Meisje in de klas.
donderdag 27 februari 2020 om 21:26
Hoi dames, en/of heren,even wat hulp nodig.
Mijn dochter van 10 heeft een nieuw meisje in de klas en die vertelde haar vandaag dat ze in de avond een trekje van haar ouders joint krijgt.
Ze zei gelijk, mam je mag het tegen niemand zeggen.
Ik heb haar verteld dat ik het erg goed vind dat ze dit heeft verteld.
Het meisje brengt elke dag in haar eentje haar sibling van 4 naar school.
Ze heeft hier wel eens thuis gespeeld, al dochters andere vriendinnen ken ik goed en zeggen bij binnenkomst hoi Maran en komen even kletsen, dit meisje liep gelijk naar mijn dochter haar kamer en dat vond ik al een beetje apart.
En na wat mijn dochter vertelde wist ik even niet zo goed wat ik haar moest adviseren, mijn eerste gedachte was, niet met haar omgaan want anders wordt je ermee besmet, maar ook, wel mee omgaan en dat meisje leren kennen want misschien heeft ze hulp nodig of juist laten gaan maar jee wat begint dit gedoe vroeg.
Ik ben benieuwd naar ervaringen die er op lijken of wat je zelf zou doen in dit geval.
Alvast bedankt!
Mijn dochter van 10 heeft een nieuw meisje in de klas en die vertelde haar vandaag dat ze in de avond een trekje van haar ouders joint krijgt.
Ze zei gelijk, mam je mag het tegen niemand zeggen.
Ik heb haar verteld dat ik het erg goed vind dat ze dit heeft verteld.
Het meisje brengt elke dag in haar eentje haar sibling van 4 naar school.
Ze heeft hier wel eens thuis gespeeld, al dochters andere vriendinnen ken ik goed en zeggen bij binnenkomst hoi Maran en komen even kletsen, dit meisje liep gelijk naar mijn dochter haar kamer en dat vond ik al een beetje apart.
En na wat mijn dochter vertelde wist ik even niet zo goed wat ik haar moest adviseren, mijn eerste gedachte was, niet met haar omgaan want anders wordt je ermee besmet, maar ook, wel mee omgaan en dat meisje leren kennen want misschien heeft ze hulp nodig of juist laten gaan maar jee wat begint dit gedoe vroeg.
Ik ben benieuwd naar ervaringen die er op lijken of wat je zelf zou doen in dit geval.
Alvast bedankt!

donderdag 27 februari 2020 om 22:31
Heel bijzonder idd!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 27 februari 2020 om 22:31
De juf zal daar misschien werk van maken en ik weet helemaal niet of dat de juiste aanpak is voor dit meisje of voor mijn dochter haar eerlijkheid en vertrouwen.
Dat meisje zelf vragen dat is ook lastig als ze al zo schichtig binnenkomt en meteen naar mijn dochter haar kamer loopt en contact vermijdt.
Ik denk dat voorlichting over die filmpjes zoals ze heeft gehad van haar vader en mij bij haar opvoeding horen want daar zal ze vaker mee geconfronteerd worden, daar is weinig aan te doen ik kan haar voorlichten en wis maken en vertellen dat het niet normaal is en je moet ze toch vrij laten.
Dat meisje zelf vragen dat is ook lastig als ze al zo schichtig binnenkomt en meteen naar mijn dochter haar kamer loopt en contact vermijdt.
Ik denk dat voorlichting over die filmpjes zoals ze heeft gehad van haar vader en mij bij haar opvoeding horen want daar zal ze vaker mee geconfronteerd worden, daar is weinig aan te doen ik kan haar voorlichten en wis maken en vertellen dat het niet normaal is en je moet ze toch vrij laten.
donderdag 27 februari 2020 om 22:33
Maar je hebt toch al dingen doorge-appt? Dus dan weet je dochter toch al dat als mama belooft niets door te vertellen, dat dat niet betekent dat mama niets doorverteltMissMaran schreef: ↑27-02-2020 22:31De juf zal daar misschien werk van maken en ik weet helemaal niet of dat de juiste aanpak is voor dit meisje of voor mijn dochter haar eerlijkheid en vertrouwen.

donderdag 27 februari 2020 om 22:37
Wat een rare speelafspraakjes heeft jouw kind dan.
Hier moeten ze altijd schoenen uitdoen, jas ophangen en dan laat ik ze eerst wat te eten en drinken pakken voor ze naar boven verdwijnen.
donderdag 27 februari 2020 om 22:39
Ja zo gaat dat hier ook, er staat wat eten en drinken op tafel en normaal komen ze eerst wat eten maar dit was de eerste keer dat een vriendin van haar maar haar kamer liep.
Ik ken dit meisje ook niet goed.
donderdag 27 februari 2020 om 22:40
Heel raar dit!MissMaran schreef: ↑27-02-2020 22:31
Voorlichting over "die filmpjes"?
Wijs maken dat het niet normaal is?
En dan "vrij laten"??
donderdag 27 februari 2020 om 22:57

donderdag 27 februari 2020 om 23:00
Dat is wel echt knap. Dat meisje wist de kamer van je kind feilloos te vinden? Bij de eerste keer spelen al?

donderdag 27 februari 2020 om 23:04
Eigenlijk is ze een boef die 's nachts heeft ingebroken en alle kamers is langs geweest

Altijd handig ook om naast de kamer van je vriendin zo ook ineens de wc weten te vinden zonder te moeten vragen.
vrijdag 28 februari 2020 om 00:02
Want?
Te herkenbaar?

Voor de rest; ben je nu begaan met het meisje of maak je je zorgen dat ze jouw prinsesje naar beneden haalt?
Zo kom je namelijk wel over
Ik zou VT bellen
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 28 februari 2020 om 01:24
Jij bent toch zo van de directieve opvoeding? Dan sommeer je ze natuurlijk naar beneden te komen.
•
vrijdag 28 februari 2020 om 09:31
Je hele verhaal staat bol van oordelen en aannames. Als je echt met dat meisje begaan bent leer je haar kennen. Dan kun je ook je dochter begeleiden in omgang met dit meisje. Als je perse niet wil dat je dochter met haar speelt, dan verbied je dat. Maar je dochter gaat op school met haar om en dat kun je niet verbieden, dus dat zou zeker niet mijn plan van aanpak zijn.
vrijdag 28 februari 2020 om 09:50
Ik heb besloten om er helemaal niks mee te doen, ze mogen spelen, en mijn dochter weet dat het gek is dus en ze staat stevig in haar schoenen, dus die zie ik niet zomaar afglijden, ze spelen niet vaak samen dus mijn deur staat open.
Ik schrok alleen een beetje van het verhaal maar een nacht slapen helpt zoals altijd goed en ik kan weer prima relativeren, er zijn zoveel verschillende ouders, ik hoop wel dat als er iets is dat ze me dan weer verteld wat er gebeurt want om zoiets te horen als je tien bent is natuurlijk ook heel raar en dat moet ze wel delen maar dat dat deed ze gelukkig.
Dat meisje zelf zie ik vaak in haar eentje in de supermarkt snoep kopen en die eet eigenlijk de hele dag door snoep dus ik denk dat er wel wat mis is in dat gezin maar daar ga ik niet over.
Misschien zijn ze wel hardstikke gezellig thuis!
Ik schrok alleen een beetje van het verhaal maar een nacht slapen helpt zoals altijd goed en ik kan weer prima relativeren, er zijn zoveel verschillende ouders, ik hoop wel dat als er iets is dat ze me dan weer verteld wat er gebeurt want om zoiets te horen als je tien bent is natuurlijk ook heel raar en dat moet ze wel delen maar dat dat deed ze gelukkig.
Dat meisje zelf zie ik vaak in haar eentje in de supermarkt snoep kopen en die eet eigenlijk de hele dag door snoep dus ik denk dat er wel wat mis is in dat gezin maar daar ga ik niet over.
Misschien zijn ze wel hardstikke gezellig thuis!
vrijdag 28 februari 2020 om 09:56

vrijdag 28 februari 2020 om 10:00
Mogen ze op hun telefoon dan in de klas op die deftige school?MissMaran schreef: ↑27-02-2020 21:54Dan zou ik inderdaad het contact toestaan en de ouders willen ontmoeten, maar zal ik zeker niet zeggen wat ik gehoord heb, stel dat dat meisje daardoor eeuwig huisarrest krijgt, en ik zou het niet prettig vinden als mijn dochter daar zou spelen, ze keek laatst ook seksfilmpjes in de klas en dochter zei, nou hallo ik ben tien ik wil dat niet zien hoor.
Het is best een deftige school en dat meisje heeft al aardig wat vriendinnen dus als ik niks zeg dan heb ik het idee dat ik die ook benadeel.
Wat een gek topic dit.
Honey, you should see me in a crown