Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.
Hee Q!

Paneelgordijn zit bovenin klitteband die je op het frame moet bevestigen.

Onderin zit een tunnel genaaid (tis van t gladde vitragestof) en daarin moet een verzwaringsstaaf geplaatst worden.

Heb al gekeken, maar ik ga me er zelf niet aan wagen om die panelen te vernaaien.

Tis geen bakfiets die ik had. Het was een kar die je achter je fiets hangt, soort aanhangertje. Een bakfiets lijkt mij ook enorm onhandig fietsen, zeker wat sturen betreft.

Hmm, bedenk me nu dat ik die onderkant van de panelen wel zou kunnen oprollen en dat met kleine steekjes handmatig zou kunnen vastzetten. Wel een enorm karwei.

Ach, heb nog een paar dagen om erover na te denken
koffie, zwart graag...
Kan je ze niet gewoon terugsturen en het verzoek doen ze korter te maken, Syl?
ja
Ik bedoelde ook in combi met je electrische fiets.

Waar las ik nou gisteren een electrische fiets in? Volgens mij in de ANWB folder. Een met een lithium batterij (lithium is de nieuwe soort batterij, die stukken beter is dan de standaard accubatterij)

Volgens mij was die 1200 euro.

Ik heb r nog eens over gebrainstormd. De gordijnen komen bij een postorder (otto) vandaan, dus kunnen daar niet versteld worden. Maar vlakbij zit een turks naaiatelier die hoog aangeschreven staat. Dus laat ze daar korter maken. Nu alleen nog ergens 3 sporig rails scoren. Die van de Ikea passen de gordijnen niet in.

Fijn paasweekend nog voor iedereen.
koffie, zwart graag...
l;
Hoi,

Indian, nou ik hoop niet dat iedereen weer ziek wordt bij jullie zeg. Dat hebben jullie nu wle gehad allemaal. word je niet boos op man als ie weer ziek wordt? (Ik zou nl woest op mijn man zijn, maar ik ben niet zo lief geloof ik).

Mijn moeder heeft een electrische fiets en die bevalt haar heeeeeel goed.

En Juul, was Lynn nog lief gisteren?

Syl, wat balen van je gordijnen. Heb jij he tnu niet goed gemeten, of hebben ze het niet goed gemaakt. Of waren het voorverpakte (of hoe heet dat) en vallen die langer uit dat op de verpakking stond. Als je ze niet wil terugsturen dan is Turks Naaiatelier een goed idee denk ik. Grappig dat ik nu weet waar je ze wil hangen (haha althans denk ik, in de keuken toch?).

Merel, lekker uit eten met je vriend. Gezellig!

Milena is gisteren bij mijn ouders gebleven (we hadden familiedag: sochtends om 9 uur in de auto gestapt naar schoonmoeder, doorgereden naar mijn ouders en pas om 2300 uur savonds thuis). Ze wordt zo thuisgebracht. Bojan ligt op bed. Wat een rust hier
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik heb de folder nog liggen en zag dat hij nu zelfs 999 euro kost voor leden. Weet niet of je lid bent?

Zat nl zelf ook al te denken aan zo'n fiets.

Wat balen dat iedereen weer ziek begint te worden.

Ik word nooit boos op man als hij ziek is, want hij blijft gewoon alles doen als hij ziek is. Gaat gerust met zoveel graden koorts werken. Soms ook irritant en overantwoord, maar je hoort m nooit klagen.

Gordijnen waren precies de juiste maat, maar ik ging er gewoon van uit dat ik ze zelf kon korter maken. Het scheelt maar 5 cm.

En idd, ze komen in de keuken

Morgen even langs de winkel waar ik altijd de gordijnrails koop en daarna bekijken hoeveel ze korter moeten.

Vandaag nog even bekijken of ik nog ga behangen of dat man dan sjachie wordt.

Ik weet nu trouwens wel zeker dat ik t niet meer alleen ga afmaken, want ik heb nu een week regelmatig harde buiken. Moet dus echt niet te gek gaan doen. Morgen even mn vader vragen of ie komt helpen.
koffie, zwart graag...
http://www.anwb.nl/webwin ... -lithium-fiets-heren.html

Onderaan de advertentie zie je de damesfiets staan, kan niet zo snel daar de link van vinden.
koffie, zwart graag...
....
Ik word ook niet boos op man als hij ziek is, hij kan er niets aan doen. Gelukkig is hij niet vaak ziek, want ook al ligt hij op bed, ik ben toch mijn ritme kwijt op zo'n dag.

Goed op jezelf letten he Syl, goed dat je je vader gaat vragen om te helpen.

Lynn is bij mijn ouders ook nog boos geweest, ze zat op dat moment boven, dus ik heb haar daar even in een kamertje apart gezet. Ik weet niet eens meer waar het om begon, maar toen ze 'hou je kop' naar me riep, heb ik haar opgepakt en weg gezet. Beneden gekomen wilde mijn vader naar haar toe, maar dat mocht hij niet van mij. Na een paar minuten ben ik weer naar boven gegaan en was het weer goed. Vandaag ging het iets beter. Vandaag bij schoonouders geweest, paaseieren gezocht en in het bos gewandeld, daarna Chinees gegeten, was erg gezellig. Morgen laatste keer wennen op school.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
He he, verstandig dat je je vader vraagt je te helpen bij het klussen, Syl. Want harde buiken moet je echt serieus nemen en dan echt een stapje terug doen. Hoplijk lukt het bij dat Turkse naaiatelier om de gordijnen korter te maken. Meestal zijn deze lui wel heel erg goed in hun vak. En hopelijk kan je de juiste rails vinden.

Juul: kan bijna niet voorstellen dat Lynn zo uit haar dak kan gaan. Ze was zaterdag zo rustig en lief! Maar ja, dat zijn ze meestal in onbekend gezelschap.

Indian: balen dat jullie maar niet van het ziek zijn af komen! Het wordt nu wel weer eens tijd voor betere en gezondere tijden.

Gisterenochtend heb ik al Emdin's spenen in een plastic zakje gedaan en er een versiersel om heen gedaan. Dit pakketje gaat hij morgenavond aan de leidsters van de creche meegeven (die pizza komen eten) en de speentjes zijn voor Denzel (een kindje van de creche), want dat had Emdin zelf al bedacht. Vanavond is zijn 2e avond zonder speen en tot nu toe gaat het goed. Ik geef er gewoon niet meer aan toe en ben er klaar mee. Moet zeggen, dat hij er slechts een enkele keer tot nu toe om gevraagd heeft. Maar hij heeft nu gewoon pech, want de speen komt niet meer terug!

Vandaag zijn we eventjes, nou ja, uiteindelijk ruim 1,5 uur in de waterspeeltuin geweest, alwaar Emdin uitgebreid gespeeld heeft. Ik was verkleumd toen we weer naar huis gingen.

Verder hebben we vandaag weinig gedaan. Thuis geknutseld, een spelletje gespeeld en nu zit ik half naar Harry Potter te kijken.

Ga hem zo verder af kijken in bed. Maar dan wil ik eerst zeker weten of Emdin slaapt. Anders kruipt hij weer bij mij in bed en dat wil ik vandaag niet.
Fijn dat jullie een leuke meeting hadden!

Hier net het weekend achter de rug en de

enige omschrijving die ik kan geven is: Ik voel me net een butler in mijn eigen huis (vriend is ook een butler)

pffffff

wat heb ik verkeerd gedaan, of waar ging het fout;-)
Haha Merel hadden jullie veel bezoek . Of veeleisende kinderen

Juul, ik kan me Lynn ook zo niet voorstellen hoor . Fijn dat het verder wel leuk en gezellig was!!

vandaag is ze voor de laatste keer wezen wennen toch? Hoe ging dat?

Knappe Emdin zo zonder speen! Gr4appig dat ie al iemand had bedacht om ze aan te geven . Hoe was het pizza eten? Gezellig?

Als man ziek is, kan hij wel werken (hij gaat gewoon ook werken als hij echt vrij hoge koorts heeft enzo), alleen als ie dan thuis is dan kan hij helemaal niks meer. Zo irritant. Dan ligt ie alleen maar in bed te zweten en te koortsen en zielig te zijn. En dat is dus ALTIJD in het weekend of op andere vrije dagen als ik juist een lekker de kinderen van mij af wilde schuiven .

Milena is vandaag voor het eerst over geblevenm op school en het ging zo goed!! Ik ben zo trots op haar, want ze speelde gezellig met andere onbekende kindjes, heeft 1 boterham gegeten en helemaal niet gehuild!! Ze vond het zelfs leuk. Daar ben ik heel blij om!!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
kom even zwaaien
Het pizza eten was erg gezellig. Emdin heeft de verpakte speentjes aan zijn favoriete leidster Debby gegeven en zij heeft ze in haar tas gedaan.

Dus nu is er geeneen speen meer in huis !

Emdin was helemaal hyper vanavond en is eigenlijk net pas in slaap gevallen. Maar dat geeft niet, zolang hij nu maar goed slaapt.

Heeft slechts 1 keer om de speen gevraagd en nu weet hij ook dat ze er gewoon niet meer zijn. Wel gaf hij als suggestie aan dat we maar naar de winkel moeten gaan om een nieuwe te kopen (slimmerik ). Maar ik heb gezegd dat ze voor 4-jarige jongetjes geen speentjes meer verkopen.

Morgen lekker vrij. Alhoewel ik natuurlijk wel vroeg mijn bed uit moet om Emdin naar school te brengen. Ik had een afspraak op de sportschool, maar deze heb ik afgezegd. Wil morgenochtend nu eindelijk een begin maken met opruimen van de kelder en hopelijk kan ik al een hoop troep wegdoen. Alle zware meubelen wil ik weggeven aan de Non-food-bank, want die komen het ophalen. Al zijn het niet veel zware meubelen. Maar dat ik makkelijker dan zelf bij het grof vuil neerzetten. Sjouwen met troep/meubelen is ook een soort van sporten.

Frans: leuk dat het zo goed gegaan is met Milena op school en knap van haar om zonder gehuild te hebben met andere kindjes gespeeld te hebben. De kop is eraf!

Merel: wat heb je uitgespookt dit weekend?

Indian/Scooby/Pips/Juul/Xop/Tiramam: hoe is het bij jullie?
Goed man, dat Emdin van de speen af is! Pfff... die dingen zijn in het begin reuze handig, maar oehhhh... om er weer vanaf te komen! Lieke heeft t/m haar derde jaar een speen gehad, en kon 's nachts ook echt niet zonder. Ik werd er echt wanhopig van! Alles geprobeerd; van afknippen tot weggooien, kaddotjes enz enz. Maar dan snaaide ze gewoon het minispeentje van toen-nog-baby Sophie af!

Toen ze 3,5 jaar was, gingen we op vakantie. Tas vol speentjes mee; vele kwijtgeraakt maar haar lievelingsspeen raakte niet weg. Toen we op Schiphol geland waren, begon ze opeens verschrikkelijk te huilen; bleek dat ding nog in het vliegtuig te zitten. Jammerrrr dan. Eerst een vreselijk drama, maar uiteindelijk van moeheid toch in slaap gevallen ZONDER speen.

Nog vele weken heeft ze naar ieder vliegtuig dat ze zag staan zwaaien om haar speentje een goeie reis te wensen . Ze vond het wel stoer dat het ding wereldreiziger was geworden, hahaha.

Om nooit weer zo'n ellende mee te hoeven maken, hebben we Sophie toen eigenlijk ook meteen ontwend van die speen. En als ze wat jonger zijn, gaat dat dus toch gemakkelijker! (Ook w.b. drinken uit een fles. Zelfde verhaal.....)

Oeh, Indian, toch niet weer allemaal ziek?! Hoe gaat het vandaag?
Goedemorgen!

grrrrrrrrrrrrrr, aquarium schoongemaakt, evenals de filter/pomp en die laatste maakt nu helemaal geen contact. Terwijl hij het net nog deed. En echt, het snoer heeft niet in het water gehangen, want daar let ik altijd goed op met schoonmaken. Ah fijn, nu de pomp/filter leegmaken en zo maar even naar het tuincentrum rijden met alles erop en eraan (kassabon!). De pomp is nu 5 maanden oud en dan zou je zeggen dat deze het gewoon nog zou moeten doen.

He, lekker ff stoom af blazen !

Iedereen druk bezig?

Behalve Xop!
kom weer ff zwaaien, kom straks of morgen wel weer terug
De pomp heeft de meneer in de winkel weer aan de praat gekregen en na heel veel moeite heb ik hem weer thuis aan de praat gekregen. Het aanzuigen moet ik tegenwoordig handmatig doen, wil er enige beweging in komen. Das zo vies, want voor je het weet, krijg je een slok aquariumwater binnen.

Het was vandaag heerlijk buiten. Vanmiddag hebben we thuis een boterham gegeten en daarna mocht Emdin fietsen en ik heb gewandeld naast hem. Ongeveer 2 uurtjes op pad geweest en tussentijds heeft hij ook nog samen met een ander onbekend jongetje in een zandbak gespeeld. Thuis nog de eerste aanzet gedaan tot opruimen van de kelder en inmiddels staan er 6 vuilniszakken vol klaar om weg te gooien. Moet nog 2 kasten uitmesten en wat zaken verplaatsen. Daarna kan ik de non-food-bank bellen om te vragen of ze het een en ander willen ophalen. Scheelt mij weer een rit naar de grofvuilafslag en/of buiten zetten van grof vuil.

Oh, Emdin was zo moe, dat hij niet meer luisterde en erg huilerig was. Uiteindelijk heeft hij eventjes samen met mij in mijn bed tv gekeken en is daarna in slaap gevallen. Hij had gegeten, gedoucht, geplast en ik kon hem zo al slapend in zijn eigen bed leggen. Pff, dat valt trouwens ook niet meer mee, want hij is loodzwaar en eigenlijk veels te groot om op te tillen.

Zo, ik ga nog even mijn was ophangen en een beetje surfen en dan ook een keertje op tijd naar bed toe. Fijne avond allemaal!

Wat een stilte hier vandaag. Het is ook fantastisch weer geweest vandaag. Zalig! Jasper moest echt ff wennen, hij liep uiteindelijk hele middag in spijkerbroek, shirt korte mouw en gympen buiten. Heerlijk dat het weer kan. Zelfs alweer met waterpistool gespeeld.

Q wat goed dat Emdin van speen af is. Goeie oplossing ook om weg te geven. En wat balen van je pomp. Echt irritant! Je kelder nog goed opgeruimd?

Indian, hoop gezwaai, maar hoe is het met de boys met name D qua ziekzijn en Yuma qua school?

Frans, wat stoer van Milena dat overblijven goed ging. Prettig voor jou!

Hier weer druk druk met taarten en koekjespotten! ?Haha weer wat nieuws. Echt zo leuk. Vul een soort weckpot met laagjes ingrediënten voor soort van chocolade/country achtige koekjes. Leuk etiket erop, geruit stofje over de deksel en je hebt een super leuk cadeautje. Mag er 14 maken voor kinderfeestje waar ik een workshop ga geven as zaterdag. Ga met 14 meiden cupcakes decoreren. Helemaal leuk!

Verder nog wat in de tuin gesnoeid, 2x naar stad gefietst om weckpotten te halen, pasten niet in 1x in fietstassen. Kapper geweest. Dag was weer goed vol dus. Lekker met kindjes in de tuin gezeten en rondje met ze met hond gewandeld. Was ook nog vriendinnetje van Laura hier vanmiddag. Kids zo leuk en gezellig gespeeld. Echt genieten met dit mooie weer. Humeur van iedereen was hier super.

Ga nog weer ff verder.

greetz

Klinkt erg leuk, Scooby! Lekker creatief ben je. Heerlijk he, dit weer? Gisteren stonden we van 6 huizen hier op straat, kids lekker spelen, wij lekker kletsen en Sam even aan een buurmeisje voorgesteld die een maandje ouder is, kunnen die later lekker samen spelen Daarna lekker op de oprit gezeten, Sam in de buggy (zie foto op hyves, met zonnebril) en Lynn mocht voor het eerst zonder mij naar de speeltuin. Dat is zo'n 50 meter verderop, aan de overkant van de straat. Wel met buurmeisjes hoor, maar Lynn was voorzichtiger dan haar oudere vriendinnetjes.

Gelukkig doet de pomp het weer, Q. Ranzig zeg, dat je het met de mond moet aanzuigen, gatver.

En wat goed dat Emdin van de speen af is!

Indian, hoe gaat het met de ziekenboeg?

Wat was er aan de hand, Merel? Valentijn vervelend?

Lynn mocht vandaag weer wennen op de bso, vond ze weer erg leuk, gisteren weer op school geweest (laatste keer wennen), daar kreeg ze een 'diploma' mee, dat ze volgende week echt mag komen. Nog 2 dagen kdv.
Q,
Q., op het lab hebben we daar redelijk handige dingetjes voor. Soort van knijpballon, die je eerst "leeg"knijpt, 'm dan vervolgens voorop de slang zet, dan laat je de ballon los. Vanwege zijn drive om weer in oorspronkelijke vorm te komen, zuigt ie via de slang lucht en/of vloeistof aan. Heel handig, moet ik zeggen .

Jee, Indian, een parasiet? Een soort paratyfus ofzo? iehh, niet fijn! Dat ie wel kan werken, dan!!

Vind je Yuma te moe om hele dagen naar school te laten gaan, dan? En is dat vanwege zijn ziek zijn, kortgeleden?

Scoob, je klinkt weer helemaal leuk, vrolijk en enthousiast. Creatieveling!
quote:xop720 schreef op 08 april 2010 @ 10:57:

Q., op het lab hebben we daar redelijk handige dingetjes voor. Soort van knijpballon, die je eerst "leeg"knijpt, 'm dan vervolgens voorop de slang zet, dan laat je de ballon los. Vanwege zijn drive om weer in oorspronkelijke vorm te komen, zuigt ie via de slang lucht en/of vloeistof aan. Heel handig, moet ik zeggen .

Zou zo'n neuspeer misschien geschikt zijn daarvoor? Die werken ook zo.
!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven