Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
@ Becky: Ik doe aan aqua robics en dat mag ik gewoon tot het einde toe blijven doen, alleen met de buikspieroefeningen moet ik oppassen. En wij hebben gelijk de hele familie op de hoogte gesteld van de zwangerschap. Ik kan het ook niet echt verbergen want heb net als geanda een behoorlijke buik, dus je ziet het gewoon al.
hoi meiden

Moet straks om half 2 bij de verloskundige zijn.

Had gisteravond weer krampen en weer wat slijmerig bloedverlies.

Het is nu al 2 keer geweest en telkens aan het eind van de maand als ik eigenlijk ongesteld had moeten worden.

Waarschjnlijk is er niets aan de hand en zijn het de hormonen die dat doen.

Ze gaan met een echo kijken of ze wat zien.

Ben echt zo zenuwachtig...
@Geanda: sterkte voor straks!! Positief blijven denken.. je buik ziet er mooi uit. Is vast een of ander suf bijkomstig onschuldig iets. Ik duim voor je!

@Becky: ja, grappig Ik ben heel erg blij met de "planning". Dan ben ik tijdens het reces met zwangerschapsverlof

Ik moet het nog uitzoeken, maar ik hoorde dat ik het eerste jaar op basis van het ouderschapsverlof (het verlof dat geldt bij de overheid) op de vrijdag vrij kan zijn. Dat kost je die ene dag dan geloof ik maar 20% van je loon. Daarna wil ik dan naar 4x9 uur. Wij zijn net verhuisd. Mijn moeder woon vlakbij. Werkt ook fulltime maar is wel voor 18:00 thuis. Zij heeft gelijk aangeboden de baby (m/v) t.z.t. bij de opvang op te halen indien mijn man en ik het niet redden. De opvang gaat hier om 18:15 dicht. Dat red ik op voorhand al niet.. (ik reis met het OV - werk in Den Haag). Ik kan me je probleem v.w.b. de verhuizing en de kinderopvang goed voorstellen. Heb je uberhaupt een idee in welke plaats jullie gaan wonen? Ik zou mij dan gewoon idd op meerdere locaties inschrijven! Ik word er wel wat zenuwachtig van... alles moet zo snel, inschrijven kinderopvang, aanmelden bij de vlk (ik bel morgen), kraamzorg... Pff... De kinderopvang is nog het meest bizarre: we hebben het als alles goed gaat over 1 sept 2010, wanneer dat begint..

Over sporten: ik mountainbike regelmatig. Probeer nu wel elke dag 30 mins te bewegen, als ik het maar in de pauze een stuk lopen. Ik wil graag gaan fitnessen, maar ik ben toch wel een beetje bang.. voor de verhalen van te fanatiek sporten in combinatie met een miskraam :(

Ga t.z.t. zwangerschapsyoga of gym doen.. Voorlopig gewoon door fietsen

Dat van de wijn... Ik drink met liefde niet, maar op vakantie.. merkte ik pas wat een addict ik ben. Met verlangen keek ik naar al die drinkende mensen om mij heen. Maar ja, volgende zomer
Oh Geanda, getsie wat eng! hoop dat de VK je gerust heeft kunnen stellen...

Ik ga het op mijn werk ook na het eerste trimester pas vertellen.

Het is mijn plan om 3 dagen te gaan werken met een dag ouderschapsverlof (dus op papier 4 dagen).

Mijn vriend neemt ook een dag ouderschapsverlof dan blijven er dus twee dagen over, ik hoop dat één van de oma's op wil passen en anders gaat het naar de creche.

We ziet wel, ik vind het nu nog zo'n ver van mijn bed show. Ik heb het over oma's die misschien op willen passen terwijl ze nog niet eens weten dat ik in verwachting ben! Haha.

Ik merk dat ik ook een echte alcoholist was want het valt iedereen ontzettend op dat ik niet drink! Haha. Heb dan ook al ruim twee weken 'oorontsteking'. Ben nu zelfs aan het vertellen dat het eerste kuurtje niet aansloeg. Mensekinderen, wat een gejok allemaal!!

Nog een goede week en dan kunnen we het als het goed is aan iedereen vertellen. Wel goed oppassen dat het niet op hyves ofzo komt te staan anders weten ze het een beetje te vroeg op mijn werk .
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
He meiden

Ben bij de verloskundige geweest en gelukkig was alles goed.

We hebben een kloppend hartje gezien en een mooie echofoto meegekregen.

Waarschijnlijk heb ik tot nu toe toch nog een soort van menstruatie elke maand, heel weird.

Of het was een blaasontsteking, morgen even wat urine wegbrengen.

Ze verwachte in ieder geval dat alles wel goed blijft gaan.

Dank je voor de lieve reacties
Gelukkig alles goed geanda!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Hallo alle nieuwe mensen!

@Becky, ik doe nog twee keer per week aan fitness, maar ben al wel gerichter aan het sporten, omdat ik bij mijn vorige zwangerschap erg last van mijn bekken had en daarvoor ook bij de fysio liep. Nu dus bijv. geen crosstrainer en step meer (vanwege de ongelijke bewegingen voor mn bekken), maar wandelen en fietsen om op te warmen. Beweging blijft erg belangrijk, je kunt bijvoorbeeld ook gaan zwemmen. Dat is ook erg goed voor een zwangere

@ Geanda, wat een buik!!! Geweldig! Ik ben bang dat dit ook mijn toekomst is, sinds vandaag klemt mn broek pijnlijk als ik voorover zit. Thuis loop ik dus lekker veel in elastieke broeken. Maar ook mn darmen zijn een beetje van slag, dus het is een beetje van beide denk ik. Maar goed, je loopt zo'n twee weken op me voor, dus ik weet waar ik een beetje naar toe ga

Vandaag zijn we gezellig naar de dierentuin geweest. We hebben een abonnement op Burger's Zoo. Een dierentuinabonnement vind ik echt ideaal met kids! Als je drie keer gaat in een jaar, heb je hem er al uit. Nu gaan we vaak vroeg en dan na de lunch weer weg. Of wel een keer een hele dag, maakt dan niet meer uit.

Enfin, het was erg gezellig!

Verder hier alles goed. Beetje opgeblazen gevoel dus, maar dat hoort erbij....
Fijn dat alles goed met je is Geanda!

Die foto van jou zou trouwens de mijne kunnen zijn :-)

Draag nu mijn broeken met de knoop los en heb er een elastiekje tussen zitten. gewoon zo'n huis-tuin-en-keuken elastiekje.

Zolang dat werkt koop ik nog geen zwangerschapskleding.

Moet toch nodig de zolder eens op (dat roep ik nu al weken, maar ben nog al van de 'ach, kan morgen ook nog wel'.)

Droeg vorige zwangerschap trouwens veel lange truien die ik gebombardeerd had tot jurkje, eronder een dikke panty of leuke kousen, laarzen en klaar. Past een buik altijd in en zit nooit te strak.:-)

Weet trouwens iemand waar TO gebleven is? Hoop dat alles goed met haar is, maar die tabel moet nodig worden aangepast!
Goeie tip van dat elastiekje! Lang shirt eroverheen en klaar is Klara!

Heb ook geen idee waar TO is, op vakantie misschien (niet zo'n zin om terug te lezen). Hoop het, geen zin om wéér een nieuw topic te startten
Joy4britt heeft op 26/8 voor het laatst iets gepost. Nog niet heel lang geleden toch ? Give her a break: er is meer dan alleen het net zwanger-zijn-forum
@Mies: idd goed idee... Ik draag naar mijn werk echter veelal pakken.. hm, en die jasjes hebben dan in het midden een knoop en vallen daar onder open. Als ik straks dan een elastiekje gebruik vraagt iedereen wat dat elastiekje daar doet

Ik ben erg benieuwd wanneer je het echt gaat zien en wanneer het ook echt een echt buikje is. Nu is mijn buik ook voortdurend opgezet, maar volgens mij zijn dat meer mijn darmen en blaas ofzo.

Wat voelden jullie de afgelopen weken trouwens aan/in je buik? Ik had tot een paar dagen geleden wel steken en wat kramp/pijn. Ik voel nu nauwelijks iets meer. Ben ik blij om natuurlijk, maar het maakt mij ook wat onzeker.
Hoi Senna; hier ook wat lichte menstruatie-achtige krampjes tot kleine steekjes. schijnt je baarmoeder en banden te zijn?

Niets om je ongerust over te maken iig.
Geanda fijn dat alles goed is. Fijn dat je ook meteen terecht kon.

Hier niet echt sport. In mijn pauzes op mijn werk, wandel ik altijd een uur in een flink tempo en een kind van bijna 2 en dat is mijn sport wel eigenlijk. Vandaag weer bij mijn ouders geholpen, veel gesjouwd en dat voel ik dan wel een beetje, maar doet gelukkig geen pijn.

Heerlijk 2 weken vakantie. Hopelijk heeft zoon een beetje zin om uit te slapen.
Dag dames,

@geanda, Ik schrok behoorlij van je post, maar wat een geruststelling dat alles goed is!

Wij hebben nog niks geregeld ten aanzien van kinderopvang.

Ik weet nu nog niet welke dagen ik volgend schooljaar ga/moet werken. Je hebt een contract voor een bepaald aantal uren niet voor vaste dagen dus dat kan nog alle kanten op.

En de planning voor volgend schooljaar is echt nog niet klaar. hahahaha deze is net begonnen.

Ik sport nog twee keer in de week. Een keer in de sportschool en een keer stevig wandelen (+/- 8km per keer) samen met een vriendin. Zolang het kan ga ik daarmee door.

Vandaag even mijn broeken gepast en kwam nog ene hele mooie broek tegen die ook nog pas!

Werkze allemaal weer morgen!
@ geanda, blij dat alles goed is! Pfieuww, lijkt mij best wel schrikken als je zoiets overkomt.

@ grob, ik vind dat liegen ook zo erg. Een sportvriendinnetje vroeg nog, en ben je zwanger (tegen wie ik had gezegd dat we in augustus zouden stoppen met de pil, wat eigenlijk 1 december 2008 is, schaam schaam) voor de gein, ik weer in die ontkenningsmodus. Ga dus ook niet meer met haar sporten, tennis wordt afgeraden vanaf 3 maanden

Wel handig dat je oma's hebt die willen oppassen, de ene oma woont helaas te ver weg, de andere wil niet, die heeft een eigen zaak en zou wel tijd hebben maar wil die verplichting niet. Wel jammer, maar goed, dan maar drie dagen opvang. Vriend zou graag minder willen werken, maar die werkt ook veel avonduren dus daar valt wel wat mee te regelen hopen we. En ik wil eigenlijk het liefst fulltime blijven werken. Vind werken veel te leuk en heb gewoon de mogelijkheid om iets met mijn 'carriere' te doen.

En about the wijn, ik sluit me tot de 17e (echo) thuis op of ik ben de bob en 'drink' 1 biertje (wat ik stiekum met vriend wissel).

@ senna, moet nog even berekenen hoe het bij ons zit, maar als ik 12 weken verlof na de uitgerekende datum moet tellen, is het einde van mijn verlof ongeveer half juli. Precies wanneer mijn vriend vakantie heeft. Dan plak ik er denk ik nog een week of twee achteraan en dan eind juli/ begin augustus weer aan de slag. En dan vanaf half/eind augustus opvang. Ik werk en woon nu in Den Haag maar we gaan verhuizen (als mijn huis een keer wordt verkocht) naar een gemeente in de buurt. Ga me denk ik maar bij meerdere kdv's inschrijven, de vrouw van mijn vriends beste vriend gaat een nieuw kdv openen dus misschien is dat wat.

@ pinkeltje, wat ben jij nog actief met twee kinderen! Ik ben nooit zo'n sportschooltype geweest dus ik weet niet of fitnessen wat voor mij is. Heb wel een wii-fit (en een houten vloer, arme onderbuurman) en misschien gaan we de hometrainer van schoonzusje inpikken. Wil wel ook meer in de buitenlucht gaan fietsen maar dan moet het wel redelijk weer zijn. En leuk zo'n abonnement op de Burgers Zoo! Wij hadden vroeger een abonnement op de Efteling (zelfde soort systeem, vier keer gaan je hebt hem eruit) en dat was echt superleuk, ook nog toen ik 16 was, gingen met de hele klas op donderdagmiddag naar de Efteling als we vrij waren.

Ik pas mijn broeken gelukkig nog makkelijk, maar ik ben net 6 weken op weg dus dat is niet zo moeilijk. Vaak zijn ze ook nog te wijd dus iets groeien is niet erg. Maar ik zie er wel een beetje tegenop hoor, tegen dat dikker worden. Ben nu gezegend met maartje 36 en hoop (tevergeefs waarschijnlijk) dat na de bevalling ooit terug te krijgen. Mijn zusje was maar 8 kg aangekomen tijdens de zwangerschap en ik hoop eigenlijk dat ik haar volg. Erg eigenlijk als ik er zo over nadenk.

Nu dit plakken en aan de slag, doeiiiii
Ik heb nog niet hoeven liegen over mn zwnagerschap, maar dat komt ook omdat niemand er naar vraagt en niemand het bij ons verwacht Best makkelijk dus haha! Wel heb ik het dus al aan mensen verteld. Nog niet zoveel hoor, moeder, broertje en als mn schoonouders deze week terug zijn van vakantie gaan we hen het goede nieuws brengen

@Becky: ik heb ook een wii fit! Wel een houten vloer, maar geen benedenbuurman:) Ik moet eerlijk zeggen dat ik er de laatste tijd weinig opsta. Ik heb trouwens op de sportschool ook verteld dat ik zwanger ben, aan de zus van de eigenaar. Daar maak ik altijd een rondje mee en zij kan me tips geven welke oefeningen ik wel en niet mag doen. ZO probeer ik bekkenklachten deze keer uit te stellen.

Ik heb trouwens voor mezelf een onwijs gave vacature gezien. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan, althans, een baan erbij. Ik heb een eigen bedrijfje als sportpsycholoog, wat nog in opstart is en door de recessie ook moeilijk op te bouwen. Ben wel een beetje bang om zwanger te solliciteren, maar het geld is hard nodig. Gewoonm doen denk ik dan maar. Een goede sollicitant is ook wat waard toch?
Jemig wat een verhalen in de paar dagen ‘weekend’. Welkom aan alle nieuwe mensen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd en aangezien iedere zwangere dame twee zielen inbrengt… ;)

Ik reageer even in het algemeen op alles want met de zwangerschapsdementie kan ik na het lezen van alle reacties niet meer plaatsen wie wat heeft gevraagd/ geopperd.

Sporten: Ik probeer 2x in de week te blijven sporten. De afgelopen weken is daar door vermoeidheid weinig van gekomen. Afgelopen zaterdag weer een poging gewaagd om ’s ochtends te gaan spinnen. Nou ik kan je vertellen, geen aanrader. Ik ben nog weinig misselijk geweest maar dit was niet gezond. Bij het tweede nummer was ik al zo ziek als een hond en toch moest ik er nog 8! Bij ons is het behoorlijk ons kent ons (klein dorp) dus heb de schijn geprobeerd op te houden. De instructrice vroeg halverwege zelfs of alles wel goed ging…Euhm viel redelijk op denk. Maar goed zij zit ook op de waterpolo en mijn man ook dus vertellen was echt geen optie… Volgende keer maar weer ’s avonds dan valt het hopelijk mee anders ga ik het denk niet zo lang meer trekken.

Gewicht: Ik ben ongeveer een kilo aangekomen. Buikje is ’s avonds wel dikker maar gelukkig niet zo groot als bij Geanda, ook wel leuk maar ik moet de 18e nog in mijn trouwjurk zonder heel de avond ingesnoerd (lees: ademloos) te zijn dus dat vind ik niet zo erg. Ik heb dit weekend wel alvast 3 positiebroeken gekocht bij de prenatal met 20% korting, dus ik was voor 79 euro klaar! Dus na 18 september zeg ik, laat maar komen die buik haha.

Borsten: Mijn borsten zijn iets gegroeid, mijn man vind het fantastisch maar is wel teleurgesteld als ze te gevoelig zijn om aan te raken.

Misselijk: ik ben dus alleen misselijk als ik ’s ochtends sport ;)

Zwanger voelen: ik deel het gevoel dat je heel gelukkig bent maar toch wel heel graag een echo wilt zien ter bevestiging van je ‘blijde verwachting’. In mijn geval ook omdat iedereen het daarna te horen krijgt, kan niet wachten om het met iedereen te delen.

Saai: van nature ben ik redelijk saai, wijntje op zijn tijd maar verder kan ik goed zonder. Van de week een etentje als cadeau van vrienden en wij hoefden niet te rijden (BOB ging dus niet). Dus toen maar een schouderblessure bedacht waar een kuur voor staat. Wel lullig maar ach… je moet wat, ben vandaag pas 7 weken dus dat vind ik nog iets te vroeg.

Dagboek: ik ben ook druk aan het schrijven, vind het ook heerlijk aangezien ik het er nog met weinig mensen over kan hebben. Daarnaast helpt het tegen de zwangerschapsdementie, je kan gelijk teruglezen hoe je je de week ervoor voelde haha! Ben ook erg fan van de zwangerschapskalender, erg leuk om de groei te volgen.

Kinderopvang: wij schrijven in voor 4 dagen maar we willen max 3. Vrijdag nog een sollicitatie gehad dus daar is het mede afhankelijk van. Is een fulltime functie en ik ga niet van te voren zeggen dat ik zwanger ben. Tot het verlof wil ik toch fulltime werken, daarna het liefst 3x9. Overigens heb ik mijn man zover dat hij ook een dag thuis wil blijven!!! Jippie!

Enne over seks gesproken. Mijn man dankt de goden op zijn knieën sinds dit weekend is mijn libido met 200% toegenomen. Hij ging vandaag zijn collega even inwrijven dat hij niets te klagen heeft terwijl die collega al een poosje noodgedwongen droog staat! Oh wat is hij trots op zijn vrouw, die heeft daar geen last van

Ik hoop dat ik nu overal op heb gereageerd. Dit kost mijn baas heel wat productieve werkuren hoor zo’n forum hahaha.
Hoi allemaal,

ik ben net terug van mijn echo en alles was helemaal ok!! Het bewoog al en het hartje klopte mooi. Ik ben nu 9 weken en 3 dagen en moet 29 september weer naar de VK voor controle. Dus mijn uitgerekende datum blijft 2 april 2010.

Ik ben wel weer opgelucht moet ik zeggen het blijft toch spannend!!!
Gefeliciteerd Kiza! Kan me voorstellen dat het opluchting is! Nu geniet je vast dubbel
Gefeliciteerd Kiza!!

Verder even te uitgeput om alles te lezen....

Hier dus alles goed maar zoooo moe! Niet normaal meer! Nog een uurtje, dan mag ik naar huis. Helaas heb ik vanavond oudergesprekken en moet tussendoor ook nog eten...

Nog even doorzetten dus!
Hey dames,

ik zie dat jullie weer veel geschreven hebben en hoewel ik dat erg gezellig vindt kan ik de tijd en energie niet vinden om op jullie te reageren. Ik voel me bezwaard om telkens wat over mezelf te schrijven en daarom meld ik me af voor dit forum..

Ik wens jullie allemaal een ontzettend goede zwangerschap, bevalling etc toe! En wie weet kom ik over een poosje nog wel eens loeren hoe het er bij jullie voorstaat en hoe dik jullie al zijn

Veel liefs en groetjes!
quote:mar10a schreef op 27 augustus 2009 @ 19:19:

Hallo dames,

Nou, ik heb vandaag weer een echo gehad. Ik doe mee aan een onderzoek in het academisch ziekenhuis bij mij in de buurt. Je krijgt dan (tot week 12) elke week een echo.

Ik vond het leuker dan gisteren. Deze arts (in opleiding) nam echt de tijd om van alles uit te leggen. Zo stipte ze bijvoorbeeld ook de oorzaak van mijn bloeding aan en liet ook zien dat er wellicht nog wat bloedverlies zou komen. Maar dat het met de foetus in principe goed gaat. Hij/zij was zelfs 1 mm gegroeid t.o.v. gisteren. En het hartje slaat 120 x per minuut.

Heb ook weer foto's mee gekregen ;)

@liedjepiedje hoe is het gegaan?ook rotterdam toevallig??
Dames ik heb het waanzinnig druk gehad, dus komende week zal ik alles nalezen en de wijzigingen aanbrengen.
Hier nog een wijziging van mijn kant.

Mijn uitgerekende datum is nu 5 april
Goedemorgen lieve collega-zwangeren,

Ik ben vanmorgen voor het eerst zo misselijk geweest dat ik geen hap door mijn keel kon krijgen… Gelukkig was het niet voor lange duur want op het station van mijn overstap ben ik gezwicht voor een croissant, misschien heeft dat kopje thee me toch goed gedaan haha.

Gisteren nog een hilarisch moment met mijn moeder meegemaakt. Zij denkt nog steeds dat ik aan de lijn ben en complimenteerde me met hoe goed je het kan zien Ik had expres een zwart shirt aangedaan in de hoop dat het af zou kleden want mijn buik voelde juist bijzonder opgezwollen. Achteraf hebben mijn man en ik er erg om gelachen. Ze vermoed dus nog helemaal niets, briljant.

Vervolgens had ik met een vriendin over de zwangerschap van een andere vriendin en die zei heel stellig dat we nog maar even moesten genieten van het leven, zeker omdat zo’n kleine zo duur is…

Wat gaan ze zeggen als het uitkomt, ik ben benieuwd. Gek genoeg stimuleren dit soort dingen me juist om de boodschap nog even uit te stellen zodat we er samen meer van kunnen genieten.

Werkse voor de werkende onder ons!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven