Loopfiets, ervaringen en tips

02-05-2011 10:02 38 berichten
Voor zijn 3e verjaardag wil ik mijn zoontje een loopfiets geven. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen: Gebruikt je kind zijn/haar loopfiets veel? Vanaf wanneer kon je kind uit de voeten met de loopfiets? Leerde je kind daarna gemakkelijk fietsen op een echte fiets?

Ook hoor ik graag jullie tips over soorten, maten en merken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de wishbone bike al gegoogled? Hij is leuk! Wel wat aan de grote kant, dus voor kleinbehuisden (zoals wij) niet heel praktisch, maar hij is wel erg mooi en op meerdere manieren te gebruiken.
.
Wij hebben vorig jaar een loopfietsje (hout) gegeven aan neefje die toen 2 jr werd. Hij was er helemaal gek mee al heeft het een tijdje geduurd voordat hij er echt op fietste (?). Hij was er in het begin namelijk een keer vanaf gevallen en was er vervolgens nog wel gek mee, liep ermee aan z'n hand maar ging er niet op zitten. Sinds een paar maanden ging het als een speer en hij vind het super leuk (hij wordt deze week 3).

Of hij straks snel zal kunnen fietsen is nog even afwachten want zover is hij nog niet.
Mijn zoontje heeft een loopfiets van de Hema gehad, groot succes!

Daardoor was de overstap op een fiets zonder zijwieltjes een stuk makkelijker. En ook mijn zoon had zowel voor de grove als de fijne motoriek een achterstand, maar op dat fietsje ging hij als een speer.

Aanrader!!
Aletta, ik heb een wishbonebike. Maar alleen maar omdat ik een 1,5 jarige heb. Voor een 3 jarige ging ik gewoon naar de Hema. Die heeft 3 wieler toch niet meer nodig?
.
.
Mijn dochter was bijna 2,5 toen ze een houten loopfiets kreeg (van het merk Yipeeh) en was er na even wiebelen en proberen helemaal gek van. Ze heeft er enorm veel op gefietst (of eigenlijk gelopen natuurlijk) en nog steeds is de fiets prima in orde, kwaliteit is dus goed. Nu is ze 3,5 jaar en hebben we zaterdag op de vrijmarkt een echte fiets gekocht. Zijwieltjes zaten er niet bij... na een paar honderd meter proberen fietste ze los. Ze is wel vrij groot voor haar leeftijd (ik denk nu ruim 1 meter 10) en ook niet bang aangelegd. Het verschilt echt per kind, heb wel begrepen dat sommige kinderen er echt niet naar omkijken en het niets vinden.

Bij Intertoys hebben ze er trouwens een loopfiets in de aanbieding (met bonnetje uit de baby & peuter folder, of online te bestellen) voor 27,99. Ik weet niet wat voor merk dat is trouwens en hoe de kwaliteit is.
Dochter (onderdeurtje ;) heeft ook een loopfiets voor haar 3e verjaardag gekregen, een metalen met rubberen bandjes. Kan net met haar teentjes bij de grond, banden klein stukje leeg laten lopen en nu kan ze er nog beter bij. Ze is er helemaal gek op en 'fietst' lekker buiten mee bij het boodschappen doen enz.
Wij hebben er eentje gekocht voor de tweede verjaardag van onze zoon (via internet, maar vraag me niet meer welke site). Dat was duidelijk een jaar te vroeg. Hij gebruikte hem pas echt sinds z'n derde verjaardag (jullie timing zou in ons geval dus ideaal geweest zijn). Na een maand of zes op dat ding (niet heel erg intensief want het was winter), stapte hij op een gewone fiets en reed letterlijk gewoon weg. Niks dan goede ervaringen, dus.
Mijn zoontje heeft er een van de intertoys, toevallig vorige maand gekregen. Hij was toen 2 jaar en 8 maanden. Hij en zijn loopfiets zijn onafscheidelijk, hij fietste er meteen op weg en wil hem nog steeds eigenlijk het liefst elke avond mee naar bed...
Mijn zoontje kreeg voor zijn tweede verjaardag een loopfiets van Pucky en dat ding is super.
Hier sinds kort ook wishbone bike fan! Maar onlangs aan dochter gegeven voor haar eerste verjaardag. Afgelopen zaterdag hebben alle buurjongetjes er ook eindeloos mee geraced en daar waren ook jongetjes van 5 bij. Ik heb de wbb nu nog op het laagst ingesteld en als driewieler maar toch eindeloos populair onder de grote jongens... Als het geld niks uitmaakt is het het overwegen waard!
Hallo,

Zoon kreeg er hier een voor zijn tweede verjaardag. Eerst ging het heel minimaal (lees: voorzichtige stapjes en na een meter was hij er klaar mee). In de zomer dat hij 3 jaar werd ( hij is van augustus) heeft hij enorm veel plezier van gehad en kon hij er erg snel op vooruit. Afgelopen februari (3 1/2 jaar) kon hij zelf fietsen op een gewone fiets zonder zijwieltjes. Onlangs was een stagiaire ALO op het KDV en hij deed testjes met de kinderen en concludeerde dat het evenwicht van zoon zeer goed was. Volgens mij echt (mede) het gevolg van de loopfiets. Ik zou het echt iedereen aanraden!

Wij hebben een houten aanbiedinkje, maar mijn advies is een metalen. De kwaliteit van deze is slecht en kan geen tweede ronde mee.

De ervaringen hier in de omgeving met een Puky zijn prima! Zijn ook veel op MP te krijgen.

Succes!
Onze zoon is op 2,25 jaar begonnen met loopfiets en nu in aug wordt hij 3 jaar en fiets nu op een fiets met zijwieltjes. Vindt echt dat een loopfiets helpt! WIj hadden het merk FIRST BIKE, hier kan ook een verlagingssetje op gemonteerd worden (onze zoon heeft korte beentjes), zodat ze snel kunnen genieten van de fiets!
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
.
Hier heeft zoon er een voor zijn 2de verjaardag gehad en wat een succes!!! Hij is er helemaal blij mee. Ik was nog even bang dat hij te klein zou zijn voor het fietsje maar het past prima op de laagste stand. Laatst gekocht in de aanbieding bij de kruidvat.
.
.
Die van Early Rider kan je qua hoogte wel verstellen, hoor, denk ik. Die van ons tenminste wel. Een niet lage instap is hier nooit een probleem geweest. En nu met zijn heuse jongensfiets weet hij niet beter dan dat hij zijn been erover heen moet zwaaien.

Die jij van Puky laat zien, is hier in de buurt een groot succes.
Mijn zoontje heeft zo'n Puky. Ik weet niet of de lage instap nog uitmaakt, maar ik vond het wel heel prettig dat hij van metaal is. Hij gebruikt hem nu ook gewoon als het wat minder weer is.

Hij kreeg hem trouwens met 2 jaar en toen hij net 3 was fietste hij zo zonder zijwieltjes weg. Het heeft dus echt wel zin.
.
Dat is nog nooit gebeurd. Het plankje is ook niet zo heel veel breder dan het zadel, dus de beentjes gaan recht naar beneden.

ik vond het trouwens ook een voordeel dat hij zo laag kon worden gezet, zodat mijn zoontje er met twee jaar al goed op paste. Nu gebruikt hij hem incidenteel en op de hoogste stand gaat het ook wel goed.
Voor onze dochter van 3,5 hebben we een Puky gekregen toen ze 2,5 was. Echt een geweldige fiets. Ze is er zo snel op en handig mee.

De zijwieltjes heeft ze vervolgens overgeslagen en vorige week fietste ze zo weg op gewone fiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven