M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
Jee, wat een leuke dingen doen jullie dit weekend, Frans en Indian!

Q, hahaha, nog verschillende prinsen te gaan dus...

Hahaha, jaaahaaa Juul, jouw naam is gevestigd bij de leidsters.

Hier nog steeds kiespijn. Maar dan napijn, want gisteren is alles verwijderd. 't Is dat mijn tandarts zo'n knappe kerel is, anders had ik 'm wat aangedaan. Manman, lekker was het allemaal niet!
Wat een rust hier. Tja, de grootste schrijfster is een weekendje weg. Lekker hoor! En Frans, die weet er ook wel raad mee. Rome is een hele leuke stad.

Xop: Erg he, die napijn die je dan hebt. Ik vind het altijd raar dat als je echt kiespijn hebt, dat je dan graag naar de tandarts wil. De helpt je dan van je probleem af.

Juul: kindje is ingedaald, dat is mooi. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze/het op tijd komt, maar dit zou wel leuk zijn. Wat lief dat Lynn zo knuffelt met de baby. Ben benieuwd of de 3 dagen achtereen bevallen voor haar in de drukke 3-jarige groep.

Bij de KDV van Emdin hebben ze dat niet, een speciale 3-jarige groep. Zijn groep bestaat uit peutertjes tussen de 2 en 4 jaar. En zodra ze 4 worden, gaan ze naar school toe.

Tja, de tijd gaat hard. Over ruim een half jaar gaan onze kids ook naar school toe. Kan het haast niet voorstellen.

Vandaag zijn we kastanje's wezen zoeken in het park/bos bij mijn werk en we hebben er een hoop gevonden, evenals denneappels en eikeltjes. Inmiddels staat op de eettafel al een herfstschaal te pronken. Ook heb ik voor mijn tante die morgen haar verjaardag viert een herfstschaal samengesteld, met een Heideplant, 2 mini pompoenen, wat kastanje's en denneappels. Staat erg leuk!

Daarna zijn we naar de ezeltjesboerderij in Bleiswijk geweest en Emdin heeft daar naar hartelust gespeeld. Inmiddels zijn we thuis en meneer ligt op 1 oor, zo moe was hij.

Morgen ook best een drukke dag, ochtend met een vriendin naar het strand/boulevard en middag/avond verjaardag tante.

De latinworkout was erg leuk. Heb geeneens spierpijn gehad, wel een beetje stijf in de bovenbenen, maar verder geen klachten. Mijn nieuwe dancesneakers zijn binnen en ik ben ze aan het inlopen. Gisteren iets te lang op gelopen en dat moet ik nu even bezuren. Maar ik ga zeker door met de latinworkout en kan er nog het een en ander van leren als het om het salsaaien gaat. Nieuwe moves en zo.

Dinsdagavond weer salsaaien. Dan heb ik direct ook een meeting met 1 van die prinsen. Ach, ik verwacht er niets van en deze prins is trouwens een beetje aan de jonge kant. Hij is pas 25 jaar. Nee, dat vind ik echt veels te jong, dan voel ik me helemaal een oma van bijna 43 jaar.

Ach, mijn minnaar is inmiddels ook in de picture en alleen al het contact met hem maakt me blij.

Zo, ga de voorbereidingen doen voor het avondeten. Wil lekker bietjes met aardappeltjes eten. Maar dan moet ik natuurlijk wel aardappelen schillen en zo.

Fijn weekend verder!
Nee, toch geen bietjes gegeten, maar een gewone boterham met soep. Had niet zo'n honger en dan vind ik koken zonde van mijn tijd.

Vanochtend naar Kijkduin geweest. Lekker uitgewaaid op het strand. Emdin heeft nog in zijn onderbroek in het water gelopen, al spelend met zijn boot en een nieuw schepnet. Waarvan ik even een stukje van de steel moet afhalen, want deze is te lang. Past geeneens achterin de auto en dat vind ik wel erg lastig.

Nu aan het relaxen. Emdin ligt naar Cars te kijken in de slaapkamer, want de dvd-speler in de woonkamer doet het niet meer. Strakjes om 16.00 uur moeten we naar de verjaardag van mijn tante toe. Ze is vandaag 81 jaar geworden. Pff, een hele leeftijd. Emdin noemt haar altijd oma Maatje = omaatje! Zo schattig!

Fijne zondag nog!
Jemig Frans, naar Rome, en dat meld je even tussen neus en lippen door! We willen een u-i-t-g-e-b-r-e-i-d verslag :-).

Ik ga binnenkort misschien fors meer uren werken (tijdelijk project). Donderdag hoor ik meer. Ik vind het erg spannend voor mezelf (nog nooit zoveel uren gewerkt en een pittige functie) en voor Pipsie (gaat zij dit wel trekken?). Maar we nemen de gok, financieel natuurlijk erg aantrekkelijk en zo kan ik gelijk zien waar ik sta en Pipsie ook. Met Popsie verwacht ik geen problemen. Tot op heden fietst zij overal zo door.

Q, fijn hoor het strand zo dichtbij! In oktober ga ik een dagje/nachtje naar Bergen. Ook lekker dicht bij zee.

Juul, neem er nog eentje

Fijne zondag nog!

Pips
Grapje van Popsie deze ochtend: krukje op salontafel zetten en daar dan bovenop gaan zitten al roepend en heen en weer wippend "wip wap wip wap wip".

Nu dus een fijne kras in de salontafel en een chaggie kind omdat ze niet snapte dat dit niet mocht....
wilde even laten weten dat we weer thuis zijn!! We hebben het heerlijk gehad.
Hai ik ben er ook weer! net terug van weekje landal op de veluwe. Heerlijk! Komende dagen bijlezen en dan reageer ik weer!
Fijn dat jullie het allebei lekker hebben gehad, Merel en Indian!

Haha, Pips, das wel ff een verschil he, Pipsie of Popsie?

Op het oktobertopic zijn er al 2 bevallen, eentje wordt dinsdag ingeleid en een ander eind volgende week. Het komt echt dichtbij nu! De laatste dagen voel ik me wat minder zenuwachtig, maar begin ik het ook steeds meer zat te worden. Hopelijk niet al te lang meer!

Dat scheelt ook al, Q, dat er een 2-4 jarigen groep is. Bij ons is er een 0-4 jarigen groep, en als een kindje 3 wordt mag het naar de 3-jarigen groep, als er plek is.

Veel plezier dinsdag met de salsales en een van de prinsen

Xop, hoe is het met je kies?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hai,

Ik ben er weer! Het was echt heeeeeeeeeeeeeeerlijk! Rome is zo'n leuke stad en het was echt heel gezellig met vent! Leukleukleuk dus!!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Wow, klinkt allemaal heerlijk, die weekendjes weg!

Pips, hahaha, wat een avonturierster. En wat betreft werk.... Poeh, wel pittig denk ik.... Een nieuwe functie vind ik altijd energie VRETEN, omdat je je toch wilt bewijzen ofzo. En als je dat dan voor een tijdelijk iets doet.... dan vraag ik me af of het die energievretende investering (en achteraf misschien weer erg bij moeten komen) waard is? Nah ja, aan de andere kant is het wel weer mooi voor op je CV, en inderdaad... dan weet je ook maar weer waar je staat!

Nog steeds napijn, hier, trouwens. Bah, word ik wat chaggie van!

Q; salsales klinkt zoooo leuk!!
Zeg, heb ik iedereen weggejaagd ofzo?!

Oehh, Juul, het komt nu echt dichterbij, he?! Leuk, man!!! (Nah ja, als bevalling weer achter de rug is enzo... dan bedoel ik )
Dames, nee voor mij geen salsales meer. Ik ga gewoon lekker vrij salsadansen, ook erg leuk. Eén belangrijk item is wel aanwezig dat ik de salsa al redelijk beheers.

Juul: dat is vlot, dat er al oktoberdames bevallen zijn. Ja, zo komt het steeds dichterbij. Wie weet, komt de jouwe ook wel eerder?

Merel: ookal lekker er tussenuit geweest. Bofkont!

Frans: ja, Rome is een hele leuke stad.

Xop: balen, dat je nog steeds napijn hebt van je kies. Hopelijk ben je er snel vanaf.

Indian: hoe was je weekendje weg? En hoe bevalt je nieuwe baan tot nu toe?

Vandaag de hele dag gewerkt en daarna Emdin opgehaald van de KDV, gekookt, eindelijk bietjes gegeten en toen nog een blokje om met Emdin op de fiets. Nu moeten we nog gebruik maken van de lichte avonden. Eind oktober is dat definitief voorlopig voorbij. Verder daarna nog ff mijn huis gestofzuigt en de was opgeruimd. Emdin lag om 8.45 uur in bed en sliep vrijwel meteen. Heerlijk dus, nu de tijd aan mezelf. Zit achter de pc, tv aan met Pirates of the Caribean.

Ben aan het uitvogelen alwaar ik Emdin op zwemles zal doen. Of bij direct bij het zwembad of via een zwemvereniging. Bij de zwemvereniging mag ik hem op les laten gaan als hij 4 wordt, bij het zwembad als hij pas 5 wordt. Dan is de keuze snel gemaakt en dan gaat hij met zijn 4e jaar via de zwemvereniging. Iemand ervaring ermee, of je voor 1x per week of 2x per week moet kiezen?

Het enige wat ik kan bedenken, dat het sneller moet gaan als je 2 keer per week lest, maar dit hangt natuurlijk ook van je kind af.

Zo, ga nog even surfen en verder zoeken. Fijne avond allemaal!
Balen van je kiespijn, Xop! Helpen pijnstillers niets?

Staat je eigen bedrijf nu op een laag pitje, Pips?

Het komt heel dichtbij nu, maar ik voel me er nog steeds wel rustig bij. Ik hoop alleen dat als het begint (of als ik ingeleid word) dat ik dan net een goeie nacht heb gehad en niet al doodop aan de bevalling begin.

Morgen komen mijn ouders, dan heb ik even wat meer de handen vrij. Ik ga dan rond de middag ook nog even lekker op bed leggen en dan kunnen zij lekker ff met Lynn tutten of naar de speeltuin ofzo. Ik trek ook nog ff heel subtiel de kinderwagen uit de garage, misschien dat mijn vader er even naar kan kijken, hij loopt niet helemaal lekker
Q, dat hoop ik wel, dat deze eerder komt. Donderdag groeiecho en dan gaan we ook praten over eventueel inleiden.

Met 2 keer per week zou het zwemmen wel sneller moeten gaan, maar houdt hij dat vol als hij tegelijkertijd ook op school begint?

Lynn gaat naar een soort pre-zwemmen met 4 jaar, dat is 1 keer in de week op zaterdag. Ze mag daarheen omdat we nu al een hele tijd ouder- en kindzwemmen doen en we daarvan de stempelkaart vol hebben.
ha ha ha juul, ik moest lachen om je opmerking: ik hoop dat als het begint ik uitgerust ben en niet na een zware dag.

Dat zeiden vriendin en ik ook tegen elkaar.

En wanneer begon het.....na een loodzware dag, teveel gedaan die dag, veel moeten regelen, laatste puntjes voor ons nieuwbouwhuis toen, niet gegeten was ik was niet zo lekker en ging heeeeeeel laat mn bed in. En toen ik ging liggen, braken mn vliezen. Moet nog lachen als ik eraan terug denk.

Hoop dat je lekker uitgerust bent dan en fris en fruitig begint.

Leuk Q, salsa dansen.

Frans en Indian, lekker hoor een weekendje weg. Rome klinkt zoooo romantisch. Was dat ook zo?

Hoe bevalt je nieuwe baan Indian?

Pips, wat ga je doen? Hoeveel uur? etc?

Wat een draakje, zo midden op tafel ha ha
koffie, zwart graag...
ow, merel ook op vakantie geweest.Leuk gehad??

Xop, herkenbaar hoor napijn. Ik ben vorige week ook geboord.auw auw. Ben al niet zo'n held brrrr.

Net weer naar mn mutsenclubje geweest. Gezellig weer.

Nu ga ik eindelijk de gordijnen op maat afzomen.
koffie, zwart graag...
Hahahahaha, dat ik zulke zinnen van jou moet lezen, Syl .

Zwemmen.....

Toen Lieke richting die leeftijd ging heb ik me er wat in verdiept. Rondom ons dorp zijn 4 zwembaden, die allemaal een ander "regime" volgen.

De een zegt dat de meeste kinderen met 4 jaar nog te jong zijn om les te krijgen. Omdat ze nog niet heel goed uitleg / opdrachten kunnen verwerken cq omzetten in lichamelijke actie. En er ook fysiologisch nog niet helemaal aan toe zijn. Maar als 4-jarigen altijd al vanaf baby af aan gezwommen hebben, dan gaat het soms wel. Alhoewel ze er langer dan gemiddeld over doen om hun dipolma te halen. Dit zwembad laat ze pas toe als ze 5 jaar zijn, en geeft 1x per week les.

Een ander zwembad laat ze wel toe als ze 4 jaar zijn, maar zegt dat je dan 2x per week een half uur moet doen. Omdat 2x een half uur veel efficienter en beter vol te houden is voor die kleintjes dan 1x een uur.

Een ander zwembad doet vanaf 5 jaar 2x per week en weer een ander vanaf 4 jaar 1x per week. Tjaaaaaaa.

Uiteindelijk heb ik op basis van "kijken naar Lieke" een beslissing genomen. Lieke is groot en sterk voor haar leeftijd en heeft erg veel energie, maar was de eerste schoolmaanden bekaf van alleen al het-naar-school-gaan. Zelf heb ik geen tijd om 2x per week naar het zwembad toe te gaan (wat een gedoe voor een half uurtje les!!!), dus heb ik haar met dik 4,5 jaar 1x per week een uur op les gedaan. En dat bevalt tot op heden goed. We gaan op zondagochtend meestal een uurtje zelf; het schijnt dat dat de duur van het behalen van het diploma enorm bekort!
Wat Sophie betreft weet ik het eigenlijk nog niet. Die's toch iets minder sterk en groot als Lieke destijds.... Dus eigenlijk denk ik dat ik met Fietje wacht tot ze echt 5 jaar oud is. En wie weet heb ik dan meer tijd, en doe ik 2x per week. Want ik geloof wel dat dat effectiever is.
xop. goed he dat ik nog iemand kan verbazen ha ha ha

Bij ons is het een ander verhaal. Oftewel. Over een maand gaat hij op overlevingszwemmen en als hij 4 is stroomt hij dan door naar echte zwemles.

Maar dat komt echt puur doordat wij direct aan het water wonen en verdrinken mijn grootste angst is wat hem kan overkomen. Heb zelfs serieus overwogen om hiervoor te verhuizen.

Als dat niet zo was geweest, had ik gewoon gewacht tot 4,5 jaar
koffie, zwart graag...
Dat kan ik me voorstellen, dan, Syl! Verdrinken en onder een auto komen.... dat zijn ook echt mijn nachtmerries!

Bah je grootste nachtmerrie idd, verdrinken en onder auto. Ik vind het erg goed dat ze tegenwoordig met zwemles eerst bezig zijn om een kind watervrij te maken. En dat ze zichzelf kunnen redden. Ze moeten zelf uit het water klimmen ed. Dat leerden wij 'vroegah' niet.

Laura is met ruim 4,5 op zwemles gegaan. Zij ging lekker vlot met 1x pw 1 uur zwemles. Ze mag zaterdag afzwemmen voor B. Merk wel dat het zwemmen nog geen automatischeme is. Net als met autorijden, je hebt je rijbewijs en dan nog meters maken om ervaring op te doen.

Zometeen gaan we kijken bij de zwemvereniging. Die hebben een les van 45 min. plezier zwemmen. Gaan ze leuke dingen in het water doen. Op die manier kan ze wekelijks nog in het water wat doen. Dan weet ik zeker dat ze nog 1x pw in het zwembad ligt. Zelf lukt dat toch niet altijd.

Jasper gaat wel met 4 op zwemles. Die heeft energie genoeg. Wordt ie nog een beetje moe tenminste.... Denk dat hij wel wat langer bezig is omdat hij waarschijnlijk wat minder gefocust is op de les. Fysiek kan hij het zeker aan. Hij heeft wel sterke benen. Fietst al heel wat af hier in het dorp. Rondje van 45 min gaat prima.

Je hebt gelijk Q dat je s'avonds na het eten nog een rondje doet met de fiets. Doen wij hier ook vaak. Gi toevallig ook. Zeker nu het weer zo lekker is. Ik laat vaak de restanten van het eten lekker staan en dat komt wel als de kids in bed liggen. Heerlijk nog even wat leuks met ze doen. Vaak doen wij dan 1 op 1 wat met ze. Vinden kids ook leuk.

Zo ga laura roepen, gaan we naar zwembad.

greetz

Dames, fijn voor alle tips over wanneer en hoeveel keer zwemmen per week. Ik heb eigenlijk al zelf besloten dat ik hem met 4 jaar op zwemles doe en dan voorlopig 1 x per week een half uurtje en dan is er misschien altijd nog een mogelijkheid om hem later als hij al zwemles heeft, naar 2 x per week te doen.

Emdin is ook groot, heeft sterke benen en energie genoeg en ik vind het gewoon heel belangrijk dat hij leert zwemmen zo spoedig mogelijk, want ik deel ook de angsten van verdrinking en/of onder een auto komen.

Brrrrrr, moet morgen voor de 1e afspraak om een kroon te laten zetten bij de tandarts. Al om 8.5 0 uur. Hoe heb ik die afspraak ooit kunnen maken, zo vroeg!

Zo ga me omkleden en klaarmaken voor het salsadansen. De prins gaat zeker komen, want ik heb hem aan de telefoon gehad. Als hij maar niet verwacht dat ik hem de hele avond aan de hand ga houden. Ik kom tenslotte om te dansen.

fijne avond allemaal!
hooooiiii,

Vandaag weer gewerkt, was heerlijk! Echt leuk!

Zwemles hier ook met de 4jaar, 1x per week 45min. (andere zwembad doe ik niet, waar hij al met 3,5 mocht en 1x per week 30min)

Had vorige week de vrouw van het zwembad aan de telefoon, hij mocht al beginnen, Bel ik 2u later effe terug of ze wel goed gekeken had dat hij ngo geen 4 was. Dat had ze dus neit, dus weer terug op de wachtlijst.

Nou ben er weer vandoor!

Doei

Fijn Indian, dat je werk zo leuk is en goed bevalt. Snelle actie, hoor!!

Hoe was je weekendje-weg?
Emdin heb ik inmiddels opgegeven voor 1x per week een half uur.

Een zeurderig gevoel bij mijn kies, maar dit is meer omdat de verdoving aan het uitwerken is. Heb totaal niets gevoeld van de voorbereidingen voor de kroon. De tandarts had goed gespoten met verdoving. Over 3 weken wordt de definitieve kroon geplaatst en dan zal ik ook wel de rekening voorgeschoteld krijgen en dat is altijd weer zo'n tegenvaller.

Oh, gisteravond een prins ontmoet. Aardige jongen hoor, maar we hadden weinig conversatie en hij is natuurlijk veels te jong. En als er geen gespreksstof is, houdt het bij mij sowiezo al snel op. We zullen wel contact houden via de mail/telefoon en op een gegeven moment zal dat ook overgaan.

Moet zo de peentjes schoonmaken voor het avondeten. Lekker met gebakken aardappeltjes uit de oven en gebakken boterhamworst. Vanavond weer Latinworkout doen. Mijn moeder komt meeeten en oppassen op Emdin.

Mezelf een nieuwe dvd-speler cadeau gedaan. Mijn huidige doet raar met dvd-films. Muziekdvd's speelt hij wel. Gewoon zo'n goedkope van de Blokker gekocht en die doet het perfect.

Oke, ga nog ff msn met een vriend, andere zwarte prins (hahaha)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven