Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alleen een jongen met deze naam. Dus moet er in ieder geval aan wennen dat het ook een meisjesnaam is... Ken wel een Marsha (meisje).
quote:krekwakwou schreef op 02 februari 2011 @ 21:11:

Hallo, wat vinden jullie van de meisjesnaam Mischa?

De andere namen van onze kinderen vallen in de categorie 'hockey', past deze naam daar dan bij?

Ik ken deze naam ook alleen als jongensnaam.....en niet echt in de hockey categorie passen.

wat vind je anders van Sacha??
Ik ken alleen een hond die Sascha heet....

Wat vinden andere forummers???
quote:krekwakwou schreef op 02 februari 2011 @ 21:11:

Hallo, wat vinden jullie van de meisjesnaam Mischa?

De andere namen van onze kinderen vallen in de categorie 'hockey', past deze naam daar dan bij?Mischa past wel redelijk bij een hockeynaam. Ik ken eigenlijk alleen mannelijke Mischa's en Misha's. Ik ken 1 meisje die zo heet, maar dat schrijf je alleen anders. Namelijk: Miesha.
Als je bij hockeynamen denkt aan Florentine, Diederik, Laurens? Dan vind ik Mischa er niet bijpassen.
Ik vind Mischa voor een meisje niets, vind het echt een jongensnaam. Los daarvan vind ik de naam niet mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
De namen van de andere kinderen vallen meer in de rubriek: Iris, Emma, Victor en David.

Hihi beetje cryptisch maar de namen zijn dus niet heel erg hockey.

Vinden jullie Mischa dan wel passen voor een laatste stoere meid?
Ik vind Mischa ook een jongensnaam. Niet zo leuk, sorry.
ik vind zelf dat er mooiere stoere meisjesnamen zijn dan Mischa.

Vind hem ook niet passen bij bv Iris of Victor.

maar das mijn mening natuurlijk,jij hoeft je daar niks van aan te trekken.....als Mischa voor jullie wel de naam is moet je dat doen.
Ik vind Mischa juist een echte meisjesnaam en moet altijd wennen als ik een jongen/man ontmoet die zo heet. Ik vind het wel een mooie naam, niet super, maar gewoon prima.
quote:Cejo schreef op 03 februari 2011 @ 20:31:

ik vind zelf dat er mooiere stoere meisjesnamen zijn dan Mischa.

Vind hem ook niet passen bij bv Iris of Victor.

maar das mijn mening natuurlijk,jij hoeft je daar niks van aan te trekken.....als Mischa voor jullie wel de naam is moet je dat doen.Aan welke namen denk jij dan? Nieke is eventueel ook een optie voor ons.
stoere namen vind ik bv Lauren,Cato,Elin,Liv,Doris en Juul.

Maar nogmaals trek je van mij niks aan als jullie Mischa leuk vinden,wie ben ik dan?
Misha vind ik leuker en mooier dan Mischa. (ben bang dat mensen dan zeggen MIs GGG a)

Al zou ik dat wel wat stom vinden...

Ik ken een leuk en stoer meisje die zo heet.

Jullie vinden de naam leuk dus ga er voor...probeer hem anders een weekje...noem je kindje zo een weekje...en kijk hoe t bevalt.
wij hebben een dochter met de naam Pleun, maar vinden het moeilijk een naam te vinden voor ons tweede kindje die bij Pleun past... We weten niet of het een jongetje of meisje wordt.
nansie: kan jen namen noemen die je leuk vindt?

zoek je een lieve, stoere, nldse, korte, lange naam?

en wat zoek je zeker niet?

Pleun en...

eef

saar

sam

isa

ize

fem

floor
Een algemene vraag: wat heeft bij jullie uiteindelijk de doorslag gegeven bij het bepalen van de naam als je nog twijfelde tussen 2 of 3 namen?

We hebben nog wel een paar weken de tijd (ben nu ruim 32 weken), maar afgelopen dagen toch maar weer eens met manlief gehad over de naam voor onze a.s. dochter. We hadden wat leuke namen voorbij horen komen en zaten op een gegeven moment al weer op een lijstje van 6 of 7 namen. Nu hebben we overlegd en geschrapt en hebben we er nog 2 over.

Maar ik vind het echt heel moeilijk om te kiezen tussen die 2. We hebben nu in principe een keuze gemaakt (die kan natuurlijk nog wijzigen als we dat willen). Maar die keuze is eigenlijk heel rationeel: de ene naam heeft 3 lettergrepen en dat vinden we eigenlijk iets te lang en ik ben bang dat ze hem vaak gaan afkorten en de meest gebruikte afkorting vind ik heel lelijk. Daarom hebben we nu in principe de andere gekozen (2 lettergrepen).

Ik twijfel echter nog wel heel erg. Welke naam vind ik nu echt het mooist? Want nu gaan we heel praktisch kijken (de naam die we nu gekozen hebben komt nl wel weer veel vaker voor en staat een flink stuk hoger in de namenlijst van 2010 van het SVB (maar nog lang geen top 20 ofzo). We willen nl geen naam die heel erg veel voorkomt. Als ik kijk hoe vaak hij afgelopen jaren gegeven is, zie je dat hij al sinds ca 1990 best vaak gegeven wordt. De andere naam werd begin jaren 90 ook wel vaak gegeven, maar wordt de laatste 10 jaar een stuk minder gegeven.

Pfff, ik vind het zo lastig om te kiezen. Je kindje heeft die naam de rest van haar leven! wat heeft bij jullie uiteindelijk de doorslag gegeven? Het lastige is dat ik ze gewoon beiden denk ik even leuk vind (de ene vind ik al heel lang mooi, maar ik wil me daardoor ook niet teveel laten leiden, want bij de andere naam had ik toen ik hem ooit hoorde ook wel gelijk zoiets van 'ja, leuk').
quote:nansie schreef op 04 februari 2011 @ 13:00:

wij hebben een dochter met de naam Pleun, maar vinden het moeilijk een naam te vinden voor ons tweede kindje die bij Pleun past... We weten niet of het een jongetje of meisje wordt.

Pleun is een echte Nederlandse naam, dus daar zou ik ook iets echt Nederlands bij zetten.

Ik ben zelf nooit zo van 'wat past er wel of niet bij'. Als het een niet te lange Nederlandse naam is vind ik het er al snel bij passen. En waarom moet het perse zo goed bij elkaar passen. Je kinderen zijn toch 2 aparte individuen, je spreekt hen apart aan. Hoevaak noem je de namen nu echt achter elkaar?

Verder hou je zelf van een bepaald type namen, dus dan past het al heel snel wel bij elkaar vind ik.
we willen in elk geval een nederlandse naam en het hoeft niet bij elkaar te passen qua klank of iets dergelijks, maar wel een beetje qua stijl. Ik wil geen toptiennaam, maar een naam die wel gewoon is en die je toch niet zo vaak hoort. ik vind zelf voor een jongetje oscar leuk, maar dat vindt mijn man geen mooie naam. we twijfelen over Louis en voor een meisje misschien iets als catoo of sara. alvast bednakt voor de suggesties

Pleun en

Jikke

Tess

Jet

Lien

Pleun en

Mas

Joep

Bobbie

Ties
DTJ: Wij hebben een paar keer eigen lijstje gemaakt...en die vergeleken met elkaar. De namen die dan steeds in beide lijstjes voorkwam hebben we in ons echte lijstje geplaatst.

Na een paar keer kwamen daar steeds 2 namen uit.

Die namen hebben we geprobeerd door ons kindje met die naam aan te spreken en er over te praten onderling.

Zo wisten we of we t raar vonden klinken enzo.

Dat heeft ons echt geholpen.

Na een tijdje nog eens geopperd...wordt het echt deze naam?

Ik vond t belangrijk dat we beide de naam erg mooi vonden...en niet 1 van ons.

Ook had ik een bepaalde indruk die ik wilde achterlaten...lief maar ook stoer...en dat is denk ik aardig gelukt.

En oh ja...het moest goed klinken samen met de achternaam.

Maar het is vooral veel gevoel!

Ik wilde een korte naam maar de meisjesnaam is nu een 2lettergrepige naam. Maar we vinden m mooi!

En dat de naam dan hoger in de top 100 staat dan we hadden gewenst...jammer dan!
Nansie:

Louis voor een jongen neem ik aan?

Catoo vind ik erg stoer!

Sara vind ik vooral erg lief. (hij komt wel veel voor)

Wat vond je van?:

eef

saar

sam

isa

ize

fem

floor

Fleur

evi
@ Nansie

Pleun en

Jet

Suus

Loes

Mette

Anthe

Britte

Carlijn

Carmen

Juno

Dian

Diede

Doris

Gwen

Janna

Jelien

Jinte

Joosje

Jorien

Juul

Loeke

Minka
Ik heb ook een vraagje over de combinatie van namen.

Wij verwachten ons 2e kindje en de jongensnamen vinden we erg makkelijk, maar meisjesnamen wat moeilijker.

Ons zoontje heette Sam, maar is helaas overleden.

Voor dit kindje vinden we Saar erg leuk, maar ik heb altijd geroepen dat ik de namen van onze kindjes niet met dezelfde letter wil laten beginnen.

Maar ja, ik twijfel nu omdat Sam er niet meer is. Natuurlijk praten we nog over hem en wordt hij regelmatig genoemd, maar dat is toch anders dan als hij er nog zou zijn.

Wat is jullie eerlijke mening?

En verder nog 1 vraagje: Erin staat ook hoog op ons lijstje, maar ik twijfel over de schrijfwijze. Als je de naam ziet staan denk ik dat iedereen wel weet hoe je het uit moet spreken, met de nadruk op E-rin. Maar het is natuurlijk ook een gewoon Nederlands woord (snappen jullie wat ik bedoel?)

Wat vinden jullie? Denk ik er te moeilijk over?

Voor een meisje:

Puck/Puk

Saar

Eef/Eefje

Sien

Cato

Juul

Moon

Daan/Daantje

Bregje

Fien/Fiene

Lies/Lize/Lizeke

Merel

Voor een jongen:

Nout

Nouk (spreek uit: Noek)

Loek

Ties

Hein

Brent

Willem

Merijn

Tijme

Timo

Okke

Jilles

Bram

Mats

Kees

Joep

Pelle

Peer

Teun
@Nolleke: ik vind Saar duidelijk leuker dan Erin. En 2x dezelfde letter hoeft geen probleem te zijn, sowieso niet. Nu jullie zoontje overleden is, is het misschien juist wel heel mooi. Sam & Saar past leuk bij elkaar. Normaal zou je het misschien niet snel doen en krijg je er een 'Jip en Janneke gevoel' bij. Maar omdat Sam er niet meer is, heb je dat gevoel minder en een buitenstaander weet het dan niet eens. Het heeft in mijn ogen wel iets moois om dan juist dezelfde letter te kiezen.

Heftig trouwens om dan nu weer zwanger te zijn. Succes en sterkte! (volgens mij heb ik meegelezen op een topic over Sam, kan dat kloppen? Het verhaal komt me bekend voor...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven