Meisjesnamentopic!
zaterdag 29 januari 2011 om 11:32
Dag dames, nog maar eens een post.
Wij hebben twee jongens Simon en Philip, nu komt er een meisje aan.
Maar je raadt het al...we hebben nog steeds geen naam en ik zit al in de 30e week....
Eisenpakket: internationaal uit te spreken, 'ie' klank zou leuk zijn, twee of drie lettergrepen, gewoon lekker normaal en geen top tien.
We hebben een lijstje liggen maar vooral internationaal uitspreken (lees Engels) lijkt een probleem.
Wie durft?
Kom maar op!
Maar je raadt het al...we hebben nog steeds geen naam en ik zit al in de 30e week....
Eisenpakket: internationaal uit te spreken, 'ie' klank zou leuk zijn, twee of drie lettergrepen, gewoon lekker normaal en geen top tien.
We hebben een lijstje liggen maar vooral internationaal uitspreken (lees Engels) lijkt een probleem.
Wie durft?
Kom maar op!
zaterdag 29 januari 2011 om 12:25
quote:Cor81 schreef op 29 januari 2011 @ 11:32:
Wie durft?
Kom maar op!
Ok hier komt ie dan
Simon, Philip en
Nina
Evi
Lisa
Milla / Mila
Lina
Julia / Julie
Sofie
Linn
Nila
Liv
Olivia
Wie durft?
Kom maar op!
Ok hier komt ie dan
Simon, Philip en
Nina
Evi
Lisa
Milla / Mila
Lina
Julia / Julie
Sofie
Linn
Nila
Liv
Olivia
zaterdag 29 januari 2011 om 12:40
Ja, dacht qua toptien eerlijk gezegd een beetje hetzelfde over Anna, Sarah en Sophie, maar wist niet hoe jij hierin stond. Ik zou zelf Mathilde niet afkorten naar Tilly, is ook de eerste keer dat ik me realiseer dat dat kan eigenlijk. Verder heb ik ff geen inspiratie, maar er zijn hier dames met geweldige suggesties!
zaterdag 29 januari 2011 om 13:15
Wat ik mooi vind bij Simon & Philip: Josefien/Josephine, Carice, Valerie, Isis, Irem, Iris, Elvie/Evi, Zoë, Nina, Lisa, Julia, Lydia, Lyvana. Deze namen hebben een ie-klank en zijn tenminste ook internationaal uit te spreken. Vind het wel jammer dat dat internationale zo belangrijk is voor jullie. Deze namen vind ik namelijk misschien nog wel mooier, maar ja... internationaal zijn ze vast niet handig: Feline, Madelief, Sabine/Sabien, Anniek, Dieuwertje, Lieselotte, Lieve, Lieze, Lieke, Nienke, Yfke, Fiene,
zaterdag 29 januari 2011 om 14:09
quote:Cor81 schreef op 29 januari 2011 @ 11:32:
Wie durft?
Kom maar op!
Claudine
Dominique
Emily
Georgina
Julia
Juliette
Lucienne
Olivia
Vivianne
Felicia
Jessica
Lillian
Kristen
Madelin
Noralie
Wie durft?
Kom maar op!
Claudine
Dominique
Emily
Georgina
Julia
Juliette
Lucienne
Olivia
Vivianne
Felicia
Jessica
Lillian
Kristen
Madelin
Noralie
zaterdag 29 januari 2011 om 15:19
Dag dames, bedankt voor de input. Nog steeds echter geen wow-gevoel bij een van de namen....
Kan ook niet zeggen welke in de buurt komen of welke ik ga overleggen met manlief, want er zitten hier ook bekenden (Hoi Foxymama en Pinkeltje) op het forum.
Dus als er nog meer suggesties zijn, ze zijn van harte welkom!
Kan ook niet zeggen welke in de buurt komen of welke ik ga overleggen met manlief, want er zitten hier ook bekenden (Hoi Foxymama en Pinkeltje) op het forum.
Dus als er nog meer suggesties zijn, ze zijn van harte welkom!
zaterdag 29 januari 2011 om 17:36
quote:freya25 schreef op 27 januari 2011 @ 11:41:
Hier ook eventueel een vernoeming. De oorspronkelijke naam is Gery, vinden we niet geweldig. Gerry/ Gerrie of gerdie te ouderwets. Het enige waar ik verder op kom is Gelske of gerianne, maar vinden we niet echt leuk. Iemand nog suggesties?
De vernoeming gaat alleen door als we er ook nog een redelijke naam bij kunnen vinden namelijk. Het wordt ook echt de enige naam, als tweede naam vernoemen vind ik zelf niks.
Gaat het je om de spelling, bij de namen die je ouderwets noemt? Een y vervangen door een i kan soms al helpen!
En wat vind je van deze namen:
Gerbrich
Gera
Gerieke
Gerinde
Succes!
Hier ook eventueel een vernoeming. De oorspronkelijke naam is Gery, vinden we niet geweldig. Gerry/ Gerrie of gerdie te ouderwets. Het enige waar ik verder op kom is Gelske of gerianne, maar vinden we niet echt leuk. Iemand nog suggesties?
De vernoeming gaat alleen door als we er ook nog een redelijke naam bij kunnen vinden namelijk. Het wordt ook echt de enige naam, als tweede naam vernoemen vind ik zelf niks.
Gaat het je om de spelling, bij de namen die je ouderwets noemt? Een y vervangen door een i kan soms al helpen!
En wat vind je van deze namen:
Gerbrich
Gera
Gerieke
Gerinde
Succes!
zondag 30 januari 2011 om 12:11
Cor81; ik gok dat je Emme mee hebt genomen in overleg. (Ik vind het ook een prachtige naam en combi met de andere 2!)
Nog paar ideeen:
Simon, Philip en ...
Lily, Katie, Emma, Eva, Lola, Sienna, Rosie, Neve, Julia, Elise, Lucy, Ruby, Emily, Chloe, Ella, Evie, Isabelle, Angeline, Josephine, Amelie, Erin, Imogen, Ava, Leah, Amber, Lauren,
Nog paar ideeen:
Simon, Philip en ...
Lily, Katie, Emma, Eva, Lola, Sienna, Rosie, Neve, Julia, Elise, Lucy, Ruby, Emily, Chloe, Ella, Evie, Isabelle, Angeline, Josephine, Amelie, Erin, Imogen, Ava, Leah, Amber, Lauren,
zondag 30 januari 2011 om 16:13
Grappig, ik zou juist denken dat Emme net de naam is die ze niet meeneemt in overleg. Ik vind het in vergelijking met Simon en Philip veel te bedacht (doe dan gewoon Emma) en verder.. Emme.. Emmen.. nee, niet mijn smaak.
Cor81 Wil je een naam die je in het dagelijks leven in het NL uitspreekt, maar ook in het Engels uitgesproken kan worden? Of spreek je de namen altijd in het Engels uit?
Cor81 Wil je een naam die je in het dagelijks leven in het NL uitspreekt, maar ook in het Engels uitgesproken kan worden? Of spreek je de namen altijd in het Engels uit?