man en dochter samen douchen

09-11-2008 20:19 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en zijn dochter (8) staan samen onder de douche.

Hij was haar niet hoor, dat doet ze helemaal zelf alleen haar haartjes wast hij.

Ik zei dit toevallig van de week tegen een vriendin van me em die vond het niet kunnen..

waar trek je de grens,. wanneer ga ik er wat van zeggen?

Ik maak me overigens helemaal geen zorgen what so ever

Zij is mijn stiefdochtertje en woont bij haar vader en mij.

Ik douche ook niet samen met mijn zoon 7 maar was wel zijn haartjes en ga dan weg
Hier is het badderen trouwens ook een soort quality-time. We zitten er echt een tijd in, de dag wordt door gesproken. Er wordt geknuffeld, gestoeid en aan het eind wil zoon altijd bovenop me liggen, zijn hoofd op mijn borsten (lekker zacht) en moet ik liedjes voor hem zingen. Daarna lekker warm afdrogenen pyama aan en dan nog een boekje voor het slapen gaan. Het is echt een ritueel en iets heel gezelligs.
Moppegezin is naturistisch, en Moppekind van 6 ligt in zijn pyjama in zijn eigen bed, mama een bigshirt aan in bed, en papa een wollen hemd.

TiskoudinKuttekrabbeveen. Leve de elektrische deken.

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik op mijn15de nog bij mijn vader zou slapen, naturistisch of niet.

Moppekind doucht altijd alleen, het douchehokje is te krap, en je krijgt het koud als er maar één iemand tegelijk onder de douche kan.
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 20:42:

Hebben jouw schoonouders dat vooraf dan wel aan jou gevraagd? Ik zou het nl niet op prijs stellen als ik dat achteraf zou horen.Ze hebben het mijn man gevraagd bij het brengen/halen en die vond het prima. Ik had misschien een paar minuten langer na moeten denken, maar het dan ook goed gevonden. Schoonouders en ik/wij zijn erg verschillend, maar qua opvoeding houden ze heel erg rekening met onze wensen en ideeen. Hier is de band ook een stuk beter geworden sinds de (klein)kinderen er zijn (meer respect en waardering wederzijds).
quote:Eowynn_ schreef op 09 november 2008 @ 20:26:

Niets mis mee toch? Ik word zó moe van al die paranoide reacties wanneer vaders en kinderen bloot bij elkaar zijn. Niet in elke kerel zit een stiekeme pedofiel. Zelfs al zou hij haar wél wassen....

Wat is er mis mee?En moeder en kinderen. En kinderen onderling. Paranoide inderdaad.
quote:dufty schreef op 09 november 2008 @ 20:29:

Ik vind het eerder dubieus dat jij er een topic over opent. Ik bedoel, ergens heb je dan toch twijfels naar je eigen man toe, of ben ik nou gek?

Ik twijfel helemaal niet.. maar vroeg me af hoe er in zijn algemeenheid over wordt gedacht, en ik vind het ook wel kunnen.

Dochter heeft nog helemaal niets gezegd.,,. verwacht ik ook totaal niet eigenlijk.

Gelukkig zijn er dus meer met mij die het wel gewoon vinden
quote:Not4Bree schreef op 09 november 2008 @ 20:33:

[...]

Ik denk van niet hoor.. Als je b.v. van een goede vriendin zoiets te horen krijgt ga je weleens twijfelen aan hoe je dingen doe

t...

Niet iedereen is super zeker van zichzelf.

Nou ik wel.

Een vriendin zou mij echt niet aan het twijfelen brengen hoor.
Ouder en kind vind ik niet meer dan normaal. Opa en oma is wat mij betreft ook prima nu (kruimel is 15 maanden). Ik denk wel dat die als Kruimel groot genoeg is om zichzelf te wassen ook niet meer de behoefte hebben om met hem in bad te gaan, dus dan houd dat ook vanzelf op.

Ik ben thuis ook redelijk vrij opgevoed met bloot. In en uit lopen bij de douche of bad was nooit een probleem. Ook niet toen ik 15 was of zo. Als ik toen had aangegeven dat ik het niet meer wilde was het ook geen punt geweest en was dat zeker gerespecteerd, maar ik vond het gewoon prima zo. Ik denk dat ik pas vanaf mijn 20e of zo de badkamer deur op slot ben gaan doen bij mijn ouders thuis.

Kruimel gaat nu soms alleen en soms met 1 van ons samen. Als we ooit een 2e hebben denk ik dat die minder bij ons in bad zou gaan (2 hummels tegelijkertijd in bad lijkt me dan effcienter)
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 20:42:

Hebben jouw schoonouders dat vooraf dan wel aan jou gevraagd? Ik zou het nl niet op prijs stellen als ik dat achteraf zou horen.

Overigens vind ik zelf ' tot huilens aan toe' geen reden om iets dan maar wel te doen, maar goed, dat is heel persoonlijk denk ik....

Ik denk hier andersom over....

Tot huilens toe zou ik niet trekken van een oma. Daar zijn oma's niet voor.

Dat jij echter wil dat oma je vraagt of ze met je kindje onder de douche mag vind ik heel raar.

Ik zou het heel raar vinden als mijn moeder dat aan me zou vragen zelfs.

Ik ga er gewoon van uit dat als mijn dochter daar logeert ze af en toe samen in bad zitten.
Het is kiezen of delen: óf vader kent zijn grenzen niet en in dat geval hoort hij überhaupt niet in de buurt van zijn dochter te komen. Óf hij kent zijn grenzen wel en kan dus op een normale manier met zijn kind omgaan, inclusief gezellig samen douchen.
quote:missdingeling schreef op 09 november 2008 @ 20:46:

[...]

Ik twijfel helemaal niet.. maar vroeg me af hoe er in zijn algemeenheid over wordt gedacht, en ik vind het ook wel kunnen.

Dochter heeft nog helemaal niets gezegd.,,. verwacht ik ook totaal niet eigenlijk.

Gelukkig zijn er dus meer met mij die het wel gewoon vinden

Als jouw insteek van dit topic is om andermans mening te horen, oke, dat kan. Maar je gaf me een andere indruk. Alsof je twijfelde of het wel normaal was.

Maar goed, mijn antwoord op jouw vraag is dan: Ja hoor, ik vind het volledig normaal dat een vader met zijn eigen kind douched. En ookal vind de hele wereld dat gek, dan nog zou me dat geen bal kunnen schelen.
Nou Neele, ik zou het gewoon op prijs stellen als dat even gevraagd werd. Ouders of schoonouders; bloot overleg je even vind ik. Mijn schoonvader is met mijn zoon onder de douche geweest toen hij daar eens logeerde, en dat hoorde ik achteraf. Ik heb er niets over gezegd maar ik vond het gewoon niet leuk.
eh... je vraagt toch 'wanneer ga ik er wat van zeggen?". Dat klinkt mij toch in de oren alsof je verwacht dat jij ergens een lijn moet gaan trekken. Het zou niet in me opkomen eerlijk gezegd.
@whopper, zie nu pas je toevoeging. Nee, tot huilens toe is hier meestal niet de reden om iets wel te doen. Meestal juist het tegendeel. Het geeft meer aan, dat hij gewoon heel graag met haar onder de douche wilde en niet snapte waarom het niet mocht. Zij wilde het eerst even met ons afkaarten.

@neele, ik zeg nergens dat IK wil dat oma het vraagt. Oma wilde het zelf even vragen. Zoals ik al aangaf, zijn wij nogal verschillend. Wat zij normaal vindt, is dat niet altijd voor ons en andersom, daarom wilde ze het vragen en dat kan ik waarderen. Genoeg andere dingen die ze niet eerst vraagt en dat moet ook kunnen.
quote:dufty schreef op 09 november 2008 @ 20:50:

[...]

Als jouw insteek van dit topic is om andermans mening te horen, oke, dat kan. Maar je gaf me een andere indruk. Alsof je twijfelde of het wel normaal was..

' Ik maak me overigens helemaal geen zorgen what so ever'

das duidelijk zat, toch?
quote:Lika schreef op 09 november 2008 @ 20:53:

eh... je vraagt toch 'wanneer ga ik er wat van zeggen?". Dat klinkt mij toch in de oren alsof je verwacht dat jij ergens een lijn moet gaan trekken. Het zou niet in me opkomen eerlijk gezegd.Psies.
MarijeMarije, die had ik er ook pas later bijgezet, was nog niet klaar en had al gepost
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 20:53:

Nou Neele, ik zou het gewoon op prijs stellen als dat even gevraagd werd. Ouders of schoonouders; bloot overleg je even vind ik. Mijn schoonvader is met mijn zoon onder de douche geweest toen hij daar eens logeerde, en dat hoorde ik achteraf. Ik heb er niets over gezegd maar ik vond het gewoon niet leuk.Of je vertrouwt opa, of je vertrouwt hem niet. Als je hem niet vertrouwt dan hoort hij überhaupt niet bij je kind in de buurt te komen. Als je hem wel vertrouwt hoeft het toch niet gemeld te worden? Wat maakt dat samen douchen nou uit?
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 20:54:

[...]

' Ik maak me overigens helemaal geen zorgen what so ever'

das duidelijk zat, toch?

Nou duidelijk? Vind jij deze opmerking dan zo duidelijk:

'Ik douche ook niet samen met mijn zoon 7 maar was wel zijn haartjes en ga dan weg"

Ik vind dat meer wantrouwend overkomen eigenlijk...
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 20:53:

Nou Neele, ik zou het gewoon op prijs stellen als dat even gevraagd werd. Ouders of schoonouders; bloot overleg je even vind ik. Mijn schoonvader is met mijn zoon onder de douche geweest toen hij daar eens logeerde, en dat hoorde ik achteraf. Ik heb er niets over gezegd maar ik vond het gewoon niet leuk.Maar wat is daar dan niet leuk aan whopper? Zeker mannen onder elkaar is toch geen punt. ik bedoel: kerels staan toch ook samen onder de douche na het voetballen of whatever? Dat vind toch ook iedereen heel gewoon? Net als Neele ga ik er eigenlijk gewoon vanuit dat mijn ouders met Kruimel in bad gaan als hij daar logeert. Mijn nichtje wilde niet alleen in bad, dus bij haar hebben ze zich aangewend om mee te gaan, dus ik denk dat ze bij kruimel ook mee gaan. Schoonmoeder niet trouwens (die heeft een teiltje en daar past ze echt niet bij ) maar dat zou ik ook prima vinden.
Het heeft mijns inziens niets met vertrouwen te maken.

Ik vind gewoon dat mijn zoon niet blootgesteld te worden aan bloot wat niet ' eigen' is.

Je vertrouwt de buurman ook, maar wil je die bloot met je kind obnder de douche? Ik weet het neit hoor, maar ik ben geen naturist en hoef gewoon niet jan en allema bloot te zien, en dus hoeft mijn zoon dat ook niet. Ik ben niet preuts, maar hou het graag ' onder ons', binnen het gezin dus.
quote:dufty schreef op 09 november 2008 @ 20:56:

[...]

Nou duidelijk? Vind jij deze opmerking dan zo duidelijk:

'Ik douche ook niet samen met mijn zoon 7 maar was wel zijn haartjes en ga dan weg"

Ik vind dat meer wantrouwend overkomen eigenlijk...Ja, daar heb je een punt
missdingeling...maak jij je echt geen zorgen?
quote:Lika schreef op 09 november 2008 @ 20:57:

[...]

Maar wat is daar dan niet leuk aan whopper? Zeker mannen onder elkaar is toch geen punt. ik bedoel: kerels staan toch ook samen onder de douche na het voetballen of whatever? Dat vind toch ook iedereen heel gewoon? Die zijn allemaal even oud, beslissen zelf of ze wel of niet in groepsverband douchen en weten dan ook wat ze beslissen. Doen dat heel bewsut wel of heel bewust niet.
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 20:57:

Ik vind gewoon dat mijn zoon niet blootgesteld te worden aan bloot wat niet ' eigen' is.

Je vertrouwt de buurman ook, maar wil je die bloot met je kind obnder de douche? Ik weet het neit hoor, maar ik ben geen naturist en hoef gewoon niet jan en allema bloot te zien, en dus hoeft mijn zoon dat ook niet. Ik ben niet preuts, maar hou het graag ' onder ons', binnen het gezin dus.Waarom niet? Opa en oma zijn toch eigen?
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 20:57:

Je vertrouwt de buurman ook, maar wil je die bloot met je kind obnder de douche? Ik weet het neit hoor, maar ik ben geen naturist en hoef gewoon niet jan en allema bloot te zien, en dus hoeft mijn zoon dat ook niet. Ik ben niet preuts, maar hou het graag ' onder ons', binnen het gezin dus.

En daar verschillen we dan ook van mening.

Ik vind opa en oma namelijk eigen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven