Lichte baby?

02-12-2010 13:20 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier nog meer dames met een lichte baby (of gehad?) zoals mijn dochtertje I met 9 maanden weegt ze nog geen 6,5 kg

Een paar vraagjes:

Heb jij hierbij iets gemerkt aan de ontwikkeling van de baby?

Bepaalde dingen/ontwikkelingen trager of juist sneller?

Tips van de C.B gehad(toen) om het gewicht te verhogen?
Ik vind het niet heel gek hoor, volgt ze wel haar eigen curve? Dwz, maakt die geen dips?
Volle producten geven is inderdaad een heel normaal advies dat ook dietisten en het cb vaak adviseren bij lichte kinderen. Kinderen hebben meer vet nodig dan volwassenen dus het is voor hen zeker niet ongezond!
Of je draait de argumentatie om: een kind dat aan de lichte kant is (en daar ging het in dit topic over toch?), kan best volle melk en roomboter krijgen, want de kans dat het daardoor overgewicht krijgt is nóg kleiner dan bij normaalgewichtige kinderen.
Volgt ze een 'eigen lijntje' op de curve? Ik weet niet of je borstvoeding geeft, de WHO-curve geeft soms een ander beeld daarbij dan de CB-curves. Ik heb altijd begrepen dat het belangrijkste is dat er een gestage lijn in zit, geen grote dippen.
quote:queenfan25 schreef op 02 december 2010 @ 14:04:

C.B maakt zich geen zorgen zegt het te accepteren toch hebben ze het er elke bezoek weer over(als of ik niet weet dat ze licht is)

Dit onthouden, de rest proberen van je af te laten glijden.

Bij het cb hebben ze al-tijd wat te emmeren.

Al doet je kind het perfect, ze vinden toch altijd wat.
Ja, dat vind ik echt.
Saar, ging niet om de draagdoek had ik al geschreven
Mijn dochter is ook altijd een mini geweest. Met 9 maanden woog ze 6650 gram en 66 cm. Ze at en dronk prima en is een vrolijke meid die zich verder prima ontwikkeld. Het cb heeft er eigenlijk nooit iets van gezegd. Ze hing altijd onder de groene lijn, maar ze groeide wel. Nu is ze bijna 2 en begint te groeien. Op haar eerste verjaardag had ze nog maat 68, nu 86/92.

Nu een zoon die met 3 maanden al 6,5 kilo is. Das even wennen voor me... hihi.
Nee geen dips volgt wel een lijntje omhoog maar dan ver onder de C.B lijn
quote:wen schreef op 02 december 2010 @ 14:51:

Saar, ging niet om de draagdoek had ik al geschrevenTenen alsnog intrekken
Ja, dat vind ik echt.
Mijn dochter loopt ook onder de groene lijn, zit gelukkig nog niet onder de rode. CB vond dat ik meer moest gaan bijvoeden (per voeding 200cc, ze drinkt maar 100-120 per keer nu), maar meer krijg ik er niet in. Jammer dan hoor, kennelijk heeft ze er genoeg aan denk ik dan.

Ik maak me niet druk dus, ze heeft energie voor 10, groeit op haar eigen lijntje en is hartstikke vrolijk. Ja, ze is een smalletje en dat is soms lastig (alle broekjes vallen van d'r kontje, kost wat extra om broekjes met verstelbare taille te kopen).

Geen tips dus, behalve: kijk naar je kind. Doet ze het goed, is ze tevreden? Dan zou ik me geen zorgen maken, zoals het CB ook tegen jou zei.

Sorry voor dit langdradige verhaal trouwens.
quote:wen schreef op 02 december 2010 @ 14:48:

Neuh, als je suggereert dat iemand haar kind wel lekker klein wil houden omdat dat zo makkelijk is, vind ik dat nogal onder de gordel. .

Hoezo dan onder de gordel? Ik snap het echt even niet. Ik heb een dure smaak en hartstikke handig, want mijn kinderen groeien ook niet dus dat scheelt dan weer in de kosten.

Genoeg grappen over gehoord.
quote:Star schreef op 02 december 2010 @ 14:56:

[...]

Hoezo dan onder de gordel? Ik snap het echt even niet. Ik heb een dure smaak en hartstikke handig, want mijn kinderen groeien ook niet dus dat scheelt dan weer in de kosten.

Genoeg grappen over gehoord.En je doet zo lekker lang met de kleertjes!
Ja, dat vind ik echt.
Mijn zoon is ook een dunnetje, licht geboren en zit altijd op de ondergrens bij het CB. Maar hij volgt netjes zijn eigen lijntje, zonder grote dips, dus ik maak me geen zorgen. Behalve toen hij laatst ziek was, niet wilde eten, en ik echt zijn ribbetjes en botjes overal doorheen zag. Maar toen hij weer beter werd was dat ook snel weer minder. Hij is gewoon heel erg druk, hij eet wel goed (halfvolle producten , veel fruit, gezond avondeten, brood e.d.). Wel krijgt hij met anderhalf nog steeds een flesje poedermelk voor het slapen, 3 schepjes maar. Hij heeft er zo'n behoefte aan en die extra calorien zijn voor hem niet erg.
Ik had niet de indruk dat Fleurtje het 'grappig' bedoelde naar Yam, het was bedoeld om haar te raken, net als die opmerking dat ze haar dochter kennelijk volstampt met meuk. Dat vind ik heel wat anders.

Maar laten we er maar over ophouden idd.
quote:wen schreef op 02 december 2010 @ 15:04:

Ik had niet de indruk dat Fleurtje het 'grappig' bedoelde naar Yam, het was bedoeld om haar te raken, net als die opmerking dat ze haar dochter kennelijk volstampt met meuk. Dat vind ik heel wat anders.

Maar laten we er maar over ophouden idd.

Ach, als jij dat zo ziet, dan zegt dat natuurlijk ook wel wat (ik bedoel, zou je het begrijpelijk vinden ofzo, dat iemand zo op haar reageert? Hoe kom je hier zo op?)

Maar goed, laten we er idd maar over ophouden.
och meiden ik kan niet wakker liggen van fleurtje hoor.

ene topic krijgt ze de griebels van ouders die hun kinderen verantwoordde tussendoortjes geeft.

ander topic vind ze roomboter op brood en volle yoghurt "volstoppen met meuk"...

Ik zal nooit aan de maatstaven van fleurtje kunnen voldoen , en dat is ook niet mijn streven.
Neen, ik krijg de griebels van ouders die schrijven dat hun kind zó'n tussendoortje het lekkerst vindt. Is een klein verschil, nietwaar?

En ja, ik vind het een vreemde (en volgens mij achterhaalde) tip, die jij gaf. Zeker als bv het CB zich helemaal geen zorgen maakt.
Je moet die kinderen van Fleurtje ook zien, niet om aan te zien, Amerikaanse rolmopsen zijn het.
Niet te druk om maken! Mijn ervaringen? Zoon geboortegewicht 2300 gram, wilde niet eten, zelfs sondevoeding gehad, bleef ook problematisch met eten tot hij een jaar was. Dochter geboortegewicht 2400 gram, dronk wel goed, lustte haar hele derde levensjaar niets anders dan danoontjes en bananen.

Nu: Zoon is 12 en mij al een half jaar voorbij qua lengte. Het is dat hij flink sport, anders werd ie vadsig. Dochter is nu 9 en mij met schoenmaat al voorbij. Lust alles.

Kinderen zijn net croma: je moet er even bijblijven, maar verder niet te druk om maken?
Kinderen zijn net croma?

Ik ruik een motto.
quote:fleurtje schreef op 02 december 2010 @ 15:13:

Neen, ik krijg de griebels van ouders die schrijven dat hun kind zó'n tussendoortje het lekkerst vindt. Is een klein verschil, nietwaar?

Krijg maar vast de griebels dan ..

yammini eet liever cornflakes dan chips

eet liever droog stukje brood dan koek/ cake/ taart

en als ik spekjes en cherrytomaatjes op tafel zet dan eet ze de cherry tomaatjes ...

haribobeertjes of olijven ... drie keer raden wat ze op eet ...
En oh ja, de jeukende griebels van tomaatJES
Kunnen jullie ergens anders ruzieen
quote:Star schreef op 02 december 2010 @ 15:15:

Je moet die kinderen van Fleurtje ook zien, niet om aan te zien, Amerikaanse rolmopsen zijn het.

Wie?!

Oh, je bedoelt Fleurtjeminieen en Fleurtjeminitwee!
Wat ik bij mijn dochter merk is dat ze simpelweg de tijd niet neemt om te eten/drinken. Ze wil spelen, leren en alles in de gaten houden wat haar broer van 2,5 doet en dat is nogal wat

De fles van 1900 en van 2300 gaan er dan wel weer in, dan is de kamer donker en rust. Maar ook niet meer dan 100 cc .....

Omdat mijn dochter zo ontzettend vrolijk is en zich goed ontwikkelt maak ik me echt geen zorgen maar dit komt ook omdat dit mijn tweede kindje is. Bij mijn eerste maakte ik me veel meer druk om zaken.

Ik neem niet alle suggesties over van het cb maar zie het niet als bemoeizucht maar eerder als meedenken. Maar voorstellen om de groentehap te vervangen door nog een fruithap omdat ze die wel eet doe ik niet. Hierdoor zal ze in mijn ogen nooit leren om de smaak van groente te waarderen. En de tip van het cb om chocoladepasta op haar brood te smeren zal ik ook niet doorvoeren ..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven