Lichte baby?
donderdag 2 december 2010 om 13:20
Zijn hier nog meer dames met een lichte baby (of gehad?) zoals mijn dochtertje I met 9 maanden weegt ze nog geen 6,5 kg
Een paar vraagjes:
Heb jij hierbij iets gemerkt aan de ontwikkeling van de baby?
Bepaalde dingen/ontwikkelingen trager of juist sneller?
Tips van de C.B gehad(toen) om het gewicht te verhogen?
Een paar vraagjes:
Heb jij hierbij iets gemerkt aan de ontwikkeling van de baby?
Bepaalde dingen/ontwikkelingen trager of juist sneller?
Tips van de C.B gehad(toen) om het gewicht te verhogen?
donderdag 2 december 2010 om 13:29
Hier een meisje van 8 maanden en 6 kilo. Ze geeft niets om eten en wil ook niet eten/fles drinken/voorheen de borst. Mijn zoontje woog na 2 maanden 6 kilo en ik vind het moeilijk ze niet te vergelijken.
Wel gaat haar ontwikkeling als een speer en mist ze niets in huis. Ze is supervrolijk en slaapt goed.
Ik maak me er geen zorgen meer over. Het cb ook niet. Ze hebben liever dat ze chronisch niet aankomt dan in een keer veel zou afvallen. Verder had ze wel een gewoon geboortegewicht, 3,2 kilo. Maar ze geeft niets maar dan ook niets om eten........
Wel gaat haar ontwikkeling als een speer en mist ze niets in huis. Ze is supervrolijk en slaapt goed.
Ik maak me er geen zorgen meer over. Het cb ook niet. Ze hebben liever dat ze chronisch niet aankomt dan in een keer veel zou afvallen. Verder had ze wel een gewoon geboortegewicht, 3,2 kilo. Maar ze geeft niets maar dan ook niets om eten........
donderdag 2 december 2010 om 13:40
Onze oudste zoon woog bij geboorte 2460 gram, droeg op zijn 1e verjaardag nog maat 74. en is nu met 6 jaar nog maar 1.05 mtr,en weegt 13 kilo.
Hij is altijd klein&licht gebleven .
Bij het 4 jaar consult op het cb hebben ze hem doorverwezen naar de kinderarts,hij had een groeicurve van -2.
Tig onderzoeken gehad,maar er is niks aan de hand,hij is een vrolijke kleuter alleen erg klein&licht
Wat betreft ontwikkeling gaat hij als een trein, dus ik zou me geen zorgen maken(heb ik wel ook gedaan hoor toen hij nog baby was)
De woorden van de kinderarts waren:ër zijn nu eenmaal grote&kleine mensen".
Ik gaf hem trouwens vanaf 1 jaar gewone volle melk in de fles ipv friso..
Hij is altijd klein&licht gebleven .
Bij het 4 jaar consult op het cb hebben ze hem doorverwezen naar de kinderarts,hij had een groeicurve van -2.
Tig onderzoeken gehad,maar er is niks aan de hand,hij is een vrolijke kleuter alleen erg klein&licht
Wat betreft ontwikkeling gaat hij als een trein, dus ik zou me geen zorgen maken(heb ik wel ook gedaan hoor toen hij nog baby was)
De woorden van de kinderarts waren:ër zijn nu eenmaal grote&kleine mensen".
Ik gaf hem trouwens vanaf 1 jaar gewone volle melk in de fles ipv friso..
donderdag 2 december 2010 om 13:40
O ja, mijn dochter ( nu 15, 165 cm en 62 kilo) is ook altijd een lichtgewicht geweest. En het CB maar zeiken. Maar maak je niet druk. Tot haar elfde (het moment dat ze ongesteld werd met 11 jaar en 1 maand) was ze graatmager, lijkbleek (behalve in de zomer want ze word heul snel poepiebruin, zij wel ), maar wel kerngezond. At alles wat los en vast zat en ik heb me er eigenlijk nooit zorgen over gemaakt. Nu is het een stevige tienermeid met nog steeds een hele goede eetlust. Iedereen is nu eenmaal anders.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 2 december 2010 om 13:44
donderdag 2 december 2010 om 13:47
donderdag 2 december 2010 om 13:49
donderdag 2 december 2010 om 13:53
Hier nog een!
Mijn dochter is bijna 7 maanden en weegt 5600 gram.
Zijn bij een dietiste omdat ze denken dat ze lactose intolerantie heeft (ik twijfel). Zij stelde voor om boter in het warm eten en in de pap te doen
Schepje extra poeder in de fles ok, maar vond de rest niet echt een succes wat ze voorstelde.
Ze is supertevreden en altijd vrolijk, dus wij gaan er niet te veel aan doen.
Gr hemel
Mijn dochter is bijna 7 maanden en weegt 5600 gram.
Zijn bij een dietiste omdat ze denken dat ze lactose intolerantie heeft (ik twijfel). Zij stelde voor om boter in het warm eten en in de pap te doen
Schepje extra poeder in de fles ok, maar vond de rest niet echt een succes wat ze voorstelde.
Ze is supertevreden en altijd vrolijk, dus wij gaan er niet te veel aan doen.
Gr hemel
donderdag 2 december 2010 om 14:02