M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
Juul en Merel, zet em op :-)

Pipsie: hoe lang duurt het tot ik jarig ben?

Pips: Pipsie dat zeg ik niet weer dat weet je nu wel.

Pipsie: oh ja..... murmelmurmel, 8 kilo en dan rechtsaf tot na de verjaardag van neefje X heh Mamam?

:-)
Pipsie

Wij zouden vanmiddag naar nichtjes verjaardag, maar man heeft even op de rem getrapt, vond het verstandiger als ik zou gaan rusten. En daar had hij eigenlijk wel gelijk in... hij is met Lynn en zijn zus naar het bos geweest en ik heb geslapen. Veel boze buien van Lynn vandaag, vanmiddag heeft ze een uur gekrijst op de gang omdat ze de knoop van haar broek niet open kreeg:

IK WIL HET ZELLUF DOEN!

IK WIL HET ZELLUF DOEN!

IK WIL HET ZELLUF DOEN!

en dat een keer of 100.... Ze ging helemaal over de rooie, heeft man geschopt, geslagen en een schoen naar hem gegooid. Toen ze eindelijk kalm was, weigerde ze toe te geven dat ze dat had gedaan en wilde geen sorry zeggen. Volgens haar had een ander meisje het gedaan, die, heel toevallig, ook Lynn heette, ook blond haar en blauwe ogen had spijkerbroek en roze shirt aan, maar nee, zij was het niet. Toen ze maar bleef doordrammen weer op de trap gezet, tot ze echt rustig was en ook wilde toegeven dat ze het wel gedaan had. Of ze is nu weer even over een piek heen of ze wordt ziek deze week, want dan kan ze ook nog wel eens zulke buien hebben.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Oeh Milena zit ook in die fase. Ze kan heel leuk en lief zijn, maar ook zo strontvervelend. En dan echt door het lint gaan. Heel irritant.

haha die Pipsie . Milena vraagt steeds hoe laat is het? En dan voorat ik kan antwoorden; oh ik zie het al: kwart over zuur.

En gisteren: Papa zat chips te eten en Milena had niet.

M: jij hebt chips he

P: ja ik heb er eentje

M, kijkt beteuterd: en ik heb er geentje

Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Even goed nieuws delen. Ik heb een tijdelijke baan! Tot eind dit jaar, variabele zelf in te delen uren (gemm. 16 uur), half uurtje rijden van hier. Leuk werk, ik kan er zo instappen hoef niet op mijn tenen te lopen (ik zocht immers iets simpels). Ben er helemaal blij mee :-) Voor de toekomst wellicht meer werk ook. Ik ben gevraagd en ze willen eerst weten hoe dit project gaat. Ha, nu ga ik vast weer beter in mijn vel zitten

Volgende week begin ik al.

Pips (is het thuis zijn o zo zat)
Bojan is nog steeds behoorlijk ziek trowuens. Gisgteren nog met hem naa de huisartsenpost omdat hij weer hoge koorts had (heeft nu al koorts vanaf vorige week maandag). Hij heeft een virale infectie en is er echt beroerd van. Zo zielig. hij wil ook helemaal niet aan de borst en eet heel slecht, armerd.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
He Frans, gelijktijdig. Zwaaai!. Hier idd ook de hele dag vragen hoe laat het is. Maar ik moet daar wel serieus op antwoorden, grapjes worden niet geaccepteerd .
Hey Pips, wat een goed nieuws!!

Weet je, jij kunt toch helemaal niet thuiszitten? Kunnen jullie niet, stel dat dit project is afgelopen en er geen vervolg komt, een andere oplossing zoeken? Alle gezinsleden moeten toch gelukkig zijn?
Ik maak daar zeker geen grapjes over hoor, zou niet durven . Hier is het zo dat mevrouw weinig van mij wil aannemen. als ik zeg hoe laat het is, zegt ze: nietus het is...... . . Ze vraagt is dit links of rechts. Ik vertel het en zij weer: niet waar dit is... Mama zijn we in de vooruin of in de achtertuin? Ik: in de voortuin. M: nee dit is de achtertuin. Enz enz. Zucht

Aan de andere kant doet ze alles na wat ik doe en wil ze overal bij helpen. Ik ben nu foto's aan het inplakken (of nou ja, dat doe ik een uurtje per dag en de overige 23 uur slingeren foto's op verschillende hoge stapels, fotoboeken en plakdingtjes door de kamer ) en zij plakt nu ook foto;s in, haar pony's plakken foto's in enz. Heel grappig.

Ow mijn zieligerd wordt wakker. Even uit bed plukken.
Frans, het is tot op heden niet gelukt om een betere verdeling qua zorg/werk hier te verkrijgen. Doordat papsie iedere dag zo vroeg weg is en laat thuis komt kon ik niet eens callcenter of schoonmaakwerk doen. Een oppas aan huis dat trok Pipsie niet afgelopen tijd dus er zat niets anders op dan dat ik thuis bleef. Enfin. Ik ben nog steeds reuze blij, soort van roze wolk .

Morgen heb ik de geldbespreking, ik ga ze HELEMAAL uitkleden (lees; ik ga morgen eens kijken in welke schaal ik me kan manouvreren omdat ik betr. opleiding precies goed zit en ruim in de werkervaring, moet wel bijna einde schaal zijn hoop ik).

Wat goed zeg, foto's inplakken.... Ik ben nog niet eens met die van Pipsie begonnen....

HOe is het nu met Bojan? KOorts al wat gezakt? Popsie heeft bijna 14 dagen koorts gehad maar is er nu vanaf en ze had er niet heel veel last van gelukkig.
Pips, lastig hoor.Ik kan zelf ook slecht thuiszitten en baal echt als ik geen werk heb. Gelukkig komt dat niet zo veel voor. En dan is het wel lekker een dagje voor mezelf. Een vriendin van mij is thuisblijfmoeder (wat ik stomme term vind trouwens) en die heeft daar voor gekozen en is daar gelukkig mee. Ik vind dat zo knap! Berusten in een voor jou niet iedeale situatie is een stuk moeilijker.

Bojan is wel ietsje beter dan gisteren. Hij heeft nu een week koorts, niet eens steeds heel hoog, maar hij voelt zich duidelijk heel ellendig. Dat is zo zielig om te zien. Hij heeft nu waarshijnlijk nog spruw ook, de armerd.
Hi Frans, Grin, ik heb echt heel erg hard mijn best gedaan om als tevreden tbm door het leven te gaan (ik werkte zo nu endan een paar uurtjes) maar het lukte me gewoon niet. Afgelopen voorjaar/zomer ging het nog wel maar afgelopen weken veranderde ik langzaam in een soort van slijmerige blob die nergens toe in staat was. Ik deed echt helemaal niets meer (in huis bedoel ik). Okay, veel ziekte hier gehad maar dan nog.

Bladiebla. Ga weer even wat doen (telefoontjes plegen die ik al weken uitstel).
nb

Frans, misschien heeft Bojan die keelpijngriep die rond gaat? Die duurt bij kinderen met gemak 3/4 weken. Popsie en ik hebben em ook gehad. Idd. steeds verhoging, dagje iets beter, dagje iets slechter op en neer.
Strax weer met B naar e dokter. Bah, vind het maar niks zo
Frans, beterschap met Bojan!

Pips, gefeliciteerd met je baan, lekker hoorm weer aan het werk.
Hi Juultje, hoe gaat het nu met jullie?

Hier doen "andere meisjes" ook regelmatig stoute dingen hoor. Pipsie heeft wel 4 stoute vriendinnen En ook een stout bed (daar mag ze niet in slapen van het bed) en een stoute stoel (die zelf naar de keuken sluipt zodat Pipsie alleen met water kan spelen en alles wat op het aanrecht zwerft).
Wat doe je daar mee, Pips, als Pipsie een 'ander meisje' de schuld geeft? Als Lynn schopt of slaat moet ze sorry zeggen, maar dat doet ze natuurlijk niet als ze vindt dat iemand anders het gedaan heeft.

Vanmorgen werd ze al boos wakker, om kwart voor 7, ze heeft liggen krijsen tot half 8. Gisteren één korte boze bui, maar verder een hele gezellige dag gehad. Gezwommen en 's middags geknutseld. Vandaag muffins gebakken en ze versiert met schrijfstiften van dr oetker. Straks nog naar de kapper.

Wat zei de dokter, Frans?
Juultje, ik maak er grapjes over. Stel het vriendinnetje heet Puk. Dan zeg ik "Pipsie, vraag even aan Puk of ze straks ook een koekje bij haar diksap wil hebben". Dan begint Pipsie al te lachen (soms besmuikt) en dan zeg ik serieus mijn boodschap. Maar ik denk dat dit hier zo werkt omdat Pipsie niet agressief of op andere wijze fysiek stout is. Ze is dus wel goed voor rede vatbaar op zo'n moment.

Waarvan is dat boze een uiting denk je? HIer werd Pips haar gedrag veroorzaakt doordat het voor haar te druk was (2 ochtendjes psz en 2 dagdelen kdv). Toen we haar overal afhaalden was het goed. Nu zitten we in de langzame opbouw naar 1 korte ochtend kdv en 2 nog kortere dagdelen psz en dat gaat redelijk. Daarnaast kunnen we echter weinig doen.

Zondag zijn we als verrassing voor de kinderen naar het strand geweest. Groot succes voor kinderen en ons :-) We zijn tot 16.00 uur van huis geweest en dat is nog niet eerder gebeurt. Man wat we een trotse happy family :-)
Net mijn nieuwe loon eens uitgerekend. Dat wordt volgend jaar eindelijk het zo door mij gewenste weekje/weekendje naar de sneeuw. Ik ben gek op sneeuwlandschappen en het lijkt me zo leuk om met de kinderen naar de sneeuw te gaan nu ze beide kunnen lopen.

Ga even wat wintersport sites naar Papsie mailen. Kan ie zich vast geestelijk voorbereiden (Papsie is o-n-t-z-e-t-t-e-n-d zunig).
Haha succes met het overtuigen van Papsie. Hopenlijk kunnen jullie lekker naar de sneeuw, zonder dat je zelf een iglo hoeft te bouwen .

Hier is Milena nog naief eerlijk. Ze zegt altijd dat zij het gedaan heeft, maar dat ze het echt echt echt mama nooooiiiiiit meer zal doen, echt niet hoor lieve lieve mama. Jij bent de aaaaaallerliefste mama :0-P: . Wel driftbuien en tijdens die buien is ze niet voor rede vatbaar. Ze kan van het ene op het andere moment omslaan van gezellig en lief naar heel erg boos en andersom. Hier krijgt ze vaak de driftbuien als ze moe is.

Naar de huisarts geweest en Bojan is behoorlijk ziek. Keelontsteking, ooronsteking, longen niet goed en spruw . Arme ziel. Omdat het een grote sterke baby is en omdat hij nu weer een beetje gaat eten, hoeft hij niet naar het ziekenhuis. wel antobiotica en daktarin meegekregen en ik meot hem goed in de gaten houden. Zielig zielig.
juul wat doen jullie leuke dingen! Gezellig!
Jee Frans, wat naar dat Bojan zo ziek is zeg! Beterschap met hem

Lekker Pips, naar de sneeuw. Wil je ver weg, of ergens in Duitsland?

Het kan aan verschillende dingen liggen dat Lynn nu weer van die boze buien heeft:

* groei

* ze wordt ziek

* het is te druk in haar koppie, met de baby enzo. Ze is ook weer vaker wakker 's nachts en droomt heel veel.

Net weer een driftbui van een half uur gehad. Ze was met water aan het spelen gegaan in de keuken. Ik wilde dat niet, omdat ik zondag de halve keuken en aanrecht had moeten dweilen, toen ze daar ook bezig was geweest. Lynn boos, begon te slaan en dus eindigde ze op de trap. Ik heb het doorbroken door haar uiteindelijk te kietelen, maar was daarna zelf nog boos en verdrietig. Ze zit nu stilletjes te spelen op de grond met haar Little People (afspraak was al dat ze zelf zou gaan spelen, alleen met water vond ik geen strak plan).

Frans, ik probeer nu steeds wat leuke dingen samen te doen, omdat ik straks toch wat minder kan als de baby er is. Ze zal dan de aandacht moeten gaan delen en ik ben nu steeds heel moe. Als het lukt, dan probeer ik dus ook echt wat leuks met haar te doen.
Oh Frans: wat een zielige Bojan, met al die kwaaltjes, wat een ellende. Ik zou hem inderdaad heel goed in de gaten houden en hopelijk slaat de medicatie snel aan.

Pips: gefeliciteerd met je baan en dan ook nog eens goed gaan verdienen, dat maakt het extra leuk. Leuk dat je van plan bent om een sneeuwvakantie te gaan doen. Ik ben dol op de wintersport, maar helaas is dit voorlopig ver van mijn bedshow, want het kost een boel centjes.

Juul: balen zeg die driftbuien van Lynn. Wel weer goed dat je het kan doorbreken door haar aan het lachten te maken. Ik denken dat ik een draak in huis heb, maar als ik jouw verhalen lees, dan valt Emdin reuze mee.

Emdin is na het eten in slaap gevallen, onder het genot van Thomas de stoomlocomotief. Gelukkig had hij net geplast/gepoept, dus daar hoef ik me nu geen zorgen over te maken. Hij heeft trouwens nog nooit 's nachts in zijn bed geplast, sinds hij zindelijk is.

Hij ligt al lekker in zijn bedje verder te slapen en nu heb ik het rijk alleen. Kan ik vanavond nuttige dingen doen, als ik zin heb.

Mijn armen doen zeer, ik heb gisteren sinds een hele tijd weer eens gefitnesst en eigenlijk alleen mijn bijna weer ontstande kwabben bij mijn armen getraind. Maar er blijkt nu resultaat te zijn, want ik heb iets spierpijn.

Morgen lekker vrij. Nog geen echte plannen, behalve morgenavond latinworkout. Denk dat we even naar de Ikea gaan, wil daar het een en ander bekijken. En in de middag zullen we wel weer bij een kinderboerderij belanden.

Ik ga nu nog even surfen en daarna toch maar iets nuttigs doen.

Fijne avond allemaal!
Mogge!

Heb je nog zin gehad om wat nuttigs te doen, Q? Wat ga je kijken bij Ikea?

Lynn zit lekker op het kdv vandaag, heb ik even de handen vrij. Die boze buien kosten me enorm veel energie. Vanmorgen werd ze zingend wakker, dus de dag begon een stuk beter dan gisteren. Wel vroeg, kwart over 6, maar ze blijft dan wel in haar bed liggen (tot half 8).

Zo even een wipstoeltje ophalen dat ik op mp heb gekocht, de vorige is door 3 kinderen gebruikt en is stuk zag ik toen ik 'm van zolder haalde. Heb nu een rode van Nijntje gezien, kost maar een tientje. Vandaag ook nog naar vk en verder niets.
Zo, tis hier rustig. Hoe was het bij de vk, Juul?

Geen geld een wipstoeltje voor maar ¤10,00 en dan ook nog een Nijntje. Perfect.

Wij zijn inderdaad bij de Ikea geweest. Wilde naar bedlades kijken, want het is nu een zooitje onder mijn bed en super stoffig. En de bedlade van Anebode is wel goed. Kleur wit met een soort van matglas. Als ik ze ga halen, wil ik er direct 2 hebben, eentje voor aan de ene kant en eentje aan de andere kant. Moet nog even kijken of ze in mijn auto passen, anders moet ik ze laten bezorgen. Maar als ik ze ga halen, ga ik zonder Emdin. Dat werkt beter.

Ook gegeten bij de Ikea, lekker Zweedse gehaktballetjes met frietjes. Verder zijn we nog heel even in de waterspeeltuin geweest, maar alle speeltoestellen waren nat en het was frisjes. Ook aansluiten op de kinderboerderij geweest en eigenlijk alleen maar binnen naar de beestjes gekeken.

Emdin heeft er nog weer 2 visjes bij. Jullie raden nooit hoe ze heten (hahahah)! Van de week al een nieuwe pomp moeten kopen, want diegene die bij de bak zat had het begeven. Verder hebben ze visjes nu een achtergrondposter op de bak zitten en kijken niet meer tegen een witte muur aan. Ook nog een boomstronk toegevoegd en een nepplant. Nu is het aquarium compleet.

Ik ben net terug van het Latinworkouten en ben ookal gedoucht. Was weer lekker. Heb op mijn nieuwe schoenen gesport/danst en dit ging prima, nu er nieuwe zooltjes in zitten. Ik snap nu zelfs het draaien met mijn heupen. Nu nog de armbewegingen en dan gaat alles goed.

Emdin sliep al toen ik thuis kwam. En dat is wel lekker, want dan kan ik mijn ding doen. Mijn moeder is nadat ik thuis gekomen ben, weggegaan.

We gaan waarschijnlijk in december nog een paar daagjes naar Duitsland toe of logeren bij een vriendin van mijn moeder in Limburg, dan kunnen we vanuit daar shoppen in Duitsland.

Zou ook leuk zijn, want die vriendin en haar man hebben een groot huis, met een giga tuin annex bos en dat is weer leuk voor Emdin.

Zo, nog even surfen en dan lekker slapen. Welterusten voor iedereen!
Bij de vk was het goed. Uk was 2 weken geleden ingedaald, vorige week weer niet en nu nog steeds niet. Mochten de vliezen breken dan moet ik dus gaan liggen.

Die vissen hebben het wel goed bij jullie!

Lekker vooruizicht om nog een paar dagen weg te gaan. Wij willen in februari nog even weg met zijn vieren.

Lynn zit echt in de 'ik wil het zelluf doen'-fase. Vanmorgen weer een over-de-zeik-meisje omdat ze haar maillot niet aankreeg. Tel daarbij op dat mama de stoel waarover ze gedroomd had niet tevoorschijn kon toveren en het feest was compleet Daar was ze om 5 uur al wakker van geworden trouwens, dromen en werkelijkheid lopen nog door elkaar.

Frans, hoe is het vandaag met Bojan?

Indian, druk met je nieuwe baan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven