Luisteren naar het CB?
vrijdag 21 november 2008 om 10:59
Hallo dames,
Hier een vraagje.
Ik hoor eigenlijk wisselende meningen over het wel of niet beginnen met fruit en groentehapjes met 4 maanden.
Het consultatiebureau zegt nee....maar die zeggen zo vaak wat!
Kan me voorstellen als er veel allergieen in de familie voorkomen dat je even wacht.
Wat is jullie mening en ervaring?
Zijn er ook mama's die de melk tot een papje maken met rijstebloem om ze te laten wennen aan een lepeltje?
En vanaf hoeveel maanden zijn jullie daar mee begonnen?
Wat een vragen...
Dank jullie wel alvast!
Hier een vraagje.
Ik hoor eigenlijk wisselende meningen over het wel of niet beginnen met fruit en groentehapjes met 4 maanden.
Het consultatiebureau zegt nee....maar die zeggen zo vaak wat!
Kan me voorstellen als er veel allergieen in de familie voorkomen dat je even wacht.
Wat is jullie mening en ervaring?
Zijn er ook mama's die de melk tot een papje maken met rijstebloem om ze te laten wennen aan een lepeltje?
En vanaf hoeveel maanden zijn jullie daar mee begonnen?
Wat een vragen...
Dank jullie wel alvast!
vrijdag 21 november 2008 om 11:07
vrijdag 21 november 2008 om 11:08
vrijdag 21 november 2008 om 11:12
vrijdag 21 november 2008 om 11:13
Mijn kotertjes (3 stuks inmiddels) krijgen allemaal vanaf 4 maanden fruit- en groentenhapjes. Bij de oudste van inmiddels 5 was dat nog gebruikelijk en bij de middelste van 3 mocht ik zelf kiezen en nu bij de jongste van net 4 maanden ben ik ook weer begonnen. De eerste 2 zijn zulke makkelijke eters dat ik geen reden zag om te wachten. Het is gewoon erg leuk en ik zie voor mijn kinderen geen nadelen, dusseh.........
vrijdag 21 november 2008 om 11:35
hier een moeder die zelf al met 3 maanden aan de fruithapjes ging.. mijn dochter houdt niet van de fles, drinkt matig, met lepeltje gaat het iets beter maar ze drinkt nu nog gewoon kv.
Ze krijgt ook braaf de fles, maar er gaat echt het minimale in. een voeding duurt ong. een uur en dan heeft ze net 100 ml op.
Huisarts zei dat er geen reden is om niet met 4 maanden te beginnen als je kindje dat wil en lekker vindt. Het gaat erom dat voor 4 maanden bepaalde enzymen niet worden aangemaakt, dus dan kunnen ze het niet goed verteren. Daarna ligt het aan je kindje.
Hier komt de bananenprut meteen op tafel, kijken of ze dan wil eten.
Maar kijk naar je kindje, dat is het belangrijkste, jij ziet jouw kindje tenslotte de hele dag, terwijl het cb hem/haar maar af en toe ziet.
Ze krijgt ook braaf de fles, maar er gaat echt het minimale in. een voeding duurt ong. een uur en dan heeft ze net 100 ml op.
Huisarts zei dat er geen reden is om niet met 4 maanden te beginnen als je kindje dat wil en lekker vindt. Het gaat erom dat voor 4 maanden bepaalde enzymen niet worden aangemaakt, dus dan kunnen ze het niet goed verteren. Daarna ligt het aan je kindje.
Hier komt de bananenprut meteen op tafel, kijken of ze dan wil eten.
Maar kijk naar je kindje, dat is het belangrijkste, jij ziet jouw kindje tenslotte de hele dag, terwijl het cb hem/haar maar af en toe ziet.
vrijdag 21 november 2008 om 11:37
quote:ezeltje schreef op 21 november 2008 @ 11:35:
Huisarts zei dat er geen reden is om niet met 4 maanden te beginnen als je kindje dat wil en lekker vindt. Dit vind ik altijd zo'n kul. Wat wil een kind van 4 maanden nou helemaal? 'Nou mam, ik ben die fles wel zat, doe mij maar een lekker hapje peer, daar heb ik wel zin in'
Huisarts zei dat er geen reden is om niet met 4 maanden te beginnen als je kindje dat wil en lekker vindt. Dit vind ik altijd zo'n kul. Wat wil een kind van 4 maanden nou helemaal? 'Nou mam, ik ben die fles wel zat, doe mij maar een lekker hapje peer, daar heb ik wel zin in'
vrijdag 21 november 2008 om 11:40
quote:Pammie schreef op 21 november 2008 @ 11:37:
[...]
Dit vind ik altijd zo'n kul. Wat wil een kind van 4 maanden nou helemaal? 'Nou mam, ik ben die fles wel zat, doe mij maar een lekker hapje peer, daar heb ik wel zin in'
Ik was al aan het wachten tot de eerste ging zeggen dat kind zo'n honger heeft omdat het alles in zijn/haar mond stopt en er dus klaar voor is. Dus als kind autosleutels in mond doet, klaar om auto te rijden? Mwa, lijkt me sterk.
Darmen zijn vanaf zes maanden pas 'rijp'. Punt.
[...]
Dit vind ik altijd zo'n kul. Wat wil een kind van 4 maanden nou helemaal? 'Nou mam, ik ben die fles wel zat, doe mij maar een lekker hapje peer, daar heb ik wel zin in'
Ik was al aan het wachten tot de eerste ging zeggen dat kind zo'n honger heeft omdat het alles in zijn/haar mond stopt en er dus klaar voor is. Dus als kind autosleutels in mond doet, klaar om auto te rijden? Mwa, lijkt me sterk.
Darmen zijn vanaf zes maanden pas 'rijp'. Punt.
vrijdag 21 november 2008 om 11:44
vrijdag 21 november 2008 om 11:50