Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.

He indian, 4 op een rij zie ik. Waar is iedereen??

Vind D zwemmen leuk? En Yuma nu de hele dag naar school of alleen de ochtend?

Hier lekker weekend achter de rug. Vrijdagavond heerlijk op stap geweest. Lekker gelachen, gedanst etc. Ben er nog schor van....

Kids waren zo lief het weekend. Zaterdagochtend hebben ze wel een uur met z'n 2-en in bed liggen te nintendo'n zonder ruzie te maken. Ook zondag waren ze super gezellig.

Nu dagje thuis, vanochtend met Jasper zijn klas naar boerderij van vriendje geweest. Daar gingen ze lammetjes, kalfjes ed bekijken.

Verder weinig spannends hier. Ben weer 's taarten aan het bakken voor diverse bestellingen deze week.

Donderdag gaat mijn nieuwe abonnement op iphone in. Dus vanaf dan altijd overal online...super! Ga me eens even verdiepen in het apparaat.

greetz

Oh leuk, Scoob, jij ook al aan de IPhone. Luxe, hoor!

Goh, en lekker dat je zaterdag dan een beetje kon uitslapen. Hmmmm... daar kan ik alleen maar van dromen .

Jasper is ws ook helemaal blij op school?! Sophie ook. Ze vindt het echt geweldig dat ze nu alles net als Lieke doet. Ze is niet meer "klein", zoals ze zelf zegt .

Wij hadden ook wel een druk, maar leuk weekend. Zaterdagochtend geholpen bij een reunie, zaterdagmiddag een vriendin verhuisd en zaterdagavond had mijn zus haar verjaardagsfeest. Zondag zijn we al vroeg vertrokken naar Dierenpark Emmen, waar we werkelikj de hele dag geweest zijn. L&S vonden het super! 't Was wel koud, maar het regende niet, dus ze hebben heerlijk in alle speeltuinen gespeeld, konden alle dieren goed zien (het was niet druk) en aan 't eind heben ze hun laatste restje energie nog in overdekte speelgelegenheid Yucatan (hoort er ook bij) opgebruikt. Hahaha, de auto was de parkeergelegenheid nog niet af, of ze sliepen al .

Deze week wordt onze badkamer betegeld. Pfoeoeoe.... kunnen we eindelijk weer thuis douchen/badderen (in een prachtige badkamer). Ik kijk er naar uit!!
;
Gisteren bij mijn moeder geweest, die werd 65, lekker daar geluncht met z'n allen. Was een goed idee ipv avondeten, dan waren we tenminste niet zo laat thuis.

Leuk, Scooby, een iphone! Ik wacht op de nieuwe, die schijnt deze zomer te komen. Jammer dat je niet dichterbij woont, anders had ik je gevraagd een taart voor Lynn te maken.

Klinkt als een heerlijke dag, Xop! En wat heerlijk dat de badkamer bijna klaar is

Fijn dat D weer is bijgekomen, Indian. Bedankt voor je leuke Mega Mindykaart, viel goed in de smaak bij Lynn.

Vanmorgen op bed met Lynn cadeautjes uitgepakt, ze heeft van Sam een knikkerspelletje gehad en van ons kleispullen en een tas voor school met haar naam erop. Vanmorgen ook maar weer eens gezwommen, lang niet gedaan en ook meteen de laatste keer, want vanaf nu kan het niet meer. De kindjes van de zwemles hebben gezongen voor Lynn, werd ze verlegen van Tegen het eind vond Sam het niet leuk meer in de maxi cosi, dus die heb ik ook nog maar even in een zwemluier gehesen en laten spetteren. Met hem ga ik binnenkort ook zwemmen. Na het zwemmen in het zwembadrestaurant allebei een tosti gegeten, doe ik niet altijd hoor, maar nu met haar verjaardag vond ik het wel leuk. Later vanmiddag nog naar de stad geweest om extra slingers (prinsessenslingers) en ballonnen (ook prinsessen) te halen voor als we zaterdag haar verjaardag vieren.

Ze wil ook heel graag uitdeelzakjes meegeven, dus die ook gehaald (prinsessen), morgen ga ik daar met Sam wel wat vulling voor halen. Taart hebben we niet vandaag, dat lust Lynn niet echt, wel roze koeken, daar is ze gek op
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Oww sorry, ff gemist:

VAN HARTE GEFELICITEERD LYNN!!!

Juul en juulman ook van harte!

p
HIEPERDEPIEP HOERAAAAA voor Lynn!

Lieve Lynn gefeliciteerd met je verjaardag! Nu ben je ook groot.

Lieve Juul, gefeliciteerd met je grote meid!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Juul, van harte gefeliciteerd met je lieve dochter Lynn!!!

Jeeejj!!!! Fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad.

rest haaaai, en bye want ik ben niet zo fit vandaag. Ik ga dus weer horizontaal
koffie, zwart graag...
Lynn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, zo te lezen heb je een fijne dag gehad. Ook mama Juul van harte!

Pff, dit weekend geen puf gehad om te schrijven. Elke keer als mijn lijf het bed raakte, sliep ik al. Dus weinig achter de pc gezeten.

Het was wel een relaxed weekend. Zaterdag naar de Ikea geweest, boodschappen gedaan en nog even naar de kinderboerderij annex (water) speeltuin geweest, alwaar Emdin heerlijk gespeeld heeft. Toen nog even bij oma langs en daarna was de koek op en zijn we naar huis gegaan. Gisteren hebben we niet zoveel gedaan. Lekker uitgeslapen en 's middags kwam er onverwachts een vriendinnetje van Emdin op bezoek om te spelen met Emdin. Lekker met de kids naar buiten geweest, alwaar ze gevoetbald en getennist hebben en we zijn nog even in de minispeeltuin hier aan de overkant geweest. Daarna hebben ze samen op de bank naar Thomas de stoomlocomotief zitten kijken en werd Minke om 15.30 uur weer opgehaald. Daarna gewoon thuis gebleven en gegeten en de gebruikelijke routine.

Vandaag gewerkt, Emdin naar school en de TSO en omdat hij vanochtend niet helemaal lekker was, heb ik hem vanmidag na school opgehaald. Morgen moet hij gewoon weer naar de BSO naar school.

Heb nog steeds ouderschapsverlof, maar ik wil de uurtjes van komende dinsdag en donderdag eigenlijk verplaatsen naar een ander moment als het echt nodig is. Tis natuurlijk wel lekker die extra vrije tijd, maar het is tenslotte voor Emdin en dan wil ik die uren ook aan hem spenderen. Nog even overleggen met een collega en mijn leidinggevende, maar eigenlijk wil ik de uurtjes verplaatsen naar donderdag 29 april, want dan is hij vanaf 12.00 uur vrij. En als het lukt, dan hoeft hij die middag niet naar de BSO toe.

Net lekker gezwommen samen met mijn zus en de eerste keer sporten deze week zit er al weer op. Nu nog even relaxen achter de pc, wachten tot de was klaar is en dan kan ik ook lekker gaan slapen.

Welterusten allemaal!

Lekker weekend Q! En fijn als je zo met je uren kunt schuiven.

Balen Syl, niet fit. Je bekken?

Heb me vandaag ziek gemeld. Ben nog steeds brak. Heb vanochtend nog heerlijk paar uur geslapen. Stem lijkt iets beter te gaan. Flink verkouden inmiddels en vast zittend slijm...grrr..Had gisteren ook al wat pillen gehaald, wie weet gaat dat nu helpen.

Gisteren sprak de juf me aan, Jasper vraag elke middag hoelang het nog duurt voordat hij naar huis mag omdat hij moe is. Als ze dan zegt je mag nog buiten spelen of wat anders doen gaat hij dat doen en vraagt hij het ook niet weer. Ze dacht misschien idee dat hij op maandag s'middags thuis blijft. Ivm vermoeidheid. Hij gaat op maandag ook naar zwemmen en daar heeft hij genoeg energie voor. Ook daarna thuis, gaat ie soms nog spelen. Denk zelf dat hij het rond uur of 2 zat is op school en lekker naar huis wil. Man denkt ook dat het zoiets is. Nu goed tegen hem gezegd dat hij dat niet hoeft te zeggen tegen juf, wij komen hem halen als het tijd is. Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Man gaat ze zo halen.

Morgen hebben ze studiedag, lekker relaxed voor hen en mij. Laura heeft morgenmiddag kinderfeestje dus lekker rustig dagje met Jasper.

greetz
Heee Scoob, komt me wel wat bekend voor. Sophie had een tijdje geleden het idee opgevat dat ze midden op de middag naar huis wou. Tja.... hoe krijg je dat voorelkaar, he, als kleuter....?

Dussehhh.... zei mevrouwtje dat ze zich niet lekker voelde en een zere buik had. Beetje huilen enzo, en ja hoor.... mama kwam er uiteindelijk aan.

Thuis was er werkelijk NIETS aan de hand. Bij een beetje navraag bleek dat ze het die middag maar saaaaaaiiii vond en gewoon fijn naar mama wou!! "Veel leuker op de trampoline, mama!"

Na een goed gesprek (over het feit dat mama dit niet grappig vind, dat je nu eenmaal een hele dag naar school moet omdat je anders niet leert lezen en rekenen en dat mama op deze manier dus niet komt als het echt wel moet vanwege ziekte enz enz enz enz!!) is het nog niet weer gebeurd! Ze snapte het wel, geloof ik .

Mss moet Jasper een beetje meer uitdaging en of variatie van werkjes enzo in de klas? Dus dat het niet moeheid is, maar dat ie er gewoon geen zin meer in heeft en een manier bedacht heeft om dat te uiten? Och, ik zeg maar wat...... maar omdat Jaspertje altijd zo vol energie zit vind ik het wel maf dat ie opeens niet meer een hele dag naar school kan?!

Beterschap trouwens!

Oehhh, en Lynn helemaal vergeten! Juul, nog van harte gefeliciteerd met je dametje!!
Scooby/Xop: ook hier een vermoeid mannetje. Had ik vandaag net geregeld dat mijn ouderschapsverlof naar 29 april gaat, prompt werd ik gebeld door de BSO dat Emdin als een dood vogeltje op de fatsack lag en niets wilde. Gelukkig voor mij was dit pas rondom 16.00 uur en ik ben hem ook gaan halen. Hij is echt heel erg verkouden en dat breekt natuurlijk ook op. Eenmaal thuis heeft hij ook nog wel gespeeld, maar niet zo uitbundig als gebruikelijk.

Ik probeer hem ook al aan zijn verstand te brengen dat mama hem niet elke keer kan komen halen, omdat ik moet werken en dat we zonder mama's werk niet kunnen wonen, leven, auto kunnen rijden en leuke dingen kunnen doen.

Morgen gaat hij gewoon weer naar school toe. Morgenmiddag haal ik hem op, want ik ben morgen de hele dag vrij. En donderdag en vrijdag zal hij gewoon naar de TSO en de BSO moeten. Waarvan ik hem vrijdag eerder zal ophalen. Hij zal er toch aan moeten wennen, want volgende week is mijn ouderschapsverlof over.
Hier een zieke Lynn vandaag. Gisternacht zei ze al dat ze oorpijn had en vannacht ben ik 5 keer bij haar geweest. Of het echt oorpijn is betwijfel ik, omdat ze zegt dat het over is zodra ik haar een paracetamol heb gegeven en zo snel werken die dingen natuurlijk niet. Ik denk eerder dat ze even een beetje te veel spanning heeft van het jarig zijn en naar school en de bso gaan. Iedereen heeft het er natuurlijk ook over, dat ze nu zo groot is en dat ze naar school gaat en hoe leuk en spannend dat is. Volgens mij zou ik daar ook niet tegen kunnen... Ik denk dat het na vandaag wel weer beter gaat, even een dagje bijkomen thuis.

Ik moet alleen nog wel even aan het werk vandaag, hopelijk kan ze zichzelf dan even vermaken, desnoods met de tv...
Och jeetje..... Lynn en Emdin ook al wat in de lappenmand. Toch wel heel toevallig dat veel van onze kindjes wat aandachtvragerig zijn enzo. Zal toch echt wel van de spanning enzo komen, zoals Juul ook al zegt. Een volkomen nieuwe fase voor ze, iedereen om hen heen die zegt hoe groot ze al zijn, vragen naar hoe het op school gaat enz. Inderdaad doodvermoeiend .

Hmmm... ik zal Sophie eens wat extra aandacht geven, vandaag .

Leuke DVD erin, Juul? Werkt hier vaak wel

Scoob, nog steeds brak?

En de rest; hoe gaat het ermee?!
Ze heeft net Dirk Scheele gekeken en nu staat de Kleine prinses aan, alleen jammer dat die filmpjes een beetje kort zijn (11 minuten). Ga gauw weer verder!
Dirk Scheele??? Ik loop achter,g eloof ik. Die ken ik niet eens.....

Favoriet hier zijn Nemo, Tom en Jerry, Shaun het Schaap (lig ik ook dubbel om), Dora en Tractor Tom. Lekkere langngnge fipmpjes .

Maarreh, voordat jullie denken dat ze hier de hele dag op de bank hangen.... Ze zijn meestal buiten aan het spelen, hoor. Tuttelen met de konijntjes, op de trampoline, rondjes rond huis fietsen of steppen, slakken of lieveheersbeestjes zoeken, in de zandbak of gewoon op de schommel. Heeeeeerlijk dat dat weer kan, qua weer! Vandaag werd het ook weer lekker weer, toch?! Fijnnnnn.

Vanmiddag komen er voor zowel Lieke als Sophie vriendinnetjes mee, geloof ik. Prettig; ze vermaken zichzelf wel, en kan ik ein-de-lijk alle ramen eens wassen. Sjongejonge, het lijkt wel matglas
Kinderliedjes zijn dat, wordt volgens mij uitgezonden op Nick jr, maar wij hebben er een hele hoop gedownload. Op heel veel dingen is ze een beetje uitgekeken, heeft ze te vaak gezien denk ik. Ze zit nu naar de Teletubbies te kijken...

Haha, nee hoor, dat beeld had ik helemaal niet! Lynn kijkt steeds minder tv eigenlijk, ze speelt nu veel buiten met de buurkinderen.

Ik zie net dat mijn aantekeningen nog op kantoor liggen, heb wel wat kunnen doen, maar ben even kwijt wat ik verder nog moest doen (ben een site voor een opdrachtgever aan het vullen met info van hun oude site, maar in mijn aantekeningen staat wat er wel en niet moet worden overgezet).

Waarschijnlijk werk ik binnenkort weer vanuit huis. Het blijkt toch praktischer te zijn, minder gesleep met spullen, minder reistijd (nu een uur per dag, totaal) en straks zitten Lynn en Sam beiden op loopafstand van ons huis. We laten volgende week een dakraam zetten op zolder, dan hebben we daar meer licht en er passen 2 bureaus.

Dat matglas ken ik, dat hebben wij ook

Ik ben ook altijd best druk als er vriendinnetjes spelen, ze willen continu iets van me, heb jij dat niet?
kom ff zwaaien........tot gauw
Zwaaiiii naar Indian

Juul, dat was in het begin toen Lieke net 4 jaar was, ook zo. Jemig, dan had ik het maar druk met die niet-zelfstandig-spelende meiden. Maar nu ze een beetje ouder worden spelen ze gewoon zelf, en hoef ik alleen maar drinken en wat fruit / koekje te serveren en soms een ruzietje te sussen. Heeeeeeel fijn!!

En ik geloof omdat Lieke en haar vriendinnetjes dus nu wat ouder zijn, Sophie en vriendinnetjes dat gedrag overnemen ofzo. Want waar ik bij Liekje het dus nog druk met bezig houden van haar&Co, speelt Sophie met haar vriendinnetjes gewoon zelf. Maf, wel.

En ik hebhet veel makkelijker als ze allebei een vriendinnetje mee hebben, dan als ze samen zijn. Dan is het gewoon ouderwets in de clinch liggen met je zus(je)...... Zucht.

Hmmm... wat ik dus wou zeggen; nog even wachten; als Lynn wat ouder is, wordt dat vast allemaal beter. Hier wel, tenminste!
Gelukkig is het niet altijd zo, als ze buiten spelen of boven heb ik meestal niet zo veel last van ze. En inmiddels is het duidelijk dat ze op moeten ruimten voordat ze vertrekken of iets anders gaan doen.

Ik ben echt niet te genieten vandaag, moe van 2 nachten slecht slapen (spokende Lynn) en ik baal omdat ze intussen dus helemaal niet ziek is. Ze had prima naar school gekund en zeurt nu om straks buiten te mogen spelen. En intussen vrees ik komende nacht, wat als ze nou weer gaat huilen omdat ze 'oorpijn' heeft...
Hier nog liefhebbers voor volle Eftelingspaarkaarten? Ik heb er een heleboel en ik denk niet dat we er dit jaar heen gaan.
....
Je krijgt met een spaarkaart 8 euro korting op een toegangskaart. Ik heb er veel, dus ik kan er zo een paar naar je opsturen als je ze wilt hebben.

Automaat is heerlijk, hebben wij ook! Jammer dat ik in mijn eigen auto wel moet schakelen, ik vind het echt veel fijner rijden.

Lynn is net al weer over de rooie gegaan bij het naar bed gaan. Hopelijk was het dat voor de nacht en is ze het nu kwijt.
Hoi,

Ik heb ook een automaat. Rijdt supergoed!

Milena is heel moe van school nu. Slaapt ook pas net. Ik ontdekte dat ze stond te huilen in de gang. Was ze niet naar binnen gelopen, maar stond ze naast de wagen t3e huilen. Arme ziel. En ik word nooit boos ofzo als ze uit bed komt, maar ze komt ook eigenlijk nooit uit bed. Ik kijk wel even of ze morgen naar school gaat en anders blijft ze morgen lekker een dagje of een middag thuis.

Het is normaal dat kleuters het de eerste paar weken geweldig vinden op school en dat ze dan een beetje inzinken. Dan ontdekken dat ze iedere dag moeten en is het nieuwe leuke er een beetje vanaf. Milena wil nu ook steeds weten wanneer ze vrij is. Ach armerd was al bang dat ze nu voortaan iedere dag naar school zou moeten.

Wij gaan wel naar de efteling met de eftelingspaarkaarten. Heb er nu al zin in!!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
.

Tot straks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven