Meisjesnamen

zaterdag 2 april 2016 om 17:05
@Mira03
Ik zou voor de meest eenvoudige schrijfwijze kiezen: Zara. Leuke naam!
@DME96
Vinden jullie Bodi ook leuk voor een volwassen man?
Levi en Julie vind ik heel leuk!
Andere suggesties;
Marit
Samy / Sammie
Rosa(lie)
Vicky/Victoria
Charlie
Kristel
Zinzi
Pleunie
Mandy
Nancy
Zoé
Cindy
Rikkie
Chrissy
Ashanti
Bibi
Kiki
Mimi
Floor
Dewi
Julia
Amy
Merel
Cissy
Stephanie
Demi
Naomi/Noemi
Femmy
Gabrielle (Gaby)
Heidi
Nikki
Ilse
Joani
Judy
Laurie
Maud
Nick
Deny
Barry
Harry
Appie
Mick
David
Linus
Antonie
Jamie
Simon / Siem
Freddie
Henry
Geert
Louis
Jordy
Jeremy
Salomon
Toby
Sam(uel)
Bas
Tom
Jasper
Ik zou voor de meest eenvoudige schrijfwijze kiezen: Zara. Leuke naam!
@DME96
Vinden jullie Bodi ook leuk voor een volwassen man?
Levi en Julie vind ik heel leuk!
Andere suggesties;
Marit
Samy / Sammie
Rosa(lie)
Vicky/Victoria
Charlie
Kristel
Zinzi
Pleunie
Mandy
Nancy
Zoé
Cindy
Rikkie
Chrissy
Ashanti
Bibi
Kiki
Mimi
Floor
Dewi
Julia
Amy
Merel
Cissy
Stephanie
Demi
Naomi/Noemi
Femmy
Gabrielle (Gaby)
Heidi
Nikki
Ilse
Joani
Judy
Laurie
Maud
Nick
Deny
Barry
Harry

Appie
Mick
David
Linus
Antonie
Jamie
Simon / Siem
Freddie
Henry
Geert
Louis
Jordy
Jeremy
Salomon
Toby
Sam(uel)
Bas
Tom
Jasper
zaterdag 2 april 2016 om 19:11
zondag 3 april 2016 om 10:18
quote:Mira03 schreef op 02 april 2016 @ 19:11:
Bedankt voor de reacties
!
Ik neig ook naar de simpele versie omdat ze anders mogelijk altijd haar naam moet spellen.
Ziva, zoe zijn het niet zo voor mij.
Liva of livia vond ik ook mooi maar dit lijkt teveel op een naam van een familie lid...Lina of Zana nog iets voor je?
Bedankt voor de reacties

Ik neig ook naar de simpele versie omdat ze anders mogelijk altijd haar naam moet spellen.
Ziva, zoe zijn het niet zo voor mij.
Liva of livia vond ik ook mooi maar dit lijkt teveel op een naam van een familie lid...Lina of Zana nog iets voor je?
Ik spreek toch geen Chinees?!
maandag 4 april 2016 om 11:09
Hallo!! Wij weten nog niet of we een jongen of meisje krijgen dus we bedenken voor allebei een naam
voor een meisje hebben we nu o.a.
Milou (mijn voorkeur, vriend is akkoord haha)
Daphne (vind ik heel leuk, vriend niet zo)
Lynn (voorkeur van vriend, maar vind ik te 'modern')
Ik zoek een gewone naam dus, niets geks, niet te modern al is dat voor iedereen misschien anders. En de achternaam begint met een E dus dat moet ook een beetje makkelijk klinken haha.
Iemand nog suggesties?

Ik zoek een gewone naam dus, niets geks, niet te modern al is dat voor iedereen misschien anders. En de achternaam begint met een E dus dat moet ook een beetje makkelijk klinken haha.
Iemand nog suggesties?
maandag 4 april 2016 om 18:35
quote:melbourne88 schreef op 04 april 2016 @ 11:09:
Hallo!! Wij weten nog niet of we een jongen of meisje krijgen dus we bedenken voor allebei een naam
voor een meisje hebben we nu o.a.
Ik zoek een gewone naam dus, niets geks, niet te modern al is dat voor iedereen misschien anders. En de achternaam begint met een E dus dat moet ook een beetje makkelijk klinken haha.Iemand nog suggesties?
Ik vind Milou en Lynn typische jaren '90/'00 namen (niet heel modern dus haha) en Daphne jaren '80. Andere namen die ik associeer met die periodes:
Vera
Danique
Laura
Anouk
Liz
Marleen
Meike
Floor
Merle
Iris
Imke
Lize
Lisa
Elke
Leonie
Marthe
Jolien
Jolijn
Susanne
Wendy

Ik zoek een gewone naam dus, niets geks, niet te modern al is dat voor iedereen misschien anders. En de achternaam begint met een E dus dat moet ook een beetje makkelijk klinken haha.Iemand nog suggesties?
Ik vind Milou en Lynn typische jaren '90/'00 namen (niet heel modern dus haha) en Daphne jaren '80. Andere namen die ik associeer met die periodes:
Vera
Danique
Laura
Anouk
Liz
Marleen
Meike
Floor
Merle
Iris
Imke
Lize
Lisa
Elke
Leonie
Marthe
Jolien
Jolijn
Susanne
Wendy
Ik spreek toch geen Chinees?!
maandag 4 april 2016 om 23:37
dinsdag 5 april 2016 om 19:17
He meiden,
Even benieuwd naar jullie mening. Wij verwachten binnenkort ons eerste kindje en weten niet of het een jongen of meisje is. Voor meisjes hebben we de volgende namen:
Joëlle Annemijn
Norah Elin
Lenthe .... (of Elin of Annemijn, net wat we er mooier achter vinden, zijn beide vernoemingen)
Ik ben zelf helemaal verliefd op de naam Joëlle, eigenlijk al jaren, maar nu het ineens officieel wordt dat ik mijn kindje misschien zo ga noemen merk ik dat ik het ook wel spannend vind. Een naam is toch iets wat een kind voor altijd bij zich draagt, en soms ben ik ineens bang dat ik bepaalde dingen over het hoofd zie ofzo.. (ik weet idd dat mijn kindje van als eerste letter J.A. krijgt, ik ken iemand die dat ook heeft en mij soort het niet omdat daar natuurlijk nog een achternaam achteraan komt, dus bijvoorbeeld (niet m'n eigen naam) J.A. Pieterse)
Even benieuwd naar jullie mening. Wij verwachten binnenkort ons eerste kindje en weten niet of het een jongen of meisje is. Voor meisjes hebben we de volgende namen:
Joëlle Annemijn
Norah Elin
Lenthe .... (of Elin of Annemijn, net wat we er mooier achter vinden, zijn beide vernoemingen)
Ik ben zelf helemaal verliefd op de naam Joëlle, eigenlijk al jaren, maar nu het ineens officieel wordt dat ik mijn kindje misschien zo ga noemen merk ik dat ik het ook wel spannend vind. Een naam is toch iets wat een kind voor altijd bij zich draagt, en soms ben ik ineens bang dat ik bepaalde dingen over het hoofd zie ofzo.. (ik weet idd dat mijn kindje van als eerste letter J.A. krijgt, ik ken iemand die dat ook heeft en mij soort het niet omdat daar natuurlijk nog een achternaam achteraan komt, dus bijvoorbeeld (niet m'n eigen naam) J.A. Pieterse)

dinsdag 5 april 2016 om 19:29
quote:Snowflake86 schreef op 05 april 2016 @ 19:17:
He meiden,
Joëlle Annemijn
Norah Elin
J.A. vind ik echt niet storend.
Volgens mij ben je er allang uit en wordt het Joelle.
He meiden,
Joëlle Annemijn
Norah Elin
J.A. vind ik echt niet storend.
Volgens mij ben je er allang uit en wordt het Joelle.
woensdag 6 april 2016 om 15:36
Wij zijn nog aan het zoeken naar een tweede naam. In onze families komt modern vernoemen veel voor. Daarmee bedoel ik niet de precieze namen gebruiken bij vernoeming. Wij willen ons hierbij aansluiten, maar komen niet op een moderne versie van de namen die toch verwijzen. Willen jullie meedenken? Het gaat om Mina.
Fortis et liber
woensdag 6 april 2016 om 15:56
quote:thaisweetchili schreef op 06 april 2016 @ 15:36:
Wij zijn nog aan het zoeken naar een tweede naam. In onze families komt modern vernoemen veel voor. Daarmee bedoel ik niet de precieze namen gebruiken bij vernoeming. Wij willen ons hierbij aansluiten, maar komen niet op een moderne versie van de namen die toch verwijzen. Willen jullie meedenken? Het gaat om Mina.Ik ken een klein meisje dat Mina heet, en ik vind het een superlieve naam!
Wij zijn nog aan het zoeken naar een tweede naam. In onze families komt modern vernoemen veel voor. Daarmee bedoel ik niet de precieze namen gebruiken bij vernoeming. Wij willen ons hierbij aansluiten, maar komen niet op een moderne versie van de namen die toch verwijzen. Willen jullie meedenken? Het gaat om Mina.Ik ken een klein meisje dat Mina heet, en ik vind het een superlieve naam!
woensdag 6 april 2016 om 17:22
Snowflake: als Joëlle altijd je favoriete naam is moet je het doen. Ik snap dat het even spannend is, want je kind gaat er haar hele leven mee doen. Logisch dus dat je even twijfelt, maar blijf gewoon bij je eerste gevoel. J.A. vind ik ook niet storend als voorletters.
Thai sweet chili;
Minne
Mira
Marinthe
Yasmina
Malin
Naïma
Marinka
Miranda
Marina
Marian(ne)
Imani