Meisje in de klas.
donderdag 27 februari 2020 om 21:26
Hoi dames, en/of heren,even wat hulp nodig.
Mijn dochter van 10 heeft een nieuw meisje in de klas en die vertelde haar vandaag dat ze in de avond een trekje van haar ouders joint krijgt.
Ze zei gelijk, mam je mag het tegen niemand zeggen.
Ik heb haar verteld dat ik het erg goed vind dat ze dit heeft verteld.
Het meisje brengt elke dag in haar eentje haar sibling van 4 naar school.
Ze heeft hier wel eens thuis gespeeld, al dochters andere vriendinnen ken ik goed en zeggen bij binnenkomst hoi Maran en komen even kletsen, dit meisje liep gelijk naar mijn dochter haar kamer en dat vond ik al een beetje apart.
En na wat mijn dochter vertelde wist ik even niet zo goed wat ik haar moest adviseren, mijn eerste gedachte was, niet met haar omgaan want anders wordt je ermee besmet, maar ook, wel mee omgaan en dat meisje leren kennen want misschien heeft ze hulp nodig of juist laten gaan maar jee wat begint dit gedoe vroeg.
Ik ben benieuwd naar ervaringen die er op lijken of wat je zelf zou doen in dit geval.
Alvast bedankt!
Mijn dochter van 10 heeft een nieuw meisje in de klas en die vertelde haar vandaag dat ze in de avond een trekje van haar ouders joint krijgt.
Ze zei gelijk, mam je mag het tegen niemand zeggen.
Ik heb haar verteld dat ik het erg goed vind dat ze dit heeft verteld.
Het meisje brengt elke dag in haar eentje haar sibling van 4 naar school.
Ze heeft hier wel eens thuis gespeeld, al dochters andere vriendinnen ken ik goed en zeggen bij binnenkomst hoi Maran en komen even kletsen, dit meisje liep gelijk naar mijn dochter haar kamer en dat vond ik al een beetje apart.
En na wat mijn dochter vertelde wist ik even niet zo goed wat ik haar moest adviseren, mijn eerste gedachte was, niet met haar omgaan want anders wordt je ermee besmet, maar ook, wel mee omgaan en dat meisje leren kennen want misschien heeft ze hulp nodig of juist laten gaan maar jee wat begint dit gedoe vroeg.
Ik ben benieuwd naar ervaringen die er op lijken of wat je zelf zou doen in dit geval.
Alvast bedankt!
vrijdag 28 februari 2020 om 10:00
Ze kent van alles van tik tok en you tube.
Ik denk dat het meisje misschien een beetje heeft lopen opscheppen, ze is nieuw in de klas en wie weet roken haar ouders af en toe een jointje zoals half Nederland en dat ze een beetje stoer zat te doen, geen idee maar fijn dat mijn dochter dit gewoon deelt thuis en dat we dan tegen elkaar zeggen nou dat is wel een beetje gek he.
En verder doe ik er niks mee.

vrijdag 28 februari 2020 om 10:39
vrijdag 28 februari 2020 om 10:42
MissMaran schreef: ↑28-02-2020 09:50Ik heb besloten om er helemaal niks mee te doen, ze mogen spelen, en mijn dochter weet dat het gek is dus en ze staat stevig in haar schoenen, dus die zie ik niet zomaar afglijden, ze spelen niet vaak samen dus mijn deur staat open.
Ik schrok alleen een beetje van het verhaal maar een nacht slapen helpt zoals altijd goed en ik kan weer prima relativeren, er zijn zoveel verschillende ouders, ik hoop wel dat als er iets is dat ze me dan weer verteld wat er gebeurt want om zoiets te horen als je tien bent is natuurlijk ook heel raar en dat moet ze wel delen maar dat dat deed ze gelukkig.
Dat meisje zelf zie ik vaak in haar eentje in de supermarkt snoep kopen en die eet eigenlijk de hele dag door snoep dus ik denk dat er wel wat mis is in dat gezin maar daar ga ik niet over.
Misschien zijn ze wel hardstikke gezellig thuis!
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
vrijdag 28 februari 2020 om 10:52
Behalve je hele familie appen en een topic op Viva openen.MissMaran schreef: ↑28-02-2020 10:00Ze kent van alles van tik tok en you tube.
Ik denk dat het meisje misschien een beetje heeft lopen opscheppen, ze is nieuw in de klas en wie weet roken haar ouders af en toe een jointje zoals half Nederland en dat ze een beetje stoer zat te doen, geen idee maar fijn dat mijn dochter dit gewoon deelt thuis en dat we dan tegen elkaar zeggen nou dat is wel een beetje gek he.
En verder doe ik er niks mee.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 28 februari 2020 om 11:02
Wordt wel lullig gedaan tegen / over To.
Dit topic werd in eerste instantie geopend om advies, zoals zovaak topics worden geopend over advies omtrent het kind van een ander.
Laat dat lekker gebeuren en als je er niks van geloofd / bs vindt of iets anders reageer dan lekker één keer (want helemaal niet reageren dat schijnen veel Vivavrouwen moeilijk te vinden) en ga dan lekker weg uit het topic.
Dit topic werd in eerste instantie geopend om advies, zoals zovaak topics worden geopend over advies omtrent het kind van een ander.
Laat dat lekker gebeuren en als je er niks van geloofd / bs vindt of iets anders reageer dan lekker één keer (want helemaal niet reageren dat schijnen veel Vivavrouwen moeilijk te vinden) en ga dan lekker weg uit het topic.
vrijdag 28 februari 2020 om 11:08
Ik ben altijd vrij direct in het forummen vooral als mensen uit het niets grof doen, en als ik dan mijn hoofd even boven het maaiveld uitsteek zoals nu met een topic dan willen ze hem eraf hakken, en reageren expres lullig, eentje die ik onder de negeer heb die komt rellen op mijn topic, en sommigen hebben gewoon een etiket en kunnen het niet helpen en laten zich gelijk kennen..ToosTosti schreef: ↑28-02-2020 11:02Wordt wel lullig gedaan tegen / over To.
vrijdag 28 februari 2020 om 11:23
MissMaran schreef: ↑28-02-2020 11:08Ik ben altijd vrij direct in het forummen vooral als mensen uit het niets grof doen, en als ik dan mijn hoofd even boven het maaiveld uitsteek zoals nu met een topic dan willen ze hem eraf hakken, en reageren expres lullig, eentje die ik onder de negeer heb die komt rellen op mijn topic, en sommigen hebben gewoon een etiket en kunnen het niet helpen en laten zich gelijk kennen..
Lekker even aan het sneren?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

vrijdag 28 februari 2020 om 15:09
Waar ik moeite mee heb is dat To hier advies komt vragen, maar gaandeweg geeft To steeds nieuwe stukjes informatie over gedrag en omgeving van meisje.
To schetst een aantal rode vlaggen, en geeft aan dat haar dochter hier verstandig mee om gaat.
En ja de zwijgbelofte, ik snap dat het een dilemma is, maar soms moet je als ouder knopen doorhakken en de zaak opengooien naar school en misschien ook even advies vragen bij Veilig Thuis.
Als jouw dochter zo verstandig is, zal ze waarschijnlijk begrip kunnen opbrengen voor het verbreken van jouw zwijgbelofte.
Als ouder van een minderjarig kind heb je uiteindelijk het laatste woord.
To schetst een aantal rode vlaggen, en geeft aan dat haar dochter hier verstandig mee om gaat.
En ja de zwijgbelofte, ik snap dat het een dilemma is, maar soms moet je als ouder knopen doorhakken en de zaak opengooien naar school en misschien ook even advies vragen bij Veilig Thuis.
Als jouw dochter zo verstandig is, zal ze waarschijnlijk begrip kunnen opbrengen voor het verbreken van jouw zwijgbelofte.
Als ouder van een minderjarig kind heb je uiteindelijk het laatste woord.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.