Maybe zwanger...wat nu?

17-02-2009 14:04 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel raar om mijn berichtje hier te plaatsen, vooral omdat er hier bijna allemaal mensen posten die heel bewust bezig zijn met zwanger worden....maar ik moet mijn verhaal wel even kwijt.

Ik...ben misschien zwanger. Dat weet ik zeker als ik me getest heb, maar ik heb zo`n gevoel. Ik schuif het testen ook nog even voor me uit want dan word het zo echt. En echt is niet goed...want dat betekent dat ik het mijn vriend moet gaan vertellen.En mijn vriend....die heeft er 3 jaar over gedaan voordat hij de knoop doorhakte om 'zijn leven op te geven' en met me samen te gaan wonen. Laat staan wat er in zijn hoofd gebeurd als ik dit nieuws bij m drop. Ikzelf zou ontzettend blij zijn....al vanaf mijn 18e wil ik eigenlijk een kindje..ik ben een geboren moeder...maar de omstandigheden waren het er steeds niet naar. Nu ben ik bijna 27...en ben ik aan het denken of de omstandigheden nu veel beter zijn; ik heb een duur huurhuis, ik heb best wat schulden, ik ben heel hard op zoek naar een andere baan omdat mijn huidige baan me compleet tegenstaat....

Zucht...maar wanneer is het nu perfect? Wat zijn nu de beste omstandigheden?

En oh mijn goed...als het waar is, hoe vertel ik het mijn vriend. En word hij dan niet verschrikkelijk boos? Kan hij het wel aan?En wat gaat er dan gebeuren........?
De perfecte omstandigheden bestaan niet, er is altijd wel iets.
je vriend heeft 'zijn leven opgegeven' om bij jou te wonen? Hoezo, is hij sindsdien soms dood ofzo?

doe nou eerst maar eens die test en veetel het aan je vriend, uitstellen is struisvogelen.

zie dan maar verder, of je vriend het nou leuk vind of niet, als je zwanger bent dan ben je zwanger.

gebruiken jullie geen anticonceptie trouwens?
Ik zou eerst ff een test halen, dan weet je het zeker en kun je je pas ECHT zorgen gaan maken! Nu heeft het nog geen zin, toch? Misschien denk je nu dat je een probleem hebt terwijl het helemaal niet zo is, zijn al die zorgen voor niets geweest.

Of wil je het stiekem juist wel heel graag?
Heel blij zijn als je zwanger bent en idd de beste omstandigheden zijn er niet. En mensen die daar op wachten zie je vaak dat ze dan geen kinderen meer/kunnen krijgen.

Heb je onveilige sex gehad, of wat is de reden dat je denkt zwanger te zijn?
want dat betekent dat ik het mijn vriend moet gaan vertellen.En mijn vriend....die heeft er 3 jaar over gedaan voordat hij de knoop doorhakte om 'zijn leven op te geven' en met me samen te gaan wonen.

Je doet nu net of het zo'n opoffering is om met jou te wonen. Kom nou, dat is zijn eigen keus hoor. En dat je evt. zwanger bent, dat is een zaak van jullie beiden, dus ook iets om samen een oplossing voor te zoeken. Of hij het nu leuk vindt of niet.
Cum non tum age
Idd eerst testen. Snap niet helemaal wat je vriend precies heeft opgegeven door met jou gaan samen te wonen. (zijn ex, zijn vrije leven, zijn single bestaan?)

Misschien is je vriend juist erg blij met het nieuws als je echt zwanger bent.

Het is voor iedereen beter als je eerst zekerheid gaat krijgen over je mogelijke zwangerschap. En dan stap voor stap verder gaan kijken hoe je nu verder wilt en kan.

En idd. het perfecte moment is er nooit, dus ook nu niet.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:RosieRo schreef op 17 februari 2009 @ 14:07:

je vriend heeft 'zijn leven opgegeven' om bij jou te wonen? Hoezo, is hij sindsdien soms dood ofzo?

?

Ja sorry hoor TO maar dat klinkt inderdaad erg kinderachtig. Als hij zo praat (of jij) zijn jullie zeker nog niet toe aan kinderen.

En......als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt is het jullie en dus ook zijn eigen schuld. Niet zwanger worden = voorbehoedsmiddel gebruiken. Zo niet, niet zeuren en de verantwoordelijkheid nemen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lekkere vriend.

testen!
Als je vriend echt echt echt geen kinderen wil, is daar maar 1 waterdichte oplossing voor; een rubber. Dus ja. Hij heeft zijn aandeel geleverd zeg maar.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Als je vriend boos op je wordt omdat je zwanger bent had hij zijn genotsknots een jasje aan moeten trekken.

En lijkt me een leuke vriend als hij vindt dat hij zijn leven op offert door met je samen te wonen.
Volgens mij vindt TO het nog niet zo'n probleem (en juist leuk) om zwanger te zijn (als ze het al is). Ze is alleen bang voor de reactie van haar vriend.

Wat zal hij zeggen als hij in één keer vader blijkt te worden, terwijl hij er al zo lang over gedaan heeft om zijn (in zijn ogen: wellicht vrije) leventje aan TO aan te passen.

Ik zou zeggen: Vertel het hem gewoon. Je ziet vanzelf de reactie wel. Misschien valt het reuze mee...... je weet het niet!
Ga nou eerst maar eens testen voordat je je druk maakt over dingen die misschien helemaal niet aan de orde zijn.
quote:Mikk schreef op 17 februari 2009 @ 14:15:

Als je vriend boos op je wordt omdat je zwanger bent had hij zijn genotsknots{b} een jasje aan moeten trekken.

Of de liefdesraket een afwijkende route laten nemen voordat die tot ontbranding kwam...

*u leest ook Gerard Reve? *
haal diep adem, vertel het je vriend en bespreek voordat je de test doet goed wat jullie willen.

En als hij eisen gaat stellen is hij je niet waard. Ga voor je gevoel. Er zijn altijd mogelijkheden
quote:Miss Moneypenny schreef op 17 februari 2009 @ 14:21:

[...]

Of de liefdesraket een afwijkende route laten nemen voordat die tot ontbranding kwam...

*u leest ook Gerard Reve? *of zijn jongensflanken niet aan het minnespel moeten overgeven
* moet ook maar eens Gerard Reve gaan lezen dan die opmerkingen liggen me wel* :D

Maar even ontopic.

Een ideaal moment om kinderen te krijgen is er nooit.. er is altijd wel weer iets.

Maar je vriend is net zo schuldig... als hij echt geen kinderen wil zal hij ook om anticonceptie moeten denken niet jij alleen.

Maar wie weet valt zn reactie wel heel erg mee.

Tussen je regels door lees ik zo'n beetje dat je het zelf helemaal niet erg zou vinden.

Laat je beslissing niet compleet van je vriend afhangen .. there are plenty more fish in the sea.

Als hij zn verantwoordelijkheden niet wil nemen zegt dat genoeg over hem.

Volg je gevoel dat is het belangrijkste en oplossingen zijn er altijd wel te vinden.
Ik noem geen namen maar bereid je er op voor dat er zo minimaal 2 dames komen buurten die je direct zullen vertellen vandaag nog een afspraak te gaan maken bij de abortuskliniek. Trek je daar niets van aan, gebeurt standaard bij dit soort topics.

Maak jezelf niet gek, ga even een test halen om duidelijkheid te krijgen.
Als jij er eigenlijk heel blij mee bent, zou ik er echt voor gaan. Wat je vriend ook vindt.

Hij heeft toch ook zijn aandeel hierin en ja dit soort dingen kunnen gebeuren.

Maar...je weet het niet hè. Doe nou maar een testje, die onzekerheid is veel erger!

Uiteraard is een forum als deze een goed klankbord om je verhaal kwijt te kunnen en je 'dilemma' voor te leggen. Alleen denk ik in jouw geval, dat je het beste zo snel mogelijk kunt testen, samen met je vriend. En met hem praten. Ik heb hier wel eens van andere forummers positieve verhalen gehoord over VBOK en Fiom (bezoek eens hun websites) die je bijstaan als je ongepland zwanger bent en met een hoop 'wat nu?' vragen zit. Kan me voorstellen dat je daar ook samen met je vriend terecht kunt (NB: dit zijn GEEN abortusklinieken hoor!). Maar eerst: testen samen met je vriend!

Heel veel sterkte!
quote:sjaaksjokola schreef op 17 februari 2009 @ 14:32:

Ik noem geen namen maar bereid je er op voor dat er zo minimaal 2 dames komen buurten die je direct zullen vertellen vandaag nog een afspraak te gaan maken bij de abortuskliniek. Trek je daar niets van aan, gebeurt standaard bij dit soort topics.

Maak jezelf niet gek, ga even een test halen om duidelijkheid te krijgen.

En dit soort reacties zijn ook standaard?

Ben ik nou de enige die dit een erg misplaatste opmerking vind?
quote:Carlice schreef op 17 februari 2009 @ 14:41:

[...]

En dit soort reacties zijn ook standaard?

Ben ik nou de enige die dit een erg misplaatste opmerking vind?

vind het wel een terechte opmerking.

Is toch een feit? Ik durf te wedden dat je meteen weet wie SS bedoelt.
dus hij wil geen kinderen en jij wel? Hoe kan het dan dat je denkt zwanger te zijn? Kwesie van "pil vergeten?" Als je vriend het niet wil, dan zal hij het gevoel hebben erin geluisd te zijn, niet zo'n goede start voor een kindje. niet zo goed voor jullie relatie. Over die relatie heb ik sowieso wel zorgen aangezien hij "zijn leven moest opgeven" om met jou te zijn
quote:RosieRo schreef op 17 februari 2009 @ 14:43:

[...]

vind het wel een terechte opmerking.

Is toch een feit? Ik durf te wedden dat je meteen weet wie SS bedoelt.Nee, eigenlijk niet. Ik kan me voorstellen dat elninjoo niet vooraan in de rij staat van de pro-baby types. Maar die zie ik er niet voor aan om hier TO mede te delen dat ze 'vandaag nog een afspraak met de abortuskliniek moet maken'.
quote:Carlice schreef op 17 februari 2009 @ 14:48:

[...]

Nee, eigenlijk niet. Ik kan me voorstellen dat elninjoo niet vooraan in de rij staat van de pro-baby types. Maar die zie ik er niet voor aan om hier TO mede te delen dat ze 'vandaag nog een afspraak met de abortuskliniek moet maken'.joh, beetje gechargeerd ons kent ons grapje, ik denk dat je t zo moet opvatten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven