Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Das grappig Mevroi! Nu ben ik wel extra benieuwd
@mevroi, we spreken de namen gewoon op z'n NL uit. Maar ik en manlief hebben beide een naam die in het Engels niet uit te spreken is. Dat willen we voor onze meid proberen te voorkomen.

Josefien, Emma, Eva, Sarah, Olivia, etc zijn voor mij de soort namen die we bedoelen. Gewoon lekker Hollands maar geen probleem over de grens.

Willemijn, Madelief, Nienke, Fiene vallen voor mij in de rubriek 'niet bruikbaar over de grens', dus die vallen in eerste instantie af.

Emme vind ik een vreemde naam....

We zijn er dus nog niet uit.
Mijn nick heb ik destijds genomen nadatik een onwijs heerlijk kind op een spaanse camping was tegengekomen. Haar naam was Yanou. Simon, Philip en Yanou?
Mijn nick heb ik destijds genomen nadatik een onwijs heerlijk kind op een spaanse camping was tegengekomen. Haar naam was Yanou. Simon, Philip en Yanou?
sorry,iets te enthousiast
@ Cor81

Simon,Philip en

Emily

Sophia

Charlotte

Anna

Hanna

Claire

Alice

Doris

Marlena

Laura

Carmen

Helena
Ik ga denk ik eventjes het hele topic doorlezen, op zoek naar een leuke naam voor kind nr. 3 dat onderweg is (en dus een meisje wordt).

We hebben reeds een zoon en dochter. Dochters naam eindigt op een a, dus namen die daarop eindigen vallen deze keer bij voorbaat al af.

Op mijn lijstje staan bv:

Elise

Lise

Fran

Liselotte

Lotte

Olivia (maar ja, die a hé)

Op vriend zijn lijstje staan:

Laura

Jolien

Hannah

Charlotte

We raken het niet eens...Iemand nog leuke suggesties?
quote:Eakje schreef op 31 januari 2011 @ 15:05:Op mijn lijstje staan bv:

Elise

Lise

Fran

Liselotte

Lotte

Laura

Jolien

Hannah

Charlotte

@ eakje, wat vind je van:

Liene

Julie

Liva

Jolie

Fiene

Jules

Isabel

Amelie

Felice

Flore

Liv

Evy

Olivia vind ik trouwens heeeel erg leuk!

Waarom kunnen je dochters trouwens niet allebei een naam hebben die een -a op het eind heeft?
quote:MissShopping schreef op 31 januari 2011 @ 15:53:

[...]

@ eakje, wat vind je van:

Liene Vind ik niet zo super

Julie Is mooi

Liva Nee

Jolie Ook niet echt

Fiene Ook niet

Jules Kennen kindje met die naam

Isabel Lijkt heel erg op naam dochter

Amelie Dochter van vriendin

Felice nee, ook niet

Flore Ook niet

Liv Vind ik erg leuk, maar vriend niet

Evy Lijkt wel héééééél hard op mijn eigen naam. Uiteraard héél mooi! Olivia vind ik trouwens heeeel erg leuk!

Waarom kunnen je dochters trouwens niet allebei een naam hebben die een -a op het eind heeft?

Vriend opperde onlangs Sophia en die a-klank klonk samen met de a-klank van dochter gewoon niet zo heel mooi.

Dank je wel
Eakje:

Maida

Jessie

Nora

Liz

Lizzie

Dulet
Dan ga ik er even vanuit dat je dochter Isabella heet.. (?)

Louise

Linde

Juliet

Lizzy (oh die werd al genoemd)

Lou

Jet
quote:Eakje schreef op 31 januari 2011 @ 15:05:

Ik ga denk ik eventjes het hele topic doorlezen, op zoek naar een leuke naam voor kind nr. 3 dat onderweg is (en dus een meisje wordt).

We hebben reeds een zoon en dochter. Dochters naam eindigt op een a, dus namen die daarop eindigen vallen deze keer bij voorbaat al af.

Elise

Lise

Fran

Liselotte

Lotte

Laura

Jolien

Hannah

Charlotte

We raken het niet eens...Iemand nog leuke suggesties?Dit lijkt me een duidelijke gevalletje van "Charlotte Elise, roepnaam Lotte"! Ieder zijn zin!
quote:iduna schreef op 31 januari 2011 @ 18:07:

[...]

Dit lijkt me een duidelijke gevalletje van "Charlotte Elise, roepnaam Lotte"! Ieder zijn zin! Of Charlotte Laura Elise, als je manlief nog iets meer tegemoet wilt komen/ nog wat meer moet paaien voordat je Lotte als roepnaam erdoor krijgt.
Of Laure/ Laurie/ Lauren?

Of misschien nog Britte, Niene, Mirte, Minne, Nanine, Lieze, Flore, Benthe, Lieke, Tamar, Livia, Ilse.
quote:Eakje schreef op 31 januari 2011 @ 15:05:

Elise

Lise

Fran

Liselotte

Lotte

Laura

Jolien

Hannah

Charlotte

sorry als ze al genoemd zijn

Ise

Julot

Avalon

Milou

Ninthe

Merel

Rosalie

Carlijn

Flore

Florine

Charlize

Daphne

Diede

Lena

Imke

Fenne

Felice/Feliz

Phileine

Marijn

Frederique
@ Sam32: je hebt zomaar eventjes helemaal gelijk over de naam van dochter!

Uit jouw lijstje vind ik Linde erg leuk, maar vriend niet zo.

@ Catoo: Uit jouw lijstje vind ik Lauren erg leuk. En ook vriend is daar wel voor te vinden! Dank je

@ Cejo: Sorry, Ik vind mijn ding niet helemaal terug in jouw lijstje. Toch bedankt hoor!

Wij wonen in België, het hele "we geven ons kind 3 namen en roepen dan een andere" kennen wij hier niet zo. De naam die onze dochter op haar officiële papieren krijgt, moet dus ook de naam zijn die we dagdagelijks gebruiken.
Nog lang niet zwanger maar toch oriënterende.

Wij vinden Josefien/Josephine/Jozefien een hele mooie naam.

Maar hoe te spellen? Want naast deze drie schrijfwijzen zijn er ook nog een heleboel mogelijkheden om een streepje te plaatsen.
ik vind Josephine de mooiste schrijfwijze
Ik vind Josephine het mooist en het meest internationaal. Maar ik zou het ook af laten hangen van de namen van eventuele broertjes of zusjes (bijvoorbeeld: als je bij andere namen zou kiezen voor vlottere/stoerdere spellingswijzen, zou ik dat bij deze ook doen. Vergelijk Mirte/Myrthe of Janet/Jeannette.

En een streepje zou ik echt alleen plaatsen als je het ook uitspreekt.
Voor zover, bedankt! Wij vinden Josephine ook het mooist qua schrijfwijze. En past ook het beste bij broertje's naam (engels)

Het duurt nog even voordat er een broertje of zusje komt, maar nu kunnen we verder fantaseren over een eventueel Josephientje
Ik vind Josefien oo wel leuk. Maar jullie schrijfwijze ook hoor.
quote:Cejo schreef op 01 februari 2011 @ 14:40:

ik vind Josephine de mooiste schrijfwijzeik ook! Josephine vind ik het mooist. Josefien het duidelijkst en makkelijkst voor het kind zelf. Maar 'mooi' zou bij mij de doorslag geven, dus ik zou voor Josephine gaan.
quote:Eakje schreef op 01 februari 2011 @ 09:54:

Wij wonen in België, het hele "we geven ons kind 3 namen en roepen dan een andere" kennen wij hier niet zo. De naam die onze dochter op haar officiële papieren krijgt, moet dus ook de naam zijn die we dagdagelijks gebruiken.Joh, misschien ben je wel een trendsetter! En Charlotte wordt in het dagelijkse leven toch vaak Lotte, dus wat maakt het uit als haar naam officieel Charlotte is?
Hallo, wat vinden jullie van de meisjesnaam Mischa?

De andere namen van onze kinderen vallen in de categorie 'hockey', past deze naam daar dan bij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven