Lichte baby?

02-12-2010 13:20 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier nog meer dames met een lichte baby (of gehad?) zoals mijn dochtertje I met 9 maanden weegt ze nog geen 6,5 kg

Een paar vraagjes:

Heb jij hierbij iets gemerkt aan de ontwikkeling van de baby?

Bepaalde dingen/ontwikkelingen trager of juist sneller?

Tips van de C.B gehad(toen) om het gewicht te verhogen?
C.B maakt zich geen zorgen zegt het te accepteren toch hebben ze het er elke bezoek weer over(als of ik niet weet dat ze licht is)
quote:Yamuna schreef op 02 december 2010 @ 14:00:

[...]

kind kan tot +- 20 kilo in de doek dus dat is geen probleem hoorIk weet niet wat jóuw draagkracht is.
quote:fleurtje schreef op 02 december 2010 @ 14:05:

[...]

Ik weet niet wat jóuw draagkracht is.

idd dat weet je niet.

maar we gaan aardig offtopic.
De ene baby is licht, de ander zwaar. Mijn dochter zat ook steeds op de -2 lijn, maar ze gaat langzaam aan toch steeds meer naar 0. Eerst zat het CB nog wel eens moeilijk te doen, nu nooit meer.
dochterlief woog met 1 jaar 7 kg en droeg maat 74

2 jaar 9 kg en net maat 80/86

3 jaar 11 kg en maat 92/98

4 jaar 12,5 kg en maat 98/104

met bijna 5 jaar 14 kg en maat 104 en niemand die zie zorgen maakt.

Volgens de artsen ,waar ze om andere reden onder controle is, hebben wij geen enkele reden om ons zorgen te maken. Ze volgt niet de standaard groeicurve maar wel haar eigen. Zolang ze die volgt is er niets aan de hand.
Queenfan, maar je niet druk meisje, Ze is al redelijk licht geboren, en blijft dat blijkbaar ook. Mijn dochter is heel gemiddeld geboren en gaat nu naar een lichtgewichtcurve (- 1 sd). Ik was zelf ook een inieminie. En met 9 maanden 6450 gram en 65 cm. Nu 31, 54 kilo en 174 cm.

Hoe was dat bij jou of je vriend/man zelf? En hoe was die ontwikkeling? Hier zie ik namelijk heel veel gelijkenissen, zowel in groei als in ontwikkeling. Ook zelfs qua tanden, die had ik pas met 12 maanden, mijn zusje nog iets later en haar dochter pas met 14 maanden. Mijn dochter heeft ze dus ook nog niet en ik maak me daar echt niet druk om.

Als ze een lichte bouw heeft zal ze dat naar alle waarschijnlijkheid ook blijven behouden. Ik ben er nu alleen maar blij om.
mijn zoon is een jaar en net 8 kilo, ook licht maar hij is ook klein dus wel in verhouding. cb zegt geef vooral geen volle producten,beter te licht.
quote:fleurtje schreef op 02 december 2010 @ 13:54:

[...]

Ja, precies! Dit moet je natuurlijk niet doen als je juist een lichtgewichtje wil ivm een draagdoek

Wat een kutopmerking, dat heeft Yam niet verdiend.

Ik geef sowieso alleen maar volle producten, ook al zit mijn kind op de middellijn.

Het zoontje van mijn vriendin was vanaf de geboorte een lichtgewicht, en hij had moeite om aan te komen. Van haar CB kreeg ze de tips om volle producten te gebruiken, maar ook om na het eerste jaar nog een tijdje flesvoeding te blijven geven.

Hij ontwikkelde zich verder prima, geen trage of snelle dingen voor zover ik weet.
Je kan een kind prima volle melk en roomboter geven hoor. Wat een onzin dat dat niet gezond zou zijn. Sinds ik in Duitsland woon eet ik standaard echte boter op brood in plaats van margarine en volle melk in plaats van halfvolle (die hier trouwens "Magermilch" heet) en ik ben er geen kilo dikker van geworden.

Hier wordt zelfs expliciet geadviseerd om baby's (vanaf dat ze koemelk mogen) alleen volle melk te geven, omdat ze het vet echt nodig hebben voor de groei.
En ik snap echt niet waarom dat "meuk" genoemd wordt, het zijn gewoon gezonde producten zonder troep er in, voor zover je dat überhaupt nog van levensmiddelen kan zeggen tegenwoordig.
quote:Star schreef op 02 december 2010 @ 14:02:

[...]

Nee, dat zeg ik ook niet want daar ben ik het helemaal niet mee eens, MAAR als een kind normaal gezond is, kan je ook gewoon normaal eten geven, halfvolle melk en margarine bijvoorbeeld.Dat is wel grappig, hoe je dat zegt. Voor mij zijn volle melk en roomboter normaal eten, wat ik dus mijn normaal gezonde kind te eten geef.
quote:Chadidja schreef op 02 december 2010 @ 14:35:

Je kan een kind prima volle melk en roomboter geven hoor. Wat een onzin dat dat niet gezond zou zijn. Sinds ik in Duitsland woon eet ik standaard echte boter op brood in plaats van margarine en volle melk in plaats van halfvolle (die hier trouwens "Magermilch" heet) en ik ben er geen kilo dikker van geworden.

Hier wordt zelfs expliciet geadviseerd om baby's (vanaf dat ze koemelk mogen) alleen volle melk te geven, omdat ze het vet echt nodig hebben voor de groei.En dat vet zit tegenwoordig ook voldoende in smeerbare margarine (kuipje dus) en halfvolle melk.
Eensch!

Van volle producten raak je eerder verzadigd, en dat zou dus alleen maar bij moeten dragen aan een gezond eetpatroon later.

Ik geef mijn dochter ook veelal volle producten. Light komt er vooralsnog niet in.

Fleurtje, jouw opmerking naar Yamuna vind ik ook te ver gaan.
Precies Wen.
quote:wen schreef op 02 december 2010 @ 14:40:

[...]

Dat is wel grappig, hoe je dat zegt. Voor mij zijn volle melk en roomboter normaal eten, wat ik dus mijn normaal gezonde kind te eten geef.Eet je zelf ook alleen maar volle producten dan? Dan is het voor jou normaal inderdaad.
Nou Star, halfvolle melk heet halfvolle melk omdat er minder vet in zit dan in volle melk.
anoniem_100094 wijzigde dit bericht op 02-12-2010 14:42
Reden: tikfout
% gewijzigd
Geintje over draagdoek kan dus niet?
quote:Chadidja schreef op 02 december 2010 @ 14:41:

Nou Star, halfvolle melk heet halfvolle melk omdat en minder vet in zit dan in volle melk.Zover was ik ook, maar er zit voldoende in als zijnde onderdeel van een evenwichtig en gezond eetpatroon.
Natuurlijk kan een geintje best, maar dit vond ik gewoon een stomme opmerking. Geen leuke vorm van humor.
Was de baby van TO niet te vroeg geboren? Ik meen me dat te herinneren uit een ander topic. Je kunt dan toch niet klakkeloos vergelijken met kinderen die wel 40 weken zijn blijven zitten? Daar zit m.i. altijd wel verschil in en dat is niet altijd met 9 maanden al verdwenen.
quote:Star schreef op 02 december 2010 @ 14:42:

[...]

Zover was ik ook, maar er zit voldoende in als zijnde onderdeel van een evenwichtig en gezond eetpatroon.Ja, maar jij noemt het geven van volle melk "vetmesten" en dat blijft onzin.
quote:Chadidja schreef op 02 december 2010 @ 14:45:

[...]

Ja, maar jij noemt het geven van volle melk "vetmesten" en dat blijft onzin.Waarom denk je dat het tussen haakjes stond? Een normaal gezond kind kan best op halfvolle melk en margarine (aldus Stefan Kleintjes), dus ik zie dan de toegevoegde waarde van volle producten niet zo.
Neuh, als je suggereert dat iemand haar kind wel lekker klein wil houden omdat dat zo makkelijk is, vind ik dat nogal onder de gordel. Heeft niets met de draagdoek te maken hoor, je mag van mij grappen maken daarover als je wilt, no problem.

Ik eet inderdaad zelf ook volle producten, vind ik ook lekkerder, en minder bewerkt, dat vind ik zelf ook wel belangrijk.
Dat klopt met 36 weken kwam ze er uit.

Antwoord op mijn ontwikkeling,geboren met 40 weken 3210 gram en 52 cm, liep met 11 maanden los.

Wel als kind erg dun en lang

Vriend: 3360 en 53 cm , normale ontwikkeling wel erg fors
quote:Star schreef op 02 december 2010 @ 14:42:

Geintje over draagdoek kan dus niet?

Juist.

Lange tenen intrekken dames.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven