Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
@ Geanda: wij hebben wel veel overeenkomsten al zeg ik het zelf!!! Allebei derde kindje en al een dikke buik. Allebei al twee dochters en hopen nu op een jongen. En in eerste instantie waren we ook nog te gelijk uitgerekend!!! hahaha grappig toch!!!

@ Senna: dat bobbeltje kan nog niet je baarmoeder zijn, want die zit nog achter je schaambot, waarschijnlijk zijn het je darmen!! Maar het komt wel door je baarmoeder, als die uitzet schuift de rest omhoog!!!
Echt niemand die me kan helpen met een adres voor dat onderzoek aan het Erasmus mc kan helpen? lijkt mij ook wel interessant!.
Hahahahaha!! Wie noemt zn kind nou A??? Zouden ze het hele alfabet willen?

Wij zijn nog niet uit de namen hoor, dat duurt bij ons eventjes. En ik wil ook niet weten wat het wordt, maar manlief wel. Dus daar hebben we nog een paar weekjes discussie over (discussie? Je moet meeveren met een zwangere vrouw!) We hebben al een jongen en een meisje, de vorige keren wisten we wat het werd en het lijkt me nu juist erg leuk om het eens niet te weten. Maar jongensnamen vind ik makkelijker...en ik denk ook dat het een jongen is. We houden wel van echte hollandse namen, dus dat gaat het zeker worden.

Mijn man zegt trouwens niet "Ja leuk hoor", maar "nee, zo ga ik mn kind echt niet noemen!" Hahahahahaa! Het duurt altijd even voordat we iets vinden wat we beiden leuk vinden...
Hallo meiden,

Hier gaat alles zijn gangetje! Net als Grob ook ouderavond gehad alleen wel hele hoge opkomst dus liep gruwelijk uit.

Maar twas wel een goede avond, dus was de moeite waard.

Wij hebben nog geen namen. Man roept al twee jaar een meisjesnaam maar die heb ik nu in de klas en er zijn zoveel meisjes die zo heten (ja hij staat in de top 5).

Jongensnamen...........geen idee.

Als 10% van de vrouwen een miskraam krijgt.....in onze lijst staan nu 18 namen, twee miskramen, ZOu het dan bij ons allemaal goed gaan?? Wishfull thinking............

Er zijn hier trouwens wel veel oudere mannen die Be heetten hoor!! Komt van de naam Berend. Dus die vind ik niet zo raar.

IK merk dat tegen misselijkheid helpt: Dooreten.

Eet ook zwijgend, want in combinatie met praten, veroorzaakt het kokhalsen. MIjn motto' NIet praten maar slikken" hahahaha.

Dan gaat het wel beter. En het eten blijft er allemaal in dus goede zaak

Ga morgen beter lezen en reageren.

Voor nu slaap lekker!
Wat chaootje zegt geldt voor mij ook. Vaak helpt t om juist te eten tegen misselijkheid. Ik moet er dan natuurlijk eigenlijk niet aan denken, maar t helpt echt. Ik ben altijd vanaf drie uur 's middags misselijk en niet 's ochtends. Een lolly of een zuurtje wil ook wel eens helpen.
@ capriool, ik ben niet echt misselijk maar als ik iets voel, dan is het wel in de middag.

@ chaootje, ik duim hoor, dat het bij iedereen goed blijft gaan maar ik heb denk ik pas zekerheid als ik daadwerkelijk wat zie op een echo.

Ik weeg mezelf iedere woensdag en ben gewoon 1,1 kilo afgevallen. Heb echt minder trek, eet ook minder dan normaal en dan vliegt het bij mij eraf. Van de ene kant niet erg maar ik weeg al niet veel (nu 59.2 bij 1.74m) en het moet ook niet veel minder worden. Enniewee, voel me nog niet megazwanger iig.

En nu weer aan het werk, fijne dag nog!
@ Becky: ik heb gewoon het algemene nummer van erasmus gebeld en gevraagd naar het onderzoek. Toen ben ik doorverbonden en een paar minuten later had ik een afspraak.

Ben zo benieuwd!

Hoop overigens ook dat het de rest van onze dames goed gaat. Onder de 10% blijven is voor iedereen wenselijk lijkt me.
quote:lissymuppet schreef op 01 september 2009 @ 19:35:

Jeeh!! Ik ga meedoen aan het onderzoek in het Erasmus, ben morgen gelijk aan de beurt, half 4... Wel raar opeens zo snel, had me neergelegd bij de 11de maar dit is 10x beter. Enne na 2 weken vertellen we het de opa's en oma's en dat is ideaal want dan kunnen ze daarna een keer mee. Dat lijkt me ook een ideale ervaring!

Namen waren hier al bekend voor we voor het 'echie' gingen. Mijn nichtje heeft een hele mooie tweede naam en als het een jongen is gaat wordt hij vernoemd naar een goede vriend van ons, maar dat is alleen als omdat het zo'n leuke naam is haha!

Oh lekker op bank hangen nu en helemaal niets doen, morgen week om 5u de wekker dus nu maar even rustig aan.

Enne tegen misselijkheid, kopje thee en beschuitje op bed voordat je opstaat (laat man lief maar lopen) en je hebt aanzienlijk minder last.Ik om half 3, dus we komen elkaar deze week net niet tegen :-)
quote:lissymuppet schreef op 02 september 2009 @ 08:56:

@ Becky: ik heb gewoon het algemene nummer van erasmus gebeld en gevraagd naar het onderzoek. Toen ben ik doorverbonden en een paar minuten later had ik een afspraak.

Ben zo benieuwd!

Hoop overigens ook dat het de rest van onze dames goed gaat. Onder de 10% blijven is voor iedereen wenselijk lijkt me.

Toch wel weer byzonder eergister had ik volgens zeggen de laatste afspraak om half 3. Zeker iemand afgebeld.

Om mee te doen met het onderzoek mag je maximaal 8 weken zwanger zijn en het gaat door tot de 12/14e week. Ik had stiekem gehoopt dat je de beelden digitaal zou krijgen, maar dat mogen ze niet vertelde de onderzoeker. Je krijgt ze nu op papier, dus dat wordt inscannen.

Ik denk dat het na vanmiddag eindelijk echt wordt. Mijn grootste angst nu is dat ze helemaal geen baby kunnen vinden. Onzin natuurlijk met al die kwalen en een positieve test, maar sinds wanneer zijn angsten reeel :-)
quote:Becky26 schreef op 01 september 2009 @ 19:46:

Echt niemand die me kan helpen met een adres voor dat onderzoek aan het Erasmus mc kan helpen? lijkt mij ook wel interessant!.

Als je mij je emailadres geeft, kan ik je de folder toesturen!

Aanmelden kan bij: Mevrouw Rousian: m.rousian@erasmusmc.nl

telefoonnummer:010-7032431
Dames vergeet niet dat je naast de 3D echo's ook nog je reguliere echo's moet laten maken. Mijn vk doet dat niet zelf, dus maak ik daar vanmiddag meteen een afspraak voor bij het erasmus, bij voorkeur natuurlijk ook op woensdagmiddag, scheelt weer een rit, want het is voor mij toch 35 km rijden.
Hoi joy4britt, ik heb al gebeld met het erasmus mc, en mevrouw rousian gemaild. Hopelijk krijg ik snel bericht!
Ik en mijn vriendin zijn nu ongeveer 8 weken ver morgen hebben we onze eerste echo.

Spannend omdat ze in de 5 de week een kleine bloeding had wat ons wel liet schrikken . Het is onze eerste dus ja..... Spannend .... Ow we zijn 16 april uitgerekend ....

Dus ter info

Eef en Daan

27 en 28

eerste kindje

16 april uitgerekend.

Morgen eerste echo
@ Joy4Britt, misschien volgende week? Dan ben ik op de donderdag om half 5 aan de beurt, dat is beter te matchen met mijn werk en dat van mijn man.

Het viel mij op hoe snel de afspraak gemaakt was, ze hoeven alleen te weten dat je zwanger bent, verder was ik gelijk aan de beurt. Ben blij dat ik nu gebeld heb want ik ben nu 7 weken en 2 dagen, volgende week had niet meer gekund!!

Ik deel je gevoel, ben ook wel een beetje zenuwachtig. Ik hoop er om 15u al te zijn, moet me nog inschrijven enzo (ben niet bekend bij het erasmus). Daarnaast moet ik ook nog met allerlei praktische dingen rekening houden. Het reizen met OV-chipkaart bijvoorbeeld. Ik kom uit mijn werk gelijk door met het OV en rij terug met mijn man maar moet er toch met de tram zien te komen hahahaha.... Wat een helder moment he, en dat voor een zwangere vrouw!

@ daantje, Welkom join de club en veel plezier morgen bij de echo!
Hallo allemaal,

Ik lees al even mee hier.... erg leuk, interessant en spannend allemaal.

Ik ben Oblivious, ben 41 (ja ja een laatbloeier) en op 29 april uitgerekend van mijn eerste kindje. Nooit eerder zwanger geweest... en het is best snel gelukt (zonder ingrepen), dus ik hoop dat alles goed gaat!

Op 22 september ga ik voor mijn eerste echo en op 29 september heb ik een intakegesprek bij de verloskundige. Erg spannend!

Ik ben niet zo'n schrijver, maar ik ga jullie verhalen zeker volgen en zal af en toe ook wat van me laten horen.

Grt,

O.
Ook jij van harte welkom Oblivious! En gefeliciteerd natuurlijk!

Trouwens Daan en eef ook gefeliciteerd he, dat zou ikbijna vergeten! shame shame

@ all: I hate opvliegers, zit hier met een hoofd als een kreeft naar mijn computer te turen... En mijn collega's maar lachen ;)
Welkom Oblivious en Daantje, leuk ook een man die meeschrijft. Ben benieuwd wat je van alle verhalen vindt.

@ joy, misschien is het verstandig om de gegevens van mevrouw Roussian van het forum te halen, is allemaal heel openbaar en zo.

Ben benieuwd hoe jullie echo's waren!

@ lissymuppet, last van opvliegers, hmmm is dat ook al een zw kwaal?
Hoi allemaal,

Ik heb even een gelegenheidsnick......... ik heb nl vanmorgen getest, gewoon voor de zekerheid want ben altijd onregelmatig... maar.. het streepje knalde direct van de stick af!!

Ik, die altijd dacht niet spontaan zwanger te kunnen worden, ben dus in verwachting. Ik besef het geloof ik nog niet! Heb vandaag wel 30 keer naar die predictor gekeken.

Wel begon ik vanmorgen wat te bloeden dus gelijk nog meer in de war, maar een verloskundige gebeld en zij zei dat het heel goed een innesteling kan zijn.

Tjemig, wat is dit raar! En nog raarder, de vader is al 8 jaar mijn dierbaarste vriend die 2200 km verder woont... Hij gaf vorige maand aan evt wel donor te willen zijn mocht ik een kindje willen. Nouja!!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd! Een man erbij, grappig zeg! En Felice, spannend, bijzondere situatie waar je in zit!

Ik heb net een uur in bad gelegen, heerlijk! Mijn borsten doen meteen een stuk minder zeer. Wat een heerlijkheid.

Wij hebben besloten om dit weekend aan onze ouders te gaan vertellen dat er een kindje gaat komen. Mijn ouders gaan namelijk zondag voor 2 weken op vakantie en dinsdag is de eerste echo, we vonden nu nog eens twee weken wachten iets teveel van het goede dus nu dit weekend, ben echt ontzettend zenuwachtig! Weet zeker dat ze het heel erg leuk zullen vinden maar op de één of andere manier vind ik het toch heel eng.

Hormonen denk....

Ben hard aan het peinzen over een leuk idee maar ben even inspiratieloos, hebben jullie het gewoon verteld of iets aparts gedaan?

Verder heb ik vandaag al de hele dag honger. Moet mezelf echt tegenhouden om niet helemaal los te gaan. Hoop dat dat niet zo blijft want dan groei ik dicht!

Wij maken iedere zondag een buikfoto en die laat ik dan afdrukken om in mijn dagboekje te plakken, vandaag kwamen de eerste 3 binnen, heb echt vreselijk gelachen. Ik heb voor mijn gevoel een ontzettende buik maar op de foto's zie je dus helemaal niets!!

Fijne avond allemaal!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Dames wij hebben een hartje!!!

Het was nog wel heel klein, 52mm, maar met een hartslag van 120 slagen per minuut dus dat is helemaal goed. Ze denken wel dat ik 6 weken ben ipv de voorspelde 7 weken. Dat kunnen ze pas met zekerheid zeggen rond de 9 a 10 weken dus voorlopig hou ik het toch maar op 19 april.

Nog wel een tippie, ga wel van tevoren plassen. Ik had dat ding net binnen (vaginaal) toen ze erachter kwamen dat me blaas te vol zat, dus hup weer aankleden, plassen, uitkleden en weer met de benen wijdt !!! hahahaha.... Aardige mensen en ik ben niet preuts dus dat scheelt.

Mijn man vond het geweldig, hij kwam steeds dichter bij me zitten en begon mijn hand te strelen (niets voor mij boeren pummel) hij mag dus vaker mee. Nog iemand ervaring?

@ Becky, ik verwees ook naar het algemene nummer omdat die mevrouw anders platgebeld word haha! Maar ach, ze zoeken nog steeds dames dus dat zal ze geen probleem vinden. Enne die temperatuurswisselingen zijn bij mij zeker een kwaal.

Ik heb overigens ook nog niet leuk nieuws gehad. Mijn favo tante heeft een zware epileptische aanval gehad naar aanleiding van haar hersenbloeding van een maand of 6 geleden. Ik had haar eindelijk zover dat ze op mijn feest zou komen maar dat zit er nu niet in. Ze herkend ook niemand dus ben best wel van streek. Zou het verschrikkelijk vinden als ze ons kindje niet meer bewust mee kan maken... Eventje afwachten maar wel heel spannend dus. Balen al die tegenstrijdige emoties op een dag.
Gefeliciteerd Lissy! Goed nieuws, je omschrijft het leuk!

En sterkte met je tante...
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
@Lissy Super dat de echo goed was!

Wat een triest nieuws van je tante. Kan me voorstellen dat het een domper op de feestvreugde is.

Welkom allemaal!!

We worden zo al een best grote groep!

@Felice wat een bizarre situatie!! Maar je klinkt verbaasd maar wel gelukkig! Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Maar je vriend is niet je partner?

Ik moet morgen weer naar de dokter voor de blaasontsteking. Denk niet dat het over is. Heb echt rugpijn erbij en pijn na het plassen.

De verloskundige heeft nog niet gebeld voor een afspraak.

Begin nu toch wel wat ongeduldig te worden. Zeker als ik al jullie verhalen over echo's en intakes lees.

Mijn borsten, en ik ben rijkelijk bedeeld, zijn nog groter en doen pijn! Als ik op mijn zij in bed lig, ligt dat gewoon niet lekker! Zit er zwaar aan te denken om met bh te slapen....

@Grob ik ontdek steeds veel overeenkomsten tussen ons. Wij gaan het ook dit weekend vertellen aan de ouders.

Nog een dag werken en dan is het voor mij alweer weekend. Eindelijk uitslapen.
Goeie morgen .

Ik probeer een beetje mee te lezen hahah ja ik hou me er ook heel erg mee beZig en leef veel mee met alles wat me vriendin ondergaat . Het is zwaar dat weet ik en probeer me zoveel te verdiepen in het hele zwangerschap dan weetje er in iedergeval wat van af . En kan je je beter inleven denk ik zo maar ja vandaag hebben wij onze echo dus spannend . Omdat we in de 5 de Week een bloeding gehad hebben en ja dan gelijk wel bang zijn dat er wat mis is .... Dus ja vanavond om 17.00 weten we het . Zijn er meer mensen die ongeveer in de 5 de week een bloeding had. En hoe is dat afgelopen.
Het is inderdaad allemaal een rare situatie. Emoties vliegen van verbaasd naar blij naar onzeker naar bang. Ik besef het geloof ik niet, pak steeds weer die predictor om mezelf ervan te overtuigen dat het echt waar is.

Tegelijkertijd bloed ik nu dus nog steeds, het is niet heel erg veel maar gewoon rood bloed. Ik voel me in ieder geval raar en merk dat het wc papier, voor gebruik dan, naar bloemetjes ruikt, dat was me nog nooit opgevallen, hahaha!

Ik ben heel benieuwd naar jullie uitslag Daantje, ik zit nu dus ook in de 5e week.....!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hallo dames,

Even getwijfeld maar het lijkt me toch wel weer erg gezellig om mee te schrijven. Al die verhalen zijn zo herkenbaar!

Ik ben roze wolk, vandaag precies 7 weken zwanger van de 3de.

We hebben al een zoon van 3 en een dochter van 1.5 jaar.

En nu ook bij de 3de is het weer net zo spannend allemaal.

15 september heb ik een afspraak bij de gyn en een echo, duurt echt nog lang! Ben al aan het aftellen. Pas dan ga ik op mijn roze wolk zitten.

Vanavond ga ik proberen het hele topic door te lezen, nu ga ik mezelf in mijn regenpak heisen om naar mijn werk te fietsen...

Groetjes Roze Wolk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven