Lichte baby?

02-12-2010 13:20 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier nog meer dames met een lichte baby (of gehad?) zoals mijn dochtertje I met 9 maanden weegt ze nog geen 6,5 kg

Een paar vraagjes:

Heb jij hierbij iets gemerkt aan de ontwikkeling van de baby?

Bepaalde dingen/ontwikkelingen trager of juist sneller?

Tips van de C.B gehad(toen) om het gewicht te verhogen?
Damn, kan ik niet aankomen met mijn kind dat een aardbeienspekje met een vies gezicht uitspuugde en om een crackertje vroeg
Mijn dochter is ook niet zo zwaar. Nu met 16 maanden iets meer dan 9 kilo. Ze draagt al sinds begin van de zomer maat 74 en sinds kort ook maar 80, maar die kleren zitten vaak nog te ruim. Binnen de groeicurve zat ze aldoor onderaan het gemiddelde. Verder volgt ze de groeilijn netjes, eet goed, slaapt goed, is opgewekt en heel bewegelijk, kon enkele dagen na haar verjaardag lopen, etc, dus helemaal gezond.

Ik hoop dat ze de bouw van haar vader en tantes heeft/houdt. Zelf heb ik overgewicht. Ik ben blij dat mijn dochter geen zwaar kind is, want de combinatie van een (te) zwaar kind en mijn overgewicht zou vast tot heel veel vragen en dieetadviezen van het consultatiebureau leiden. Nu hebben ze het nauwelijks over haar gewicht.
Sorry TO.

Had je wel de tip om langer flesvoeding (als je geen borstvoeding geeft, uiteraard) te blijven geven, gelezen? En van de WHO-curve in geval van borstvoeding?
quote:Blug1000 schreef op 02 december 2010 @ 15:24:

. En de tip van het cb om chocoladepasta op haar brood te smeren zal ik ook niet doorvoeren ..........
quote:wen schreef op 02 december 2010 @ 15:24:

Damn, kan ik niet aankomen met mijn kind dat een aardbeienspekje met een vies gezicht uitspuugde en om een crackertje vroeg

Nee, daar kun je idd niet mee aankomen.

Je begrijpt best dat ik het hier niet over heb. Ik heb het over ouders die willens en wetens volhouden dat hun kind alleen maar tomaatJES en komkommertJES lekker vindt en al het slechte spul niet blieft terwijl datzelfde kind zich op een verjaardag te barsten eet aan chips, spekkies en weet ik veel wat en niet táált naar tomaatJES en komkommertJES.
quote:ibdb schreef op 02 december 2010 @ 14:23:

mijn zoon is een jaar en net 8 kilo, ook licht maar hij is ook klein dus wel in verhouding. cb zegt geef vooral geen volle producten,beter te licht.Hier is advies juist wel volleproducten. Licht of geen licht kind.
quote:fleurtje schreef op 02 december 2010 @ 15:27:

[...]

Nee, daar kun je idd niet mee aankomen.

Je begrijpt best dat ik het hier niet over heb. Ik heb het over ouders die willens en wetens volhouden dat hun kind alleen maar tomaatJES en komkommertJES lekker vindt en al het slechte spul niet blieft terwijl datzelfde kind zich op een verjaardag te barsten eet aan chips, spekkies en weet ik veel wat en niet táált naar tomaatJES en komkommertJES.Dat valt mij ook vaak op.
Ik maak van de flessen papflessen, mw eet:

2 papflessen 140 en 200 cc

2 boterhammen(soms lust ze hier nog 100cc flesvoeding bij)

200 gram minimaal avond eten plus een toetje

halve soepstengel

140cc diksap

1 tot 1,5 stuks fruit

Ik vind dat ze goed eet
Ik ook Queenfan.
Met 9 maanden? Niet gek inderdaad, dat at mijn kind toen niet.

Maar maak je je er zorgen over dat ze licht is? Ik bedoel, ben je bang dat ze zich niet goed ontwikkelt?
quote:queenfan25 schreef op 02 december 2010 @ 15:31:

Ik maak van de flessen papflessen, mw eet:

2 papflessen 140 en 200 cc

2 boterhammen(soms lust ze hier nog 100cc flesvoeding bij)

200 gram minimaal avond eten plus een toetje

halve soepstengel

140cc diksap

1 tot 1,5 stuks fruit

Ik vind dat ze goed eet Zo! Kind eet hartstikke goed. En als er niks mis is volgens de mensen die er verstand van hebben, zou ik hier niet mee gaan rommelen.
Zal me maar niet al teveel zorgen maken hoor mijn dochter was 2385gr en 45 cm en ook nooit een grote meid geweest maar nu ze 13 is is ze flink bij gegroeid en is nu 55 kilo en ja je kan nou eenmaal niet in de lengte en de breedte tegelijk groeien, zal vast een moment komen dat ze in de lengte stil gaat staan.
Je ziet dat zwaarder kindjes vaak veel sneller zijn doordat ze meer vet hebben en meer spieren waarschijnelijk, kan i door ondergewicht dan juist trager zijn??
Dus wat is nu het probleem dan?

Een gemiddelde bestaat alleen bij de gratie van uitzonderingen. Sommige kinderen zijn lichter, andere zwaarder. Ik zou zeggen: ze is gezond en niet te zwaar. Prima dus.
Meer spieren hebben kan niet. Iedereen heeft er evenveel. Wat je zegt geloof ik trouwens niet echt. Mijn dochter is smal, maar wel heel sterk. Kan zich nu met 7 maanden redelijk optrekken, kruipen en zelf zitten. Heeft weinig met het gewicht te maken.

Ik denk dat het probleem bij jou ligt. Stop met vergelijken.
Te zwaar zeker niet

Sinds gisteren zit ze veel op haar knieetjes, dus waarschijnlijk gaan we nog kruipen deze maand

Voel mij al een stuk beter met meer ervaringen met lichte kindjes, fijn om te weten dat ik niet de enige ben!
Goh, dat is mij nog nooit opgevallen Queenfan, dat zwaardere kinderen zich sneller ontwikkelen. Is dat niet omdat je er op let? Wat ik zei, zoontje van mijn vriendin ging helemaal niet traag ondanks zijn ondergewicht. En bij 'spekkies' valt het mij ook niet op dat die sneller zijn, of zo.
quote:queenfan25 schreef op 02 december 2010 @ 15:38:

Je ziet dat zwaarder kindjes vaak veel sneller zijn doordat ze meer vet hebben en meer spieren waarschijnelijk, kan i door ondergewicht dan juist trager zijn??Dat is niet waar hoor, je bent aan het zoeken naar dingen die er niet zijn
Als je nou op een onbewoond eiland zat (of een andere plek zonder kleine kinderen als vergelijkingsmateriaal) zou je dan het idee hebben dat het niet goed zou gaan? Dat lijkt me het belangrijkste, is je kind gezond, eet ze goed, heeft ze het naar haar zin en staat ze niet stil met haar ontwikkeling.
Nee dan zou ik niet het idee hebben dat het niet goed ging.

Met fijne moteriek is ze echter wel snel
quote:wen schreef op 02 december 2010 @ 15:57:

Als je nou op een onbewoond eiland zat (of een andere plek zonder kleine kinderen als vergelijkingsmateriaal) zou je dan het idee hebben dat het niet goed zou gaan? Dat lijkt me het belangrijkste, is je kind gezond, eet ze goed, heeft ze het naar haar zin en staat ze niet stil met haar ontwikkeling.Weet niet of dit altijd opgaat.
Neuh, gaat vast niet altijd op Fleurtje, maar anders trekt het CB wel aan de bel aangezien we toch niet op dat onbewoonde eiland zitten. Beetje relativeren is af en toe handig denk ik, er zijn zoveel andere kinderen om mee te vergelijken en er is altijd een kind de lichtste, zwaarste, traagste of domste.
Eens.
quote:Sientje 2 schreef op 02 december 2010 @ 14:50:

Volle producten geven is inderdaad een heel normaal advies dat ook dietisten en het cb vaak adviseren bij lichte kinderen. Kinderen hebben meer vet nodig dan volwassenen dus het is voor hen zeker niet ongezond!dit dus. En ook bij niet bijzonder lichte kinderen. Die van mijn zijn zeker niet licht en krijgen dit ook. In elk geval tot ze een jaar of 3 zijn.
quote:wen schreef op 02 december 2010 @ 16:09:

Neuh, gaat vast niet altijd op Fleurtje, maar anders trekt het CB wel aan de bel aangezien we toch niet op dat onbewoonde eiland zitten. Beetje relativeren is af en toe handig denk ik, er zijn zoveel andere kinderen om mee te vergelijken en er is altijd een kind de lichtste, zwaarste, traagste of domste.helemaal eens, maar, als het cb dan aan de bel trekt, is het cb altijd de zeikerd en de zeur. En dat vind ik nou ook altijd weer zo flauw. Altijd dat geklaag over het cb. Maar als het cb jouw kind (TO) niet te klein of te licht vind, zou ik me ook zeker geen zorgen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven