Meisjesnamentopic!
zondag 30 januari 2011 om 19:23
@mevroi, we spreken de namen gewoon op z'n NL uit. Maar ik en manlief hebben beide een naam die in het Engels niet uit te spreken is. Dat willen we voor onze meid proberen te voorkomen.
Josefien, Emma, Eva, Sarah, Olivia, etc zijn voor mij de soort namen die we bedoelen. Gewoon lekker Hollands maar geen probleem over de grens.
Willemijn, Madelief, Nienke, Fiene vallen voor mij in de rubriek 'niet bruikbaar over de grens', dus die vallen in eerste instantie af.
Emme vind ik een vreemde naam....
We zijn er dus nog niet uit.
Josefien, Emma, Eva, Sarah, Olivia, etc zijn voor mij de soort namen die we bedoelen. Gewoon lekker Hollands maar geen probleem over de grens.
Willemijn, Madelief, Nienke, Fiene vallen voor mij in de rubriek 'niet bruikbaar over de grens', dus die vallen in eerste instantie af.
Emme vind ik een vreemde naam....
We zijn er dus nog niet uit.
maandag 31 januari 2011 om 15:05
Ik ga denk ik eventjes het hele topic doorlezen, op zoek naar een leuke naam voor kind nr. 3 dat onderweg is (en dus een meisje wordt).
We hebben reeds een zoon en dochter. Dochters naam eindigt op een a, dus namen die daarop eindigen vallen deze keer bij voorbaat al af.
Op mijn lijstje staan bv:
Elise
Lise
Fran
Liselotte
Lotte
Olivia (maar ja, die a hé)
Op vriend zijn lijstje staan:
Laura
Jolien
Hannah
Charlotte
We raken het niet eens...Iemand nog leuke suggesties?
We hebben reeds een zoon en dochter. Dochters naam eindigt op een a, dus namen die daarop eindigen vallen deze keer bij voorbaat al af.
Elise
Lise
Fran
Liselotte
Lotte
Laura
Jolien
Hannah
Charlotte
maandag 31 januari 2011 om 15:53
quote:Eakje schreef op 31 januari 2011 @ 15:05:Op mijn lijstje staan bv:
Elise
Lise
Fran
Liselotte
Lotte
Laura
Jolien
Hannah
Charlotte
@ eakje, wat vind je van:
Liene
Julie
Liva
Jolie
Fiene
Jules
Isabel
Amelie
Felice
Flore
Liv
Evy
Olivia vind ik trouwens heeeel erg leuk!
Waarom kunnen je dochters trouwens niet allebei een naam hebben die een -a op het eind heeft?
Elise
Lise
Fran
Liselotte
Lotte
Laura
Jolien
Hannah
Charlotte
Liene
Julie
Liva
Jolie
Fiene
Jules
Isabel
Amelie
Felice
Flore
Liv
Evy
Olivia vind ik trouwens heeeel erg leuk!
Waarom kunnen je dochters trouwens niet allebei een naam hebben die een -a op het eind heeft?
maandag 31 januari 2011 om 16:15
quote:MissShopping schreef op 31 januari 2011 @ 15:53:
[...]
Liene Vind ik niet zo super
Julie Is mooi
Liva Nee
Jolie Ook niet echt
Fiene Ook niet
Jules Kennen kindje met die naam
Isabel Lijkt heel erg op naam dochter
Amelie Dochter van vriendin
Felice nee, ook niet
Flore Ook niet
Liv Vind ik erg leuk, maar vriend niet
Evy Lijkt wel héééééél hard op mijn eigen naam. Uiteraard héél mooi! Olivia vind ik trouwens heeeel erg leuk!
Vriend opperde onlangs Sophia en die a-klank klonk samen met de a-klank van dochter gewoon niet zo heel mooi.
Dank je wel
[...]
Liene Vind ik niet zo super
Julie Is mooi
Liva Nee
Jolie Ook niet echt
Fiene Ook niet
Jules Kennen kindje met die naam
Isabel Lijkt heel erg op naam dochter
Amelie Dochter van vriendin
Felice nee, ook niet
Flore Ook niet
Liv Vind ik erg leuk, maar vriend niet
Evy Lijkt wel héééééél hard op mijn eigen naam. Uiteraard héél mooi! Olivia vind ik trouwens heeeel erg leuk!
Vriend opperde onlangs Sophia en die a-klank klonk samen met de a-klank van dochter gewoon niet zo heel mooi.
Dank je wel
maandag 31 januari 2011 om 18:07
quote:Eakje schreef op 31 januari 2011 @ 15:05:
Ik ga denk ik eventjes het hele topic doorlezen, op zoek naar een leuke naam voor kind nr. 3 dat onderweg is (en dus een meisje wordt).
Elise
Lise
Fran
Liselotte
Lotte
Laura
Jolien
Hannah
Charlotte
We raken het niet eens...Iemand nog leuke suggesties?Dit lijkt me een duidelijke gevalletje van "Charlotte Elise, roepnaam Lotte"! Ieder zijn zin!
Elise
Lise
Fran
Liselotte
Lotte
Laura
Jolien
Hannah
Charlotte
We raken het niet eens...Iemand nog leuke suggesties?Dit lijkt me een duidelijke gevalletje van "Charlotte Elise, roepnaam Lotte"! Ieder zijn zin!
maandag 31 januari 2011 om 18:14
maandag 31 januari 2011 om 21:04
quote:Eakje schreef op 31 januari 2011 @ 15:05:
Elise
Lise
Fran
Liselotte
Lotte
Laura
Jolien
Hannah
Charlotte
sorry als ze al genoemd zijn
Ise
Julot
Avalon
Milou
Ninthe
Merel
Rosalie
Carlijn
Flore
Florine
Charlize
Daphne
Diede
Lena
Imke
Fenne
Felice/Feliz
Phileine
Marijn
Frederique
Elise
Lise
Fran
Liselotte
Lotte
Laura
Jolien
Hannah
Charlotte
sorry als ze al genoemd zijn
Ise
Julot
Avalon
Milou
Ninthe
Merel
Rosalie
Carlijn
Flore
Florine
Charlize
Daphne
Diede
Lena
Imke
Fenne
Felice/Feliz
Phileine
Marijn
Frederique
dinsdag 1 februari 2011 om 09:54
@ Sam32: je hebt zomaar eventjes helemaal gelijk over de naam van dochter!
Uit jouw lijstje vind ik Linde erg leuk, maar vriend niet zo.
@ Catoo: Uit jouw lijstje vind ik Lauren erg leuk. En ook vriend is daar wel voor te vinden! Dank je
@ Cejo: Sorry, Ik vind mijn ding niet helemaal terug in jouw lijstje. Toch bedankt hoor!
Wij wonen in België, het hele "we geven ons kind 3 namen en roepen dan een andere" kennen wij hier niet zo. De naam die onze dochter op haar officiële papieren krijgt, moet dus ook de naam zijn die we dagdagelijks gebruiken.
Uit jouw lijstje vind ik Linde erg leuk, maar vriend niet zo.
@ Catoo: Uit jouw lijstje vind ik Lauren erg leuk. En ook vriend is daar wel voor te vinden! Dank je
@ Cejo: Sorry, Ik vind mijn ding niet helemaal terug in jouw lijstje. Toch bedankt hoor!
Wij wonen in België, het hele "we geven ons kind 3 namen en roepen dan een andere" kennen wij hier niet zo. De naam die onze dochter op haar officiële papieren krijgt, moet dus ook de naam zijn die we dagdagelijks gebruiken.
dinsdag 1 februari 2011 om 15:30
Ik vind Josephine het mooist en het meest internationaal. Maar ik zou het ook af laten hangen van de namen van eventuele broertjes of zusjes (bijvoorbeeld: als je bij andere namen zou kiezen voor vlottere/stoerdere spellingswijzen, zou ik dat bij deze ook doen. Vergelijk Mirte/Myrthe of Janet/Jeannette.
En een streepje zou ik echt alleen plaatsen als je het ook uitspreekt.
En een streepje zou ik echt alleen plaatsen als je het ook uitspreekt.
dinsdag 1 februari 2011 om 18:31
dinsdag 1 februari 2011 om 23:16
woensdag 2 februari 2011 om 11:27
quote:Eakje schreef op 01 februari 2011 @ 09:54:
Wij wonen in België, het hele "we geven ons kind 3 namen en roepen dan een andere" kennen wij hier niet zo. De naam die onze dochter op haar officiële papieren krijgt, moet dus ook de naam zijn die we dagdagelijks gebruiken.Joh, misschien ben je wel een trendsetter! En Charlotte wordt in het dagelijkse leven toch vaak Lotte, dus wat maakt het uit als haar naam officieel Charlotte is?
Wij wonen in België, het hele "we geven ons kind 3 namen en roepen dan een andere" kennen wij hier niet zo. De naam die onze dochter op haar officiële papieren krijgt, moet dus ook de naam zijn die we dagdagelijks gebruiken.Joh, misschien ben je wel een trendsetter! En Charlotte wordt in het dagelijkse leven toch vaak Lotte, dus wat maakt het uit als haar naam officieel Charlotte is?