LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
maandag 11 januari 2010 om 16:32
maandag 11 januari 2010 om 16:40
Op zich lijkt me een ruggenprik ook niet erg, behalve dan dat ik het liefst thuis wil bevallen. Maar ik ben bang dat ik net 2 minuten weeen heb en dan al denk "o jee dat trek ik nooit" en dan eigenlijk nog niet eens 2 centimeter ontsluiting heb ofzo.
O ja ik heb nu al een aambei..... Waarschijnlijk omdat ik de afgelopen 8 weken als een zieke zeehond heb lopen blaffen.
How charming.
O ja ik heb nu al een aambei..... Waarschijnlijk omdat ik de afgelopen 8 weken als een zieke zeehond heb lopen blaffen.
How charming.
maandag 11 januari 2010 om 16:41
Sjip, wat is je "worst case scenario" ? Wedden dat wij je gerust kunnen stellen?
Op zich is een bevalling iets heel natuurlijks, je lichaam is gemaakt om te kunnen baren. En ja, het doet pijn, maar gelukkig niet non-stop (het komt en gaat, en is ook niet meteen hell, maar wordt geleidelijk steeds kutter ) Tegenwoordig kun je 24/7 pijnbestrijding krijgen, ook als je dat niet vooraf hebt aangegeven. En de verloskundige en/of mensen in het ziekenhuis helpen je heel goed! Heb daar noit zo bij stil gestaan tijdens mijn zwangerschap, maar ik heb 4 verschillende vk gezien tijdens mijn bevalling, en allemaal waren ze ontzettend rustig, kalm en lief. Dat is natuurlijk hun werk
Op zich is een bevalling iets heel natuurlijks, je lichaam is gemaakt om te kunnen baren. En ja, het doet pijn, maar gelukkig niet non-stop (het komt en gaat, en is ook niet meteen hell, maar wordt geleidelijk steeds kutter ) Tegenwoordig kun je 24/7 pijnbestrijding krijgen, ook als je dat niet vooraf hebt aangegeven. En de verloskundige en/of mensen in het ziekenhuis helpen je heel goed! Heb daar noit zo bij stil gestaan tijdens mijn zwangerschap, maar ik heb 4 verschillende vk gezien tijdens mijn bevalling, en allemaal waren ze ontzettend rustig, kalm en lief. Dat is natuurlijk hun werk
maandag 11 januari 2010 om 16:57
Serieus Sjip, ook jij kunt het!! Het heeft namelijk niets te maken met kunnen of niet kunnen, je lichaam doet het min of meer zelf.
Het begint met irritante krampen, die steeds heftiger worden (bij de een duurt dat een uur, bij de ander veel langer) De heftige pijn blijft natuurlijk best lang (ook dat varieert enorm, maar toch), maar is dus niet constant. Probeer mee te gaan in de pijn, dan zul je zien dat je in een soort "roes" komt ; je bent er nog maar half bij, en de wereld om je heen wordt een soort vaag..
Met de persweeen neem je lichaam het echt van je over, ik ben er nog verbaasd over hoe mijn lichaam zich dubbelvouwde tijdens het persen, heel gek, ik hoefde er amper iets voor te doen. (natuurlijk wel mee persen)
Voor de bevalling was ik er veel banger voor dan nu ik het heb meegemaakt; bevallingtechnisch zou ik het zo weer doen (het is dat ik nu echt nog geen 2e kind zou willen) , dat zegt toch wel wat denk ik
(dit is natuurlijk mijn ervaring, een andere vrouw kan het heel anders ervaren hebben)
maandag 11 januari 2010 om 17:15
Sjip, mijn computer liep vast, maar ik denk dat Mien en Chiek je al gerust hebben kunnen stellen. Ik wilde je ook zeggen dat je lichaam 99% vanzelf doet en die 1% die overblijft kun je echt wel en anders zijn er genoeg mensen om je heen om je er door heen te leiden. En ik weet nog heel goed dat ik een kleine instorting (meer paniekerig) had met 2 cm ontsluiting, dat ik toen al dacht "oh nee, dit ga ik echt niet nog heel lang volhouden", maar ik kon niet anders dan me erbij neerleggen (en achteraf gezien was de pijn tot dan toe echt peanuts ). Maar echt waar, je kunt het en je zult achteraf verstelt staan van jezelf en je lichaam!
maandag 11 januari 2010 om 18:01
Oh Sjip, heel herkenbaar. Ik denk niet alleen dat ik het niet trek zonder pijnstilling, ik weet het bijna wel zeker. Alleen schaam ik me daar niet voor en interesseert het me geen bal, als dat kind er maar aan 1 stuk en gezond en wel uitkomt. En ik vertrouw blind op onze verloskundige, zij komt sowieso mijn bevalling doen, dienst of geen dienst. Ik heb haar privé telnr. dus kan haar altijd bereiken. Het moet wel heel raar lopen wil ze niet kunnen komen en nr. 2 die in het uiterste geval komt vertrouw ik overigens ook blind.
Probeer voor jezelf omstandigheden te scheppen waarin je je veilig en vertrouwd voelt en durf te vertrouwen op jezelf en je partner.
Probeer voor jezelf omstandigheden te scheppen waarin je je veilig en vertrouwd voelt en durf te vertrouwen op jezelf en je partner.
maandag 11 januari 2010 om 18:45
Chiek en Sproet wat hebben jullie het weer heerlijk opgeschreven. Nee echt! Ik zie er nog steeds totaal niet tegenop maar ik vind het toch fijn om jullie verhalen nog een keer te lezen.
Enne Sjippie ook jij kan dat hoor. Dat weet ik zeker! En lief dat je je moeder gezelschap gaat houden.
Bengie ik weet het even niet meer maar zou jij nou thuis willen bevallen of ga je het aankijken? Of ga je perse naar het ziekenhuis?
Enne Sjippie ook jij kan dat hoor. Dat weet ik zeker! En lief dat je je moeder gezelschap gaat houden.
Bengie ik weet het even niet meer maar zou jij nou thuis willen bevallen of ga je het aankijken? Of ga je perse naar het ziekenhuis?
maandag 11 januari 2010 om 18:53
Ik ga sowieso naar het ziekenhuis, heb medische indicatie ivm Bengman. Verloskundige wil mij niet eens thuis laten bevallen omdat er extra medisch personeel voorhanden moet zijn voor Bengman. Zou een beetje naar zijn als hij afgevoerd moet worden met een ambulance tijdens de bevalling, dan kan hij maar beter alvast op de plek van bestemming zijn
En al zou de VK het wel aandurven thuis, dan wil ik het niet eens. Ik heb een heel prettig zhuis uitgezocht en de eigen vertrouwde VK gaat mee.
En al zou de VK het wel aandurven thuis, dan wil ik het niet eens. Ik heb een heel prettig zhuis uitgezocht en de eigen vertrouwde VK gaat mee.
maandag 11 januari 2010 om 19:01
maandag 11 januari 2010 om 19:34
Sjip, mijn ontsluiting vorderde geen reet (na 16 uur weeën nog maar 2 cm vooruit, van 1cm naar 3 cm nl). Ik heb toen om pijnstilling gevraagd. Serieus, het interesseerde me geen reet wat anderen hiervan zouden zeggen. Ik had pijn en ik wilde pijnstilling, klaar. Dus gewoon doen hoor als jij dat wil, ook al heb je nog maar 2 cm (of 1, ook prima).
En je kan het echt! Serieus!
En je kan het echt! Serieus!
maandag 11 januari 2010 om 19:43
quote:chica1978 schreef op 11 januari 2010 @ 16:06:
Ik kan gewoon serieus niet kiezen welke dubbelzinnig opmerking ik hierover zal maken.....
Wat balen van die baan inderdaad zeg. Maar het is een nieuwe vestiging, toch? Dan loopt het waarschijnlijk allemaal vertraging op, bureaucratie, papierwerk bladiebla. Dat is toch iets logischer of begrijpelijker dan wanneer het een bestaand bedrijf met een bestaande functie is. Irritant is het sowieso natuurlijk!
Die mevrouw achter ons, Sproet, was een gewone mevrouw van een jaar of 50 met rood haar. Ik zei na haar opmerking: 'nou, dat vind ik niet hoor' tegen meis, waarop ze het nog wat specificeerde: 'ze heeft echt hele gekke ogen!' (Ik kon overigens niet bedenken wat er gek aan was, dat is toch iets minder erg dan wanneer ze iets noemen wat 'echt' zo is, een grote neus of veel pukkels ofzo) Toen zei ik maar dat het onaardig is om zulke dingen te zeggen en dat je dat dus niet moet doen. En ik had een rooie kop.
Sorry Sjip, dat we je lekker hebben zitten maken.
*Uren later staat dit berichtje nog open, even posten maar...*
Ik kan gewoon serieus niet kiezen welke dubbelzinnig opmerking ik hierover zal maken.....
Wat balen van die baan inderdaad zeg. Maar het is een nieuwe vestiging, toch? Dan loopt het waarschijnlijk allemaal vertraging op, bureaucratie, papierwerk bladiebla. Dat is toch iets logischer of begrijpelijker dan wanneer het een bestaand bedrijf met een bestaande functie is. Irritant is het sowieso natuurlijk!
Die mevrouw achter ons, Sproet, was een gewone mevrouw van een jaar of 50 met rood haar. Ik zei na haar opmerking: 'nou, dat vind ik niet hoor' tegen meis, waarop ze het nog wat specificeerde: 'ze heeft echt hele gekke ogen!' (Ik kon overigens niet bedenken wat er gek aan was, dat is toch iets minder erg dan wanneer ze iets noemen wat 'echt' zo is, een grote neus of veel pukkels ofzo) Toen zei ik maar dat het onaardig is om zulke dingen te zeggen en dat je dat dus niet moet doen. En ik had een rooie kop.
Sorry Sjip, dat we je lekker hebben zitten maken.
*Uren later staat dit berichtje nog open, even posten maar...*
maandag 11 januari 2010 om 20:20
Man en ik hebben net even vergaderd (lees: ik heb hem verzocht even mee te kijken) en volgens mij hebben we een leuke bestemming gevonden! De bestemming zelf is wel heel erg joepie-de-poepie voor kinderen (wat ik eigenlijk onzin vind voor een baby) , maar toch komt 't als beste uit de bus. Denk dat we snel gaan boeken, heb er nu al zin in!!
En elev, het gaat inderdaad om een compleet nieuwe vestiging (het was eerst een meubelzaak, die nu omgebouwd wordt naar een kdv, ik reed er vorige week nog langs, ze stonden volop te verven ) dus wie weet klopt het wel écht dat ze nog geen besluit hebben genomen. Op zich hoef ik ook pas per 1-3 weer aan de slag, dus het kan allemaal nog goed komen... (*hoop, hoop, duim, duim )
En elev, het gaat inderdaad om een compleet nieuwe vestiging (het was eerst een meubelzaak, die nu omgebouwd wordt naar een kdv, ik reed er vorige week nog langs, ze stonden volop te verven ) dus wie weet klopt het wel écht dat ze nog geen besluit hebben genomen. Op zich hoef ik ook pas per 1-3 weer aan de slag, dus het kan allemaal nog goed komen... (*hoop, hoop, duim, duim )
maandag 11 januari 2010 om 20:38
Fijn, Chiek! Zet je op de groep wat het geworden is?
En het is natuurlijk wel balen van die onzekerheid, maar ik zou nog niet te negatief denken over je toekomstige werkgever , want zulke dingen kunnen gewoon enorm uitlopen en dat zegt niks over hoe graag ze jou wel of niet willen. Al was het natuurlijk een stuk leuker geweest als ze je een half uurtje na het gesprek juichend enthousiast gebeld hadden of je alsje- alsje- alsjeblieft bij ze wilt komen werken.
En het is natuurlijk wel balen van die onzekerheid, maar ik zou nog niet te negatief denken over je toekomstige werkgever , want zulke dingen kunnen gewoon enorm uitlopen en dat zegt niks over hoe graag ze jou wel of niet willen. Al was het natuurlijk een stuk leuker geweest als ze je een half uurtje na het gesprek juichend enthousiast gebeld hadden of je alsje- alsje- alsjeblieft bij ze wilt komen werken.