Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Amine is een Iraanse naam wel echt heel mooi
where ever you go, go with your heart
quote:Snowflake86 schreef op 05 april 2016 @ 19:17:

He meiden,

Even benieuwd naar jullie mening. Wij verwachten binnenkort ons eerste kindje en weten niet of het een jongen of meisje is. Voor meisjes hebben we de volgende namen:

Joëlle Annemijn

Norah Elin

Lenthe .... (of Elin of Annemijn, net wat we er mooier achter vinden, zijn beide vernoemingen)

Ik ben zelf helemaal verliefd op de naam Joëlle, eigenlijk al jaren, maar nu het ineens officieel wordt dat ik mijn kindje misschien zo ga noemen merk ik dat ik het ook wel spannend vind. Een naam is toch iets wat een kind voor altijd bij zich draagt, en soms ben ik ineens bang dat ik bepaalde dingen over het hoofd zie ofzo.. (ik weet idd dat mijn kindje van als eerste letter J.A. krijgt, ik ken iemand die dat ook heeft en mij soort het niet omdat daar natuurlijk nog een achternaam achteraan komt, dus bijvoorbeeld (niet m'n eigen naam) J.A. Pieterse)Ik vind Joëlle Annemijn een hele mooie naam, gewoon doen zou ik zeggen.
In mijn familie werd het dan Mientje. Ik vind de naam Mina prachtig, het is dat ik 3 namen wel genoeg vond voor mijn dochtertje, ik heb het zeker overwogen!

Misschien Jasmina? Vast meer spellingen voor mogelijk.
Jasmina, ook leuk. En Mientje vind ik eigenlijk ook wel wat. Klinkt heel lief. Maar is de verkleining niet gek.
Fortis et liber
Er waren 2 Wilhelmina's, de ene werd Willie genoemd, de ander Mientje. Dus het was echt een roepnaam.
Gina of Regina, ook heel mooi.
Hoe langer ik erover nadenk, hoe leuker ik Mientje vind. Maar ook Jasmien of Jasmina vind ik leuk. Misschien zijn er nog meer namen die eindigen op mijn die ik kan gebruiken. Ik ga eens googlen.
Fortis et liber
We verwachten een meisje en komen nog niet helemaal uit de naam. Ivm privacy houdt ik het wel cryptisch, maar wellicht hebben jullie toch tips die ons kunnen helpen

We hebben nl een schoonzus waarbij we telkens uitkomen op varianten van haar naam:

- 1 letter verschil in de naam (niet begin/eind) waardoor de klank erg anders is.

- 1e letter niet, waardoor de naam op papier er anders uit ziet en begint dus met andere letter, maar merendeel van de naam heeft dus dezelfde klank.

- laatste letter anders, maar we zijn beiden van mening dat dit te dichtbij is. Anders was het deze mogelijk wel geworden.

We hebben nog wel twee andere namen, maar vinden deze telkens net niet. Voorkeur ligt dus duidelijk op bovenstaande. Ow ja, schoonzus is een blijvertje en zien we vooral met verjaardagen en feestdagen
Ik heb altijd al gedacht dat 'cryptisch' stond voor 'geen touw aan vast te knopen' maar nu weet ik het zeker

Sorry, ik heb op deze manier geen idee hoe ik kan meedenken. Misschien de naam er even kort neer zetten en na een paar reacties weer weg halen?
Ik spreek toch geen Chinees?!

MissS. Ik ben het met je eens. Leuk geprobeerd bloempje, maar hier kan ik inderdaad ook niks mee, haha. Kun je niet aangeven wat voor stijl je mooi vind qua namen, dan kunnen we daarin meedenken? Stoer, chique, fries, apart, engels?? En is het echt teveel lijkend op haar naam, want met een heel andere klank kan dat toch misschien best wel.
Bloempje, als ik het goed begrepen heb is bijv de naam van

Schoonzus Lisan en jullie favoriete naam Isa?

Moet ik het zo zien?

wat maakt het eigenlijk uit dat jullie kind een naam krijgt die lijkt op die van je schoonzus? Het is geen directie familie (bloedband) begrijp ik uit de opmerking 'ze is een blijvertje'.

Is het daarom gek? Want anders zou je vernoemen, toch? Of willen jullie dat helemaal niet?

Met andere woorden: ik zie het probleem niet.
Ik heb meer het idee dat het bijvoorbeeld Elina is, en ze zelf respectievelijk als opties

-Elena

-Lina

-Eline

hebben. Klopt dit? Ik zou het gewoon doen hoor, als je anders een minder leuke naam kiest...
Tinkerbell, dan heb ik cryptisch toch goed gebruikt hahaha

Mindy, We hebben diverse namenlijsten al doorgenomen en komen toch elke x op ongeveer hetzelfde uit. Alhoewel partner een andere voorkeur heeft dan ik uit bovenstaande opties . Maar ik denk dat het niet veel nut heeft om nog verder te zoeken. Het wordt of een van de drie opties of een van d andere afwijkende namen. Ik ben allang blij dat we een verkort lijstje hebben

Hertje, klopt dat het geen directe bloedband is. Maar tja, wel al bijna 20jr in de familie, dus ik verwacht wel dat ze blijft . Het is idd niet de bedoeling om naar haar te vernoemen, vandaar ook dat het een beetje gek is voor ons idee. Of dat ze dat idee krijgt dat de kleine naar haar vernoemd is.

Teema, je zit aardig goed in de richting. Je vindt het dus geen probleem? Ook niet als t vernoemen niet de bedoeling is?
Ik zou kiezen voor de naam die jullie het mooiste vinden, en dan lekker in het midden laten of het een vernoeming is of niet.

'Oh leuk, vernoemd naar schoonzus?' 'We vonden dit gewoon de allermooiste naam!'
Zou dan de variant nog uitmaken, of gewoon de allerleukste kiezen?
Gewoon de leukste kiezen. Als schoonzus op kraamvisite komt vertel je haar dat jullie drie favoriete namen allen lijken op haar naam, dus dat ze blijkbaar een heel leuke naam heeft. Dan is het meteen duidelijk dat het geen vernoeming is en zitten jullie niet meer met dit licht ongemakkelijke gevoel.
Wat vinden jullie van de naam Stella? En vinden jullie het passen bij de naam Merel?
Ik vind het een hele mooie naam. Man vond het helaas niks, anders had dochter zo geheten. Kan ook prima met Merel.
quote:Flessenpost schreef op 12 april 2016 @ 10:31:

Wat vinden jullie van de naam Stella? En vinden jullie het passen bij de naam Merel?Ik vind Stella niet heel mooi. Klinkt zo hard. Ik vind het wel bij Merel passen.
Ik vind Stella mooi en juist krachtig klinken, kan prima bij Merel.
quote:Flessenpost schreef op 12 april 2016 @ 10:31:

Wat vinden jullie van de naam Stella? En vinden jullie het passen bij de naam Merel?Ik vind Stella een heel leuke naam. Het is wel een ander 'type' naam dan Merel, maar desondanks vind ik het prima kunnen bij elkaar.
quote:Zippur schreef op 12 april 2016 @ 11:20:

[...]

Ik vind Stella een heel leuke naam. Het is wel een ander 'type' naam dan Merel, maar desondanks vind ik het prima kunnen bij elkaar.Wat voor type namen vind je beide namen dan? Ben gewoon nieuwsgierig
Hallo! Ik ben bijna 17 weken zwanger en op zoek naar namen. We weten het geslacht nog niet, dus op zoek naar 2 namen.

Wat ik tot nu toe leuk vind:

1. Zoë (vind vriend ook leuk)

2. Saar (maar is net niet 'af')

3. Evi (hetzelfde als Saar)

4. Noor (vriend vind het niks)

5. Novi

6. Sophie (leuk maar misschien iets te netjes)

Zoë staat nu dus op nummer 1, maar ben er nog niet uit of dit hem ook echt is. Ben benieuwd naar jullie suggesties!
Flessenpost; Stella vind ik heel mooi. Past ook bij Merel.

Zomer123:

Cloë

Suze

Liva

Flore

Roos

Lauren

Mara

Livia

Lenne

Tessa/ Tessie/ Tess

Merle

Isa

Nadia

Aimee

Lizz
quote:mendy schreef op 12 april 2016 @ 10:04:

Gewoon de leukste kiezen. Als schoonzus op kraamvisite komt vertel je haar dat jullie drie favoriete namen allen lijken op haar naam, dus dat ze blijkbaar een heel leuke naam heeft. Dan is het meteen duidelijk dat het geen vernoeming is en zitten jullie niet meer met dit licht ongemakkelijke gevoel. Bedankt voor de tip! Ik zal het eens verder overleggen thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven