LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
Esmee ligt nu lekker te slapen in haar eigen bedje! Bij de voeding van 6 (!) uur vanochtend kotste ze alles er weer uit. Mama er onder, Esmee er onder en het bed ook (maar dat kwam wel goed uit, want die moest ik nodig verschonen). We zijn gezellig samen gaan douchen. Daarna nog een borst gegeven en toen viel ze in slaap in de box.

Ik dacht: "Ik ga het eens proberen" Pakte haar op, ze bleef gewoon slapen, en legde haar in haar eigen bedje. Nu is ze al weer twee uur onder zeil!

Ik ga haar signalen eens wat beter in de gaten houden! Dit is wel lekker zo, kan ik even goed door het huis heen (en verder met dozen inpakken!)
Arghhhh... word er echt een beetje onrustig van, zodra ik Roos in bed leg ligt ze op haar buik!! en vind haar nu ook 's morgens op haar buikje terug in bed.....

Fijn Mango, dat ze nu zo lekker ligt te slapen in haar eigen bed. Je hoeft idd zelf niet zo heel erg op je tenen te lopen. Gaat het pakken goed?
Jeetje dat Roos zo draait! Lijkt me inderdaad wel eng zeg! Is een safeTsleep ook een idee? Dan kunnen ze niet draaien.

Het pakken gaat niet zo goed vandaag. Het opruimen wel. Door Esmee haar slaapsessie van vanmorgen heb ik het beneden helemaal opgeruimd, stof gezogen, gedweild, badkamer én wc schoon gemaakt. Ik geniet nu even van mijn wel verdiende rust!

Na de wandeling en boodschappen doen viel ze al weer bijna in slaap en heb ik haar naar boven gebracht. En wat denk je: Twee huiltjes en ze was weer stil. Mmmmh..... zo krijgt de gastouder haar steeds weer in het ritme dus!

Zal eens bij mijn draadjesvlees kijken en de rest van het avondeten voorbereiden. (jeetje wat degelijk zeg....)
haha, ik voelde me vanmorgen ook zo degelijk, toen ik met Daan voor hte eerst in de bibliotheek stond Ze zijn nu allebei vertrokken, dus kan ik zo even gauw de afwas doen en vast wat aan het eten doen vanavond. Man heeft een afdelingsuitje van zijn werk, dus die is wat later thuis. Ben benieuwd hoe de avondspits zal gaan...

Mondy, eng inderdaad. Lukt het je niet om Roos overdag vaker in de box op haar buik te laten liggen, zodat ze haar nek kan trainen?

Tessel gaat trouwens in haar bed zodra ze wat begint te staren, en zo'n beetje 1,5 a 2 uur voor de volgende voeding. Dan leg ik haar wakker in haar bed, muziekje aan, vogel een zwieper en over het algemeen hoor ik haar niet meer.

Maar nu even afwassen, voor ze weer wakker zijn!
Mmmm... Safety Sleep, is dat niet voor hele kleintjes? Roos is een ware reuzin en ik weet niet waarom, want ze vindt het eigenlijk helemaal niet zo heel leuk op haar buik, toch draait ze continu om.... Snap er niks van. Daarstraks ook weer, hoor ik een heel benauwd huilt uit de babyfoon, ga ik kijken ligt ze op haar buik overdwars in bed met haar hoofd schuin tegen de spijltjes ....

Tieger, wat betekent die laatste kolom in de tabel... heb ik iets gemist ofzo?

Heb trouwens net nog even de huisarts gebeld, moet morgen even langskomen met Sofie en heb ook gelijk een doorverwijzing voor de KNO, daar kan ik 24 juni terecht.

Liefs Mondy
Net even gegoogled naar die safetysleep... was net blij dat ik van dat inbakeren af was.... weet niet of ik hier weer aan moet beginnen. Misschien maar gaan oefenen met terugrollen ofzo?????
Nou jah! Vanochtend heel Emmen doorgekomen op zoek naar borstvoedingskleding. Ik heb welgeteld 1 shirt met lange mouwen gevonden in de fantastische kleur: zuurstokroze. Ik heb even in der verleiding gestaan, want ik moet en zal er eentje hebben. Maar ik kwam gelukkig snel bij positieven en heb net via internet besteld. Andere borstvoedende mama's, waar kopen jullie je tops? Ik vind de keuze zo beperkt, het is veelal oersaai en degelijk. Nu hopen dat de bestelling op tijd binnen is, want dan wil ik zondag mijn vuurdoop, borstvoeden in het openbaar, houden.

Mondy: Dat zoiets simpels als amandelen zoveel verschil kan maken! Misschien dat het Sofie ook helpt, want een kwakkelend kind is ook niets!

Toevallig kwam ik een van de meiden van zwangerschapsgym tegen bij de Prenatal, die gaat nu ook de Safetsleep gebruiken voor haar dochtertje. Ik heb me er niet in verdiept, maar het kan blijkbaar goed voor de wat oudere baby's. Ik kan haar wel vragen hoe het haar bevalt, misschien heb je iets aan haar ervaring.

Tieger: Ik ben hier in het dorp nog nooit bij de bieb geweest, maar ben zeker van plan Guido straks lid te maken.

Mango: Wat goed dat je Esmee zo over kon leggen! Soms hebben we geluk en lukt het met Guido ook, en soms maken we hem inderdaad weer wakker.

Vanochtend dus heerlijk op stap geweest met Guido. We hebben lekker geshopt, en ook nog even samen op een terrasje gezeten. Kleine man lag zo heerlijk in het rond te kijken en was vrolijk aan het brabbelen! Echt genieten!
Ongeduld, die flexibele hemdjes van de hema worden vaak gebruikt. Die kun je onder je borst trekken, andere shirt omhoog, klaar. Of met een bloesje? Heb zelf welgeteld 1 voedingsshirt van de H&M, maar daar had ik niet mee kunnen voeden, da's veel te onhandig.

En de bieb... ik ben er nu zelf geen lid van, was er met Daan ook nooit geweest nog. Hij heeft op zich namelijk genoeg eigen boeken, en Tessel begint ook al een aardig stapeltje te krijgen. Maar ik wilde nu een leuk boekje over het plassen op een potje voor hem hebben, en om dat nou zelf te kopen... Eerst maar eens kijken of hij er enthousiaster van wordt.

Mondy, aantal tandjes En overdwars in bed als er spijlen in bed liggen, dat ligt ook niet zo lekker. Dus dat kan ik me best voorstellen dat Roos dan gaat huilen Nee, zonder dollen, ik kan me je angst wel voorstellen. Daan kon eerder van buik naar rug rollen dan andersom, dus dat scheelde weer. Tessel kan nog niet rollen (alleen met hulp), dus het is hier nog niet aan de orde. Safetsleep is toch met die rolletjes, waartussen ze vast liggen? Hmmm, vastliggen is geen succes lijkt me, en wat als ze toch willen draaien... Zou dan eerder spoedcursus rollen van buik naar rug gaan doen met haar.

Nu gauw even pasta koken, kan ik met Daan gaan eten. Die heeft van 2 uur, half 3 tot half 6 geslapen! En ik uiteindelijk van 5 tot half 6, met Tessel lekker spelend naast me. Nu gauw eten koken, kan Tessel daarna een fles krijgen en naar bed, en daarna Daan naar bed. HOpelijk wil hij nog wel slapen...
Hallo,

Wat goed alweer een nieuw topic. Er is ook al weer veel geschreven.

Tieger: Wat laat, maar van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan.

CD: wat een schrik dat Twan uit bed rolt. Ik heb het een keer bijna gehad met Marijn. Hij lag op de bank op zijn buik en was teruggerold. Ik kon hem nog net op tijd tegenhouden.

Ik hoor dat sommige baby's al bewust rollen, wat goed. Marijn deed het in het begin wel eens al hij op zijn dus buik lag, maar dat gebeurde niet bewust en op dit moment doet hij het dus helemaal niet. Mijn moeder vond hem laatst wel gedraaid in het campingbedje al trappelend met zijn benen tegen het gaas.

Ongeduld: ik heb zelf vooral borstvoedingskleding bij de prenatal weggehaald, van het merk mamalicious, maar ik heb nog niks met korte mouwen gevonden.

In de afgelopen heb ik voor het eerst sinds Marijn geboren is, het gevoel dat we in een schema zitten, tussen zes en zes komt hij om de vier uur voor eten en 's nachts slaapt hij, als hij rond 10 a 11 uur nog een voeding krijgt. (Dan moet ik hem wel wakker maken). Vorige week was het puinzooi, toen kwam hij 's nachts minimaal twee keer en zat ik weer even op 7 voedingen. Ik ben toen net als Mango gestopt met het kolven na de ochtendvoeding. Onze vriezer zit ook redelijk vol en ik was wel erg moe. Ik was eerst wel heel bang dat het kolven minder zou worden maar dat valt gelukkig wel mee.

Met het warme weer vind ik het zo lastig om Marijn goed te kleden. Ik zat eerst nog steeds met het advies in mijn hoofd, wat je zelf aan hebt plus nog een laag. Gelukkig kan Marijn goed zweten. . Ik heb hem dus al echt vaak te warm aangekleed. Maar ja, ik begin het te leren.

Ik wil jullie allemaal heel veel plezier komend weekend wensen,

Liefs,

Lein
Nou vandaag naar cardioloog geweest met Kaj.. pfff liep natuurijk uit maar dat wist ik wel, helemaal als je er tussen bent gepropt waar ik al blij mee was..

Door de plasmedicatie is de druk in zijn rechterhartkamer al minder geworden, dus dat was hartstikke goed nieuws. Cardiaal waren er geen problemen, enige waar zij zich zorgen om maakt is dat hij te weinig drinkt maar teveel gaat plassen.

Dus kan uitdrogen. Nu moet ik morgen bellen en doorgeven wat hij vandaag gedronken heeft en zij heeft ook weekend dienst dus als er wat is dan moet ik haar bellen. Mocht Kaj deze dagen niet goed gaan drinken dan wilt ze hem toch gaan opnemen vanwege uitdroging gevaar, zijn plasmedicatie hebben ze nu dan ook gehalveerd. Maar ik denk zelf dat het niet hoeft hoor.

Ze heeft mij wel een kinderarts toegewezen in mijn lokale ziekenhuis, die kent zij heel goed en vertrouwt haar ook met Kaj. Daar heb ik maandag een afspraak mee. Wara ik dit doort problemen mee kan bespreken en mocht het dan cardiaal zijn dan stuurt zij mij door naat de cardioloog.

Pff Crazy desi dat is schrikken zeg !! Gelukkig heeft hij niks.

Tieger gefeliciteerd met je baan, super meis, ben trots op je

Hoop dat het met het eten snel goe dkomt met Kaj dan kan ik eindelijk overstappen naar 5 voedingen
Tieger kan je bij Kaj 5270 gram neerzetten en ik geloof 58,5 cm.

Thanks
hallo,

even snel bericht: we wonen weer in Amsterdam.....JOEPIEEEEE. Back home. Echt superfijn. De bewoner had e.e.a. zeg maar goor achtergelaten, maar schoonmaakbedrijf er door heen en zelf flink poetsen en het is weer ons huis. Nu nog een paar dozen, kelder opruimen en spullen daarheen brengen en alles is weer als vanouds. Zelfs al onze galerijburen zijn nog hetzelfde. Het is heerlijk iedereen hier weer te zien: ze hebben Philip allemaal meegemaakt en zien nu Victor en zijn allemaal superblij voor ons.

Afgelopen maandag is het alweer 2 jaar geleden dat Philip in mijn buik is overleden. Morgen 2 jaar geleden werd hij geboren. Maandag zijn we naar zijn grafje geweest, morgen weer. Door alles wat we de afgelopen tijd hebben meegemaakt aan positieve dingen is het iets zachter, maar deze dagen komt het intense verdriet keihard naar boven als ik er over praat, maar ja...

Vandaag nog in R'dam naar het CB geweest.

Voor het schema: VICTOR WEEG 8530 GRAM en lengte is 65 cm: een kort propje dus. Ze noemde hem stevig, hahahaha. Hij krijgt nog steeds BV.

Ik probeer later nog even bij te lezen.

Tieger: bedankt weer voor het opstarten van het nieuwe topic en ontzettend gefeliciteerd met je nieuwe job.

Ik las dat enkele personen naar NY willen gaan? Ik ben er vaak geweest en kan een heleboel tips geven als je wilt. Belangrijkste is: als je lekker wilt eten, boek dan al vanuit NL je restaurants, de echte toprestaurants (Bazar, Nobu, Markt) kun je ter plekke nooit in, tenzij je voor de deur in de rij gaat staan en misschien mazzel hebt als anderen annuleren.

Verder wil ik jullie voor aanstaande zondag een topdag in de dierentuin wensen. Heel veel plezier en ik zie de foto's graag later terug. En wie weet ben ik er de volgende keer wel bij.

Liefs Parelhoen
Voor het schema: Esmee is 6 kg en 62 cm

Parelhoen: Veel sterkte vandaag! En fijn om te horen dat je weer helemaal happy bent in Amsterdam!

Brabbel: Gelukkig dat het met Kaj's hart goed gaat. Maar het blijft wel even spannend dus hoe het afloopt met de medicatie. Drinkt Kaj al beter?

Lein: Wat fijn dat er nu een beetje regelmaat in begint te komen! Hier ook nog geen bewust gerol hoor. Ze kan wel van haar buik naar haar rug rollen, maar doet het amper. Ze wil wel heel graag rollen van haar rug naar buik. Maar dat lukt nog niet. Godzijdank als ik de verhalen van Mondy lees!

Ongeduld: Ik gebruik gewone shirtjes waarvan ik weet dat ik mijn borst er uit kan krijgen. En als ik weet dat ik de hele dag thuis ben, heb ik ook wel eens iets aan wat ik dan helemaal omhoog moet trekken. En idd gewone spagettibandjes tops met een bloesjes kan ook. (Maar ik pas mijn bloesjes nog niet) (schrijf je dat eigenlijk wel zo? )

Leuke bv-tops zijn heeeel ver te zoeken!! Vreselijk! En als ze al een beetje leuk zijn, zijn ze verschrikkelijk duur. Ik heb er eentje van mamalicious, maar die heeft lange mouwen. Maar is wel weer erg leuk en was ook niet zo duur.

Ik heb een stafeTsleep. Het is een katoenen band met klitteband, die je om het bedje een doet, met daarop een omgekeerde T. Drie flappen. Eerst links over de baby, dan het middenstuk en dan rechts. De baby ligt dan in een soort broekje. Hij kan wel armen en benen bewegen, maar niet rollen. Je kunt ze zelfs op de zij laten liggen. Voor mij voelt het niet als vastbinden in bed. Het is erg losjes. We hebben hem er nu niet meer in, maar als Esmee gaat draaien doen we het wel weer.

Esmee redt de laatste paar dagen nèt de nacht niet. Dan begint ze rond half 5 een beetje te zeuren, niet echt huilen. Aangezien het erg gehorig is bij ons, ben ik dan ook wakker. Helaas blijf ik dan wakker tot half 6, om vervolgens nog een half uurtje in slaap te vallen. Bleeegh dan word ik zo brak wakker.

In ons nieuwe huis zit een badkamer tussen onze slaapkamers en hoor ik het tenminste niet!

Ik zal nog even tandenpoetsen, mijn haar doen en dan op naar het werk!

Liefs,

Mango
anoniem_33451 wijzigde dit bericht op 06-06-2008 07:17
Reden: namen vet maken
% gewijzigd
MOndy, mijn fysio heeft ooit eens uitgelegd hoe je zelf van twee grote handdoeken een rol maakt waardoor een kindje zich niet kan omdraaien. Maar volgens mij heb ik ooit ook gelezen dat als een kindje zichzelf op de buik kan omdraaien dat niet zo'n ramp is omdat ze dan ook sterk genoeg zijn om weer terug te draaien (beetje verhaal van klok en klepel, weet ut niet meer precies). Misschien even het cb raadplegen?

Leuk Mango! ergens in juli? Ik zal eerst wel zo'n Hyves account aanmaken, dan praat het wat gemakkelijker (doe ik ergens in het weekend wel). LOL,het is nog nooit iemand gelukt om mij aan zo'n digitaal vriendennetwerk te krijgen en nu dus toch (ik wordt ook steeds gevraagd voor zoiets maar dan gericht op werk/zakenrelaties etc.).

Ongeduld, ik had zelf toen ik nog bv gaf veel blouses/overhemden met een ruime hals aan. Hoefde alleen het bovenste knoopje los en stuk van hemdje verschuiven. Maar... als je hip bent... duh... die blouses waren erg oud en stammen uit mijn "kakker" tijd. Maar wellicht bestaat er ook zoiets in een hippere vorm.

Popsie slaapt nu echt door :-) Van 24.00 tot 6-7 uur! Pffffft... het heeft bijna 5 maanden geduurd. Oudste sliep met een paar weken al door. Ik ben nog steeds zo blij dat Popsie geen spreidbroek hoeft! Ze pakte gister voor het eerst heel bewust haar tenen en ging daar mee spelen. Man, ik zat te grienen van blijdschap.

Morgen gaat onze oudste voor het eerst sinds een jaar weer ergens logeren. Ben benieuwd hoe dat gaat. Papsie, popsie en ik gaan s middags lekker winkelen (vakantiedingetjes kopen), dan ga ik een lekker 4 gangen diner inelkaar flansen voor ons en gaan we genieten van een lange avond zonder kinderen :-) (Pipsie is nogal aanwezig -peuterpuber-). Popsie is de hele avond wel onder zeil. Zondagochtend hoop ik ongestoord in de tuin te kunnen werken, ik wil nog wat tweejarigen zaaien en daar is het nu tijd voor. Lijkt me heerlijk om in de tuin te kunnen werken zonder het nonstop gekeuvel van oudste. Grin, begrijp me goed, ik wil niet zonder haar maar als tbm ben ik soms erg blij even van het gekeuvel/gehuil/geschreeuw af te zijn :-)
pfff Kaj heeft goed gegeten en veel geslapen.. Doet mij weer goed en ben met een gerust hart gaan werken..

Dokter gebeld dat het goed gaat, zij heeft meteen een afspraak gemaakt voor een perfusiescan, kunnen ze zien hoeveel bloed er naar de longen gaat. Die staat voor 11-8 dus weer spannend.. aan hand van deze scan gaan ze kijken of ze een katherisatie willen doen. Weer een spannende stap.
Parelhoen, toch een beetje gefeliciteerd, alhoewel er wel een grote zwarte rand om deze dag zit. Hopelijk is het toch een fijne dag, waar jullie samen met Victor even stil mogen staan bij jullie gemis van Philip.

Brabbel, fijn dat het goed gaat met Kaj. Spannend, die scan. Met die katheterisatie, wat gaan ze dan doen?

Pips, fijn dat Popsie doorslaapt! Hier ook geen klagen, wat de nachten betreft. Om ongeveer 20.00 uur gaat ze erin, en ergens tussen 6 en 8 wordt ze weer wakker. Zal volgende week wel wennen worden...

Lein, geniet maar even van je schema. Voor je het weet heeft Marijn alles weer omgegooid!

Hier gaat het allemaal zo z'n gangetje. Straks even naar het uitzendbureau, contract tekenen, en dan hoor ik ook of ik maandag al moet beginnen of dat het woensdag wordt. Dinsdag moeten we met Daan naar de uroloog, en dat vind ik te belangrijk om te laten zitten. Alhoewel man natuurlijk ook heus wel in zijn eentje kan gaan, maar toch. 't Is meer het gevoel. Er wordt dan ook een echo van de blaas gemaakt, zodat ze kunnen zien hoe die gaat groeien. Ben erg benieuwd, want ik meen me van de vorige keer te kunnen herinneren dat afhankelijk van de groei er eventueel nog een extra operatie moet plaatsvinden. Spannend dus. Wel positief aan het geheel is dat Daan regelmatig bewust aan het plassen is, alhoewel hij het regelmatig ook vertikt om op het potje te gaan. Maar we zijn al heel blij met de bewustwording.

En net als Pips, hier ook trots als Tessel met haar voeten ligt te spelen. Sowieso is het qua interesses een totaal ander kind dan Daan. Ze speelt met rammelaars, frummelt met zachte doekjes (zo'n labeldoekje, en een zacht schaap van Happy Horse), en ze propt alles in haar mond om het af te lebberen. Allemaal dingen die Daan nooit gedaan heeft. Daan was veel meer van het kijken, was nu ook al actiever bezig om te gaan draaien, ''las'' al boekjes, en maakte veel meer herrie door met zijn voeten te stampen op de bodem van de box of tegen het activity center. Weer allemaal dingen die Tessel (nog) niet doet. Grappig eigenlijk om die verschillen zo te zien. Ik ben benieuwd hoe zich dat zo zal ontwikkelen.

Moeders van meer, zien jullie dit ook, of lijken jullie kinderen meer op elkaar?

Nu nog even met de oude topics aan de slag, 't is wel een flinke klus. Maar goed, nog even doorwerken, dan kan ik hopelijk morgen de cd'tjes branden...
Parelhoen veel sterkte vandaag! Dikke knuffel!

Brabbel wat fijn dat kaj weer goed drinkt!

Pips snap heeeel goed hoor dat het fijn is als de oudste een dagje weg is! Samuel word volgende week twee en hij hangt de hele dag om mij heen, wil met alles 'Hellupu'. Allemaal erg lief en schattig maar het schiet niet op haha

Nu zijn de mannen even samen weg, kan ik even rustig inpakken, vanmiddag vertrekken we voor een weekend naar de kempervennen. Schoonouders zijn morgen 40 jaar getrouwd vandaar!

Tieger hier lijken de kids tot nu toe erg op elkaar. Ze houden allebei erg van doekjes en verder zijn ze tot nu toe allebei niet erg snel haha. (sharon kan nu met moeite af en toe wat pakken en vasthouden, bij zoon hetzelfde) maar ik weet dat het allemaal goed kan komen. Samuel is erg goed nu met zijn fijne motoriek, wil de hele dag dingen 'maken' en 'klussen' (opa klust namelijk nog al veel) wil alles uit en weer in elkaar zetten, een echte techneut dus. Ik ben benieuwd waar sharon zich straks voor gaat intereseren!

Ik ga weer verder met inpakken, veel plezier allemaal met de meeting!

Fijn weekend!
o samuel houd nu niet meer van doekjes hoor maar op die leeftijd die sharon nu heeft bedoel ik hihi

Hij is nu BUMBA fan!

nu ga ik echt
Tieger dan gaan ze een ballonnetje plaatsen in zijn rechterhartkamer om de druk zo te verlichten
Tieger, dank voor het aanmaken van het nieuwe topic. Ik heb wel weer even nodig gehad om bij te lezen....

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat ga je precies doen?

CD, wat zul je geschrokken zijn. Ik heb Manouk in bed altijd aan de binnenkant liggen maar kan me zo voorstellen dat het je overkomt. Je bent een supermama, maar dit kan bij iedereen gebeuren!

Dames, niet zomaar bv weggooien hoor! De samenstelling verandert misschien wel maar het is nog steeds prima voeding!!

Wij hebben nog steeds niet echt een ritme en dat hoeft ook niet voor mij. Manouk krijgt 's morgens een voeding rond 7 uur en de voedingen van de rest van de dag worden daar op aangepast maar het komt ook vaak voor dat ze minder drinkt omdat ze gewoon geen dorst heeft en dan komt ze weer eerder voor een volgende voeding. Helaas heeft ze de laatste 2 weken 's nachts ook weer een voeding nodig. Met 8 weken sliep ze al 8-11 uur door maar dat is nu even over. Ik denk dat ze toch behoefte krijgt aan vast voedsel maar ze moet nog maar even wachten, haha.

2 dagen terug heeft Manouk eindelijk 2 flessen leeggedronken op het kdv!!!!!!!!!!!!!!!! Het lijkt er op dat ze eindelijk het flesdrinken onder de knie krijgt. Manouk wordt echt enorm wijs. Ze rolt haar hele bed door en het is iedere keer weer een verrassing hoe we haar aantreffen in bed. Overdwars met haar voetjes door de spijltjes is favoriet, haha. Dat krijgt ze zelfs met slaapzak voor elkaar. Verder is ze heel erg gericht op spelen en andere kinderen. Ze ligt op het kdv op haar buik tussen de andere kinderen is en pakt speeltjes van ze af. Ik denk echt dat ze zo wegtijgert. Nu duwt ze zichzelf vooral naar achteren. Ze is ook echt veel sneller dan haar broer. Wat ze trouwens ook doet op het aankleedkussen als ze de kans krijgt is de doekjes uit de doos trekken en de luiers uit de mand trekken. Ook stopt ze alles in haar mond en moet ik haar met het verschonen al echt afleiden met een speeltje in haar handen want anders wordt het 1 grote bende.

Mijn nieuwe baan is leuk!! Ik zit daar helemaal op mijn plek denk ik. Het is echt een pittige functie met heel veel verantwoordelijkheid maar ik vind het heerlijk. Het is wel weer enorm wennen op werk en gezin te combineren maar dat zal over een paar weken ook wel weer meevallen. Ik vind het in ieder geval heerlijk om weer 4 dagen te werken. Het valt me wel op dat ik me steeds moet verantwoorden voor het 4 dagen werken en de zorg voor het gezin, grrrr. Ik heb het met zoon ook altijd gedaan dus waarom nu dan niet?

Eerst even dit posten.......
Brabbel, wat een zorg toch steeds met Kaj. gelukkig drinkt hij nu weer beter. Spannende tijden hoor voor jullie.

Parelhoen, dikke knuffel!! Ik ben vandaag in gedachten bij jullie.

Tieg, spannend dat jullie dinsdag weer naar de uroloog moeten. Wij moeten met zoon ook nog een keertje terug ter controle maar dat is pas over een jaar als hij goed kan richten met plassen, haha. Om te kijken of zijn straal wel sterk genoeg is.

O ja, over borstvoedingkleding. Ik zweer bij de topjes en hempjes van glamourmum. Die zijn de te bestellen bij prettymum. Het is een top met BH in 1 en kan overal onder. Je kan dus gewoon je normale kleding dragen die je omhoog trekt en omdat je een hempje aan hebt blijft je buik dus verborgen. De tops kun je ook gewoon zo dragen en is dus perfect voor dit warme weer. Wat ik een nadeel vind van de voedingsbh's is dat de bandjes altijd onder je kleding vandaan komt. Ik kan niet wachten tot ik weer gewoon ondergoed kan dragen maar deze zomer zal het wel even behelpen worden, zucht.....

Zoon wil eindelijk met mij voetballen dus ik ben er vandoor! Tot zondag!!
Hoi,

Ik blijf hopeloos achter met reageren, maar ik lees wel af en toe nog mee hoor! Heel veel plezier zondag, ik hoop op lekker weer voor jullie.

Met Zoë gaat het goed, en voor het schema, ze weegt nu 7180 gram en is 65 cm lang.

Nog even een vraagje, hoe doen jullie dat met rijstemeel in de fles, gebruiken jullie dan dezelfde speen? Bij ons is dat zo'n gedoe, normaal doe ik nu de nr 4 speen van Avent, met nutriton tegen het spugen, maar met rijstemeel erbij krijgt ze daar geen druppel uit. En met een 1,2,3 speen heeft ze hem weer in 5 minuten leeg, en spuugt ze ook weer. Kan je nutriton en rijstemeel trouwens gewoon mengen of is dat niet handig? De nutriton werkt wel goed tegen het spugen, maar we moeten ook wel wat gaan bijvoeden nu. Bedankt vast, ik ga er nu snel eentje wakker maken!

Oja ons schema: 1e fles tussen 7 en 8, thuis nog verder slapen, of als we weg moeten opstaan, 2e fles tussen 11 en 11.30, tussen de middag half uurtje slapen (soms langer), 3e fles rond 15.00 uur, 4e fles tegen 19.00 uur (en vlak daarvoor slaapt ze meestal nog een half uurtje), en dan naar bed. Wakker maken om 23.00 uur voor de 5e fles, mogen we al overslaan maar daar sliep ze niet zo lekker op dus dat doen we nog even, binnenkort maar weer eens overslaan proberen.

groetjes!
Ik kom effe snel een dikke knuffel voor Parelhoen geven.

Zo, daar ben ik weer!

Ik weet niet wat ik vandaag had, maar ik was zo beroerd! Gewoon lamlendig, moe en chagrijnig. Ik ben op de bank gaan hangen met 3! nieuwe afeleveringen van Grey's Anatomy en nu ben ik er weer!

Parelhoen: Wat zal deze week dubbel voor je zijn! Ik kan (en wil..) me geen voorstelling maken van het verdriet dat jullie voelen om kleine Philip. En dan dwars daardoorheen het geluk om propje Victor. Dikke knuffel voor jullie!

Brabbel: Jeetje, de zorgen om Kaj houden niet op he! Ik moet zeggen dat ik je ongelooflijk sterk vindt! Je zult het zelf waarschijnlijk als iets doodnormaals beschouwen, je kunt immers weinig anders. Maar ik vind echt dat je trots op jezelf mag zijn!

Tieger: Jij ook al een week voor de boeg met zorgen om je kleine man. Wat lijkt het contrast met kleine Tessel mij groot.

Lein: Leuk weer wat van je te horen! Ik vind het aankleden ook lastig. Ik trek Guido dan ook geregeld iets aan of uit gedurende de dag.

Pips: Maak jij es effe snel een hyves account aan! Je bent wel meteen gegarandeerd van minimaal 10 vriendjes door ons allemaal! En logisch dat het je wat doet dat Popsie haar tenen ontdekt heeft!

Roze wolk: Je bent al weg, dus ik ben te laat, maar zeker een fijn weekend voor jullie!

Huppel: Wat fijn dat Manouk 2 hele flessen heeft gedronken! Dat gaat echt de goede kant op! Geweldig, dat bewegen door het bed heen. Guido slaapt nog steeds in zijn wiegje op onze kamer. Maar als ie in zijn ledikantje ligt, profiteert ie ook goed van de vrijheid! En goed dat je baan zo goed bevalt! En dat gezeur over de combi.... het zal wel nooit goed zijn!

Ik kreeg vandaag bericht dat de bestelde tops verzonden zijn, dus wie weet krijg ik ze morgen binnen! En dan oefenen, kijken of het echt handig is. En al jullie tips ga ik ook uitproberen!

We zijn vanochtend een keertje extra wezen wegen. Guido is nu 6200 gram bij 65 cm, dus hij is nu redelijk gegroeid. Toch fijn om te weten!

Morgenochtend weer babyzwemmen, heb er echt zin in!
hmz zal proberen wat te posten, verona ligt naast me in de wandelwagen, maar wil alleen maar gewiebeld worden. Dus zit k nu met 1 hand te typen....

Donderdag weer naar osteopaat geweest, heeft haar nagekeken, en dacht dat het nu wel goed zou komen. Moeten weer aan de bel trekken als het weer erger wordt.

Gisteren zijn de kids voor het eerst samen uit logeren geweest bij opa en oma (althans voor verona was het echt de eerste keer!)

Wij hadden nl n bruiloft. Vanmorgen belde schoonmoeder ons wakker met de mededeling dat zoon zich niet lekker voelde, en dat ie naar huis wilde. Dus snel aankleden om hem op te gaan halen, stond schoonpa al met hem op de stoep.. (grrrr hebben ook geen geduld...) had ie ook nog in de auto overgegeven, (gna, als ze gewoon gewacht hadden, was dat ook niet gebeurd..)

Met zoon gaat het nu wel wat beter, Heeft vanmorgen nog een uurtje op de bank geslapen, en wil nu wel een beetje spelen maar is nog wel hangerig. Maar voelt zich zegt ie wel goed. Hoop dat ie zich morgen goed genoeg voelt om mee te gaan!

Meiden tot morgen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven