man en dochter samen douchen

09-11-2008 20:19 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en zijn dochter (8) staan samen onder de douche.

Hij was haar niet hoor, dat doet ze helemaal zelf alleen haar haartjes wast hij.

Ik zei dit toevallig van de week tegen een vriendin van me em die vond het niet kunnen..

waar trek je de grens,. wanneer ga ik er wat van zeggen?

Ik maak me overigens helemaal geen zorgen what so ever

Zij is mijn stiefdochtertje en woont bij haar vader en mij.

Ik douche ook niet samen met mijn zoon 7 maar was wel zijn haartjes en ga dan weg
quote:moppetoet schreef op 10 november 2008 @ 23:54:

[...]

Vast een broodje-aap-verhaal.

Daar zie je wéér een voordeel van naturistenterreinen, de douchehokken zijn "open", of er is een grote doucheruimte, dus geen gelegenheid voor "spelletjes".

(waarom is mijn motto er nog steeds niet ?)

als je je avatar verandert, verdwijnt je motto, tenzij je daar ook nog even op 'wijzig' klikt.

On Topic:

sja.. volgens mij is er niets meer aan toe te voegen.

Ik lag tot m'n 15e samen met m'n vader in bad, boekje erbij of gewoon kletsen. Ik zou het dus net zo goed niet raar vinden als m'n vader dat met m'n dochter zou doen. Mijn eigen is namelijk voor mij ook eigen voor m'n kinderen. Maar goed.. m'n ouders hebben geen bad meer. Ze zijn wél naturist, dus ze zwemmen dan weer wel naakt op de camping met de kinderen. En de kinderen zitten danook wel eens naakt bij opa en/of oma op schoot.

t Is bij jullie trouwens wel errug koud dan, Moppetoet, zitten jullie zoveel noordelijker dan wij? Wij slapen wél naakt en de kinderen nemen dat al over ook
Later is nu
Ik zal eens proberen mijn motto terug te krijgen, bedankt voor de tip ! *Yes, hij doet het weer, dank je, Dreamer !!!*

Onze slaapkamer is op het oosten, de wind komt over een grote kale vlakte heen, en we slapen altijd met het raam open. Vandaar dat het koud is, Moppekinds' kamer op het westen is altijd een paar graden warmer, terwijl daar ook het raam open staat.
even mijn 2 cents.

heb 3 kinderen, oudste is net puber.. Wij slapen bloot, douchen met deuren open (douchecabine is ook helder glas).. de kinderen lopen binnen in de douche wanneer ze willen..ze kijken niet vreemd op als ik voorbij loop in mijn blootje.. Als wij logeetjes hebben dragen we wel iets just in case.. niet ieder kind is het gewend dat mensen bloot slapen, dus dat is , mi, wel een must..

maar wij hebben onze kinderen bijgebracht (althans dat hopen we) dat hun lichaam van hen is en dat niemand daar ongevraagd aan mag zitten, WIE dan ook !! Of het nou papa, mama, opa oma etc. is.. Ik denk dat dat het belangrijkst is.. zelbewust laten worden van hun lichaam en duidelijk grenzen laten trekken..

natuurlijk zijn er zat incest gevallen, maar moet je daar nu direct aan denken als vader met dochter van 8 onder de douche gaat ?
Dat is een goede LaEscargot, je kinderen zelfbewust maken van hun lichaam. Ik denk dat ook te doen, maar dat soort dingen weet je pas echt zeker, als ze 25 jaar zijn en inderdaad niet zomaar met zich hebben laten sollen (laatst weer vreselijke dingen gezien op tv over jongeren en sex )

Moppetoet, wij slapen ook op oosten met raam open en geen bebouwing ervoor (steekt net boven andere bebouwing uit) maar Elvis is mijn eigenste kacheltje..
Later is nu
Moppeman heeft steenkoude voeten !
[quote]dropje schreef op 11 november 2008 @ 11:40:

[...]

Kijk, dat hij tegen mij zegt 'Mamma, kijk eens wat een grote piemel!" als hij een stijve heeft, dat gaat mij dan weer te ver en dan zeg ik hem dat het niet zo netjes is om dat zo te laten zien. quote]

Mijn zoon zegt dat ook weleens met grote trots:" Kijk eens mam wat een grote piemel ik heb". Mijn enige reactie is:" Nou zeg inderdaad" en ga weer over op de orde van de dag.

Hij zit vaker aan zijn piemel en daar reageer ik nooit afwijzend op. Wel hebben we hem geleerd dat het prima is om er mee te spelen, maar niet overal.

Heel kort door de bocht: niet in een kamer vol visite, wel in zijn eigen bedje. Nee, naar ons toe heeft hij totaal geen gene. Naar hechte familieleden ook niet, maar is hij weer minder vrij dan bij ons. Bij ons wil hij nog weleens grapjes maken over zijn of onze naaktheid. Ik vind het ook prima als Opa, Oom/Tante, Neef/Nicht met hem doucht, als ze het maar aan hem vragen of hij het goed is. Mijn zoon is het type dat het ook eerlijk aangeeft. Als mijn zoon meer het type zou zijn dat het niet snel aangeeft, zou ik hem daar meer in beschermen overigens!
Wij man en vrouw houden ook van bloot,maar hier thuis is het niet echt mogelijk.Zou het leuk vinden met anderen samen bloot thuis te zijn.Wij hebben geen kinderen.Zijn wel een keer naar Vera playa een naturisten hotel geweest,dat was heerlijk.
quote:Donald1 schreef op 25 mei 2010 @ 20:02:

Wij man en vrouw houden ook van bloot,maar hier thuis is het niet echt mogelijk.Zou het leuk vinden met anderen samen bloot thuis te zijn.Wij hebben geen kinderen.Zijn wel een keer naar Vera playa een naturisten hotel geweest,dat was heerlijk.U bedoelt?
Donald1 zoekt gelijkgestemde zielen.
Ik vind het juist nuttig om je ouders bloot te zien. Zo raak je er gewoon aan gewend, dat het niet iets raars is, en dat lichamen er vaak anders uit zien dan in de reclame.

Mijn moeder (nu 60) vindt haar lijf afschuwelijk, en is ook opgegroeid zonder dat ze dat soort lijven ooit zag. Ik denk stiekem dat het daardoor ook komt. Ik denk dat als ik er uit zie zoals zij als ik 60 ben, dat ik echt heel tevreden ben. Maar ik heb dan ook al jaren gehad om aan dat idee te wennen

En ik lag trouwens ook tot ver in mijn puberteit met mijn ouders in bad. Ook nu als ik thuis kom gaat de deur van de badkamer niet op slot en zie ik mijn ouders en broertje (25) nog regelmatig naakt.

Trouwens: dat van dat kind dat zich ophijst aan papa's piemel als ze in de douche is uitgegleden:

Wij man en vrouw houden ook van bloot,maar hier thuis is het niet echt mogelijk.Zou het leuk vinden met anderen samen bloot thuis te zijn.Wij hebben geen kinderen.Zijn wel een keer naar Vera playa een naturisten hotel geweest,dat was heerlijk.Heul logisch om dit bij een topic op het kinderforum te zetten. Je gaat hier vast een boel gelijkgestemden vinden zonder kinderen die gezellig bij jullie naakt willen rond lopen. (of mogen de kinderen ook mee?)
Ik zat vroeger ook dikwijls met opa in bad bellen te blazen en schuimbaarden te maken, alleen maar dikke pret en hele leuke herinneringen.

Ik denk dat de mensen die dit als probleem zien, zelf een probleem hebben.

Die rare ideeen kwamen geeneens in mijn familie op.

Wij man en vrouw houden ook van bloot,maar hier thuis is het niet echt mogelijk.Zou het leuk vinden met anderen samen bloot thuis te zijn.Wij hebben geen kinderen.Zijn wel een keer naar Vera playa een naturisten hotel geweest,dat was heerlijk.
In huize Leveke wordt gezamelijk gedouched met de kinderen (4 en 7) uit gemak. Niks vreemds bij.

Soms komt er eens een vraag over papa's piemel en mijn vagina. Die wordt dan keurig beantwoord en dan verder met wassen.
Donald heeft zich helemaal aangemeld om deze briljante mededeling te doen....
quote:wuiles schreef op 09 november 2008 @ 20:48:

Het is kiezen of delen: óf vader kent zijn grenzen niet en in dat geval hoort hij überhaupt niet in de buurt van zijn dochter te komen. Óf hij kent zijn grenzen wel en kan dus op een normale manier met zijn kind omgaan, inclusief gezellig samen douchen.

Je gaat er met deze stelling dus automatisch van uit dat elke vader sowieso een bepaalde behoefte voelt, maar dat sommige vaders hun grenzen wel, en sommige vaders hun grenzen niet kennen. Of interpreteer ik het te kort door de bocht?

*edit* Ik heb later in de discussie gelezen dat jij juist vrij bent en geen moeite hebt met naakt. Toch ben ik benieuwd hoe je dit dan bedoelt.
quote:Neele01 schreef op 25 mei 2010 @ 20:18:

Donald heeft zich helemaal aangemeld om deze briljante mededeling te doen....Ja, en een topic uit de jaren 50 naar boven te halen...... Elke keer sta ik er weer versteld van....oude topics opgraven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven