M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
HA dames, ben ik weer, en deze keer niet aan het werk of met 25 kinderen de stad in maar heel zieligjes ziek in bed!!!! En wat nog rotter is: mijn allerbeste vriendin is vannacht bevallen (van een gezonde dochter) en nu kan ik er niet eens naar toe met dat snothoofd van me! Grrrr. Gelukkig past schoonmoeder op Melle en hoef ik dus niks anders dan kopjes thee drinken en beetje computeren in bed...:-) Ach zo erg is het ook allemaal weer niet hoor, ben gewoon onwijs verkouden.

Tira,wat SUPER dat je iemand hebt voor je huis zeg ! Pff lijkt me geruststellend idee joh. En Frans, die Milena zeg, wat een slimmerdje dat ze al driewoord zinnetjes zegt! Melle komt nog niet veel verder dan losse woordjes en ook dat zijn er niet zo veel... (maar hij kan dan weer rennen vliegen duiken vallen en weer opstaan :-) ) Uit, koek, op en bah zijn op dit moment favoriet... Vooal als ik naar de wc ben geweest trekt hij de klep nog even open, roept heel hard en vaak: bah bah bleeh en gooit de klep dicht om erop te klimmen en door te trekken... GRIN

Wij doen nog maar heel weinig aan Sinterklaas, Melle snapt er echt nog niks van en op school vind ik het altijd al zo'n heisa... erg he? Ik vind het wel een onwijs leuk feest hoor, maar zolang het meer voor ons dan voor Melle is laten we het nog even voor wat het is...(en het scheelt dat we geen oudere nichtjes en neefjes of broertjes of zusjes hebben want dan zou het alweer heel anders zijn natuurlijk...) Wel vind ik het nu zo grappig om als we bij vrienden zijn stiekum iets sinterklazerigs achter te laten... ZO had ik gister bij die toen nog zwangere vriendin een chocolade piet (in folie dat dan weer wel) in hun bed gelegd... Daar moesten ze vannacht tijdens de weeen wel om lachen gelukkig!
Hai Juul, zaten we tegelijk te posten...

Oei, die driftbuien toch, kennen we hier ook., Soms denk ik wel eens:"ik wil voor jou naar buiten hoor!" Niet dat dat helpt natuurlijk...
Ha, nou, superherkenbaar die jas-toestanden. Sophie heeft twee jassen; eentje nieuw, en een tweedehandsje van Lieke.

Het hele weekend door kreeg ze dan weer een driftbui als ik met de nieuwe aan kwam zetten, en een paar uur later een driftbui als ik met het oude jasje aan kwam zetten. Nou moe?!?!?! Nah ja, gelukkig wilde ze dus altijd nog wel het andere exemplaar aan, dus konden we wel altijd gewoon weg. Maar he....... zoiets slaat toch nergens op, he?

Ook eenmaal een driftbui in het zwembad. Ik weet nog steeds niet waarom. Waarschijnlijk wilde ze iets wat ik niet begeeep ofzo, maar WAUWWWWWW.... wat een gekrijs, geschop en gejank. Hahaha, de blikken van mede-zwemmers waren toch overwegend meelevend. Kennelijk maakt iedereen het wel eens mee.
Zo, eerst even bijgelezen en dan nu de reacties:

Indian: ik snap die opmerking over het prinsenpaar niet... Ben wel ietsiepietsie blond nog natuurlijk.

Frans,leuke foto's! Hebben jullie zelf een notenboom in de tuin? En uh.... wat doe je met zoveel noten (ik bak graag taarten dus gebruik ze wel als taartvulling of door het biscuitdeeg etc.) maar voor mijn noten ga ik gewoon naar de winkel hoor.

Andjo, leuk om weer wat van je te horen. Kan me voorstellen dat 4 dagen wel veel is. Zeker omdat het gedeeltelijk ook nog nieuw werk is.

Indian, oh.... heeft met carnaval te maken..... Nu snap ik het geloof ik. Woont prins carnaval bij jullie in de straat? Begrijp ik het zo goed? Is dat niet ieder jaar iemand anders?
Tiramam, geweldig een huurder :-) Heb mijn klompen er voor aangetrokken :-)

Fran, in het kader van de dode boom? Je woont toch niet in Amsterdam? LOL

Xop, klinkt leuk hoor jou verslag van het weekendje weg! En wat is Sophie toch al ver! Sint Maarten hebben we hier bijv. niet gevierd: Pips ligt iedere avond om 18.45 op bed (soms iets later). Ze slaapt dan door tot ong. 8.00 uur soms tot 9.00 uur. Overdag slaapt ze nog 1 of twee keer.

Vandaag zijn Pips en ik naar het CB geweest: de nieuwste statistieken zijn:

gewicht 10.6, lengte 81.5 (zelf denk ik dat ze ietsie langer is ze wou niet stil liggen). Kan dat weer in het schema.

Sprak vandaag met een juf op het KDV die vertelde dat ze het gevoel had dat Pipsie wel een maand een virusje onder de leden heeft gehad, dat gevoel had ik dus ook. Nu is het hopelijk helemaal weg. Ben zelf ook weer helemaal beter, kan alleen weinig hebben nu "dramatische zucht". Kan wel merken dat ik in de laatste twee maanden van de zwangerschap zit. Snel moe, begin weer meer over te geven etc.

Helaas is Papsie niet aangenomen, dat weten we sinds gister. Er loopt nu nog een andere soll. procedure maar daar schieten we niet zo veel mee op (nog lang in de auto zitten, vlak bij Xop haar werk volgens mij, en financieel niet echt veel voordelen geloof ik). Maar goed, manlief wil wel weer eens wat anders en dat snap ik ook wel weer (ik heb zelf nog nooit langer dan 4/5 jaar ergens gewerkt en nooit langer dan 2 jaar dezelfde functie gedaan ...Ben nogal snel "verveeld".

Pipsie zit nu op het KDV, ik heb vanmiddag vrij om aan mijn bedrijf te werken. Tjonge... wat heb ik mij vergist in het schrijven van het ondernemingsplan zeg! Op mijn werk had ik altijd secretariele en administratieve ondersteuning etc., nu moet ik alles zelluf doen in de tijden dat Pipsie slaapt en ik zelf genoeg vut heb. Schiet dus niet echt op, loop nu al twee maanden op planning achter. Rest van de maand krijgt bedrijf dus voorrang op alles (okay behalve op Sinterklaas).

Heb voor Sinterklaas een simpele Duplo doos gekocht voor Pips, voor de andere Sintviering krijgt ze een boekje (zat gratis ergens bij) en de junglebeesten en poppetjes die je bij AH kon sparen afgelopen weken. Ja hier zijn de bezuinigingen dus ook serieus toegeslagen doordat binnenkort mijn complete inkomen wegvalt. Het lukte me afgelopen weken om 10/15 Euro per week op de boodschappen te bezuinigen, dat had ik niet verwacht omdat wij toch al sober eten maar goed, heb het vlees nu ook voor Papsie in de ban gedaan (nog 4 keer in de week vlees voor hem). Pipsie en ik eten amper vlees.

Ga binnenkort eens kijken of fruit op de markt echt zo veel goedkoper is als in de supermarkt. Pips eet momenteel twee stuks fruit per dag en ik drie dus dat tikt lekker aan. Het is me ook gelukt om onze vakantie uitgaven te halveren (voor volgend jaar), Nu is dat niet zo moeilijk, wij gaven nogal wat uit aan vakantie, maar goed, ik ben blij dat ik iets leuks kon vinden voor een voor ons aantrekkelijk bedrag (met de nodige comfort voor Papsie). Al met al valt het bezuinigen me tot op heden wel mee.

NB

Denk niet dat wij het financieel slecht hebben hoor! Papsie heeft een goede baan, maar gezien we dit huis gekocht hebben zonder ooit te denken aan kinderen moeten we wel uitkijken wat we doen nu. Daarom moet ik straks ook weer aan het werk, ongeacht mijn gezondheid (spannend, maar het gaat nog steeds goed!)

Zo, en dan nu weer eens verder met mijn ondernemingsplan. Vandaag weer in de financien, niet echt mijn favoriete onderdeel.

Pips
Nah, mss niet je favo-onderdeel, maar je bent prive dus al goed op weg!! Tja, en een ondernemersplan schrijven is inderdaad best lastig. Heb het zelf 6 jr geleden gedaan i.s.m. manlief, toen ie dus zijn bedrijf wou starten. Klote-klus, zeker als het niet je dagelijks werk is. Echter wel erg veel van geleerd!

Ah joh, het lijkt alsof Sophie ver is, maar het komt eigenlijk helemaal omdat ze een oudere zus heeft. Wie gaat er nou met een dik anderhalfjarige Hopla-verstoppertje doen of St. Maarten lopen?? Niemand toch? 't Arme wijffie "moet" gewoon mee, omdat haar anderhalfjaar oudere zus dit alles moet beleven en nog niet alleen kan...........

Hahaha, diezelfde opmerking over die boom van Frans wou ik net ook al opschrijven. Maar ja, m'n posting was al zo errug lang....
Ooooohhhh jaaaa, had ik al gemeld dat Sophie uit bed geklapt is?

Vorige week lag ze een middagdutje te doen. Ik zat lekker beneden, Lieke was naar de PSZ. Opeen shoor ik BAM, en vervolgens een woedend gekrijs en gehuil. Ik in draf naar haar kamertje; zat ze al voor haar deur, in d'r slaapzakje! Had vrouwtjelief zichzelf over de rand getrokken, ofzo. En BOOOOOSSS dat ze was, op het bed! Zieltje.......
Grin, hahaha... over lange posting gesproken, hebbiedievanmijnalgesien?

Zou wel gaaf zijn als Frans daar woonde! Had vroeger een vriendin die in de Pijp woonde en zelf vergaderde ik regelmatig op de SIngel. Vond Amsterdam een heeeeeeerlijke stad!

Duh.... Papsie zit er eens per week een halve dag dus ik probeer hem over te halen om mij binnenkort eens een lift te geven. Is ie alleen niet zo happig op, (vind dat zijn zwangere vrouw ook wel een dorp verderop kan winkelen.... dramatische zucht....). Afijn, het streven is dus om voor januari nog een keer naar Adam te gaan.

Pfffft.... al weer een uur verder en nog niets aan mijn plan geschreven. Inmiddels last van rusteloze benen gekregen (iemand nog een tip?). Ga i.i.g. maar even een beker warme chocomel scoren :-) misschien krijg ik dan weer meer zin in cijferen.
Xop, ik schreef eerder wel meerdere bedrijfsplannen, correctie, onderdelen ervan... maar heb me gewoon erg verkeken op het totale plan... Tja... luxebeestje hier had altijd hulp op het werk voor uitzoekklussen ... Afijn, welkom aan mij zelf in de echte wereld :-)

Heb zelfs al zitten denken om een HEAO-er hier in huis stage te laten lopen, kan die mooi het uitzoekwerk doen LOL. Doe het niet hoor, maar de gedachte was erg verleidelijk.
Hahaha, een stagiaire in huis. Stoer begin van je eigen bedrijf; voordat het daadwerkelijk van de grond is alvast een (tijdelijk) semi-personeelslid aanschaffen. You go, Pips !
HA! Wat een feest. De telefoon ging net, mijn afspraak voor morgen (betreffende financien eigen bedrijf, wordt uitgesteld dus nu hoef ik vanmiddag niet perse iets te doen :-). Joehoe!, kan ik fijn met andere dingen aan de gang :-)
Hey Tira,

bedankt voor je pakje!!

*zwaai naar de rest* ben beetje druk!!

doeidoei
Ey Frans, je hebt m al! Das wel snel! Zat net te kijken waar de doos zo ongeveer was op tracktrace en daar stond ook dat ie afgeleverd was, das mooi! Zat later te denken dat ik wel hoop dat dat ook een beetje je kledingsmaak is, dat zou anders wel lullig zijn.

Wat is er veel geschreven vandaag!

hahahahaha Juultje, herkenbaar dat speelding. Marit vond t ook doodeng en diegene bij wie dat ding stond vond er ook niks aan omdat ze constant op dr buik moest gaan liggen om de ballen onder de bank vandaan te vissen.

Pooeeeh dat jasverhaal. Ookal zo herkenbaar. Hier rent ze tegenwoordig gillend weg zodra ik haar jas pak, of het nou een spelletje is ben ik nog niet helemaal achter. Ik heb nu de tactiek: kind tussen je knieën knellen en snel snel snel die armpjes erin wurmen, daarna lekker laten krijsen op de grond. Zolang ze op haar rug ligt krijg ik die rits dan wel dicht. Hihi, je moet geen haast hebben op dat soort momenten!

Frans, das fijn, dat je al weet dat Milena humor heeft! Marit is meer van de gemene soort, bijvoorbeeld een rozijntje voor mn mond houden en dan zodra ik wil happen het rozijntje in haar eigen mond stoppen en dan keihard beginnen te lachen en HHHHMMMMMM roepen, ut kreng.

Milena is echt wijs he, Marit loopt dan wel maar zegt nog geen woord. Ze snapt wel veel van wat ik zeg trouwens. Begint nu pas wat interesse te krijgen in dingen zeggen. Hit van vandaag: TAAS, kaas dus. Weet meteen waar de prioriteiten liggen.....

Hee Xop! lekker lang verhaal! ***grinnik*** CP is echt uitgevonden voor gezinnetjes he, klinkt ideaal zo! En oei, Sophie aan het klimmen geslagen. Ik heb bij Marit de lattenbodem wel eens op de grond gelegd zodat ze er niet uit kon, scheelt een paar cm.

Pips wow! ***diepe buiging en ik kus je pantoffels***. Kijkt even streng, legt de pantoffels (met voeten en al natuurlijk) op de bank en beveelt je ook leuke dingen te doen! Nee maar echt, wow! Zo stoer, 'even' een plan schrijven.

Ennuh, Amsterdam IS een heerlijke stad!

Andjo, gefeliciteerd met je euhm.... soort van tanteschap!!! Das idd wel echt heel erg balen die snotneus, hoop dat je snel op kraamvisite kan (en je natuurlijk snel weer een stuk beter voelt)!
|Hoi allemaal, zit achter de pc bij ons mam.

Hier weinig bijzonders als ook wat zieken. Yuma gaat op en neer, dan ziek end an weer een dag goed. En met mij, ja die darmen...grrrrrr, gaat weer erg slecht. Maar komt goed.

Xop dikke knuffel voor Sophie. Is ze al over het valdrama heen?

Pips, ik pas het zsm aan.

Nou ga snel stoppen, Yuma moet eten en dan naar het KDV.

Iedereen een dikke knuffel.
Hoihoi!

Tira, ja het is mijn smaak hoor. Niet alles, maar het meeste wel. Sokjes zijn wel beetje aan de korte kant, dus die mik ik wel in een doos op zolder . Grappig hoe kindjes van dezelfde leeftijd anders kunnen zijn he? Milena is echt aan het stuntelen met dat lopen. Oeh ze vindt het moeilijk, maar ze is wel apetrots als ze een paar stapjes aan 1 hand zet. Praten daarentegen doet ze best goed. Ach ja komt vast allemaal goed.

Hihi die Marit heeft ook een leuk gevoel voor humor Jouw voordeel is dan weer dat als je zou willen, je hele dozen rozijntjes zou kunnen opeten zonder dat ze er 1 mag. HA WRAAK!

Xop, aaah die Sophietje uit het ledikant gepletterd. Zieltje. Kan e voorstellen dat ze boos was. Klinkt lekker jullie weekendje cp. Lekker bijgekomen zeker?

Andjo, hoe is het met je? Ben je weer beter? Alle kindjes doen het echt anders he? Ik zit vol spanning af te wachten tot MIlena eindelijk eens gaat lopen en jij zit te wachten op Melle's woordjes

Juul, aah is Lynn ook bang voor de stofzuiger. Lena is daar ook wel beetje bang voor. Das mijn schuld want ik heb een keer voor de grap *schaamsmiley* haar voetje opgezogen met de slang. Dat vond ze niet grappig. Nu probeert ze als ik aan het stofzuigen ben, zo ver mogelijk uit de buurt van de stofzuiger te blijven en zo dicht mogelijk bij mij. Valt niet mee!

Pips, heeey daar ben je weer! Balen van Papsies baan!

Wij hebben een enorme notenboom in de tuin. Zie je niet vaak midden in Amsterdam . Boom is gisteren gesnoeid en de dode boom is omgehakt. Wel spectaulair om te zien trouwens. Erg leuk, stond vooraan natuurlijk!

Hihi een stagiaire inhuren om je ondernemingsplan te schrijven .

Beetje rustig aan doen trouwens he? U bent wel zwanger ja en er moet binnenkort een hele mooie gezonde baby uit!

Merel, hoe is het met je? Heb je de cursusdagen overleefd?

Milena wordt trouwens ook echt onwijs pissed als iets anders gaat dan dat zij bgedacht had dat het zou gaan. Zucht, ik trek bv haar laarsjes aan ipv de zeer geliefde rode schoentjes. Of ik moet nog even iets pakken voordat we naar buiten gaan en zij heeft al begrepen dat we weg gaan. Manman, gisteren nog zo'n krijspartij op de fiets gehad. We gingen naar de eendjes. ZIj op haar fietsje en het brood in het karretje van de fiets. Maar zij had het brood gezien en wilde perse een stkje alvast. Geen goed idee, want dan moet ze met 1 hand sturen en gaat die fiets steeds scheef. Krijsen gillen strekken dramatisch van de fiets afvallen. Dikke dikke tranen. Heb spartelende kind onder de arm genomen, fiets gepakt en ben naar huis gegaan. Daar heb ik echt geen zin in hoor.

Vannacht was ze tussen half 3 en half 6 wakker. Gezellig! Moest ik ook weer boos worden. dat hielp eindelijk. Lekker.

In de klas vandaag moest ik ook al steeds preken en iedereen op zijn flikker geven. Manman ik verander nog in een chagerijnige verbitterde vrouw . Oeh die kinderen waren strontvervelend!

Groep 8 scoorde trouwens goed op de oefencito! Ha dan ben ik toch trots op die kids hoor!!
Indian, balen dat jullie allemaal beetje kwakkelen! Die vervelende darmen van jou ook!
Fijn Frans, dat je kids goed scoorden op de oefentoets, dat straalt toch ook weer op jou af :-).

Verder doe ik het echt wel rustig aan hoor, maar ik wil en zal (jaja) het ondernemingsplan voor 20 dec. af hebben. Zo! Dan ik nadien met "zwangerschapsverlof". Anders heb ik geen rust gewoon, wil dan in het verlof evt. de website maken (of uitbesteden, ben ik nog over aan het nadenken) zodat ik per 15 maart kan beginnen met de officiele bedrijfsstart. In April of mei dan ergens een openingsfeestje (zeeeeer belangrijk natuurlijk :-). Ik kan dan rustig aan beginnen en hoop dan in de zomer de eerste opdrachten te krijgen. Zodra het plan def. is zal ik wel een samenvatting in de AK zetten. Ik richt me op de top van de markt, dus uh... hier zitten genoeg potentiele klanten

Morgen druk dagje: fysio Pips, fysio Pipsie en naar de VK, zal er vrijdag weer zijn denk ik.

MIsschien wil iemand in tussentijd nog eens uitleggen hoe je nu plaatjes moet plakken hier? Ik snap ut nog steeds niet....
Tiramam, vind je het ook goed om mijn schone sokken te kussen;-) ?

Ik heb het altijd koud en draag dus vaak toffels, maar nu niet, tijdens zwangerschap heb ik het waaaaaruuuum! Loop vaak nog op blote voeten in huis.

Zag waar je naar toe emigreert trouwens.... Crises dat is nog verder van ons vandaan! Maar gaaf dat alles nu (bijna) rond is!

Pips
vakantie, heerlijk, lange vlucht, warm onthaal, heerlijk land, verliefd op Bali, massages, heerlijk tropisch fruit, lekker indisch eten, nog lekkerder sate, nog meer fruit, lieve mensen, weer een massage maar nu voor de voeten, bijkomen van het werk, Valentijn hele dag op blote voetjes, dobberen in het zwembad, spelen op het strand, zandtorentjes bouwen, stoeien met de golven, getuige zijn op huwelijk, mooiste sawa's ooit, fietstocht, lieve mensen, eenvoudige dorpen, wat is het leven mooi en makkelijk op Bali, Valentijn is prins met witte haartjes, krijgt langzaam bruine beentjes, zelf ook eindelijk van wit gezicht af, krabbetjes vangen, vriendlief surfen op Uluwatu, 6 boeken gelezen, oma's die Valentijn vermaken, nog meer massages, komt er ooit een einde aan?*zucht* , lekker eten, aftellen, de laatste inkopen, onderhandelen, kadootjes inslaan, nog maar een massage voor n habbekrats, het leven is heerlijk, inpakken, vliegen, en dan brrrrr koud. jetlag, training, werken, berg wasgoed, stoffig huis, werken, nog steeds jetlag, werken, bruin verdwijnt alweer, Valentijn spoken s nachts want ook jetlag en dan EIN-DE-LIJK tijd voor mn digidinnen op het forum!

Jaja ik ben er weer.
anoniem_16279 wijzigde dit bericht op 21-11-2007 19:27
Reden: tiep foutje
% gewijzigd
Merel, welkom thuis

Pips, oeh dat is idd druk dagje morgen. Veel afspraken. Pipsie krijgt dus nog steeds fysio, begrijp ik. Heb je het idee dat het zin heeft? Als ik naar Leentje kijk, dan had ik wel het idee dat ze zonder fysio net zo snel zou gaan als met. Nu heb ik wel een eigenwijs exemplaar dat echt iets niet doet wat ze niet wil.

Vent is weer weg trouwens. Bah saai
he

ik had nog een verhaal voor jullie allemaal gepost maar dat is foetsie....grrrrr
nou alleen voor Pips dan info over antroposofisch kdv

Ik heb gister een 'puntmutsje"gemaakt voor Valentijn op het kdv. We hadden een ouderavond en knutselavond om een kadootje te maken voor Valentijn vande Sint.

Heel leuk mutsje geworden met pompoen, knoopje en belletjes.
Balen Frans dat vent weer weg is....
Frans, hmmm... ben je mindreader ? Ik begin me dat dus ook af te vragen, aan de andere kant. Ik weet dat als ik niet stimuleer Pipsie de hele dag niet beweegt dus tja... En uh... met 1 handje los, zover zijn we hier nog niet hoor! Maar goed, Pipsie is dus zo'n 14 dagen ziek(jes) geweest dus misschien komt het inhaalspurtje nog wel.

Ik ga morgen de fysio wel voorstellen om in December eens per 14 dagen te gaan fysio-en. Ik doe traditiegetrouw altijd wat rustiger aan in december om van alle leuke Decemberdingen te kunnen genieten (tip voor iedereen trouwens! Tis nu mijn vierde jaar dat ik dat doe en het voelt als een soort "vakantie", baal altijd weer als het weer januari is ).

Merel, we hebben veel aan je gedacht hoor! Zeker ook afgelopen twee dagen toen je training had. NIets beroerder dan zo van vakantie terugkomen. Ben benieuwd naar foto's van bruine jullie maar doe lekker rustig aan, kan in 2008 ook nog wel .

Is het mutsje gelijk het kadootje Merel? Klinkt erg leuk trouwens. Misschien meer kabouter dan Sinterklaas (alsjebegrijptwatikbedoel?). Ik ben al bijna een jaar bezig een lap voor Pips te maken, moet met kerst af dus pees er al een tijdje tegen aan. Als ie af is zal ik em in de AK zetten (is een soort van jaargetijden ding).

Frans, is vent een nieuwe boom aan het halen?

Pips, vierkante ogen inmiddels maar weer wat verder met bedrijfsplan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven