man en dochter samen douchen

09-11-2008 20:19 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en zijn dochter (8) staan samen onder de douche.

Hij was haar niet hoor, dat doet ze helemaal zelf alleen haar haartjes wast hij.

Ik zei dit toevallig van de week tegen een vriendin van me em die vond het niet kunnen..

waar trek je de grens,. wanneer ga ik er wat van zeggen?

Ik maak me overigens helemaal geen zorgen what so ever

Zij is mijn stiefdochtertje en woont bij haar vader en mij.

Ik douche ook niet samen met mijn zoon 7 maar was wel zijn haartjes en ga dan weg
Maar goed, het is mijn gevoel, mijn schoonouders hebben neit zo heel veel boodschap aan wat ik ervan vind dus ze zouden het gewoon nooit aan me vragen. Vinden alles wat ik vind ztom dus dit zal dan ook wel stom zijn. Het is een gevoel wat ik erbij heb.

Gelukkig wil mijn zoon daar neit meer logeren en dus ook niet in de douche, en bij mijn ouders wil hij ook niet slapen dus daar zie ik ook geen problemen.
Het ' eigen' zijn is duidelijk anders in de verschillende gezinnen.
Lijkt me niet meer dan normaal om met je kinderen te douchen. Of het nou vaders, moeders, zoontjes of dochters betreft.

Ook douchen bij opa en oma, oom en tante prima. Met kleine kinderen is het nu eenmaal handig om samen te douchen, dus ook als ze uit logeren gaan.

Als een kind helemaal zelf kan douchen en hij wil dat alleen done ook helemaal prima.

Ben overigens wel een voorstander om bloot niet raar of te maken. Aan bloot is helemaal niks raars.
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 21:02:

Maar goed, het is mijn gevoel, mijn schoonouders hebben neit zo heel veel boodschap aan wat ik ervan vind dus ze zouden het gewoon nooit aan me vragen. Vinden alles wat ik vind ztom dus dit zal dan ook wel stom zijn. Het is een gevoel wat ik erbij heb.

Gelukkig wil mijn zoon daar neit meer logeren en dus ook niet in de douche, en bij mijn ouders wil hij ook niet slapen dus daar zie ik ook geen problemen. Off topic: Waarom is het zo fijn dat je kind niet meer bij zijn grootouders wil logeren? Het zou toch prettiger zijn als hij zich daarop juist zou kunnen verheugen?
Snap trouws best dat je dit topic hebt geopend. Er wordt soms zo moeilijk gedaan over dit soort onderwerpen dat het af en toe lastig kan zijn om te bepalen wat wel en wat niet 'normaal'is.
Het is meer ' gelukkig' dat ik me daar dus geen zorgen over hoef te maken.

Verder is het zijn eigen beslissing om daar niet meer te willen slapen, ik heb daar helemaal geen invloed op gehad en de reden dat hij niet meer wil is heel onschuldig; hij vond het saai en ongezellig alleen op de kamer; bij vriendjes is er altijd iemand bij hem (het vriendje) en hij had verwacht dat opa en oma gezellig bij hem op de kamer kwamen slapen.

Dat viel dus even tegen toen hij om 8 uur alleen naar bed moest.

Gelukkig is hij verder wel dol op mij schoonouders, en komt hij er erg graag, en daar ben ik heel erg blij mee hoor
quote:PLUKKIE78 schreef op 09 november 2008 @ 21:07:

Snap trouws best dat je dit topic hebt geopend. Er wordt soms zo moeilijk gedaan over dit soort onderwerpen dat het af en toe lastig kan zijn om te bepalen wat wel en wat niet 'normaal'is.Dat klopt. Zo ook nu mensen het vraamd vinden dat ik liever opa en oma niet bloot onder de douche zie met mijn zoon. Maar je moet gewoon dicht bij je eigen gevoel blijven, hoe anderen eht ook normaal of juist abnormaal vinden. Jij voelt wat je voelt en als je er geen goed gevoel bij hebt dan is dat jouw goed recht. En dus ook het mijne
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 20:57:

Het heeft mijns inziens niets met vertrouwen te maken.

Ik vind gewoon dat mijn zoon niet blootgesteld te worden aan bloot wat niet ' eigen' is.

Je vertrouwt de buurman ook, maar wil je die bloot met je kind obnder de douche? Ik weet het neit hoor, maar ik ben geen naturist en hoef gewoon niet jan en allema bloot te zien, en dus hoeft mijn zoon dat ook niet. Ik ben niet preuts, maar hou het graag ' onder ons', binnen het gezin dus.

Mag ik uitleg over wat naturisme te maken heeft met douchen met de buurman ?

Het naturisme is een levenswijze in harmonie met de natuur. Het wordt gekenmerkt door gemeenschappelijke naaktheid die als doel heeft het bevorderen van zelfrespect, respect voor de medemens en zorg voor natuur en milieu. (Deze "definitie" van naturisme is vastgesteld op een congres van de INF in Agde in 1974).
Naturisten hebben mijns inziens wat minder moeite met bloot dan ik, gewoon omdat ze vaker bloot zien. Die naturisten die hun kinderen bijvoorbeeld meenemen naar een naturistencamping stellen hun kinderen ook bloot aanhet bloot van anderen. Bijvoorbeeld de buurman. Wat niet wil zeggen dat iedere naturist zijn kind laat douchen met de buurman

Het waren twee losstaande voorbeelden in een zin die niet zoveel met elkaar te maken hebben, dat realisser ik me ook wel.

Vertrouwen; je vertrouwt je buurman ook met je kind want hij / zij speelt daar wel eens.

Ik ben geen naturist dus niet zo heel erg gewend aan de blote lijven van anderen dan 'de mijnen'

Zoiets?
Okee, ik begrijp hem.
Gelukkig

Ik ben geen naturist, maar ben vooral van ' ieder zijn ding' dus heb er verder geen mening over in de zin van goed of slecht. Wel denk ik dat naturisten makkelijker zijn met bloot dan ik. Over het algemeen. Vandaar nog even die verduidelijking.
Het naturisme is een levenswijze in harmonie met de natuur. Het wordt gekenmerkt door gemeenschappelijke naaktheid die als doel heeft het bevorderen van zelfrespect, respect voor de medemens en zorg voor natuur en milieu. (Deze "definitie" van naturisme is vastgesteld op een congres van de INF in Agde in 1974).

Van ex heb ik heel wat

van deze definitie's enzo gehoord...maar wat ik nu nog steeds niet begrijp is waarom het nodig is om in mn blote r**t rond te lopen om mijn zelfrespekt , respekt voor mn medemens en zorg voor natuur en milieu te bevorderen...(ja ik weet het, is wel heel off-topic,...)
Kunnen jullie mijn "motto" trouwens wél zien ? Ik zie hem niet meer, terwijl het toch gewoon ingevuld staat in mijn profiel.
Ik zie geen motto bij jou. Ook niet bij mezelf trouwens, waar is die eigenlijk gebleven .
quote:Lady37 schreef op 09 november 2008 @ 21:26:

Van ex heb ik heel wat

van deze definitie's enzo gehoord...maar wat ik nu nog steeds niet begrijp is waarom het nodig is om in mn blote r**t rond te lopen om mijn zelfrespekt , respekt voor mn medemens en zorg voor natuur en milieu te bevorderen...(ja ik weet het, is wel heel off-topic,...)

Het was toch jouw ex die met zijn 15-jarige dochter in één bed sliep ? Tsja, dáár kan ik niets "naturistisch" van vinden.

Je bed is je bed, en je ligt gewoon in je eigen bed. Moppegezin heeft 's nachts nachtgoed aan. Ik geloof dat je ex eerder een nudist is, die koste wat het kost overal bloot wil zijn. Ik vind het ook heerlijk om bloot te zijn, maar dan op het strand/camping/sauna en als de zon schijnt. In mijn slaapzak heb ik óók op naturistenterreinen een shirt aan, anders is het me te koud.
quote:Morrie schreef op 09 november 2008 @ 21:33:

Ik zie geen motto bij jou. Ook niet bij mezelf trouwens, waar is die eigenlijk gebleven .Het computersysteem zal wel weer kuren hebben, dan.
Als mijn neefjes komen logeren (4 en 6) dan sta ik onder de douche als zij in bad zitten. Wij hebben nergens muurtjes, schotjes, of schermen in de badkamer, dus we kunnen alles van elkaar zien (wc is in aparte ruimte). Mijn man doucht ook als de jongens in bad zitten. Het is vooral praktisch zo, vooral toen ze jonger waren verloor ik ze liever niet uit het oog als ze in bad zaten, maar ze zijn zo gek op badderen dat ik dan wel erg lang zat te niksen daar in de badkamer. Nu zijn we allemaal tegelijk klaar en kunnen we lekker samen ontbijten daarna.

Hun ouders weten ervan, hebben zelf geen moeite met blootloperij in huis.
Ik hou zelf bij neefjes en nichtjes ook mijn kleren aan.

Ze een liedje laten zingen in bad helpt ook heel goed, hoef je er niet bij te blijven. Als het liedje stopt even gaan kijken
quote:whopper schreef op 09 november 2008 @ 21:40:

Ze een liedje laten zingen in bad helpt ook heel goed, hoef je er niet bij te blijven. Als het liedje stopt even gaan kijken Goede tip!
Ja, inderdaad goeie tip, nooit aan gedacht.

Tja, het ligt er helemaal aan hoe close je bent en wat gebruikelijk is in beide huishoudens. Bij ons is het niet raar, en bij hen ook niet. Als ik de houding van de ouders tegen over bloot niet zou kennen, dan zou ik het zeker niet doen.
Tja ik ben er heel makkelijk in, net als de meeste. Ik vind het normaal als een vader met zijn dochter doucht tot een bepaalde leeftijd. Net zo normaal als dat een moeder met haar zoon doucht. Ik douchte een tijdje terug nog met mijn zoon van bijna 10 maar dat doe ik nu niet meer. Ik merkte dat hij verlegen werd als hij mij naakt zag, hij ging giechelen en voelde zich duidelijk niet meer op zijn gemak maar zei er niks van. Hij heeft er geen moeite mee als ik zijn haar was of de badkamer in kom als hij doucht. Hij doucht ook regelmatig met zijn zusje van 6.

Het was meer zijn "schaamte" om mij naakt te zien denk ik?

In de vakantie op de camping kwamen opa en oma een weekendje en ben ik met mijn dochter wezen douchen en mijn zoon samen met opa (mijn vader) in het hokje ernaast. En toen mijn dochter bij opa en oma ging logeren heeft opa haar ook afgedroogd. Opa haalt haar ook weleens van zwemles af en droogt haar dan ook af. Ik vind dat niet raar.

Mijn dochter (toen bijna 6) heeft ook weleens een halve nacht tussen mijn zusje en m'n zwager ingelegen in bed toen ze ging logeren, omdat ze bang was.
anoniem_76308 wijzigde dit bericht op 10-11-2008 00:08
Reden: spelfoutjes
% gewijzigd
Flevomamma, dat afdrogen dat snap ik; opa en oma zijn dan zelf niet naakt. En dat tussen je zus en je zwager inslapen ook; zij zijn dan ook niet naakt. Dat is wel een groot verschil vind ik. Met de voorbeelden die jij noemt heb ik geen moeite.
Ik denk/voel er precies hetzelfde over als Whopper.
Als ik zo goed overal over na zou moeten denken en mijn ouders dus op die manier zou wantrouwen (want dat is het voor mij), zou ik helemaal mijn kind niet naar mijn ouders laten gaan.

Als ik iemand maar een beetje niet zou vertrouwen zou ik die niet alleen met mijn kind laten.

Volgens mij hoeft iemand met rare gedachten niet eerst onder de douche te gaan staan om die gedachten te krijgen.

Nee, ik breng mijn kind zodirekt gewoon naar oma en als zij samen in bad willen gaan zitten dan wens ik hun veel plezier.

Mijn kind wil thuis vaak met mij in bad met het licht uit en een paar kaarsjes aan in de badkamer. Vindt ze heel gezellig.

Mijn moeder hoorde dat en vond dat zo geweldig dat ik haar opperde dat ook eens te doen als het lelijk weer is.

Kopje thee erbij en kletsen maar.....

Moet er werkelijk niet aan denken dat ik daar twijfels over zou hebben.

En ik ben zeer preuts overigens!
Ik denk er hetzelfde over als Whopper. En dat geldt niet alleen voor samen douchen, maar ook voor samen slapen bijvoorbeeld. Ik vind bepaalde dingen dusdanig intiem, dat ik dat voorbehouden vind aan het eigen gezin. Mijn zoon slaapt dus wel lekker bij mij in bed met mij samen, maar ik zou het niet prettig vinden als hij dat met een andere volwassene zou doen. Net zoals ik zelf niet gezellig met de man van mijn beste vriendin in 1 bed zou slapen, ook al vertrouw ik hem volledig en ben ik zelf volledig te vertrouwen.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven