Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Zomer:

Nova

Lara

Lize

Noa

Jara/Yara
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben een naam gevonden die we beide erg leuk vinden. We zijn van plan om haar ook te vernoemen, maar dan komen we uit op de initialen B.V. Niet ideaal, maar ik vind dat het wel kan? Mijn vriend twijfelt toch een beetje. Ben benieuwd hoe anderen hier over denken...
BV is iig beter dan BH toch?
@blo3mpj3, ik zou gewoon de leukste kiezen.

@babyinjuli, ik vind dat BV prima kan.

@Zomer, misschien nog:

Sare

Sarie

Evelien

Eva

Tove

Vieve

Ylva

Alma

Jula

Soof

Noé

Elva

Zara

Vera

Romy

Nore

Neva

Lizzy

Indy

Abby

Dewi

Floor

Kensi
@groenebroek dat is zeker beter haha!
Babyinjuli; b.v. vind ik ook wel kunnen. Het is niks viezigs of pestgevoeligs, dus vind ik het dan prima kunnen.
B.v. Lijkt me ook niet echt een probleem. Ik zou me daar niet van laten weerhouden.

Wat denken jullie trouwens van de naam Evi? Ik vind dit een leuke naam, maar zie dan vooral een vrolijk meisje voor me of een vrouw van +/- 1.60m en tenger gebouwd. Past het wel bij een volwassen vrouw van +/- 1.80m, eventueel ook wat zwaarder gebouwd?
Vind ik persoonlijk niet echt passen, Bloempje. Maar je kunt zoiets vrij simpel ondervangen door haar officiële naam Eva, Evalisa oid te laten zijn en Evi als roepnaam op het kaartje te zetten.

Dat hebben wij ook gedaan met onze zoon, die heeft een naam in de trant van Siebrand en zijn roepnaam is Sieb (vonden wij voor een volwassene die een carrière wil mogelijk iets te amicaal). Hij kan dus altijd kiezen om zijn officiële naam te gebruiken.
maar alleen als 'ie ijs- en ijskoud is
Inspiratie nodig! Wij vinden de naam 'Lynn' erg mooi, maar zoeken daar nog een tweede naam achter.. Hebben jullie ideeën?
Lynn Mae

Lynn Sofie
Leuk Evi!!!

Je zou de tweede naam volwassener kunnen maken zodat ze indien ze wil over kan stappen.

Of Evi als afkorting gebruiken voor Evalina bijv

Er is wel kans dat mensen er Eef van maken.
Hoihoi!

Wij zijn zwanger en weten nog niet wat het wordt, en zijn dus opzoek naar een meisjesnaam. We houden van bijzondere namen en het liefst kort van klank (2 lettergrepen). Op dit moment hebben we als jongensnaam: Revi. Als meisjenamen zijn dit tot nu toe de kanshebbers:

1. Julie

2. Vieve

3. Novi

4. Fayen/Vajen

Julie staat voor ons nu met stipt op nummer 1, maar de andere zijn ook nog kanshebbers. Ook zijn we nog opzoek naar een tweede naam voor ons kindje. Zijn er nog namen die wat jullie betrefd in dit rijtje past? Of hebben jullie een idee voor een tweede naam?
quote:blo3mpj3 schreef op 18 april 2016 @ 21:58:

B.v. Lijkt me ook niet echt een probleem. Ik zou me daar niet van laten weerhouden.

Wat denken jullie trouwens van de naam Evi? Ik vind dit een leuke naam, maar zie dan vooral een vrolijk meisje voor me of een vrouw van +/- 1.60m en tenger gebouwd. Past het wel bij een volwassen vrouw van +/- 1.80m, eventueel ook wat zwaarder gebouwd?Evi is leuk maar inderdaad misschien niet zo lang houdbaar. Ik zou kiezen voor een wat langere versie van de naam (Eveline, Evangeline, Eva, Evelise of wat je maar wil) en dan Evi als roepnaam.
quote:Nieske90 schreef op 19 april 2016 @ 12:16:

Hoihoi!

Wij zijn zwanger en weten nog niet wat het wordt, en zijn dus opzoek naar een meisjesnaam. We houden van bijzondere namen en het liefst kort van klank (2 lettergrepen). Op dit moment hebben we als jongensnaam: Revi. Als meisjenamen zijn dit tot nu toe de kanshebbers:

1. Julie

2. Vieve

3. Novi

4. Fayen/Vajen

Julie staat voor ons nu met stipt op nummer 1, maar de andere zijn ook nog kanshebbers. Ook zijn we nog opzoek naar een tweede naam voor ons kindje. Zijn er nog namen die wat jullie betrefd in dit rijtje past? Of hebben jullie een idee voor een tweede naam?

Wat grappig, want Julie vind ik de minst aparte van het rijtje en ook veel minder apart dan Revi. Maar het is wel een heel mooie naam, dus als het je favoriet is zou ik hem gewoon kiezen. Andere ideeën:

Yuna

Nika

Ziva

Julot

Maeva

Yaëlle

Liva

Julin

Ilva

Loren

Maite

Thirza

Kendra

Kyra

Dana

Aimee

Rhodee
De naam Julie zweeft al sinds dat ik een jaar of 18 (en nog bang was om onverwacht zwanger te raken van hubby ) door mijn hoofd. Mijn vriend was direct verkocht. Revi hebben wo ooit eens ergens gehoord en ook daar waren we direct verliefd op. Ook de combinatie Revi en Julie vinden we prachtig. Hier in Limburg hoor je beide namen vrijwel nooit.

Van jouw rijtje vind ik Julin wel leuk, de rest eigenlijk niet. Sommige zijn wat te hard. Misschien zoeken we toch was schattigere namen.
@Bloem, Ik vind Evi vooral leuk voor een kind en minder voor een volwassen vrouw, maar dat heb ik bij deze naam wel minder dan bij bijvoorbeeld Puck.

@Jane, Lynn Roos, Lynn Rosa, Lynn Yara, Lynn Zoë, Lynn Romée, Lynn Fenna, Lynn Anna, Lynn Claire, Lynn Jane

@Nieske, Vieve is mijn favoriet van jullie rijtje, hoe willen jullie Julie uitspreken? Zelf vind ik de Franse uitspraak het mooist. Het lastige is wel dat die vier namen iets te veel overlap hebben om goed te combineren als eerste en tweede naam (te veel V's en/of ie-en), de enige combinatie die goed klinkt is Julie Vajen/Fayen.

Anders nog als eerste naam: Tove, Fiore, Suze, Ylva, Liva, Lucy, Lieve, Lovis, Ivy, Alice, Elfi, Lilly, Faya, Nena, Nova.

Als eerste-tweede naam:

Julie Sarah, Julie Vera, Julie Ella, Julie Nore, Julie Noa, Julie Eva, Julie Nova

Vieve Julia, Vieve Kate, Vieve Esmee, Vieve Hannah, Vieve Linde, Vieve Elisa

Novi Bobbie, Novi Elena, Novi Janna, Novi Rune, Novi Maud, Novi Tessa

Vajen Tamar, Vajen Sanne, Vajen Lieke, Vajen Jasmijn, Vajen Demi, Vajen Suze
@teemo Julie spreken wij uit als Sjuul-lie, hoe spreek jij het uit? Bedankt voor je rijtje. Uit jouw rijtje vind ik Lovis leuk! Nog nooit eerder gehoord!

Uit de tweede naam combinaties is Julie Fayen inderdaad het leukst, van jouw rijtje vinden we Julie Noa wel leuk, maar nog niet overtuigd. Voor Revi hebben we de naam Benjamin. We zoeken dus ook een meisjesnaam in die trant als tweede naam.
quote:Nieske90 schreef op 19 april 2016 @ 12:16:

Hoihoi!

1. Julie

2. Vieve

3. Novi

4. Fayen/Vajen

Riva

Ziva

Melin

Diede

Jitte

Lois

Mare

Mara
Dank voor het meedenken! Ik vind Lynn Mae ook erg mooi, die gaat hier op het overleg lijstje!!!!! En Lynn Roos/Rosa ook een hele goede!

Fijn, even wat andere ideeën! Thnx!
quote:Nieske90 schreef op 19 april 2016 @ 14:04:

@teemo Julie spreken wij uit als Sjuul-lie, hoe spreek jij het uit? Bedankt voor je rijtje. Uit jouw rijtje vind ik Lovis leuk! Nog nooit eerder gehoord!

Uit de tweede naam combinaties is Julie Fayen inderdaad het leukst, van jouw rijtje vinden we Julie Noa wel leuk, maar nog niet overtuigd. Voor Revi hebben we de naam Benjamin. We zoeken dus ook een meisjesnaam in die trant als tweede naam.

Dat vind ik dus de mooiste uitspraak, maar de Engelse uitspraak Djuu-lie hoor je ook regelmatig.

Een wat langere tweede naam (meerdere combinaties mogelijk natuurlijk):

Julie Tamara, Julie Olivia, Julie Fabiënne, Julie Fayenne, Julie Avalon, Julie Frederique, Julie Annabel

Vieve Charlotte, Vieve Rosalie, Vieve Katinka, Vieve Juliette, Vieve Elianne, Vieve Suzanne

Novi Adrienne, Novi Lisanne, Novi Florine, Novi Janneke, Novi Georgette, Novi Dominique

Vajen Naomie, Vajen Babette, Vajen Sophia, Vajen Isabel, Vajen Madelief, Vajen Marinthe
@Teemo bedankt voor het meedenken!

Fayenne

Olivia

Charlotte

Sophie/a

Isabel(le)

Gaan op de welke-tweede-naam-kiezen-we-overleglijst voor vriend.
quote:Nieske90 schreef op 19 april 2016 @ 13:49:

De naam Julie zweeft al sinds dat ik een jaar of 18 (en nog bang was om onverwacht zwanger te raken van hubby ) door mijn hoofd. Mijn vriend was direct verkocht. Revi hebben wo ooit eens ergens gehoord en ook daar waren we direct verliefd op. Ook de combinatie Revi en Julie vinden we prachtig. Hier in Limburg hoor je beide namen vrijwel nooit.

Van jouw rijtje vind ik Julin wel leuk, de rest eigenlijk niet. Sommige zijn wat te hard. Misschien zoeken we toch was schattigere namen.

Ik zag bij jullie jongens namen Dio. Vind je dan Nio voor een meisje niet leuk?

Of Nin.
quote:MeJane schreef op 19 april 2016 @ 09:15:

Inspiratie nodig! Wij vinden de naam 'Lynn' erg mooi, maar zoeken daar nog een tweede naam achter.. Hebben jullie ideeën?

Lynn Marlize

Lynn Jade

Lynn Madée

Lynn Aimee

Lynn Sarah

Lynn Steffie

Lynn Judy

Lynn Nicolet

Lynn Charlène

Lynn Odet

Lynn Suzie
Nieske, als tweede naam wellicht:

Valerie

Viviën

Suzette

Stephanie

Juliette

Gwendolyn

Rosalie

Kathleen

Marissa

Lennette

Jasmine
Nio en Lio hebben we inderdaad overwogen. We hebben nu besloten om Dio als tweede naam bij een jongentje te gebruiken. Dio was de naam voor het kindje die mijn schoonmoeder drie jaar na de geboorte van mijn vriend verloor, daarom denken we dat de naam te zwaar ligt als ons kindje Dio als eerste naam krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven