supermarkt, en daarna nog even wat kleine dingen. Alles is nu in huis dus wij zijn klaar voor de sneeuwstorm (en dan zul je zien dat het puntje bij paaltje allemaal heel erg meevalt )

Sproet, dat soort kinderen trek ik vaak heel slecht, zo'n wervelwind door je huis, en het enige dat je kunt doen is hopen dat het snel stopt... bah! Jullie kleine kuikentje wordt niet stout, dat kan ik me gewoon niet voorstellen

Is het bij jullie trouwens ook nog steeds winters, of niet meer?

Hier ook voor het eerst sinds we hier wonen de verwarming aan boven, blegh! Het werd aangeraden omdat het anders slecht kan zijn voor je leidingen ofzo, dus toch maar even gedaan.

Mard, hoe was je etentje? Enneh.. you've got mail!

Laal,waar was jij heen gisteren? Was het gezellig?
Kleine zwangerschapsupdate overigens: heb nu al een paar nachten achter elkaar last van lichte menstruatie pijn. Maar alleen s nachts da's dan wel gek dus misschien zit het ook wel tussen mijn oren. En het is ook maar heel licht aanwezig.
Morning,

Nou ben weer bijgelezen, maar het was inderdaad meer uitleggen en beantwoorden Ben wel blij dat jullie een kolf regelen, want ik heb ook 's nachts huilend in bed gezeten...niet van de pijn hoor, maar wel in de stress omdat Jee dus niet kon aanhappen. Was ik voor 1 keer niet blij met die grote tieten

Ik heb de foto's op de groep even aangepast op advies van Sproet en Pien en nu zijn ze wel duidelijk Dank jullie!

Chiek, niet erg interessant hoor...we moesten even naar de bank voor de lopende verzekeringen en daarna zijn we bij mijn ouders blijven plakken omdat zij Jee even hadden...was erg gezellig!

Duft, je eerste werkdag klinkt leuk!

Ik zit nog te twijfelen of dat ik naar buiten ga ja of nee...het is hier nog niet zulk raar weer, maar ik wil ook niet verrast worden. Laalman is de deur uit en dat is maar goed ook, want we vinden elkaar nu even niet zo lief
Oh ja Beng ik moest wel een beetje lachen om je opmerking "ben ik nu dom?". Nee dat ben je zeker niet, maar ze spiegelen het wel heel rooskleurig voor...want zo makkelijk gaat het (met de hand) kolven zeker niet altijd! Het is inderdaad best een handigheid...en stress werkt zeker niet mee...

Pien! Spannend! Misschien wel hele lichte voorweeen? Wie zal het zeggen? Ooooohhhhh ik vinnut weer zo spannend worden!!!
Ik ga er zo vandoor. Maar eh Laal niks ernstigs tussen jou en Laalman mag ik hopen. Of gewoon even een stomme mannending? Nou ja niet leuk dus .

Hier begint het nu langzaamaan te sneeuwen. Dus ik ga er echt zo vandoor.

Enne ja het is ook wel een beetje gekkig en spannend die pijntjes 's nachts maar dan vind ik het zo raar dat het alleen een paar uurtjes (hooguit 2) 's nachts is. Nou ja we wachten nog steeds af.
P.S. Iemand enig idee waar ik een extra matras kan lenen/scoren? Voor onder ons eigen matras (of twee enkele).
Nee hoor niets ernstigs, inderdaad gewoon stomme mannendingen Ik denk dat we gewoon weer eens moeten praten en even tijd voor voor "ons" nodig hebben...Alhoewel als ik dit zo zeg tegen Laalman dan vindt hij mij altijd vreselijk overdrijven, maar ik ben gewoon gevoelig voor dit soort dingen...

Hier begint het ook voorzichtig te sneeuwen, ik heb Jee net op bed gelegd dus ik denk niet dat ik nog de deur uit ga vandaag...maar ik was even de was ophangen boven en daar is het zelfs al brrrr.... Kan me dus goed voorstellen dat V. van Duft even moest opwarmen vannacht!

Oh ja Sproet, ik moest nog lachen om je verhaal over die twee kinderen...ik ben daar ook echt allergisch voor Ik hoop echt dat wij J'tje anders opvoeden, ik zou het heel erg vinden als mensen denken "Shit, nu komen Laal en Laalman en dat drukke ventje komt ook mee"...Nee, ik hoop echt dat dat niet gaat gebeuren...
quote:Peanutje schreef op 09 januari 2010 @ 10:19:

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat straks hier moet. Ik heb een hekel aan de verwarming aan op de slaapkamer maar het kan daar zonder verwarming best koud worden. Wij liggen lekker onder een dekbed maar ik weet niet of het dan te koud is voor Pienmini. Nou ja uitproberen denk ik. De eerste weken is dat zeker veel te koud voor Pienmini hoor! Dan moet je echt wel de verwarming aan...J'tje heeft in de nacht van zijn geboorte met een kruikje in bed gelegen...en hij is geboren in de week dat het bijna 30 graden was...dus... Volgens mij mocht hij de nacht daarna zonder kruikje, maar het raam moest dicht blijven en de waaier mocht niet aan...we lagen bijna te stikken in de slaapkamer, maar kou en tocht was niet goed.
Zoooo, ook ik heb er al een hele dag opzitten. 3 supermarkten, 2 drogisten, blokker, expert en de slager. Verder nog de bouwmarkt, een fourniturenzaak en het mp-adres om de kolf te halen.

Heb nog steeds geen thermometer, dat ding van Braun is dus nergens te koop hier in de omgeving. Vlgde week heeft Kru*idvat een aanbieding van 1 van AEG zei de cassiere, dus dan koop ik die maar.

Mijn kolf is top. Nieuw in de doos voor 7 euro, ongelooflijk maar waar. Ben er heel blij mee! Hoorde wel net van mijn moeder dat mijn tante ws. nog een elektrische heeft staan die ik mag hebben. Dus dan ben ik helemaal voorzien.
Laaltje, wat happened met laalman dan?

Inderdaad spannend Pien! Het kan natuurlijk ook elk moment gaan beginnen, vind je dat niet heel gek of mega spannend??

Het lijkt alweer zo lang geleden dat ik zwanger was, bevallen ben...maar van de andere kant is het ook pas 5 maanden geleden. Heel gek, het lijkt heel dichtbij nog soms, en ook nog heel ver weg weer.

Luusman is even boodschappen doen, ook even inslaan voordat de sneeuwstorm komt. Luba was net héél lang wakker, van 09.00 tot 12.15. Had hem al een keer in bed gelegd (om 11.00 uur) maar het ventje was klaarwakker en was alles overhoop aan het halen in zijn bedje (alle beddengoed aan het loshalen, op zijn buik gaan liggen terwijl zijn slaapzakje vastzit aan het matras, alle knuffels en doekjes op de grond etc). Maar hij is nu wel in 1 keer gaan slapen. Heel maf, maar na 2 weken drama 's nachts, is het nu omgekeerd: overdag heeel lang wakker zijn, moeilijk gaan slapen maar 's nachts heel goed en lang slapen. Hij lijkt ook wel weer een beetje slimmer, bekijkt dingen aandachtiger, reageert 'volwassener' (alsof ie dingen beter begrijpt en wat daarop de gepaste reactie hoort te zijn).

Ik ga even naar e groep, je foto's bekijken Laal.
Beng, jij gaat 3 jaar borstvoeding geven, dat voorspel ik je bij deze Jij wordt echt übermaffia!

Laal, hopelijk geen hele heftige ruzie bij jullie? Al kan ik me dat helemaal niet voorstellen, hoe kun jij anders aan je bijnaam komen? Met jou is het onmogelijk om vreselijke ruzie te krijgen volgens mij

Pien, klinkt echt als voorweeen hoor! Pienimini maakt zich klaar voor de start!! Voorweeen schijnen als menstruatiepijn te voelen, maar in tegenstelling tot ontsluitingsweeen worden ze niet erger. Als je er het fijne van wilt weten moet je denk ik bij mard zijn, die heeft ze 3 weken gehad (sorry mard )

Hier sneeuwt het inmiddels ook , nog niet zo heel hard, maar toch...

Heb je al mp mail pien?
Bij Luub is het nu 16graden in zijn kamertje. Ik vind het zelf te koud, maar las dat het ergens tussen de 15 a 18 graden dient te zijn op het kamertje van babies. Luba heeft ook nog nooit een kruikje gehad. Zou dit nou te koud zijn?

Hij is trouwens wel weer een beetje ziek. We twijfelen al 3 dagen of we nou met hem naar de huisarts moeten. Hij heeft een heel naar hoestje (droog en heel pijnlijk en hij blijft er soms in hangen). Hij drinkt extreem weinig (soms maar 50cc van een flesje). Eerder dronk hij altijd 1000cc op een dag, nu misschien 500? Als je hem vasthoud, met je handen hoog op zijn rug, dan voel je de rochel in zijn longetjes. Maar hij is verder wel heel vrolijk en actief (wil alleen niet zo goed zelfstandig spelen, wil liever vastgehouden worden) en heeft geen verhoging (meestal 36.6).
Ik heb eveneens 3 weken voorweeën gehad trouwens. Met name ook 's nachts, maar ook overdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven