Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.
Fijn dat je er weer bent, ikenco!

Sam had zijn laatste dag op het ene kdv vandaag. Ze hebben vandaag heel veel foto's gemaakt en een kaart voor hem gemaakt met alle foto's erbij. Zo leuk! Hij gaat echt gemist worden. Woensdag voor het eerst naar het andere kdv, dat ken ik gelukkig erg goed, hij komt ook op dezelfde groep als waar Lynn gezeten heeft, dus leiding is bekend bij mij, dat vind ik wel fijn.

Lynn heeft het echt enorm naar haar zin op de bso, zo leuk om te merken vind ik dat! Ze wordt daar als een grote meid gezien, er zijn allemaal leeftijdsgenootjes, ik heb het idee dat ze daar echt opbloeit. Op vakantie was ze met haar grote neven, ook leuk, maar die zien haar toch nog een beetje als 'baby' (ze zijn 8 en bijna 10) en thuis heeft ze altijd haar babybroertje om zich heen. Vanavond ging het naar bed gaan heel goed, nadat ik had had ingestopt ging ik Sam in bed leggen. Ze begon toen te roepen en dat wilde ik niet (anders wil Sam naar haar toe), dat ging ik daarna aan haar uitleggen. Ik merkte aan haar dat het bijna mis zou gaan en toen schrok ik echt van mezelf; ik viel echt tegen haar uit Ze schrok enorm en ik ook, ik heb meteen haar in mijn armen genomen en sorrry gezegd. Daarna nog een keer uitgelegd waarom ik wilde dat ze niet ging roepen als ik Sam in bed aan het leggen was, daarna ging het wel goed. Zo naar, dat ik bij het geringste teken van moeilijk gedrag in de stress schiet. Gewoon omdat ik weet waar het op uit kan lopen. Kwam dit af en toe voor, dan zou ik er niet zo gestresst van raken.

Het is weer een mooi verhaal geworden, had even een klankbord nodig, nu man op de motor in Dld zit.

Jurkje is leuk he! Kan bijna niet wachten het aan haar te geven, maar moet toch echt nog tot het voorjaar in de kast. Net wel nog even los gegaan bij simply colors, slaapzakje voor Sam, voor Lynn een windjack (en voor Sam ook vast een, voor volgend jaar). Die hebben we op vakantie echt gemist, dus dat is wel een goede investering

Sam heeft vandaag voor het eerst sinds dagen niet gespuugd, jee.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hi! We slapen deze nacht voor eerst in nwe huis! Kids liggen op matras op grond. Morgen bedden verhuizen. Ons waterbed is wel verhuisd, ligt lekker vertrouwd!

Kids blij met trampoline. Jasper viel als blok in slaap, was met kinderfeestje ook nog naar monket town. Nog geen internet, gelukkig wel iPhone!

Fijn weekend! Tot snel
Wat hebben jullie veel geschreven! En ik maar denken, wie is Ik&Co, maar even logisch nadenken en lezen en nu weet ik het.

Ik weet nog niet of het ouderschapsverlof is goedgekeurd. Ik heb het ingediend en mijn collegae vinden het goed. Nu mijn leidinggevende nog, Maar ik verwacht geen problemen, eerlijk gezegd.

Dit is een nieuwe aanvraag voor ouderschapsverlof.

Pff, de kilo's gaan niet zo vlot als ik zou willen. Gisteren bij de diëtiste was ik maar 2 ons afgevallen in 4 weken tijd. Maar het gekke is dat mijn kleding lekkerder en ruimer zit. Dus nu volhouden en gewoon doorgaan met hetgeen wat ik al doe. Ik heb nu een afspraak bij de diëtiste over 3 maanden.

Deze date zal geen blijver zijn. Hij is wel aardig, maar ik heb weinig echte gespreksstof met hem en dat vind ik voor een relatie toch wel erg belangrijk. Voorlopig alleen de "zuchten" en een simpele babbel.

Vanavond weer een date. Ik schaam me een beetje, want deze jongen is echt een broekkie, slechts 23 jaar. Maar hij bleef maar zeuren dat hij met me uit wil, dus ik heb toegezegd en we gaan naar de bioscoop. Emdin slaapt vanavond bij oma en ik heb het rijk alleen !

Juul: wat een gave jurk zeg! Jammer dat hij nog te groot is. Ik heb gisteren bij de H&M een kraamcadeautje gekocht en toen zag ik voor Emdin gelijk gave onderbroeken, met enorm fele kleuren. Hij heeft er nu al eentje aan. Soms koop ik kleding ook te groot. Zeker als de prijs aangenaam is en het kledingstuk leuk is. Vooralsnog heeft Emdin nu genoeg kleding en zodra het echt kouder gaat worden, zien we wel of er nog iets nodig is. Hij heeft sowiezo 2 nieuwe winterjassen al in de kast hangen. Een rode van Gaaistra en een zwart/wit/grijze van een wintersportmerk, dus tevens water- en winddicht. Voor het geval we weer zo'n winter krijgen als afgelopen winter.

De date ligt nu hier nog op de bank te slapen. Hij kon niet slapen, omdat ik zo hard snurkte ! Ik heb er zelf niets van gehoord en zalig geslapen. Gelukkig dat ik een special logeerdekbed heb.

Tis nu wel aardig weer. Strakjes date naar het station brengen en dan met Emdin naar de kinderboerderij. Ik heb een heel oud brood in de auto liggen en die gaan we de beestjes even voeren, samen met nog wat worteltjes. Het is helaas geen weer meer geweest om nog eens gezamelijk naar een waterspeeltuin te gaan. Wie weet, lukt het nog een keertje in september, want per 1 oktober sluiten de waterspeeltuinen weer.

Zo, ga nog een kop koffie nemen, eten en strakjes douchen en aankleden. Loop nog lekker in mijn huispak rond.

Fijn weekend allemaal!
Scooby: hoe was de eerste nacht in jullie nieuwe huis?
jeujjjjj voor Sam.

leuk Scooby, in je nieuwe huis geslapen.
l
Leuk hoor, Indian, dat je jongste zoon aan het lopen is begonen!
GM,
Ik ben zo tevreden over mezelf . Heb vanochtend de huiskamer gepoetst incl ramen en de meubels verschoven. Nu staat het weer helemaal anders. Ook de box maar op marktplaats gezet, want Bojan zit er toch nooit meer in. Hij gilt als een speenvarkentje dan

Hey een ikenco durbij. Leuk hoor . Haha en al die kinderen die al lekker in hun nieuwe winterjas hebben rondgelopen. Nou vandaag kan eht bst trouwens bibberdebibber.

Ik kom graag babyknuffelen, laat maar weten welke woensdag of vrijdagmiddag je het beste uitkomt. Of doe maar woensdagmiddag, want anders sta ik in de file terug denk ik

Juul, wat fijn dat lynn zich weer fijn voelt op school en de bso. MIlena is ook wel een beetje opgebloeid dit jaar, vorig jaar zat ze in een 0groepje met allemaal kleintjes en nu in 1/2. Dat vindt ze duidelijk leuker. Is je man lang weg?

Scoob, hoe was de eerste nacht in je nieuwe huis?????
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
!!
Ha,

Ben ik ook weer! IK lees altijd wel mee hoor, maar het schrijven komt er gewoon niet van. Niet persoonlijks hoor

Hier gaat alles z'n gangetje, heb nu een paar weekjes vrij en we gaan as vrijdag een weekje naar een landal park in Limburg. Heb er zin an! We gaan dan ook zo'n plopsaland bezoeken in Hasselt. Ben benieuwd wat ie ervan vindt.

Ik heb Valentijn net ingeschreven voor zwemles, hij staat ergens anders al op een wachtllijst en daar starten ze pas met 5 jaar. Valentijn kan al wel redelijk zwemmen (met bandjes) en is erg watervrij, springt gerust van de hoge duikplank af, dus ik vind het persoonlijk wel fijn als hij snel start, er is veel water hier in de buurt. School gaat ook goed, morgen heb ik een ouderavond, dat is wel leuk om wat andere ouders te ontmoeten. Hij zit nu ook net op voetbal op de woensdag middag, heel schattig bij de miniFjes, 6 in totaal waarvan 4 uit zijn eigen klas. Ook het spelen bij vriendjes na schooltijd begint nu op gang te komen, echt een andere fase.

Madelief gaat als een speer, de laatste dagen loopt ze achter een stoel die ze voor zich uit duwt en de duwkar heb ik net gekocht, maar dat gaat iets te snel nog. Echt kruipen slaat ze over, ze schuift wel op haar billen (daar wil ik nog wel even voor naar de fysio binnenkort) Ze "praat" ook een beetje, als ze zwaait zegt ze "dada" en als ze wijst zegt ze "die". Heel grappig allemaal. Ze heeft sinds vandaag wel enorme luieruitslag, heel zielig. Komt door de tandjespoep. Er is nu net weer een tandje door aan de bovenkant. Het eten gaat nu wel goed, ze heeft er echt trek in, dus dat is wel prettig. Slapen gaat ook goed, van 7 tot half 8 meestal en bijna nonstop tenzij er een sprong of tandje dwars zit.

Indian, arme mannen van jou altijd dat geprik! Gelukkig kwam Yuma er goed vanaf dit keer. Die allergie test hebben we toen ook bij V laten doen en wees wel zaken aan waarvan we wisten dat ie allergisch was, bv pinda, dus kan zeker wel kloppen. Leuk dat D loopt!

Frans lekker bezig met het poetsen!

Welkom @ikenco

Q ook goe dbezig met al die dates, hahah, ik moet altijd zo lachen om jou verhalen over al die mannen. Je hebt het er maar druk mee. Weet je al meer over je ouderschapsverlof?

Scoob hoe is het in het nieuwe huis? Lekker geslapen de eerste nachtjes?

Juul, wat een schattige jurk! Feestjurk kan je wel zeggen.

Ik ga er weer vandoor, slapen!
Hoihoi! Hier net als bij Merel; ik lees wel maar heb soms geen tijd te posten. Sorry! Maar goed, er belde net een afspraak af dus ik heb 2 uurtjes niet zo heel veel te doen. Yeahhh; forummen!!!!!

Merel; je klinkt helemaal goed! Lekker ook dat je nog eventjes vakantie hebt.

Zo, en V. gaat ook goed, zeg! Al op voetbal!! Super. Hier mogen ze pas vanaf hun 6e..... Lieke zit er dus net op (traint op maandagmiddag en op woensdag middag en daar komen straks op zaterdag wedstrijdjes bij! Pffff!). Sophie kan niet wachten.... die wil ook heeeeel graag. Wel grappig; manlief en ik hebben he-le-maal NIETS met voetbal. En dan heb je 2 dochters (!!) die het geweldig vinden. Tssss. Nah ja, 't is voor hun fysieke gesteldheid (conditie) hartstikke goed, en ze worden ook lekker weerbaar en leren incasseren. Niet verkeerd.

Fijn ook dat Madeliefje zo goed gaat!

Ha ja, en ik moet ook altijd wel erg lachen om Q. met d'r dates. Heerlijk man. Ik zou het erg leuk vinden om te merken dat ik nog zo goed in de markt zou liggen, denk ik! .

Maar Q., zonder gekheid; ik vind dat je het perfect doet in je eentje. Je hebt je zaakjes goed voorelkaar. Geweldige moeder maar je vergeet jezelf niet. Chapeau.

Scoob, hoe is ie in het nieuwe huis? Slaapt het er lekker? En hoe gaat het met je kids? Vinden ze school ook alweer leuk? Er stond in het tijdschrift Noorderland een mooie reportage over "Zoet!", een mevrouw die workshops taart-versieren gaf incl. bijbehorende winkel. Ik moest meteen aan jou denken!

Frans, fijn dat Leen zich lekkerder voelt in groep 1, nu. Voor jou ook wel zo prettig. Is je man op dit moment trouwens thuis, of zit ie nog in KL? Wat dat betreft ben jij ook wel stoer met 2 kids, zelf werken (hoeveel werk je nu eigenlijk?) en daarbij veel alleen zijn....!!

Hee, en Ik&Co . Fijn dat je er bent! Hoe ging J. zijn zwemles? Vast goed, want hij is geen angsthaasje . Sophie mag vanmiddag om 16:00 uur haar eerste zwemles doen. We hebben zondag nog even in het betreffende bad gezwommen; is voor Sophie wel fijn dat het allemaal wat vertrouwd is enzo.

Hoe gaat het eigenlijk met je bekken? Knapte dat na de zw.s. zienderogen op? Of heb je toch nog steeds wel veel last....

E. gaat ook helemaal lekker?

Pfoe, Indian, jij zit dus weer geregeld in de wachtruimtes... Brr. Pf, en ik moet er eigenlijk niet aan denken dat ze bloed zouden moeten prikken bij L of S. Ieks. Jij bent er geloof ik al wat aan gewend, maar ik krijg echt de kriebels bij de gedachte!

Hoe is het eigenlijk met jouzelf? Werk je momenteel nog, of is dat echt niet te doen.... En je darmen; houden die zich nog wat rustig? Ik weet nog dat je de Pred mocht afbouwen; ben je er al echt af?

Ooooh, en Juul, wat een uberschattige jurk zeg! Die had ik ook zo gekocht! Hoe is het met Lynn? Je uitval tegen haar en daarop volgende schrik herken ik wel, trouwens. Tja, komt natuurlijk gewoon omdat je soms ECHT GEEN ZIN hebt in het bekende ge-eikel, en de symptomen herkent dat dat er toch aan gaat komen. Niet leuk, maar aan de andere kant..... niets menselijks is je vreemd!

Pips; helaas kan ik niet kijken op Hyves. Maar alles goed met je? En hoe gaat het met de zindelijkheid van Pipsie? Is dat weer helemaal goed, nu?

Zaterdag heb ik nieuwe schoenen (laarzen) voor L&S gekocht. Ging super (ze deden leuk mee, en hadden echt een mening over mooi of niet mooi en zo) maar hemel.... wat zijn die dingen prijzig. Beetje belachelijk, hoor! Nah ja, 't is toch nodig. Gelukkig had ik vorig jaar mooie jasjes in de opruiming gescoord, dus die heb ik al. En spijkerbroekjes, rokjes en shirtjes hebben ze ook legio.

Nu zelf nog !

Hmmm, ik moet nu toch maar eens even wat gaan doen. Opruimen, schoonmaken en dingen ordenen kan natuurlijk altijd! Helaas. .

By the way; had ik nog gemeld dat ik in een ballon gevaren heb? Zo nee; jeminee, dat was echt super!! Als je ooit de kans hebt; doen!!! Wat een mooie ervaring!!
.....
Lekker, Merel, er even tussenuit!

Wat leuk dat Valentijn op voetbal zit, vindt hij het leuk?

Wat gaat Madelief hard! Ik heb net heel trots een foto van Sam gemaakt dat hij blijft staan in de box (aan de spijltjes). Gaan staan is een stuk moeilijker, hij kwam tot zijn knietjes. Verder tijgert hij heel veel, kruipen zou hij wel willen, maar lukt nog niet. Hij zette net wel meteen ook wat stapjes opzij in de box.

Fijn dat het eten beter gaat bij Madelief.

Xop, leuk een ballonvaart! Ik heb het ooit eens gedaan toen ik een jaar of 16 was, met mijn ouders. We konden toen via mijn vaders werk met de Flair-ballon mee. Ontzettend gaaf!

Met Lynn gaat het wel goed, morgen moeten man en ik weer naar de psych. Gisteravond hebben we even onze naar-bed-procedure en de huisregels op papier gezet, dat was ons huiswerk Naar bed gaan gaat nu wel steeds goed eigenlijk, dus daar hebben we even geen hulp bij nodig, maar misschien goed om toch even te bespreken voor het geval dat.

Ze is nu bij een buurmeisje op haar eerste kinderfeestje, ze is er als prinses heen gegaan, het is een prinsessen- en feeënfeestje. En vanmorgen hebben we samen appelflappen gebakken met appels uit eigen tuin. Die zijn ook nergens anders geschikt voor trouwens, zuur!

Voor Lynn heb ik op mp een jas gescoord, die komt deze week en voor Sam ook. Meer een tussenjas, want ik heb een mooie jas in maat 86 hangen, maar daar verzuipt hij nog in (was een kraamcadeau). Lynn hoeft verder niet zo veel te hebben, nog een paar rokjes misschien.

Komend weekend ga ik voor mezelf kijken, ik ga dan een weekend met mijn moeder naar Maastricht
Hee, wat leuk, een weekendje Maastricht! Dat moet dan toch lukken, om wat te scoren.....

Hier soms geen tijd om te winkelen. Vreselijk. Moet eigenlijk even met Xoplief samen..... Dus overdag kan nooit (ook niet op zaterdag), 's avonds is te kort (kwart voor zeven eten op, moet ie nog douchen enz, zijn we op zijn vroegst om half acht in de winkelstraat...) dus moet het op koopzondag. Maar jee, dan is het zoooo teringdruk!

Ook wel weer prettig; gewoon geen tijd om geld uit te geven!
Ik shop veel online. Ik ging altijd 1-2 keer per jaar een dag met mijn moeder winkelen, maar sinds mijn laatste zwangerschap is dat erbij ingeschoten. Daarom nu maar een heel weekend
Knappe Sam!!!
Hi! Nog geen internet in nwe huis, even kort via iPhone. Slapen goed hier, kids vinden het super hier. Vandaag in tuin aan de slag geweest, bijna alles is verder uitgepakt.

Tot snel!
Even bijgelezen.

Morgen ofzo weer meer.

Groetjes!

Pips
quote:Indian schreef op 31 augustus 2010 @ 19:48:

Knappe Sam!!!

Thanks!

Hij gaat nog niet zelf staan, hij komt tot zijn knietjes. Maar eenmaal staand in de box wilde hij niet meer zitten, dan werd hij een plankje

Knappe D ook trouwens, grote vent nu hij loopt hoor!
Ha!

Leuk Juul lekker shoppen! Valentijn was vergeleken met madelief ook veel langzamer die begon met deze leeftijd net net zelf zitten en een beetje staan, zo n verschil!

Gister ouderavond gehad, was erg leuk! Ben meteen ook maar klasseouder geworden;-) heb het nog niet druk genoeg.....

Ga even verder met madeliefje.
Haha, nog drukker nu dus! Dat soort dingen doe ik maar niet, helaas, maar ik heb er echt geen tijd voor. Zal door het jaar heen wel eens kijken of ik bij wat losse activiteiten kan helpen.

Heb je nog nieuwe foto's van Madelief? Ben wel erg benieuwd!

Vanmorgen weer bij psych geweest, zal update wel even op hyves posten.
.
Ik denk dat het niet lang duurt hoor, voordat hij echt zelf gaat staan. Hij is gemotiveerd genoeg in ieder geval

2 cm in 2 dagen lijkt me ook wat veel ja, zullen ze bij een van de twee wel verkeerd gemeten hebben.

Vanmorgen Sam naar nieuwe kdv gebracht. Hij nam alles aandachtig in zich op en liet zich toen gewillig bij een leidster op schoot zetten. Hij vind haar ketting wel mooi en ging daarmee spelen. Toen ik wegging keek hij me aan van 'o was je er nog? je kunt wel gaan hoor'. Daarna Lynn naar de bso gebracht en vanaf daar zit er een soort doorkijk precies zijn groep in en hij zat nog steeds op schoot met de ketting te spelen, prachtig Hij vindt het allemaal wel best dus.

Ik kwam de juf van Lynn nog tegen en die vroeg meteen hoe het ging. Knap toch, hoe ze direct weer weet dat ik Lynns moeder ben, ik ben daar zo slecht in...
haha, fijn dat ze dat vroeg, betekend toch ook wel dat ze betrokken zijn.

En fijn dat Sam het meteen goed deed. Hopelijk houd hij dat vast.

Ja 2cm in 2 dagen lijkt mij ook sterk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven