matcare> postief??

01-07-2009 08:36 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
he meiden

ik heb even een vraagje. ik heb vanmorgen (3 dagen voor NOD) met een matcare ultra test getest. het lijkt dat ik een heeeeel licht streepje zie naast de dikke controle streep. Wie heeft hier ook ervaring mee? ik ben bang dat ik het me verbeeld. Tuurlijk test ik over een paar dagen nog een keer,.. maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze testen.

Ook heb ik sinds een paar dagen last van lichtroze bloedverlies bij het afvegen, gepaard met soms lichte menstruatieklachten. Wie herkend dit en was uiteindelijk wel zwanger?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Liefs!
Waarom wacht je niet gewoon ouderwets tot je overtijd bent met testen?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ook al herkent iemand dit... dan nog kun je er niks van zeggen. Het wil namelijk niet zeggen dat het dan bij jou ook zo gaat. Hoe moeilijk het ook is, wacht even 2 dagen (of 3) en doe nog een test.

Ik heb trouwens wat minder goede ervaringen gehoord over de ultra test van matcare. Ik zou zeggen: Doe over 3 dagen gewoon een 'gewone' test.
Ben jij het zusje van Ils??
Geduld is een schone zaak. Mocht jij zwanger zijn, dan ga jij negen heeeeeeeeele lange maanden tegemoed.
quote:Marriss schreef op 01 juli 2009 @ 08:48:

Ben jij het zusje van Ils??Schoot ook al door mijn hoofd... die ils(ke)..
Die testen heb ik ook gebruikt, en ook hier een dag voor NOD een lichte streep. Maar ik teste puur zo vroeg omdat het mijn 2e zwangerschap was en ik het eigenlijk al wel wist.

Het feit dat je roze afscheiding hebt kan best betekenen dat je alsnog ongesteld wordt, en als je dat even netjes had afgewacht had je nooit geweten dat je misschien wel zwanger was.

Je kunt best zwanger zijn, maar je kunt ook nog gewoon ongesteld worden, ondanks dat je eigenlijk zwanger bent.
mijn schoonzusje heeft ook 3 dagen voordat ze officieel overtijd was positief getest. Wel met sensitest geloof ik.

Ik snap dat voor de officiele dag testen ook nooit zo. Er worden nog zoveel vrouwen gewoon ongesteld omdat het die laatste 3 dagen mis gaat, en dan hebben ze nooit gemerkt dat ze zwanger waren.

Hoop voor jou natuurlijk dat het anders is. In principe is een streep een streep en ben je niet een beetje zwanger. De statistieken geven wel aan dat in die laatste dagen voor de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden vaak misgaat.
Inderdaad, en dan ben je straks dubbel teleurgesteld...
Ik snap het best hoor, Als je het graag wilt en je vind het superspannend dan is het heel moeilijk om te wachten tot je ongesteld bent. Dat had ik ook. En ik heb geen 9 lange maanden gehad, stond verder heel nuchter in mijn zwangerschap, maar ben heel ongeduldig.
is ook zo Thyra, maar het is zo moeilijk voorspellen he.. Wij kunnen ook niet weten wat er nu gaat gebeuren.. Ik hoop voor TO dat ze zwanger is. Kan alle kanten op gaan nog..
een hele lichte streep betekent ook dat je zwanger bent. de streep is gewoon zo licht van kleur, omdat je nu nog niet zo heel veel van dat hormoon hebt, waar de test op reageert.
quote:vivalina schreef op 01 juli 2009 @ 08:51:

Inderdaad, en dan ben je straks dubbel teleurgesteld...Erger nog: dan gaat ze straks meeschrijven op het topic 'Hoe verder na een miskraam', terwijl ze, als ze gewoon die drie dagen gewacht had, nooit geweten had dat ze zwanger was.
Is Matcare niet die test waar het teststreepje net zo donker moet zijn als de controle streep? Of is dat een andere?
Matcare is over het algemeen heel betrouwbaar geloof ik. 'die andere' (ik weet welke je bedoelt, maar kan niet op de naam komen) geeft weleens vals positieve testen.

Maar zo'n topic als dit is toch veel meer 'ik ben misschien wel zwanger en óh wat vind ik het spannend en ik moet het even kwijt en ik vind het zo eng' dan de daadwerkelijke vraag die erin staat?

Je bent toch niet direct hysterisch als je je afvraagt of je test al dan niet positief is. Niet iedereen kan stoicijns afwachten tot 3 dagen na overtijd zijn om dan doodnuchter een test te doen en daarna gewoon verder te gaan met waar ze mee bezig was. Ik ben over het algemeen doodnuchter, maar de tijd rond het testen was ik behoorlijk zenuwachtig en ik vond het heel spannend.
ik herken het ik had 2 dagen voor de nod ook een test gedaan en ook licht streep, ik wist zo zeker van mezelf dat zwanger zou zijn dat mijn nod dag niet kwam, week later 2 test weer licht streepje en nog steeds geen menstruatie na de huisarts hcg prikken niet zwanger, als je er te veel oever gaat nadenken gaat je lichaam vaak spelletjes met je spelen, beste om over een paar dagen een test te doen en zo min mogelijk ermee bezig te zijn
Ik vind het niet direct hysterisch als je je afvraagt of de test al dan niet positief is. Ik vind het wel licht hysterisch als je drie dagen voor overtijd gaat testen.

Als je na overtijd test, wil dat trouwens niet zeggen dat je 'daarna gewoon verder gaat waarmee je bezig bent'.
he meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Ook ik weet dat het mis kan gaan voor dat je ongesteld wordt. Maar ik ben nou eenmaal erg ongeduldig!

En nee ik ben geen zus van ene ill?

ik ga het ook nog is 'rustig' afwachten... wie weet goed nieuws, en anders op voor de volgende ronde!
Als je niet lichtelijk hysterisch mag zijn als je op het punt staat om de grootste stap in je leven te nemen en daar wat ongeduldig over te zijn, wanneer mag je dat dan wél?
Een test is de grootste stap van je leven? Me dunkt dat die grootste stap dan een paar weken eerder was.

En ja, testen voor overtijd vind ik hysterisch. Maar dat vind ik. Ik doe vast weer dingen die jullie hysterisch zouden vinden.
Ik heb een dag voor mijn vroegste NOD (die had ook nog 2 dagen erna kunnen komen) met avondurine getest met een matcare test en ook een hele lichte streep. De streep was de dag erna al donkerder. Inmiddels ben ik 7 weken zwanger.

Ik heb ergens gelezen dat 20% van de vrouwen bloedverlies heeft in het begin en dat het bij 10% misgaat daarvan. Ik heb net geprobeerd te vinden waar het stond maar zie het niet meer.
De test is niet de grootste stap in je leven, maar het krijgen van een kind wel. En door die test weet je of je die stap gaat nemen of niet. Dát maakt het eng. Dat snap jij ook wel, maar je begrijpt me expres verkeerd.
Die stap heb je al genomen toen je onveilig ging vrijen. Die stap neem je niet pas als je een test gaat doen.
Ik begrijp jou helemaal niet expres verkeerd Thyra, ik ben het gewoon niet met je eens. Ik zie het zoals Vivalina hier zegt.

Tenzij jij de heilige maria bent, waar ik je soms weleens van verdenk jouw postings lezende, dan kan het idd zijn dat de test bij jou die grootste stap was.
Ik vind testen voor overtijd en daarover vissen op het vivaforum of je wel/niet zwanger bent ook wel hysterisch.

Maar goed, ik hoop wel voor je dat het raak is hoor Sun, daar niet van zou het zelf alleen nooit zo doen.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven