Mama schuldgevoel

18-02-2020 23:00 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 maanden ben ik mama van 2 kindjes, de oudste wordt in maart 2 jaar! Ik heb de aanpassing van 1 naar 2 echt moeilijk gevonden en voel me met de dag schuldiger tov mijn kinderen.
Ik geef borstvoeding en m’n jongste drinkt vaak dus m’n oudste moet veel wachten, alleen spelen, aandacht delen... ik zet vaak ‘s morgens speelactiviteiten klaar maar hij vraagt echt veel om mij. Dan wanneer ik klaar ben met voeden en haar verschoond heb voel ik me al schuldig als ik wat ‘extra’ tijd met haar spendeer want voel me dan alsof m’n zoontje ook wat alleen tijd verdiend. We doen echt veel met ons 3 zoals samen zingen, met de rammelaars spelen, poppenkast, wandelen, zoontje verschoont de pop wanneer ik m’n dochter ververs etc maar toch.
En het volgende probleem is slaaptijd. Mijn oudste is altijd een heel goede slaper geweest maar sinds kort wilt hij niet meer slapen. Ik heb hem nooit echt laten huilen maar aangezien mijn dochter mij ‘s avonds ook nodig heeft (clustert s avonds en schreeuwt echt om mij) laat ik hem af en toe wel eens huilen. Ik ga om de 5min kamer binnen voor hem gerust te stellen en een kusje maar uiteindelijk huilt ie zichzelf in slaap wat ik verschrikkelijk vind. Z’n papa mag hem niet in bed leggen want het enige wat hij dan doet is om mij roepen.

Ik ben het zo beu om mij constant als een gefaalde moeder te voelen en het kost mij zoveel energie. Iemand tips of herkenning? Ik hoor het zeer graag!
Where you invest your love, you invest your life!
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
19-02-2020 09:36
Waarom zou je nou in godsnaam uit het niets zo kattig tegen iemand doen? Ik snap dat echt niet.
Het is onnodig gemuts
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
19-02-2020 10:43
Het is onnodig gemuts
Ja, en dat van jou is onnodig gekat en gechagrijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn tweede er was heb ik er maanden over gedaan om er weer een goed ritme in te krijgen. Ik lees niets raars in je OP, ook niet wbt het slapen. Het is gewoon een vermoeiende periode waarin er veel van je gevraagd wordt en je kunt jezelf niet in 2en splitsen. Geef jezelf wat ademruimte.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Je doet het goed!

Het is pittig, die periode dat ze zo klein zijn, maar het wordt makkelijker.probeer er van te genieten hoor, schuldgevoel is echt niet nodig, je kleintjes komen niks te kort

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven