Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
@Mira03

Ik zou voor de meest eenvoudige schrijfwijze kiezen: Zara. Leuke naam!

@DME96

Vinden jullie Bodi ook leuk voor een volwassen man?

Levi en Julie vind ik heel leuk!

Andere suggesties;

Marit

Samy / Sammie

Rosa(lie)

Vicky/Victoria

Charlie

Kristel

Zinzi

Pleunie

Mandy

Nancy

Zoé

Cindy

Rikkie

Chrissy

Ashanti

Bibi

Kiki

Mimi

Floor

Dewi

Julia

Amy

Merel

Cissy

Stephanie

Demi

Naomi/Noemi

Femmy

Gabrielle (Gaby)

Heidi

Nikki

Ilse

Joani

Judy

Laurie

Maud

Nick

Deny

Barry

Harry ;)

Appie

Mick

David

Linus

Antonie

Jamie

Simon / Siem

Freddie

Henry

Geert

Louis

Jordy

Jeremy

Salomon

Toby

Sam(uel)

Bas

Tom

Jasper
Bedankt voor de reacties :-)!

Ik neig ook naar de simpele versie omdat ze anders mogelijk altijd haar naam moet spellen.

Ziva, zoe zijn het niet zo voor mij.

Liva of livia vond ik ook mooi maar dit lijkt teveel op een naam van een familie lid...
Zara: superleuk!
quote:Mira03 schreef op 02 april 2016 @ 19:11:

Bedankt voor de reacties :-)!

Ik neig ook naar de simpele versie omdat ze anders mogelijk altijd haar naam moet spellen.

Ziva, zoe zijn het niet zo voor mij.

Liva of livia vond ik ook mooi maar dit lijkt teveel op een naam van een familie lid...Lina of Zana nog iets voor je?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hallo!! Wij weten nog niet of we een jongen of meisje krijgen dus we bedenken voor allebei een naam ;) voor een meisje hebben we nu o.a.

Milou (mijn voorkeur, vriend is akkoord haha)

Daphne (vind ik heel leuk, vriend niet zo)

Lynn (voorkeur van vriend, maar vind ik te 'modern')

Ik zoek een gewone naam dus, niets geks, niet te modern al is dat voor iedereen misschien anders. En de achternaam begint met een E dus dat moet ook een beetje makkelijk klinken haha.

Iemand nog suggesties?
Sara, Linde, Fleur, Merel, Myrthe, Iris, Sanne, of Nina?
Melbourne88;

Anouk

Janine

Leonie

Karin

Sandra

Merle

Nicole

Laura

Ilse

Iris

Lauren

Amber

Anna

Stella

Inge

Lotte

Vivian

Lianne

Marly

Nadia

Lieke

Jessica

Ellen

Nora

Janine

Nienke

Kim

Jorien

Sarah

Suzanne

Miriam

Marloes

Dagmar

Imke
quote:watdachtjehiervan schreef op 04 april 2016 @ 11:32:

Sara, Linde, Fleur, Merel, Myrthe, Iris, Sanne, of Nina?Dankje! Fleur en myrthe ga ik overleggen hier ;) !
quote:melbourne88 schreef op 04 april 2016 @ 11:09:

Hallo!! Wij weten nog niet of we een jongen of meisje krijgen dus we bedenken voor allebei een naam ;) voor een meisje hebben we nu o.a.

Milou (mijn voorkeur, vriend is akkoord haha)

Daphne (vind ik heel leuk, vriend niet zo)

Lynn (voorkeur van vriend, maar vind ik te 'modern')

Ik zoek een gewone naam dus, niets geks, niet te modern al is dat voor iedereen misschien anders. En de achternaam begint met een E dus dat moet ook een beetje makkelijk klinken haha.Iemand nog suggesties?

Ik vind Milou en Lynn typische jaren '90/'00 namen (niet heel modern dus haha) en Daphne jaren '80. Andere namen die ik associeer met die periodes:

Vera

Danique

Laura

Anouk

Liz

Marleen

Meike

Floor

Merle

Iris

Imke

Lize

Lisa

Elke

Leonie

Marthe

Jolien

Jolijn

Susanne

Wendy
Dankjewel dat komt een beetje overeen met wat Mendy zegt. Dit zijn wel de namen die ik bedoel inderdaad
Melbourne88, stond er in mijn lijstje nog een naam die jullie leuk vinden? Misschien nog:

Karlijn

Dianne

Christel

Evelien

Annemieke

Lisanne

Eelke

Marianne

Anke

Carolien

Yvet

Nadine

Carla

Eline

Sabine

Judith

Michelle

Joyce

Mariëlle

Chantal

Esther

Daniëlle

Claudia

Naomi

Mireille

Moniek
Milou, doen!! Zo heet mijn dochter;-), krijgen er veel positieve reacties op. Hier nog wat andere suggesties:

Floor, Esmee, Lena, Sara, Iris, Karlijn, Tessa, Dione, Vera, Fiene, Merel
He meiden,

Even benieuwd naar jullie mening. Wij verwachten binnenkort ons eerste kindje en weten niet of het een jongen of meisje is. Voor meisjes hebben we de volgende namen:

Joëlle Annemijn

Norah Elin

Lenthe .... (of Elin of Annemijn, net wat we er mooier achter vinden, zijn beide vernoemingen)

Ik ben zelf helemaal verliefd op de naam Joëlle, eigenlijk al jaren, maar nu het ineens officieel wordt dat ik mijn kindje misschien zo ga noemen merk ik dat ik het ook wel spannend vind. Een naam is toch iets wat een kind voor altijd bij zich draagt, en soms ben ik ineens bang dat ik bepaalde dingen over het hoofd zie ofzo.. (ik weet idd dat mijn kindje van als eerste letter J.A. krijgt, ik ken iemand die dat ook heeft en mij soort het niet omdat daar natuurlijk nog een achternaam achteraan komt, dus bijvoorbeeld (niet m'n eigen naam) J.A. Pieterse)
quote:Snowflake86 schreef op 05 april 2016 @ 19:17:

He meiden,

Even benieuwd naar jullie mening. Wij verwachten binnenkort ons eerste kindje en weten niet of het een jongen of meisje is. Voor meisjes hebben we de volgende namen:

Joëlle Annemijn

Norah Elin

Lenthe .... (of Elin of Annemijn, net wat we er mooier achter vinden, zijn beide vernoemingen)

Ik ben zelf helemaal verliefd op de naam Joëlle, eigenlijk al jaren, maar nu het ineens officieel wordt dat ik mijn kindje misschien zo ga noemen merk ik dat ik het ook wel spannend vind. Een naam is toch iets wat een kind voor altijd bij zich draagt, en soms ben ik ineens bang dat ik bepaalde dingen over het hoofd zie ofzo.. (ik weet idd dat mijn kindje van als eerste letter J.A. krijgt, ik ken iemand die dat ook heeft en mij soort het niet omdat daar natuurlijk nog een achternaam achteraan komt, dus bijvoorbeeld (niet m'n eigen naam) J.A. Pieterse)

J.A. vind ik echt niet storend.

Volgens mij ben je er allang uit en wordt het Joelle.
Wij zijn nog aan het zoeken naar een tweede naam. In onze families komt modern vernoemen veel voor. Daarmee bedoel ik niet de precieze namen gebruiken bij vernoeming. Wij willen ons hierbij aansluiten, maar komen niet op een moderne versie van de namen die toch verwijzen. Willen jullie meedenken? Het gaat om Mina.
Fortis et liber
quote:thaisweetchili schreef op 06 april 2016 @ 15:36:

Wij zijn nog aan het zoeken naar een tweede naam. In onze families komt modern vernoemen veel voor. Daarmee bedoel ik niet de precieze namen gebruiken bij vernoeming. Wij willen ons hierbij aansluiten, maar komen niet op een moderne versie van de namen die toch verwijzen. Willen jullie meedenken? Het gaat om Mina.Ik ken een klein meisje dat Mina heet, en ik vind het een superlieve naam!
Snowflake: als Joëlle altijd je favoriete naam is moet je het doen. Ik snap dat het even spannend is, want je kind gaat er haar hele leven mee doen. Logisch dus dat je even twijfelt, maar blijf gewoon bij je eerste gevoel. J.A. vind ik ook niet storend als voorletters.

Thai sweet chili;

Minne

Mira

Marinthe

Yasmina

Malin

Naïma

Marinka

Miranda

Marina

Marian(ne)

Imani
Mia ipv Mina?
Goede suggesties, bedankt, maar de naam zit er nog niet tussen. Lastig vind ik.
Fortis et liber
Amine
Thai sweet chili;

Marlein/ Marlijn

Naomi

Marion

Marilène

Annemijn

Annemeike

Annemie

Minerva
Thai sweet chili, misschien nog Emina of Minke?
Nina ipv Mina?
Amine of Emina vind ik misschien wel wat. Het is ook even wennen denk ik. Kreeg vandaag nog de suggestie Willemien. Weet nog niet wat ik daarvan vind.
Fortis et liber
Misschien vindt je Native American of indiaanse namen leuk:

Nizhoni betekend mooi

Nishita

Nivriti gelukzaligheid

Niyantri

Nakina Lotus

Nadira Zeldzaam
Wie gelukkig wordt van het geluk van anderen bezit een rijkdom zonder grenzen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven