Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
Ik zal niks meer zeggen over haring

Koud en warm? Daar heb ik geen last van...

Ben net bij mijn man op kantoor gaan lunchen, was erg leuk. Lekker vers brood met heerlijk filet...grom...dat werd het dus niet. Wel leuk om met een zwangere collega van hem over de zwangerschap te hebben, zonder dat ze weten dat ik ook zwanger ben...

@ Liedjepiedje: ben erg benieuwd hoe het gaat vandaag!
Haha... jah voor je het week heb je iets op je brod liggen dat je eigenlijk niet mag. Daar vrees ik ook voor als we zaterdag een verrassingetentje van vrienden hebben.... We shall see!

Misschien is het naar babado toe wel zo lief om haar uit de tabel te halen?

Oh enne, dat vrijen gaat bij ons nog niet erg relax hoor. Ik kan er nog niet van genieten. Heb een serieuze poging gewaagd maar het voelt allemaal veel stroever en ook zonder orgasme kwamen de krampen snel om het hoekje kijken... Snikkies.
Goedemiddag dames,

Ben door het verhaal van Babado wel even met beide benen op de grond gezet.......

De smoes van blaasontsteking kan ik prima toepassen de komende tijd. Alleen is de smoes nu werkelijkheid geworden.

IK had echt pijn na het plassen in mijn buik. Heb vandaag toch voor de zekerheid mijn urine laten testen. Anders had ik wel gewacht, maar nu ik zwanger ben ik wilde ik geen risco's nemen. En ja hoor, blaasontsteking. Vanmiddag moet ik een kuurtje ophalen.

Ga zo weer een huis bezichtigen, alleen. Mijn vriend smste net, staat vast in het verkeer, en ik is nog ver van huis.

Ik heb nog geen afspraak bij de Vk. Ze hebben nl alleen spreekuur op de dagen dat ik voor de klas sta. En aangezien er een waarnemer was kon ze nog geen afspraak buiten de reguliere dagen plannen. Wordt volgende week terug gebeld.

Even wachten dus.

@pinkeltje Filet daar heb ik zo'n zin in! Kan me nu al verheugen dat ik dat in mei weer mag eten.

Bij ons weten de ouders nog steeds niks. Vind het wel moeilijker worden om mijn mond te houden maar houd het toch nog even stil.

Dames ik ga misschien ons toekomstig huis bekijken!
Hallo dames,

Nou, ik heb vandaag weer een echo gehad. Ik doe mee aan een onderzoek in het academisch ziekenhuis bij mij in de buurt. Je krijgt dan (tot week 12) elke week een echo.

Ik vond het leuker dan gisteren. Deze arts (in opleiding) nam echt de tijd om van alles uit te leggen. Zo stipte ze bijvoorbeeld ook de oorzaak van mijn bloeding aan en liet ook zien dat er wellicht nog wat bloedverlies zou komen. Maar dat het met de foetus in principe goed gaat. Hij/zij was zelfs 1 mm gegroeid t.o.v. gisteren. En het hartje slaat 120 x per minuut.

Heb ook weer foto's mee gekregen ;)

@liedjepiedje hoe is het gegaan?
Wow gefeliciteerd dames!

Ik moet helaas nog 2 weken wachten...

Ik ben ook benieuwd naar je verhalen liedjepiedje!
Mar10a wat ben ik jaloers op jou! Geweldig joh dat je iedere week je kindje mag zien! Ik vraag me nog steeds af of er bij mij wel echt wat in zit! .

Chaootje, hoe was het huis waardeloos dat je alleen moest.... Vervelend joh blaasontsteking, heb je dat vaker? En ook nog geen afspraak bij de Vk, het was niet jouw geluksdag vandaag!

Lissy en Pinkeltje, haring?? Getverdemme! Haha, als ik dat lees draait mijn maag zich spontaan om!!

Doe mij maar een makreeltje! Heerlijk!

Gizz, daarom houd ik het dus ook nog geheim. Geen zin om met de buurvrouw van mijn achternicht (bij wijze van spreken) over mijn eventuele miskraam te praten! En lekker dat jouw kindje in ieder geval op de creche terecht kan!

Hier verder alles goed, lekker de beentjes omhoog en relaxen. En ik ben dus continu bezig met allerlei namen in me opslaan die 'wel leuk' zijn. Aftitelingen, boeken, niets is meer veilig voor me!

Ik eet nog steeds (voor mijn doen) best veel, vooral avondeten maar kom nog niets aan. Denk dat mijn lijf dus ook genoeg verbruikt met het maken van een baby!

Zijn jullie aangekomen of afgevallen?

Ik ben nu 1,5 kg afgevallen... (Daar moest ik voor ik zwanger was dus echt vreselijk mijn best voor doen)!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
En Miesteph morgen naar de VK! Spannend!

Liedje, hoe was het bij jou??
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Hey dames,

normaal hebben jullie altijd zoveel te vertellen!!! Zitten jullie soms ook tristan en isolde te kijken!!!!??? ;)

Heerlijk zo een film en ik lig er lekker op bed naar te kijken!!! Manlief heeft late dienst en de meiden liggen lekker te slapen, dus echt even tijd voor mezelf!
Ik meen me te herinneren dat LiedjePietje laatst heeft geschreven dat ze hier minder ging schrijven omdat ze ook op een ander topic schreef.

Maar ik kan het ook mis hebben hoor, vergeet de laatste tijd veel meer dingen. Zwangerschapsdementie,noemen ze dat toch?

Mar10a wat fijn dat je zo vaak een echo krijgt. Is vast ook erg geruststellend.

Alleen een huis kijken is wel raar. Was ook snel klaar.

Heb al wel een kamer voor de baby uitgezocht.:-p

We moeten nu kiezen tussen twee huizen met een prijsverschil van 30.000. En natuurlijk vind ik de dure mooier maar of het haalbaar is?

Ik ga lekker slapen en ga er helemaal vanuit dat de dag van morgen veel beter moet zijn dan vandaag. Want zoals Grob al opmerkte het was niet mijn dag.

Slaap lekker allemaal!

Enne misschien is het morgen wel lekker om even een haring te halen bij de viskar!
Hahahahaha...Chaootje, we zouden het niet meer over haring hebben ;)

Liedjepiedje schreef idd minder hier, was ik even vergeten. Dan gaan we door naar Miesteph die vandaag aan de beurt is!!

Ik ga straks op kraamvisite bij een vriendin van me. Een ieniemienie meisje bekijken...nou ja, ze is niet heel erg klein hoor (3750 gram bij de geboorte), maar voor mij is het toch weer klein. Even kijken of de hormonen flink gaan rammelen
Nou daar ben ik dan!

Net terug van de verloskundige, armen vol met papieren rommel; bloedonderzoeken, aanvraag 20 weken echo, voedingsadviezen etc. etc.

Maar belangrijkste is: alles is goed! Zag piepklein baby'tje, friemelende armpjes en beentjes en een kloppend hartje!

de echo maakte ze nog inwendig dan is alles nu nog wat duidelijker. Kon wel uren blijven kijken!

Oh, voor het schema, uitgerekende datum is 25 maart! Dus ik kom bovenaan op dit moment, hehe.

Ik ben op dit moment 10 weken en 1 dag zwanger en de volgende afspraak is op 24 september.

Ben zo blij!
Miesteph! :-)

Gefeliciteerd, je klinkt als een hele trotse mamma! Te gek joh!
Miesteph gefeliciteerd dat alles goed is

Geniet ervan
Super Miesteph, wat een heerlijk gevoel is dat toch he!!!

Ik mag maandag heb er heel veel zin in!!!!
@ Miesteph, Fijn dat alles goed is!

Sta je in Nederland onder controle of in Duitsland?

@Pinkeltje,weer zwangerschapsdementie,hahaha

Hoe was het kraamvisite?

Wat mooie vooruitzichten voor jullie allemaal dat je al snel een echo krijgt. Ik moet zeker tot woensdag wachten voordat ik weer wat hoor. Das wel jammer.

Heb net het boek van KLuun even gelezen. Hilarisch!

Een aanrader voor man en vrouw.
@Miesteph...lijkt me trouwens ook heerlijk om een week vooruit te worden gegooid in de zwangerschap:) Fijn dat de echo er goed uitzag!

De kraamvisite was erg leuk. Ongelooflijk hoe klein zo'n pasgeboren frummel is. En dan te bedenken dat ik over een maand of 7,5 zelf weer zo'n smurfje in mn handen heb. Wow!
Ben nog steeds ondersteboven, was echt mooi! Heb het met zoontje ook al meegemaakt, maar situatie is nu anders en maak het allemaal wat bewuster mee.

Ik sta in Nederland onder controle, bij dezelfde verloskundige als de vorige keer. Een hele lieve jonge meid.

Had trouwens lage bloeddruk 105/ 45, dus drop eten is voor mij geen enkel probleem zei ze, hehe.

Moet ook zeggen dat ik wel blij met de uitgerekende datum, hoor dat liever dan dat ik wat minder ver was geweest.
@Miesteph Fijn dat alles goed is! Je voert inderdaad de lijst aan! Had jij nog een checklistje gemaakt voor het bezoek aan de VK. Ik moet volgende week en ik zit me te bedenken wat ik niet moet vergeten te vragen. De meeste vragen zijn vooral eet-gerelateerd. Ik was gisteren uit eten met mijn vriend en hij zat lekker schelpjes en mosselen te eten. Volgens mij mag ik dat niet :(

Merken jullie al dat de borsten gaan groeien. Ik schrok vanochtend erg toen ik in de spiegel keek. En na het opmeten kwam ik tot de conclusie dat er bijna 2 cm bij is gekomen..... Wellicht dit weekend alvast op zoek naar een meegroei BH. Hebben jullie tips qua verkooppunten? Of kun je bij de Bijenkorf ook goed slagen?

Alvast een fijn en zonnig weekend toegewenst!
Hoi Mar10: had geen checklist gemaakt...vergeten, ehem.

Nou ja, weet het meeste wel van de vorige keer en heb genoeg leesvoer thuis.

Je mag in principe wel schaal- en schelpdieren eten, maar in een restaurant weet je nooit hoe oud zoiets al is. Zou het gewoon laten staan en geen risico lopen.

Mijn borsten knallen echt uit mijn beha's! Heb zowieso al niet achteraan de rij gestaan bij het uitdelen en heb met mijn maatje 34/36 nu een mooie cup E, ehem, en vet veel sjans, grinnik.

Moet nog steeds de zolder op op zoek naar mijn oude zwangerschapskleding en zo, maar denk dat er ook nog wel wat bijgekocht moet worden. (hoe vreselijk :-))

Heb mijn vorige zwangerschapbeha bij de Hunkemöller gekocht, beviel prima.
quote:mar10a schreef op 28 augustus 2009 @ 12:43:

@Miesteph Fijn dat alles goed is! Je voert inderdaad de lijst aan! Had jij nog een checklistje gemaakt voor het bezoek aan de VK. Ik moet volgende week en ik zit me te bedenken wat ik niet moet vergeten te vragen. De meeste vragen zijn vooral eet-gerelateerd. Ik was gisteren uit eten met mijn vriend en hij zat lekker schelpjes en mosselen te eten. Volgens mij mag ik dat niet :(

Merken jullie al dat de borsten gaan groeien. Ik schrok vanochtend erg toen ik in de spiegel keek. En na het opmeten kwam ik tot de conclusie dat er bijna 2 cm bij is gekomen..... Wellicht dit weekend alvast op zoek naar een meegroei BH. Hebben jullie tips qua verkooppunten? Of kun je bij de Bijenkorf ook goed slagen?

Alvast een fijn en zonnig weekend toegewenst!

Schelpdieren waarvan jezelf weet van wanneer ze zijn (dus niet zoals in een restaurant) mogen inderdaad wel gewoon.

Ik heb mijn BH in de vorige zwangerschap bij de Hema gekocht en bij de kruitvat hebben ze voedingsBH's van Anna Rolfi die ik aan eind van de zwangerschap veel heb gedragen ideaal.

Eindelijk vakantie vandaag. Heerlijk. Nog een week wachten en dan de echo, Dan kunnen we het hopelijk eindelijk vertellen.

Overigens stelt de VK een hele waslijst aan vragen en legt heel veel uit. Over het algemeen heb je dan wel de benodigde info voor dat moment. Na de vragenlijst bij de eerste voelde ik me heel erg saai: rookt u, drinkt u, drugs, soa's, etc? Ehm Nee. Maar zoals zij zei: hoe saaier hoe beter in dit geval.
Hallo allemaal,

Ik ben Liselot en op 4 april 2010 uitgerekend van mijn eerste kind. Ik weet niet wat me overkomt, zo geweldig is het. Het lijkt me leuk om met andere moeders in spe die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend, ervaringen uit te wisselen.

Jullie forum ziet er echter druk uit.

Is er nog plek voor een nieuwe schrijfster?
@Liselot, Gefeliciteerd!!! Wat mij betreft ben je van harte welkom!

Hoe is het met iedereen vandaag?

Ik heb weer dag dat ik echt kotsmisselijk ben. Ben blij dat ik vrij ben. Al moet ik zeggen dat ik meestal van een AB-kuurtje ook niet beter word. ZIjn er meer die last van blaasontsteking hebben? Ik slikte altijd cranberry-capsules maar die mogen nu niet........Wie heeft tips?

Passen jullie, alle broeken nog? Ik heb vandaag getest dat twee broeken echt al te klein waren. Zit nu ook met mijn knoop open......heb nog 3 die ik wel pas. En mijn spijkerrokjes ook nog. Maar de afwisseling is wel minder.

Iemand nog leuke plannen voor het weekend? Onze hele provincie staat in het teken van de Vuelta (wielrennen) dus als we wat gaan ondernemen is het vast iets, wat daarmee te maken heeft.
Chaootje, is idd waar van liedjepietje, was ik ook vergeten, doe ook gezellig mee met de zwangerschapsdementie... Had net al rijst in de koelkast gezet

Al een keuze gemaakt m.b.t. huizen?

Miesteph, geweldig dat je zo in de wolken bent! Ga je helemaal niet meer verhuizen of is dat nog niet duidelijk?

Mar10a, mijn borsten.... Meeeeeen, ik weet niet wat ik meemaak! Ik had ook al zeker niet achteraan gestaan maar ze knappen nu echt uit mijn shirts gewoon. Ik smeer ze iedere avond in met een creme van de hema want volgens mij schiet anders de striae erin! Heb ze nog niet gemeten maar ga binnenkort wel voor een meegroeibh kijken. Hebben die gewoon een beugel??

Gizz, kijk je ook zo uit naar je echo? Ik ook joh, wil zo graag aan mijn ouders enzo vertellen... Nog twee weken. Vreselijk, de tijd lijkt ook wel te kruipen!!! En inderdaad, hoe saaier hoe beter!

Liselot, welkom en gefeliciteerd!
Chaootje, hier ook krap in de broeken! Op de weegschaal staan er minder kilo's maar ik ben dus wel gegroeid!

Nog nooit blaasontsteking gehad dus geen tips voor je!
Ik hoorde gisteren van iemand die twee weken verder is dan ik, dat die al 7 kilo is aangekomen. Ikzelf blijf op gewicht, terwijl ik toch echt veel eet. En borsten zijn inderdaad errug groot en gevoelig.

Wat betreft het gesprek met de verloskundige:

@gizz is 'saai'... ik wou dat ik dat ook was. Zijn er hier ook minder saaie dames, net als ik? Ik zie best wel tegen sommige vragen op :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven